Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Mdk »

Maar ook het grootste groene bussen gebied (A)
Bij twijfel altijd klagen
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ik heb in Overijssel (oke, zo af en toe in Zwolle dan) en Flevoland de laatste jaren alleen maar blauwe bussen gezien... En dat is straks toch het grootste deel van wat onder IJssel-Vecht gaat vallen, waar ook nog genoeg aansluitende blauwe treinen rijden :6
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door diederickx »

SuperGhost schreef:Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten
Breng is toch een bedrijfseigen merknaam van Transdev?
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door JothamvW »

Nee, is tegenwoordig van de provincie.
Was wel van Novio toen het daar nog onder viel.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...

Breng uitrollen naar de hele regio Oost zou ik nog wel wat vinden. Maar de provincies willen vast af van de bedenksels van de Stadsregio's (Breng en Twents).

De fantasie van de concessieverleners zal wel beperkt zijn tot GOFnet of zo.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?

Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door jelmerrr »

Kunnen de treinen niet blaiwnet blijven? Reputatie is volgens mij beter dan NS, iig Keolis.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Abus schreef:Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...
Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

SuperGhost schreef:Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?

Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.
Geen bron, maar een vermoeden. De provincies wilden dolgraag van de Stadsregio's af, en ik vermoed ook van hun producten. De concessie Rijn-Waal wordt ook groter dan de SAN. Ik vermoed dat alle drie concessies in Oost-Nederland dezelfde merknaam gaan krijgen, ook vanwege de gebiedswisselingen. Over die merknaam wordt zo geheimzinnig gedaan, dat het geen Breng wordt. Dat had nu al gewoon vermeld kunnen worden. We gaan het meemaken, als het bestek voor IJssel-Vecht ooit op de markt komt.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

BrengMe schreef: Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.
Geef mij maar een ouderwetse bus in signaalkleur (geel), zoals U-OV. Maar een goed bedachte merknaam als Breng doet het ook wel, net als Qliner of Interliner. Een fantasieloze naam als R-net dan weer niet. Daar heb ik niets mee.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

De Stentor heeft Arriva en Connexxion over de nieuwe concessie gesproken.

De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
HOV38
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 02 nov 2018, 11:56

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door HOV38 »

Vorige week zag ik dat er met een elektrische bus werd proef gereden op lijn 3 (Berkum - Station) in Zwolle. Niet in reizigersdienst overigens. Of dit ook op andere lijnen heeft plaats gevonden heb ik niet kunnen zien.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Kan het ook een wagerstofbus geweest zijn? Die staat iig komende zaterdag op het nieuwe busstation van Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Nee het was een Ebusco 2.1, zag er een foto van langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Het zal dan die witte 2.0 zijn geweest. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Nope, hij was grijs. Is een exemplaar van het Belgische Multiobus, opvallend wel met Nederlands kenteken: https://pbs.twimg.com/media/DyjtOU-XQAASNdq.jpg:large
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Dat blijkt een ex-Qbuzz te zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Meer een demobus van Ebusco die toevallig in de kleuren van een gebruiker gestickerd is dan, dat verklaart ook waarom hij met Nederlands kenteken bij een Belgisch bedrijf rondrijdt en nu makkelijk even in Zwolle langs kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door NG²7²™ »

Bij Multiobus zijn inmiddels de twee eigen wagens afgeleverd, dus daar zal deze niet meer rijden.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

In ieder geval is de aanbesteding vandaag gepubliceerd.

Negometrix
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

--- Blijkbaar mag het PvE niet verspreid worden, lang leve de openbaarheid van de politiek :X ---
Laatst gewijzigd door dennistd op wo 06 feb 2019, 23:11, 3 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door PHS »

Opvallend: de stadsdienst van Apeldoorn is grotendeels ingedeeld in de categorie B, net als Zwolle, Lelystad en Deventer. Er zijn nauwelijks lijnen ingedeeld in de categorie A, maar gek genoeg wel weer relatief veel in Flevoland (lijnen 71, 140, 141, 144, 147 en 148).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

De hele stadsdienst Apeldoorn is geüpgradet naar de B-status met uitzondering van de lijnen 12 en 16. Ik ben allang blij. *bus* *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Mdk »

Maar aan het abc systeem is dus vastgehouden? We hoeven dus geen innovatie op het lijnennet te rekenen van de inschrijvers?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Nou niet helemaal, de vervoerder mag B lijnen combineren, koppelen, andere route kiezen of andere locaties bedienen die aansluiten op de vervoerbehoeften van reizigers.

Wat ik opvallend vind is dat de provincie Overijssel lijn 31 (Ommen - Balkbrug) wil ruilen voor lijn 40 (Meppel - Steenwijk) met het OVBGD.

De capacities in Zwolle moeten worden overgenomen van Keolis.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten