Mag ik even kwijt #29

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Waarom heeft me nieuwe router maarliefst drie antennes? Iemand die dat kan verklaren?
Het is weliswaar een WLAN 11 / 54 / 108 Mb router maar daar zullen ze toch geen aparte antennes voor gebruiken? :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Mark »

deadlock schreef:
Fles schreef:
deadlock schreef:Wie heeft de nieuwste stunt van de PVV gezien?
Vertel, wat doen ze? :)
Ze hebben geklaagd over een herhaling van Kinderen voor Kinderen 1996 waarin Allah Ahkbar gezongen wordt :'(
Het blijft komisch wat de PVV steeds weer bedenkt :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Caspar »

Wat helemaal te sneu voor woorden is:

http://www.dumpert.nl/mediabase/683831/ ... s_van.html

Vooral het laatste stukje is te sneu voor woorden. Die man kan niet eens voorlezen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Het filmpje is slecht en de spreker van de PVV is slecht. Goede combo :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Geert »

STF schreef:Waarom heeft me nieuwe router maarliefst drie antennes? Iemand die dat kan verklaren?
Het is weliswaar een WLAN 11 / 54 / 108 Mb router maar daar zullen ze toch geen aparte antennes voor gebruiken? :lol:
Waarschijnlijk wel, dan heb je geen snelheidsverlies als er iemand met een 11 MBps verbinding maakt ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

De reden dat er drie opzitten is omdat het bereik en de dekking en de doorvoersnelheid beter wordt ;) Er is geen aparte antenne nodig per protcol gelukkig ;p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Aha weten we dat ook weer, bedankt. Niet dat het in onze situatie nodig is aangezien alles bekabeld aangesloten zal worden, behalve de laptop draadloos.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

802.11n (dat is dus die 108Mbps) gebruikt MIMO, wat inhoudt dat je met meerdere antennes betere signaal sterkte krijgt...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door htm_tram »

Foto zegt genoeg?

Afbeelding
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daantje »

webguy schreef:
Fles schreef:ah zoeen toshiba. Dat is wel passe hoor nu
Ach ja, nu shoppen voor wat beters :) Amerika is gelukkig stuk goedkoper dan NL :) Toshiba was ik nooit vreselijk ontevreden mee, al begon in het laatste half jaar van alles niet super te lopen. Mja, nu heb ik straks een leuk servertje met Core2Duo :)

Oh enne, wat hebben jullie allemaal eigenlijk (qua laptop) en wat zijn de goede ervaringen?
Ik heb een Dell Inspiron 1501 en ben er wel tevreden mee. Hij doet wat ie moet doen en voor huis, tuin en keukengebruik is dat prima. Sinds een jaartje ofzo is m'n accu wel vreselijk zwak, die doet het nog een kwartier ofzo. Als ik nog een keer een laptop bij Dell zou bestellen zou ik eerder voor een Lattitude gaan, uit die zakelijke lijn, die zijn wat steviger volgens mij. Voordeel van bestellen bij Dell is dat je vrijwel alles zelf kan aanpassen en upgraden zoals jij dat wilt. En houd de acties in de aanbieding, ik heb hem besteld met gratis verzendkostenactie en dat scheelt 90 euro.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Ik zit momenteel in de VS dus daar is a) alles goedkoper (o.a. geen BTW) en b) alles meer dan 500 euro heb je geen verzendkosten. Maar ik kijk inderdaad naar de Latitude lijn, collegas op mn stage hebben die ook. Wel stukkie duurder...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Oh enne, wat hebben jullie allemaal eigenlijk (qua laptop) en wat zijn de goede ervaringen?
Heb sinds een weekje een Samsung R719 en die bevalt uitstekend. Heerlijk snel is 'ie vooral, zeker als ik 'm vergelijk met wat ik had (Maargoed, m'n budget was nu ook "iets" groter dan toen). Ook niet onbelangrijk bij 'n laptop: hij ziet er goed uit en is erg licht.

@Daantje: wellicht heb je wat aan de tip die ik kreeg bij aankoop van m'n huidige laptop... als je 'm thuis gebruikt en aan de netstroom hebt hangen kan je het beste de accu eruit halen als die volledig is opgeladen. Dat helpt om de levensduur daarvan te verlengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Klopt, maar het is ook zo'n gedoe als je 'm even er in en weer uit doet om bijvoorbeeld te verplaatsen. Bij Dell kan je trouwens wel een 3-jarige verzekering voor je accu kopen dat ze 'm vervangen als 'ie het niet meer doet. Overigens klopt de tip om helemaal op te laden en dan helemaal te gebruiken niet, moderne accus hebben geen "memory effect".
Samsung is inderdaad in Nederland in de opmars, hier zijn ze niet te vinden. Ik denk dat het een Dell of Toshiba wordt, maar ik wil eigenlijk graag een hoog resolutie scherm, dat biedt Toshiba niet (of met een hoge meerprijs).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

Wat de accu betreft: er kan in de loop van de tijd wel een verschil ontstaan tussen hoe vol de accu werkelijk is en hoe vol de laptop zegt dat 'ie is. Althans, dat zegt de handleiding van de mijne... blijk de accu zelfs te kunnen calibreren om dat verschil op te heffen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef: @Daantje: wellicht heb je wat aan de tip die ik kreeg bij aankoop van m'n huidige laptop... als je 'm thuis gebruikt en aan de netstroom hebt hangen kan je het beste de accu eruit halen als die volledig is opgeladen. Dat helpt om de levensduur daarvan te verlengen.
Dat deed ik altijd al maar heeft dus blijkbaar toch niet genoeg geholpen. Overigens kreeg ik als advies m'n accu eruit te halen en te bewaren als ie driekwart opgeladen was en dan je laptop op netstroom zonder accu te gebruiken. Moet je alleen niet doen als vaak je stoppen doorslaan of je vaak stroompieken hebt oid want dat kan je laptop dan minder goed opvangen. Ik heb overigens nog niet getest of ie zegt dat het een kwartier is ofdat het ook echt een kwartier is dat ie nog maximaal meegaat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Geert »

Laptopaccu's verliezen nu eenmaal hun capaciteit na een paar jaar; daar is niet zo veel aan te doen helaas (hoewel ze wel beter worden).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Caspar »

Maar als ik hier zo lees, heeft niemand een laptop ouder dan een paar jaar, en over een paar jaar zullen de huidige laptops ook wel weer vervangen zijn, door de computerliefhebbers hier.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Me vader heeft een laptop van zeven jaar oud en daarbij functioneren de accu's (we hebben er meerdere) nog prima, hooguit een kwartiertje minder capaciteit dan zeven jaar geleden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Pff, wat een ontzettende klap net in de afwasmachine; kortsluiting... Datzelfde gebeurde twee en vier jaar geleden ook al eens, gewoon naar de groepenkast lopen, zekeringen weer inschakelen en hij doet het weer. :?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Pff, wat een ontzettende klap net in de afwasmachine; kortsluiting... Datzelfde gebeurde twee en vier jaar geleden ook al eens, gewoon naar de groepenkast lopen, zekeringen weer inschakelen en hij doet het weer. :?
En dat op de vroege ochtend :shock: :).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Ja, 00.30 uur begonnen met afwassen, 3.00 uur klaar, toen nog keukenschoonmaak e.d. dus rond 5.00 uur klaar. :?
Volgens mij was het de grootste afwas sinds de 4,5 jaar dat we hier nu zitten...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

htm_tram schreef:Foto zegt genoeg?
Wowwwww dat 50s-dekentje met die halve litertjes erbij zeggen inderdaad meer dan 1000 woorden :D. Mooi stekkie.

IK heb hier nu al zo'n 2 jaar een laptop van HP. Qua uiterlijk lijkt ie heel erg op deze: http://techpartz.com/wp-content/uploads ... 6449us.jpg - ben ik heel tevreden over. Heel goeie beeldkwaliteit, goeie accu, snel systeem.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:
deadlock schreef:Wie heeft de nieuwste stunt van de PVV gezien?
Vertel, wat doen ze? :)
Ze hebben geklaagd over een herhaling van Kinderen voor Kinderen 1996 waarin Allah Ahkbar gezongen wordt :'(
WTF :lol: Dan meen je niet :shock:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door htm_tram »

Ik heb zin in het spoorwegmuseum :lol:

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220777
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Meltrain »

En ik heb ontzettend veel zin om eindelijk mijn week-SOV eens lekker te gaan misbruiken. 8-)
Maar helaas zal ik er waarschijnlijk tot de kerstvakantie geen tijd voor hebben. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten