Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door MdJ »

Ik zou op zoek gaan naar Midnet en de begintijd van Connexxion.
O.a. bussen uit de serie 1201-1210 (Alliance) en veel Den Oudsten B88's hebben in Hilversum gereden.
Anders: http://nl.wikisage.org/wiki/Busmateriee ... d_(deel_3)
Laatst gewijzigd door MdJ op ma 07 jan 2019, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

MdJ schreef:Ik zou op zoek gaan naar Midnet en de begintijd van Connexxion.
O.a. bussen uit de serie 1201-1210 (Alliance) en veel Den Oudsten B88's hebben in Hilversum gereden.
Dat weet ik, maar er is helaas niet veel te vinden uit de jaren 80, 90 en begin deze eeuw. Ik zou graag eens wat foto's zien uit die tijd, met name 1992-2009. Ik hoopte dat iemand hier misschien foto's had uit die tijd die die nog niet online heeft gezet of anders een link naar een site die ik nog niet kende met foto's uit die periode.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door ovVeluwe »

Ik zie dat op lijn 525 momenteel bus 6403 rijdt. Is er een nieuwe buurtbus bijgekomen of is dit ex 2301?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... #Materieel staat de 6403 al genoemd, dus nieuw is 'ie niet, lijkt me?
Laatst gewijzigd door Ardan op di 15 jan 2019, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door bartjemestrom »

Die 6403 is pas 4 januari 2019 op de wiki gezet :wink:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Lijn 45 »

Volgens kentekensites rijdt 'ie ook pas sinds november. :wink:
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Roeland »

TreinenFreak schreef:Iemand enig idee of er al van deze veredelde mat-ritten van lijn 202 in de afgelopen twee weken goed gebruik gemaakt is? Ik blijf het zelf merkwaardig vinden dat lijn 209, die de 'bezienswaardigheden' van de regio met elkaar hoort te verbinden, een complete ronde door Muiderberg maakt en niet van het Muiderslot rechtstreeks naar bijvoorbeeld de vesting van Naarden gaat.
Heeft iemand al reizigers gespot in de nieuwe lijn 209?
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door TreinenFreak »

Voor voormalig ledig materieelritten heb ik meer reizigers gespot dan ik had verwacht vooraf. Alleen denk ik dat het aandeel 'toeristische reizigers' heel klein is, terwijl dat de reden was voor toevoegen van deze buslijn. Feit blijft dat we moeten wachten tot het toeristenseizoen of gepubliceerde reizigersaantallen om conclusies te kunnen trekken over de levensvatbaarheid. We kunnen het de toeristen immers niet kwalijk nemen dat die in dit jaargetijde niet in groten getale op pad zijn in het Gooi :lol:

Zelf hoop ik dat de reizigersaantallen positief genoeg zullen zijn om deze lijn wat meer toekomstvast te maken, om dus als ware lijn 102 te laten terug keren. Dus door bediening in beide richtingen doordeweeks en op zaterdag in combinatie met het laten vervallen van lijn 202 en 602. Ik denk dat deze lijn hierdoor ook voor meer inwoners uit het Gooi toegevoegde waarde zal krijgen. Bij opwaardering van deze lijn lijkt het me ook beter om, in plaats van parallel aan lijn 110 door het plaatsje Muiderberg te rijden, de DRU's efficienter te gebruiken en bij Gooimeer P+R direct naar Muiden P+R te rijden om daar na een ronde langs Muiden, Centrum verder te rijden naar Amsterdam, Bijlmer ArenA.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Bluearrow »

Het opheffen van (vele) buslijnen in 't Gooi heeft uberhaupt helemaal niet te maken met het aantal reizigers. Het gaat er om dat de provinciale bestuurders heeft gekomen om lijn 320 op te waarderen, en dat kost geld, ruim 120 miljoen euro. En daarvoor moeten de reiziger boeten.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Frank93 »

NH Nieuws heeft er een video item van gemaakt:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/240199/h ... -buslijnen

Net zoals in Noord-Holland Noord gaat de SP zo te zien weer proberen om lijnen/trajecten te redden.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

"Er gaat een aantal buslijnen in 't Gooi verdwijnen, omdat de provincie stelt dat mensen die in tien minuten fietsen binnen een NS-station of HOV-halte wonen geen bus nodig hebben."

Inderdaad klopt dat niet altijd. Men wil lijn 1 schrappen, maar als je midden in Kerkelanden woont, dan is het geen tien minuten fietsen naar station Hilversum of een HOV-halte. En voor lijn 107 is die redenatie al helemaal raar, want ze willen hem niet meer over de Huizerweg laten rijden maar wel nog tussen Hilversum en Bussum-Zuid, maar op dat gedeelte van het traject woont/werkt iedereen wel degelijk in de nabijheid van resp. station Hilversum, Hilversum Media Park en Bussum-Zuid. Dat is dus zelfs 3 stations (!) in de buurt van waar die lijn rijdt. Je zou je haast afvragen of de personen die dit voorgesteld hebben wel op de kaart, danwel in real-life, hebben gekeken of dat ze gewoon maar geblinddoekt wat hebben aangewezen...

Enfin, we wachten af wat er gaat gebeuren met de voorgestelde plannen, zeker als er straks wellicht een ander provinciebestuur is (volgende maand immers verkiezingen)...
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 feb 2019, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Bluearrow schreef:Het opheffen van (vele) buslijnen in 't Gooi heeft uberhaupt helemaal niet te maken met het aantal reizigers. Het gaat er om dat de provinciale bestuurders heeft gekomen om lijn 320 op te waarderen, en dat kost geld, ruim 120 miljoen euro. En daarvoor moeten de reiziger boeten.
Inderdaad. En op zich snap ik het op sommige stukjes nog wel, waar lijn 320 in de buurt rijdt, maar bijv. Kerkelanden of de Hilversumse Meent, daar komt 320 bij lange na niet in de buurt, dus daar moet gewoon een bus blijven rijden. Laat ze dan lijn 2, 3, 101 en 107 schrappen die nagenoeg altijd voor nop rijden, lijn 109 inkorten om rijtijd c.q. geld te besparen met die lange kronkelroute, lijn 100 degraderen tot spitslijn (buiten de spits zit er ook niemand in), etc. En evt., als alternatief voor lijn 1, lijn 104 een rondje laten rijden in beide richtingen (dus Station - Zuid - Kerkelanden - Vaartweg - Station v.v.), want van/naar Nieuw-Loosdrecht is het ook wel erg rustig en die hebben voor een aardig deel nog lijn 122 als alternatief (en bij Oude Molenmeent 121). Of anders lijn 122, net als vroeger, doortrekken naar Kerkelanden zodat er wel een verbinding tussen H'sum en N-L blijft (maar daar gaat U-OV dan weer over). Of tewel: gewoon het broodnodige behouden.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door TreinenFreak »

Vistaus schreef:Inderdaad. En op zich snap ik het op sommige stukjes nog wel, waar lijn 320 in de buurt rijdt, maar bijv. Kerkelanden of de Hilversumse Meent, daar komt 320 bij lange na niet in de buurt, dus daar moet gewoon een bus blijven rijden. Laat ze dan lijn 2, 3, 101 en 107 schrappen die nagenoeg altijd voor nop rijden, lijn 109 inkorten om rijtijd c.q. geld te besparen met die lange kronkelroute, lijn 100 degraderen tot spitslijn (buiten de spits zit er ook niemand in), etc. En evt., als alternatief voor lijn 1, lijn 104 een rondje laten rijden in beide richtingen (dus Station - Zuid - Kerkelanden - Vaartweg - Station v.v.), want van/naar Nieuw-Loosdrecht is het ook wel erg rustig en die hebben voor een aardig deel nog lijn 122 als alternatief (en bij Oude Molenmeent 121). Of anders lijn 122, net als vroeger, doortrekken naar Kerkelanden zodat er wel een verbinding tussen H'sum en N-L blijft (maar daar gaat U-OV dan weer over). Of tewel: gewoon het broodnodige behouden.
Ik vind dat je al vrij aardig meepraat met het provinciebestuur. Vrij rigoreus schrappen en totaal geen ambitie tonen voor de verbetering van de reizigersaantallen ten opzichte van de kosten. Hetgeen wat de provincie eigenlijk wil bereiken met deze nieuwe concessie.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Sorry als dat zo overkomt, dat is niet mijn bedoeling. Als het aan mij ligt, verandert er van alles zónder een hoop lijnen te schrappen en worden er juist lijnen toegevoegd (ik heb zelfs wel een conceptplan in mijn hoofd). Ik bekeek het meer even vanuit het provinciebestuur, zo van "als het dan tóch zo moet...". Snap je? Ook omdat mijn plannen toch niet kunnen worden uitgevoerd, want dat zou alleen maar meer geld kosten en ze willen juist besparen i.p.v. meer uitgeven...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door regenmaker »

Deel OV-subsidie Gooi en Vechtstreek wellicht niet voor concessiehouder

De beschikbare exploitatiesubsidie voor de concessie Gooi en Vechtstreek moet ook alternatieve vormen van vervoer en last mile-oplossingen bekostigen. Maar er is geen garantie dat de vervoerder die de busconcessie gegund krijgt dit vervoer mag verzorgen. De nieuwe vervoerder moet het gedogen als de provincie Noord-Holland besluit dit buiten de concessie om te regelen – zelfs als dit vervoer in de plaats komt van bestaande buslijnen.

OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Frank93 »

Aanleg HOV-lijn in 't Gooi moet van rechter toch naar BAM

Prorail moet de opdracht voor de aanleg van een buslijn tussen Hilversum en Huizen alsnog aan bouwbedrijf BAM geven. De spoorbeheerder gunde de klus na een openbare aanbesteding aan een bouwcombinatie met VolkerWessels.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/240643/a ... h-naar-bam
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Frank93 »

Vanaf vandaag staat het Ontwerp PvE online voor de nieuwe concessie Gooi en Vechtstreek. Op deze pagina is het document te downloaden:
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... echtstreek
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Z2N »

Toch wel krom, in eerste instantie de aansluiting tussen de 320 en de treinen op Sportpark bewaken, en daarna rustig station Sportpark over gaan slaan... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door TreinenFreak »

Überhaupt wel toevallig dat precies vandaag het PvE online komt, zodat velen bij de provinciale statenverkiezingen hun stem niet meer van dit PvE af kunnen laten hangen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door PHS »

Maar als het een ontwerp PvE betreft, dan moet de definitieve PvE toch door het volgende college van GS goedgekeurd worden, of anders dat PS steun verlenen?
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Zonnig »

Ben benieuwd welke vervoerders hier nog brood in zien.
Misschien Syntus en Qbuzz omdat het aansluit op andere vervoersgebieden.
Voor Connexxion is het een eilandje geworden.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Vistaus »

Zonnig schreef:Ben benieuwd welke vervoerders hier nog brood in zien.
Misschien Syntus en Qbuzz omdat het aansluit op andere vervoersgebieden.
Voor Connexxion is het een eilandje geworden.
Ik denk eerder Keolis inderaad. Die werken goedkoop en hebben meer te winnen bij deze regio dan Qbuzz (58 en 59 bedienen de regio nauwelijks en zijn ook niet erg belangrijke buitenlijnen), dus die kunnen dit vast voor een leuk prijsje oppakken en misschien nog redden wat er te redden valt.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door diederickx »

Zonnig schreef:Voor Connexxion is het een eilandje geworden.
Schiereilandje. Op station Amsterdam Bijlmer Arena raakt de concessie 't Gooi aan Amstelland-Meerlanden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door busfanNL »

http://tcr.nu/vacatures/taxichauffeur-lijndienst-al
Voor wie gaat TCR hier rijden en vanaf wanneer? komt er een of ander flexproject of iets dergelijks bij Keolis of CXX IJsselmond?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten