Eindelijk zon in Oost-Groningen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door BR628 »

Ik was in ieder geval in Oost Groningen voor het mooie weer :--) Omdat het fotograferen van de RN 232 + gemengde goederentrein over Onnen-Nieuweschans de afgelopen maanden steeds fout ging, de zgn. fotowolk.. Vandaag nog maar eens een kans gewaagd. Met zulk mooi weer in het Noord Oosten moet je zo'n kans natuurlijk wel pakken.. Een fotoverslagje:

Afbeelding
Arriva Zetpil 228 haast zich als naar Winschoten nabij Kropswolde.

Afbeelding
RN 232 906 is met 3 keteltjes onderweg naar Leer Ostfriesland.

Afbeelding
Arriva Zetpil 305 is zojuist aangekomen uit Groningen en keert hier in Zuidbroek.

Afbeelding
Met zo'n 5 a 10 minuten vertraging nadert Spurt 327 station Zuidbroek.

Afbeelding
Met op de voorgrond het lijntje Zuidbroek - Veendam passeert RN 232 906 met de gemengde tegentrein uit Leer richting Onnen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door WSM »

Zeer coole foto's 8-).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
De eerste vind ik eigenlijk nog het allermooist.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door Caspar »

Sluit ik me bij aan, hoe lang ben je bezig geweest? Waar gaan die ketels eigenlijk verder nog naartoe dan Leer? Of is Leer de eindbestemming?
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door Sebastiaan »

Schitterende foto's :D. Is dit sinds de instroom van de Br 189 nog de enige plek waar Ludmilla's planmatig het land inkomen?
mvg,
Sebastiaan
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door WSM »

De BR 232 rijden ook de treinen 47750/51tussen Emmerich en Arnhem Goederen.
Voor de rest is het Schluß :(.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door BR628 »

Caspar schreef:Sluit ik me bij aan, hoe lang ben je bezig geweest? Waar gaan die ketels eigenlijk verder nog naartoe dan Leer? Of is Leer de eindbestemming?
Zover ik weet (via Rolandrail TDR) gaan de wagens van die trein iig door naar Osnabrück. Wat er daarna mee gebeurt is alleen te achterhalen via Railion-insiders, ik weet het helaas ook niet. Maar ze zullen ongetwijfeld verder gaan dan Osnabrück.

RN 232's zul je inderdaad planmatig verder nergens meer tegenkomen. Zo af en toe een extra treintje zou best nog eens kunnen en ze zijn ook op de Sloelijn en tussen Roosendaal en Kijfhoek gesignaleerd... Dus op naar het noorden of het oosten des land.. Deuvm ;--)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door mb90 »

Mooie foto's! 8-) De eerste is inderdaad de mooiste.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door Cookie »

Scherpe foto's :) . Volgende week ben ik weer eens een weekje in Oost-Groningen, naast zelfstudie is er vast wel een mooie dag om even plaatjes te schieten van die Ludmilla's :D .
BR628 schreef:Zetpil 228
8-)
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door dvdhoven »

Mooie foto's!
Even over de 232 inzet in Nederland.
Ingaande deze week zijn er 2 cargo's bijgekomen, die met RN 232 gaan rijden, de Pon treinen van/naar Duitsland :)
Trein 45764, Bh 16:30, Odz 16:46/17:02, Hgl 17:13, Aml 17:25, Dv 17:56, Apd 18:08, Sto 18:27, Amf 18:45
Trein 45765, Amf 20:19, Sto 20:38, Apd 20:53, Dv 21:06, Aml 21:38, Hgl 21:53, Odz 22:06/22:23, Bh 22:38
Dick van den Hoven
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door JeePee »

Hmmm die 45764 kan nog wel eens interessant zijn. De zon staat er op een aantal puntjes aardig voor volgens mij 8-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door BR628 »

JeePee schreef:Hmmm die 45764 kan nog wel eens interessant zijn. De zon staat er op een aantal puntjes aardig voor volgens mij 8-)
Ik ga dat vanmiddag dan ook maar meteen uitproberen, werk tenslotte in Deventer :--) Ik sta als het goed is bij Bannink tussen Deventer en Bathmen. We zullen maar eens zien of de wolken wel of niet de overhand hebben vanmiddag...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door Cookie »

Op zich kan deze site daarvoor ook handig zijn: http://www.sat24.com/frame.php?html=homepage" onclick="window.open(this.href);return false; :) . Er valt behoorlijk in te zoomen op Nederland en voor last-minute beslissingen kan het handig zijn. Het geeft helaas geen voorspellingen, maar op korte termijn kan je de bewolkingskans uit de gegevens zelf ook wel afleiden...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door BR628 »

Trein-O-Fiel schreef:Op zich kan deze site daarvoor ook handig zijn: http://www.sat24.com/frame.php?html=homepage" onclick="window.open(this.href);return false; :) . Er valt behoorlijk in te zoomen op Nederland en voor last-minute beslissingen kan het handig zijn. Het geeft helaas geen voorspellingen, maar op korte termijn kan je de bewolkingskans uit de gegevens zelf ook wel afleiden...
I know :cool: Is zo haast mijn startpagina :lol:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door BR628 »

Omdat we toch al deels overgeschakeld waren op een ander onderwerp, hier dan ook maar even een schaamteloze dump van de plaat van vandaag.

Met wat sluierbewolking voor de zon verlaat Ludmilla RN 232 241 met een sleep schuifwandwagens, een sleepje beladen autotransportwagens en achteraan nog enkele schuifwand'ers het dorp Bathmen en is op weg via Deventer naar Amersfoort.

Afbeelding
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door dvdhoven »

Mooie plaat! En altijd leuk een foto te zien van een plek, die ik erg goed ken en me na aan het hart ligt :)
Dick van den Hoven
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door Sebastiaan »

Mooi plaat, en gelukkig komt de rus nog naar Nederland :D
mvg,
Sebastiaan
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Eindelijk zon in Oost-Groningen

Bericht door dvdhoven »

Eigenlijk is het geen Rus, maar een Oekraïner. De Lugansk fabriek, waar hij gebouwd is, staat in de Oekraïne.
Dick van den Hoven
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten