Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Doen ze het aanpassen van de stoelen en het inbouwen van een toilet niet tegelijk in de SLT? Ik zat net in een SLT-4 met nieuwe stoelbekleding, maar zonder toilet :?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vervangen van de bekleding kan op een aantal servicelocaties en wordt in één nacht gedaan, terwijl de plaatsing van een toilet veel langer duurt en alleen in het onderhoudsbedrijf kan. Daarmee zullen de stoelen eerder allemaal vervangen zijn dan dat de toiletten geplaatst zijn.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daar komt bij dat het toilet inbouwen in Duitsland wordt gedaan, terwijl de stoelen in Nederlandse werkplaatsen worden vervangen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Welke SLT's hebben eigenlijk al een toilet?
De 2601 en 2424 kregen het als eerste, maar sindsdien is volgens mij alleen de 2606 erbij gekomen.
De 2601 en 2424 kregen het als eerste, maar sindsdien is volgens mij alleen de 2606 erbij gekomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zag er laatst in iedergeval 1 met toilet, maar met de oude stoelbekleding :?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die projecten lopen geheel langs elkaar heen, dus zo gek is dat niet te noemen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat hebben we hierboven gisteren al uitgelegd, kennelijk was dat nog niet geland...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat ze afzonderlijk van elkaar waren heb ik wel begrepen, maar ging er vanuit dat als ze aan de kant staan voor de inbouw van een toilet dat ze dan ook gelijk die stoelen mee pakken. Aangezien dat dus sneller gaat dan het toilet plaatsen, en omdat je die trein dan toch al aan de kant hebt staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat doen ze dus niet, want dan moet je dat personeel van de servicelocaties naar Aken gaan sturen. Alle stellen komen vanzelf aan de beurt, zodra ze binnen op een servicelocatie staan, wordt de stoelbekleding vervangen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar weet je toevallig ook of er, behalve de 2601, 2606 en 2424, al andere SLT's met een toilet zijn?Mikos schreef:Dat hebben we hierboven gisteren al uitgelegd, kennelijk was dat nog niet geland...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geen idee, lijkt me iets voor Somda om tot op de seconde nauwkeurig bij te houden.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom heeft de SLT nieuwe stoelbekleding nodig?
Zo 'oud' is die serie toch niet?
Welke kleur is het nu geworden?
Zo 'oud' is die serie toch niet?
Welke kleur is het nu geworden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
e kleur is hetzelfde gebleven, echter was de oude stof slecht schoon te houden en was het erg snel een "Sahara" te noemen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De oude bekleding van SLT neemt zoveel stof op dat je na een uurtje mattenkloppen in een SLT genoeg gruis zou hebben om naast de werkplaats een nieuwe woestijn aan te leggen. De NS keert daarom bij nieuwe materieelprojecten terug naar glad kunstleer als stoelbekleding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de beeldvorming (en het filmpje is uit 2014, de SLT waar ik gisteren inzat had grijze stoelen):
Dus nee, het was wel tijd voor nieuwe stoelbekleding. (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zou denk ik al een hoop schelen als mensen niet met hun voeten op de bank gaan zitten.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Of het was tijd voor fatsoenlijke schoonmaak... die om dezelfde reden ooit vervangen stoelbekleding in het ICMm is ook zo lekker schoon maar niet heus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Okay, helder. :pos:
Denk dat het ook zonder 'schoenen op de stoel' al aardig stoffig kan worden.. want ik neem aan dat niet iedere nacht alle stoelzittingen worden/werden afgezogen?
Moet je eens indenken hoeveel mijt er van lange haren in die rugleuningen door de jaren heen gekropen is... :X (A)
Denk dat het ook zonder 'schoenen op de stoel' al aardig stoffig kan worden.. want ik neem aan dat niet iedere nacht alle stoelzittingen worden/werden afgezogen?
Moet je eens indenken hoeveel mijt er van lange haren in die rugleuningen door de jaren heen gekropen is... :X (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Schoonmaken gaat beter als iets makkelijk schoon te maken is. Honderden stoelen moeten uitzuigen kost een hoop tijd, nu kan er een doekje overheen en klaar.Daniel schreef:Of het was tijd voor fatsoenlijke schoonmaak... die om dezelfde reden ooit vervangen stoelbekleding in het ICMm is ook zo lekker schoon maar niet heus.
En ook ICM zal ooit nog wel glad leer krijgen, in ICR is iedereen er tevreden over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als NS dan zorgt dat de ruimte onder de stoelen leeg is, dan past dat misschien *O*Hainje schreef:Zou denk ik al een hoop schelen als mensen niet met hun voeten op de bank gaan zitten.
Want dit soort praktijken zoals in het filmpje zijn dus waardeloos voor de langbenige grootvoetigen onder ons :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook dat is een van de vele facetten welke er voor kunnen zorgdragen dat het vervangen van de bekleding der stoelen minder urgent zou kunnen zijn.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Inmiddels is ook SLT 2416 voorzien van een toilet.
Voor de liefhebbers wilde ik hier bijhouden welke stellen een toilet hebben.
Voor de liefhebbers wilde ik hier bijhouden welke stellen een toilet hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 2406 heeft ook een toilet. Vooralsnog levert het veel meer staanplaatsen op... het is maar waar je prioriteiten liggen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten