Veolia Haaglanden, de stallingen

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door tsov »

Hmm... Als je een privéterrein opgaat (want dat is een stalling tenslotte) zou ik toch eerst ff vragen of het ok is. Je hebt geluk gehad dat ze zo leuk reageerden, want het kan natuurlijk ook anders uitpakken als ze een vreemde vogel over hun terrein zien huppelen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Wubbo »

Precies. Het is priveterrein, dus ze staan in hun recht als ze je verwijderen - of als ze de politie inschakelen. Ik zou dus altijd toestemming vragen.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 16:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Wubbo »

Dat dat van jou niet hoeft begrijp ik. Maar als ik Veolia was had ik dat wel gedaan, en aangifte gedaan van insluiping. En ik heb er niet heel veel verstand van, maar als je ongeoorloofd op iemands terrein komt en ongevraagd een bus open doet denk ik dat die zaak een goede kans van slagen heeft. En vraag ik me af of je er met een boete wel van af komt.

Nogmaals: ik ben Veolia niet en ik ben jou niet, maar ik vind dit geen verstandige actie.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 16:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Etienne »

les7 schreef:Sorry hoor, maar denk je dat dat nu echt zo ver gaat komen... Tuurlijk ik weet dat het niet mag, tuurlijk als iemand naar me kijkt en vervolgens verdergaat met z'n bakkie koffie is dat geen toestemming.. En dan, dan wordt ik "gepakt". Yeah right, ik word gewaarschuwd en moet van het terrein af..
Allicht kan het aflopen zoals jij zegt, maar je kan net zo makkelijk ook meegenomen worden naar het politiebureau. Als ik een stalling wil bezoeken vraag ik toch altijd even toestemming, mocht die niet gegeven worden sla ik deze over.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op di 17 aug 2010, 13:13, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Mikos »

Als ze willen, kunnen ze jou zelfs (juridisch af-)dwingen je foto's te verwijderen en te wissen.
Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid. Je doet het nu net af alsof er helemaal niks aan de hand is. Maar er zit wat meer achter dan jij schijnbaar denkt.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Chauf21 »

Ik zit er aan te denken dit topic te verwijderen vanwege de ongewenste activiteiten, maar daarmee ontneem ik ook de discussie om het fatsoen bij te brengen dat dergelijke handelingen uiterst ongewenst zijn (zowel vanuit het perspectief van het bedrijf, maar ook vanuit het perspectief van de andere hobbyisten). Je hebt de eer aan jezelf gehouden door in ieder geval het eerste bericht leeg te maken, maar de rest van de discussie heb je helaas ook verwijderd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Mikos »

Vooral het grote gemak waarmee hij hier een privéterrein opsjouwt en heel nonchalant hier plaatst "Even de deuren opendoen en foto's maken maar!" vind ik behoorlijk stuitend.
Jammer ook dat het gegeven commentaar niet wordt geaccepteerd. :neg:
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op di 17 aug 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Mikos »

Met gezond verstand bedoel ik niks anders dan: Vráág of iets is toegestaan. Vráág of je het terrein op mag. Daarmee verpest je helemaal niks, doe je alleen maar goed.
Als ik midden op het spoor ga staan (daar staat immers ook geen bord dat ik er niet mag komen) en ik ga foto's maken, is er ook niemand die me in eerste instantie komt vertellen dat ik dat beter niet kan doen.
Dat is wat ik met gezond verstand bedoel. Je breekt in in bussen die niet voor jou toegankelijk zijn. Ik weet ook dat daar behoorlijke boetes opstaan. Leer ervan. Dat is het enige. :neg:
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Chauf21 »

Je hebt heel bewust eigenhandig een bus opengemaakt en bent een bus binnengetreden terwijl jou daar geen enkele vorm van toestemming voor is gegeven (dat busdeuren open staan heeft een veiligheidsfunctie, geen uitnodigingsfunctie). OVer de discussie of dat al of niet toegestaan is, wil ik het niet eens hebben. Je beseft blijkbaar ook niet dat je door dit gedrag anderen in kwaad daglicht zet. Zeker als je ongevraagd allerlei dingen gaat ondernemen. Niks mug-olifant, jouw actie kan heel diverse gevolgen hebben (van redelijk onschuldig waarbij andere hobbyisten die wél gewoon toestemming vragen geen toestemming meer krijgen, tot veel omvangrijker waarbij investeringen in bv. bewakingssystemen worden gemaakt). Dát wil je toch niet op je geweten hebben? Maar als je daar zo nuchter en kortzinnig over blijft denken, weet ik niet of het verstandig is om jou jouw hobby hier te kunnen blijven verkondigen.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door les7 »

-
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door MdJ »

Mag ik http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... er_bus.xml onder de aandacht brengen...

Vooral in Apeldoorn en omgeving zijn ze dus niet meer zo vrijgevig als het om een _vrij_ vreemd persoon de stalling op komt...
Bij twijfel: gebruik beton.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door htm_tram »

Kom op joh zeikerds, het is toch maar Veolia Haaglanden. Zolang ze slecht rijden. Te laat rijden. Of helemaal niet rijden... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Ruben »

htm_tram schreef:Kom op joh zeikerds, het is toch maar Veolia Haaglanden. Zolang ze slecht rijden. Te laat rijden. Of helemaal niet rijden... :roll:
Er bestaan geen rechtvaardigingsgronden voor gedragingen als onderhavige. Constructief iets bijdragen aan een discussie houdt daarnaast meer in dan de rest van de discussianten uitmaken voor zeikerds. :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Veolia Haaglanden, de stallingen

Bericht door Stefan »

htm_tram schreef:Kom op joh zeikerds, het is toch maar Veolia Haaglanden. Zolang ze slecht rijden. Te laat rijden. Of helemaal niet rijden... :roll:
Ja, met zo'n instelling ga er komen. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten