De laadmethode is niet gebonden aan het merk. Ook andere fabrikanten kunnen bussen met dezelfde laadmethode leveren als de bussen die er nu al zijn.JP13357 schreef: Qlink vervoer VDL Citea SLFA 181 BRT met Kerkbanken vanwege de laad voorzieningen die er al zijn.
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Basislijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Als er echt een verrassing moet komen, dan zie ik nog wel elektrische bussen van Volvo (gaan binnenkort in Leiden rijden) of Solaris (na VDL de grootste leverancier van elektrische bussen in Europa) verschijnen in dit gebied.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Voor wat ik gehoord heb, worden er elektrische bussen van het Franse merk Heuliez (Iveco) aangeschaft voor de Qlink-lijnen. De huidige VDL’s schuiven door naar de stadsdienst, samen met nieuw aan te schaffen VDL’s. Zowel 12 meter als 18 meter.
De elektrische bussen op de streekdienst worden geleverd door Ebusco. De streekbussen op diesel door Mercedes, Van Hool (Qliner dubbeldekkers) en Setra (Qliner).
De elektrische bussen op de streekdienst worden geleverd door Ebusco. De streekbussen op diesel door Mercedes, Van Hool (Qliner dubbeldekkers) en Setra (Qliner).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
:YCpt.Iglo schreef:Voor wat ik gehoord heb, worden er elektrische bussen van het Franse merk Heuliez (Iveco) aangeschaft voor de Qlink-lijnen. De huidige VDL’s schuiven door naar de stadsdienst, samen met nieuw aan te schaffen VDL’s. Zowel 12 meter als 18 meter.
De elektrische bussen op de streekdienst worden geleverd door Ebusco. De streekbussen op diesel door Mercedes, Van Hool (Qliner dubbeldekkers) en Setra (Qliner).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Als het een heuliez elektrische bus is op qlink. Dan wordt denk ik dit niet al te mooie geval, de gx 437 elec.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Heuliez heeft voor de klant een enorme lijst met "design"-opties die je bij andere merken wat minder vaak aantreft, waarschijnlijk is dat ook de enige reden dat ze zo ontzettend goed verkopen in Frankrijk, want comfortabel heb ik ze nooit gevonden. De GX 437 Linium past precies in dat straatje, zie ook hun designvideo. Zijn er andere merken met dakramen, transparante stoelleuningen, meebewegende wielkappen en panoramaruiten bij de rolstoelplaatsen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
In Almere kleuren, wow *bus*
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 feb 2019, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Leuk een nieuw merk op de Nederlandse markt, houdt de concurrentie ook scherp.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Zo te zijn zijn ze wel van de ehm.... gewaagde designs :')
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Heuliez is ook de fabrikant van Arriva’s GX127 midibus, al zijn ze hier onder de vlag van Iveco/Irisbus verkocht.
Leuke ontwerpen inderdaad... als het ergonomisch ook in orde zou zijn. :X
Leuke ontwerpen inderdaad... als het ergonomisch ook in orde zou zijn. :X
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Iemand enig idee waar deze bussen al rijden?Suus schreef:Heuliez heeft voor de klant een enorme lijst met "design"-opties die je bij andere merken wat minder vaak aantreft, waarschijnlijk is dat ook de enige reden dat ze zo ontzettend goed verkopen in Frankrijk, want comfortabel heb ik ze nooit gevonden. De GX 437 Linium past precies in dat straatje, zie ook hun designvideo. Zijn er andere merken met dakramen, transparante stoelleuningen, meebewegende wielkappen en panoramaruiten bij de rolstoelplaatsen
Hier een test van een Engelse website:
https://www.busandcoachbuyer.com/heulie ... test-2018/
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 feb 2019, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote gehaald
Reden: foto uit quote gehaald
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
In Bergen (Noorwegen) gaan eind van het jaar ik meen 10 stuks gelede wagens van de Heuliez Elec rijden. Ben benieuwd als dit echt waar is, hoe deze bussen zullen zijn op het Qlink Netwerk van Qbuzz.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 feb 2019, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Ik hoop niet dat ze doorzichtige stoelen in zetten. [Rij je met qlink, vergeet niet je kussen mee te nemen]. Die stoelen van de laatste citaro C2 G van qlink 5/6 zijn het best en de capacitys van qlink 3 ook.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Om het even over de onderaannemers te hebben: komen die er nog?? TCR of zoiets, of de huidige tourbedrijven die nu de versterkingen rijden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Verrassend materieel, hoe kom je aan deze info allemaal? Zit je dicht op het vuur of gewoon van horen zeggen?Cpt.Iglo schreef:Voor wat ik gehoord heb, worden er elektrische bussen van het Franse merk Heuliez (Iveco) aangeschaft voor de Qlink-lijnen. De huidige VDL’s schuiven door naar de stadsdienst, samen met nieuw aan te schaffen VDL’s. Zowel 12 meter als 18 meter.
De elektrische bussen op de streekdienst worden geleverd door Ebusco. De streekbussen op diesel door Mercedes, Van Hool (Qliner dubbeldekkers) en Setra (Qliner).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Is al bekend wat voor waterstofbussen er komen?
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Dacht ik niet, Qbuzz doet alles zelf. En de bijhuur zoals we dat nu ook kennen door Qbuzz en een paar toerboeren.busfanNL schreef:Om het even over de onderaannemers te hebben: komen die er nog?? TCR of zoiets, of de huidige tourbedrijven die nu de versterkingen rijden?
Dicht op het vuur of niet, hij heeft wel gelijk :) 15m Setra's omdat MB de Integro niet meer bouwt en de Inturko niet langer is dan 13m30.busfanNL schreef:Verrassend materieel, hoe kom je aan deze info allemaal? Zit je dicht op het vuur of gewoon van horen zeggen?Cpt.Iglo schreef:Voor wat ik gehoord heb, worden er elektrische bussen van het Franse merk Heuliez (Iveco) aangeschaft voor de Qlink-lijnen. De huidige VDL’s schuiven door naar de stadsdienst, samen met nieuw aan te schaffen VDL’s. Zowel 12 meter als 18 meter.
De elektrische bussen op de streekdienst worden geleverd door Ebusco. De streekbussen op diesel door Mercedes, Van Hool (Qliner dubbeldekkers) en Setra (Qliner).
Over de VDL's, die nieuwe zijn voor zo ver ik weet gelukkig zonder het tram design. Wel zo veilig.
@JP, Qbuzz kennende en het comfort van de bussen volgend van 2009 t/m nu, dus comfortabelere stoelen in de laatste bussen, mag ik toch hopen dat ze er fatsoenlijke stoelen in zetten en geen transparante kuipjes :X Dat die Fransozen het in de optielijst durven te zetten
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Zijn die Setra's dan 15m-lagevloers zoals bij Syntus Utrecht, of toch hogevloers?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
De UL versie, dat is een integro L met een andere embleem.
Setra S419 UL - RGTR (Emile Weber 1318) by Pi Eye, on Flickr
@jeroenSpock, dat is echt verschikkelijk met die plastic stoelen. Voor stadsvervoer kan het wel, maar past niet op qlink.
Ik vond ook leuk om een keer de Scania interlink te kiezen. En voor streek de Scania citywide Suburban zoals in voorne putten
Setra S419 UL - RGTR (Emile Weber 1318) by Pi Eye, on Flickr
@jeroenSpock, dat is echt verschikkelijk met die plastic stoelen. Voor stadsvervoer kan het wel, maar past niet op qlink.
Ik vond ook leuk om een keer de Scania interlink te kiezen. En voor streek de Scania citywide Suburban zoals in voorne putten
- Spoiler: show
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Waarom zou je een hogevloersbus kopen, de lagevloerbus van Setra voldoet net zo goed (voor de reiziger dan, voor de chauffeurs schijnen ze wat minder prettig te zijn). Tijdens één ritje met een hogevloersbus van Gorinchem naar Utrecht van Qbuzz heb ik in december drie mensen horen klagen over de hoge instap die Arriva niet had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Ze moeten wel 100km/h rijden over de A7. Ik heb 2 jaar terug ook een Setra S416 LE en gereden op de 320 en de 314 ook rij ik dagelijks met een Volvo 8900 LE, die rijden een stuk minder dan een intouro/integro op de snelweg met 100km/h. Notitie ik heb nooit iemand over de hoge instap klagen, naar mijn ervaring klagen mensen in de randstad eerder
Laatst gewijzigd door JP13357 op wo 13 feb 2019, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
En waarom moeten ze 100 kunnen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Treinvervangend vervoer tussen Groningen-Drachten, Groningen-Emmen, Groningen-Stadskanaal, Groningen-de buurten van Assen[Kloosterveen]. Het scheelt zo ongeveer 10 minuten extra reistijd tussen Groningen-Emmen en staat ook in de PvE.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe
Klopt is opgenomen als eis in het bestek GD concessie 2020 dat alle Qliner verbindingen inclusief de nieuwe Qliner 310 (Assen-Veendam) worden uitgevoerd met 100 km bussen. Wat ook een eis is; dat is het comfort voor Qlink en Qliner. In de Heuliez bussen komen dan ook vergelijkbare stoelen zoals in de nieuwe citaros van lijn 5/6 en de Capacitys van lijn 3.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten