Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Niet goed opgelet bij het wegrijden vanaf de buffer :X

Voor de nummertjesfappers: de 5126 en 3170.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

Ach wat zonde van de 5126, in de oude dienstregeling wekelijks mee gehad op die versterkingsritten. Vond dat de fijnste bus van de hele concessie :X :cry:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Die 5100'en rijden wel fijn ja. In tegenstelling tot de 3021-3023-3024 :roll:
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Timon91 »

Ik dacht dat de problemen met de Eurobahn-treinen m.b.t. brandveiligheid waren opgelost, maar er lijkt weer iets aan de hand te zijn. Van de geplande ritten tussen 14:34 en 19:34 vanaf Hengelo (zes stuks) zijn er slechts twee doorgegaan. Zijn er nog steeds problemen met het materieel of speelt het machinistentekort weer op?
Mijn Flickr account.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Als de treinen ook op Rheine-Bentheim zijn vervallen is het dat laatste, anders problemen met of gebrek aan FLIRT3.
RTBS
Berichten: 171
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door RTBS »

Het probleem is Eurobahn/Keolis zelf, ze krijgen nog anderhalve maand de tijd van haar opdrachtgevers anders verliezen ze de complete concessie. Of de gehele concessie dan direct overgaat naar een andere vervoerder of dat er eerst een tussenoplossing komt is nog niet bekend.

De kabel-problemen zouden idd vanaf zondag over moeten zijn, desondanks maandag de helft van de ritten uitgevallen, gisteren en vandaag ook weer vele. Ik denk dat de kans 99% is dat er vanaf april andere stickers op deze treinen gaan komen, en terecht! :D
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door waldo79 »

Prijs de dag niet voor het avond is. Met het mogelijk intrekken van de concessie is er voor een vervoerder een stok achter de deur om echt beter te presteren.

En eerlijk gezegd gaat het voor Nederland om een extra trein vanuit Hengelo naar Oldenzaal en Duitsland. Niet om een levensader. Vanuit Duits perspectief is deze verbinding relevanter (A)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

RTBS schreef:Het probleem is Eurobahn/Keolis zelf, ze krijgen nog anderhalve maand de tijd van haar opdrachtgevers anders verliezen ze de complete concessie. Of de gehele concessie dan direct overgaat naar een andere vervoerder of dat er eerst een tussenoplossing komt is nog niet bekend.

De kabel-problemen zouden idd vanaf zondag over moeten zijn, desondanks maandag de helft van de ritten uitgevallen, gisteren en vandaag ook weer vele. Ik denk dat de kans 99% is dat er vanaf april andere stickers op deze treinen gaan komen, en terecht! :D
Waarom zijn die ritten uitgevallen of in Oldenzaal gekeerd?
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Timon91 »

Ik tel vandaag tot nu toe drie ritten die vertraging hadden bij aankomst in Oldenzaal (in de trant van +15-20) en daarom daar gekeerd zijn en één rit die ook Oldenzaal niet gehaald heeft. Treurigheid gebied te zeggen dat dit al met al geen slechte score is :')
Mijn Flickr account.
RTBS
Berichten: 171
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door RTBS »

Je kunt het ook anders zien: 4 ritten Oldenzaal-Hengelo uitgevallen, 4x Hengelo-Oldenzaal uitgevallen, 1x Oldenzaal-Bad Bentheim uitgevallen, 1x Bad Bentheim-Oldenzaal uitgevallen. En dan is de dag nog lang niet voorbij....

Wat heb je er als reiziger aan als je in Hengelo staat te wachten en de trein al in Oldenzaal keert? Vrijwel alle reizigers die naar Duitsland reizen stappen in Hengelo op en niet in Oldenzaal. Als je met de Lint naar Oldenzaal reist mag je daar nog bijna een uur wachten op de trein naar Duitsland. En dan maar afwachten of die wel komt.... Kun je misschien beter in Hengelo blijven wachten en de ICB nemen. Overigens vallen die Lintjes ook regelmatig uit of keren, komende uit Zutphen, in Hengelo al. Niet geheel toevallig is dat ook Keolis. :N
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 11 feb 2019, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door waldo79 »

Dat laatste lijkt me niet in verband te staan met de problemen in Duitsland...bij mij wek je wrevel op met dat soort sneren.

En dan woon ik op ruim 100 km afstand zonder enig belang in Keolis.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Vrijwel alle treinen bieden in Hengelo ook aansluiting op de Lint naar Oldenzaal van x.16. Die kun je dan ook uit voorzorg beter vast nemen (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

RTBS schreef:Overigens vallen die Lintjes ook regelmatig uit of keren, komende uit Zutphen, in Hengelo al. Niet geheel toevallig is dat ook Keolis. :N
Ik heb even terug zitten kijken in de vertrektijden, het aantal uitgevallen treinen op Hengelo Oost de afgelopen twee weken is zes (vier vandaag en twee maandag). Volgens mij is dat niet regelmatig.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door waldo79 »

dennistd schreef:Vrijwel alle treinen bieden in Hengelo ook aansluiting op de Lint naar Oldenzaal van x.16. Die kun je dan ook uit voorzorg beter vast nemen (A)
Dat kan allemaal :wink:
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door edje »

Schuld ligt niet helemaal alleen bij Eurobahn, zijn de laatste tijd weer veel infrastoringen in Duitsland.

En mocht er een andere vervoerder komen, dan mogen die eerst machinisten voor NL gaan opleiden, of inhuren bij Keolis Nederland.
Ach dan verdienen we nog steeds aan die lijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Goed, Daniel neemt ook een keer een tijdje de bus voor het laatste stukje naar het werk... bus komt op de halte bij De Klomp van lijn 5 aan met "85 Veenendaal" erop, dus ik even de chauffeur vragen. Die bevestigd dat het lijn 5 is en geeft aan dat z'n computer het niet deed. Chauffeur stapt vervolgens uit, gaat even wat aan z'n collega vragen en opent vervolgens een luik aan de zijkant van de bus om bij de accu's even alle spanning eraf te halen zo bleek.
Vervolgens bleek 'ie vergeten te vragen hoe hij de stroom er weer op kreeg :P Maargoed, 'tis gelukt en op zich wel een geinig gezicht dat je de hele opstart van het systeem ook langs ziet komen op het reizigersinformatiescherm, concessie Veluwe draait dus nog op Windows XP Embedded zo bleek.

Opmerkelijk ook wel hoeveel reizigers je ziet blijven proberen om in te checken terwijl de cico's vermelden dat ze aan het opstarten zijn. Vervolgens staan ze echt te kijken van wat staat er nou op die cico en tot de chauffeur aangeeft dat ze door kunnen lopen blijven ze proberen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Niet alleen Veluwe draait op XP... Twente en MO ook. Niet geheel toevallig hebben die dezelfde boordcomputer :wink:
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Resetten bij de accubak is trouwens helemaal niet nodig bij een vastgelopen computer: de klep boven de chauffeur is meestal makkelijker :wink:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

Daarvoor moet je wel zo'n sleutel hebben, Dennis. Heel veel collega's hebben deze niet.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Klopt, maar diezelfde sleutel heb je ook nodig voor de accubak. Dus blijkbaar was deze chauffeur wel in het bezit van een sleutel :mrgreen:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

Oh oke, dat wist ik niet. Ik ga niet zelf met accu's en motorruimte etc prutsen, roep ik liever KRC op :pos: :pos:
In dat geval is het inderdaad vreemd dat hij de reset knop niet gebruikt... :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Zit het in de Edese MANs niet toevallig net anders in elkaar omdat dat ex-HTM wagens zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Oh, dat zou best kunnen ja. Ik dacht dat het gewoon over een VDL ging :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Ik heb een impressie van de opening van de busbrug in Zwolle gemaakt, deze wil ik graag hier delen, een goede impressie van wat het nieuwe OV-knooppunt van Zwolle gaat zijn vanaf volgend weekend!

https://youtu.be/797QYFbJkFw

De naam van het ding is dus Schuttebusbrug, daar had het woordje bus best tussenuit gekund, dus Schuttebrug, bekt toch wat lekkerder :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door regenmaker »

Goede samenvatting van lijnen 7 en 70 ook. _O- Overigens die waterstof bus rijdt de laatste tijd wel eens op lijn 102 niet echt een stadsdienstritje. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten