Ontwerp eigen dienstregeling

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Re: Ontwerp eigen dienstregeling

Berichtdoor Wubbo » Zo 10 Feb 2019, 16:44

Ik begrijp maar half wat je zegt. Ik heb het over Eindhoven en jij begint over Den Bosch. Maar als ik het goed begrijp zijn de doorgaande treinen in Eindhoven:

* de IC Maastricht - Amsterdam
* de sneltrein Venlo - Den Haag
* de sprinter Venlo - Den Bosch
* de sneltrein Weert - Eindhoven - sprinter Tilburg Universiteit

Klopt dat?
De doorgaande IC Den Haag - Heerlen is een aantal jaar geleden omgeklapt naar Haarlem - Heerlen omdat de reizigersaantallen op deze relatie groter waren dan op de relatie Den Haag - Heerlen. Voor Venlo kan ik me de cijfers niet meer zo goed herinneren maar volgens mij was daar het aantal reizigers richting Utrecht ook hoger dan richting Tilburg. Opvallend dat je dus juist deze stromen weer laat overstappen in Eindhoven.

En ik ben nog steeds benieuwd hoe de spooropstelling in Eindhoven er dan uit ziet, want ik ben er nog niet van overtuigd dat het mogelijk is een spooropstelling te maken met zoveel cross-platform overstappen en zo veel af te rangeren treinen, zonder grootschalig bij te bouwen in de stationsomgeving. Dat vind ik nogal een dure oplossing voor een extra overstap.

Western Soldier

Berichtdoor Western Soldier » Zo 10 Feb 2019, 17:37

De doorgaande treinen in Eindhoven zijn:
IC Maastricht - Schiphol Airport
S Maastricht - Tilburg Universiteit als sprinter tussen Eindhoven en Tilburg
S Heerlen - Utrecht Centraal
S Venlo - Den Haag Centraal
SPR Weert - Utrecht Centraal
SPR Venlo - Utrecht Centraal

En internationale treinen.

Overigens ga ik er bij Eindhoven in dit opzicht vanuit dat er uitbreiding van het station plaatsvind met ongelijkvloerse kruisingen richting Venlo en ook naar het opstelterrein.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 589, 590, 84, 86, 88, 51, 53 en 54.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Zo 10 Feb 2019, 21:47

Dus je gaat veel geld in Eindhoven investeren omdat je geen doorgaande verbindingen (die reizigers altijd liever hebben dan een met overstap, zeker bij een gelijke reistijd) wil aanbieden vanwege de keuze voor de materieelinzet?

Yanaike

Berichtdoor Yanaike » Zo 10 Feb 2019, 21:54

@Wubbo: we hebben het over dezelfde persoon die Utrecht - De Haar wil verdubbelen voor twee extra treinen. De investeringen rondom Eindhoven vind ik dan zo gek nog niet! :lol:

Z2N

Berichtdoor Z2N » Zo 10 Feb 2019, 21:57

Plus, het is dezelfde persoon die duidelijk niet op de hoogte is van het sporenplan van Eindhoven, anders zou hij het niet hebben over een benodigde ongelijkvloerse kruising naar het opstelterrein. :X
Watch a sunrise at least once a day. ~ Phil's-osophy

Flickr!

Yanaike

Berichtdoor Yanaike » Zo 10 Feb 2019, 22:02

Nee joh, dat is super handig! Dan kun je tegelijkertijd de IC's die in Eindhoven eindigen op de buitensporen aan laten komen en ongelijkvloers laten kruisen met de SPR op de middensporen die wél helemaal doorrijdt van Utrecht naar Weert/Venlo! :')

Z2N

Berichtdoor Z2N » Zo 10 Feb 2019, 22:55

Ah, natuurlijk. Mijn fout. (A)
Watch a sunrise at least once a day. ~ Phil's-osophy

Flickr!

Terug naar “Ideeën OVer OV”