De eredivisie

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie

Bericht door Fles »

JWM schreef:Wat een mislukte foto is dat zo zonder Hertog :cry:
Hertog echt dood ja? :o Ow da's wel droevig..
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

AZ kunnen we nu wel definitief afschrijven voor de titel met 14 punten achterstand op Twente. Schitterend voetbal waarbij Ajax volledig overklast werd in de 1e helft en dan zo afgaan na rust...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

*Kijkt even naar de tussenstanden in de beker*

AZ - Spakenburg 0-1 :shock:
Vitesse - Grunn 0-4 :shock:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Groningen thuis, altijd lastig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En dat te bedenken dat ik serieus van plan was om naar die wedstrijd te gaan...
Helaas (of in dit geval gelukkig?) was deze wedstrijd alleen toegankelijk voor seizoenkaarthouders...

pffff, gaat echt lekker met Vitesse de laatste 2 weken :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Ronzol schreef:pffff, gaat echt lekker met Vitesse de laatste 2 weken :roll:
Vitesse is het verlies van Hertog duidelijk nog niet te boven :cry:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De eredivisie

Bericht door mb90 »

Het lucky-ajax syndroom is weer terug. :neg: Wat baalde ik gister zeg. Dordrecht speelde ajax af en toe gewoon weg. Als ze het zondag maar niet hebben bij de klassieker. De bekerloting is in ieder geval niet gemakkelijk met Feyenoord - AZ. Het kon makkelijker, zoals WHC - ajax...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De eredivisie

Bericht door Fles »

ARNHEM - Supporters van Vitesse hebbben vrijdag vier ontslagbrieven laten bezorgen bij het stadion van de club, het Gelredome.

Ze waren gericht aan algemeen directeur Paul van der Kraan, technisch directeur Marc van Hintum en twee bestuursleden. Via de actie geven de fans aan bezorgd te zijn over de resultaten van Vitesse. Afgelopen woensdag werd de club in het bekertoernooi met ruime cijfers verslagen door FC Groningen.

Ook in de competitie vallen de prestaties tegen. Vitesse speelt zaterdag bij PSV. De Arnhemmers hebben de laatste zeven wedstrijden in Eindhoven verloren.
:lol: het seizoen van de ludieke acties is weer begonnen :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Tjah, je kan het bestuur etc. wel de schuld geven, maar er zijn 11 spelers op het veld die dik betaald worden om tegen een balletje in de goede richting te trappen. Als het meezit het liefst ook in dat rechthoekige grote vak waar een netje achter gespannen zit.

Maar het schijnt heel moeilijk te zijn om een bal in een vak van 2.44 meter hoog en 7.32 meter breed te schieten en daarom moeten die spelers tonnen (zoniet miljoenen) verdienen. En als die 11 spelers dus niet doen waar ze voor betaald worden, dan geven we de trainer, of het bestuur maar de schuld, en moet ze aftreden...

Iets in mij zegt dat er het een en ander niet helemaal klopt... :roll:

Overigens is die Marc van Hintum nooit erg populair geweest bij de "supporters"...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Vitesse-zeearend ontsnapt bij test Vitesse-zeearend ontsnapt bij test
ARNHEM - Vitesse is bezig met een opvolger voor de drie weken geleden overleden clubmascotte, de Afrikaanse vechtarend Hertog.

In GelreDome werd deze week geoefend met een zeearend, maar de vogel vloog weg uit het stadion en koos vervolgens positie hoog in een boom. Via een zender kon de zeearend weer worden getraceerd en werd hij weer gevangen.

Vitesse presenteert de vogel mogelijk al voor de winterstop, als de trainingen wat beter gaan verlopen. De laatste keer dat wijlen Hertog door GelreDome vloog, was half september tegen RKC.

Bron: Omroep Gelderland

Nou, dat belooft wat... :lol: :lol: :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Ronzol schreef:Tjah, je kan het bestuur etc. wel de schuld geven, maar er zijn 11 spelers op het veld die dik betaald worden om tegen een balletje in de goede richting te trappen. Als het meezit het liefst ook in dat rechthoekige grote vak waar een netje achter gespannen zit.

Maar het schijnt heel moeilijk te zijn om een bal in een vak van 2.44 meter hoog en 7.32 meter breed te schieten en daarom moeten die spelers tonnen (zoniet miljoenen) verdienen. En als die 11 spelers dus niet doen waar ze voor betaald worden, dan geven we de trainer, of het bestuur maar de schuld, en moet ze aftreden...
Dat bestuur is wél verantwoordelijk voor die spelersselectie. Als je mij daar neer zou zetten zou het waarschijnlijk nog veel minder gaan.

Als een trein vertraging heeft gooi je toch ook niet de machinist op straat?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Tuurlijk zijn zij verantwoordelijk voor de spelersselectie, maar de spelers hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. net als iedere werknemer een eigen verantwoordelijkheid heeft.

Ik probeer alleen maar aan te kaarten dat er altijd wel heel makkelijk naar het bestuur, trainer en andere personen die menen iets te betekenen daar geroepen wordt dat ze slecht zijn en weet ik veel wat, maar de spelers blijven altijd buiten schot (zowel letterlijk als figuurlijk :wink: ) en dat is in mijn ogen niet altijd terecht.

Als ik het slecht doe op stage, word ik weggestuurd. zo simpel is dat. dan gaat men niet degene ontslaan die mij "aangenomen"heeft. Dat is gewoon de normale gang van zaken, maar blijkbaar geld dat in de voetballerij niet zo? :|

Bovendien kan het bestuur alleen goede spelers kopen als er geld is, en dat is nou net het probleem bij Vitesse en bij veel andere voetbalclubs. Je kan het bestuur wel de schuld geven omdat ze "slechte" spelers kopen, maarja, als er geen of weinig geld is, heb je weinig keus.

Bovendien worden machinisten ook ontslagen als ze slecht presteren zonder dat daar de vervoerder of een organisatie als prorail daar schuld aan heeft. (bijv. Mcn verslaapt zich telkens, komt gewoon niet optijd opdagen, blijft lekker lang lullen met collega's etc.)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Klopt, maar in de voetbalerij werkt het gewoon zo niet. Die spelers vertegenwoordigen het kapitaal van de club dus het zou pure verspilling zijn die mensen eruit te gooien.

En de reden dat Vitesse geen geld heeft ligt toch volledig aan het feit dat Vitesse op bestuurlijk niveau jarenlang een bende van heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Ow, en andere werknemers vertegenwoordigen niet het kapitaal van het bedrijf?

Zonder werknemers, geen productie, geen geld, geen bedrijf ;)

En dat er bij Vitesse grote bestuurlijke fouten zijn gemaakt, en nog gemaakt worden erken ik volledig.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Kan je een bedrijf noemen waar werknemers voor miljoenen euro's weggekaapt kunnen worden door andere bedrijven en dus een enorm kapitaal vertegenwoordigen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Ja. Die zijn er zat. en die "werknemers" noemen ze topmanagers, directeuren etc. :wink:

Maargoed, deze discussie begint beetje uit de hand te lopen.

back to topic maar weer:

Vitesse verlies weer eens
AZ, FC Twente en Heerenveen hebben gewonnen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Ok, Hofs krijgt dus na vanavond z'n ontslag :mrgreen:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De eredivisie

Bericht door mb90 »

Mag ik scheidsrechter Blom bedanken voor het verkloten van deze klassieker. Voordat de teletekstsupporters gaan reageren, kijk vanavond om 19:00 uur de samenvattingen en oordeel zelf, want deze uitslag had anders nooit zo uitgevallen. :neg:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Babovic maakte gewoon een smerige overtreding en rood was terecht. Veder heeft Blom Ajax geen handje geholpen, ze kwamen alleen goed weg dat Suarez's actie in de eerste helft die eigenlijk ook wel rood waard was niet werd opgemerkt :twisted:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

hmz. 5-1 verliezen kan nooit alleen aan de scheidsrechter liggen natuurlijk.

Maargoed, vanaaf de samenvatting maar 's kijken :)

Misschien moeten we scheidsrechters ook maar direct gaan ontslaan na een slechte wedstrijd :twisted:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De eredivisie

Bericht door Meltrain »

Bij Ajax - Feyenoord (en omgekeerd) zijn in elk geval de supportres van de uit-club al ontslagen. :mrgreen:

Maar goed: was een pijnlijk verlies vandaag, maar dankzij de nieuwe club van ex-Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek, staat Feyenoord nog steeds op de 4de plaats. :)
Het gat met de top-3 is alleen wel verdubbeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De eredivisie

Bericht door mb90 »

Ronzol schreef:hmz. 5-1 verliezen kan nooit alleen aan de scheidsrechter liggen natuurlijk.
Dat niet natuurlijk, maar totaan de rode kaart was Feyenoord gelijkwaardig (de 1-0 was alleen wel een fout van Feyenoord), maar met 10 man valt er meer ruimte en komen er meer kansen en nu dus ook tegengoals, dus het begon bij een beslissing van hem.

Maargoed, misschien heb ik ook een ietwat gekleurde mening over deze wedstrijd. :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Heb je die rode kaart zelf ook gezien? Die was toch echt volledig terecht.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

mb90 schreef:
Ronzol schreef:hmz. 5-1 verliezen kan nooit alleen aan de scheidsrechter liggen natuurlijk.
Dat niet natuurlijk, maar totaan de rode kaart was Feyenoord gelijkwaardig (de 1-0 was alleen wel een fout van Feyenoord), maar met 10 man valt er meer ruimte en komen er meer kansen en nu dus ook tegengoals, dus het begon bij een beslissing van hem.

Maargoed, misschien heb ik ook een ietwat gekleurde mening over deze wedstrijd. :P
Je moet de scheidsrechter nooit een aanleiding geven om een rode kaart te trekken.

Als een voetballer een overtreding maakt, ligt de schuld bij die voetballer. De scheidsrechter beslist welke straf de speler krijgt. Soms heb je geluk en zijn er geen consequenties, soms heb je gewoon pech en zijn de consequenties groot.

Dat iemand een rode kaart heeft gekregen terwijl het wellicht ook met geel bestraft had kunnen worden, tjah, das jammer dan. Feit blijft wel dat de schuld volledig bij de persoon ligt die de overtreding maakt. Je moet gewoon geen overtredingen maken, je weet nu eenmaal wat de consequenties zijn.

Ff voor de duidelijkheid, ik ben ook voor Feyenoord :wink:
Laatst gewijzigd door AppleMoose op zo 01 nov 2009, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De eredivisie

Bericht door mb90 »

@ JWM: Ja, ik heb het gezien. Vond het zelf een duel die je vaker ziet en waar ook niets of geel voor gegeven wordt. Ja hij raakt hem, maar het is geen doelbewuste knal net als die Adeleye van Sparta dinsdag tegen VVV.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Tjah, nu werd er rood voor gegeven. Jammer dan. Volgende keer wordt Feyenoord weer gematst.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten