Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren naar Rotterdam geweest. Vanwege werkzaamheden ging het op de heenweg via Utrecht (met solo VIRM4 in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en een aansluitende solo ICM4), en op de terugweg SLT10 om 22:25 vanuit Rotterdam (snelste weg naar Zaandam). Opvallend was dat de treinlengtes rondom Utrecht alle kanten opvlogen: van diverse VIRM12’jes tot ICM3.
Vandaag naar Eindhoven geweest, zowel op de heen- als terugweg met overstappen in Utrecht. Opvallend waren ook weer de solo VIRM4’tjes. In de 864 riep de HC nog om dat er voor de mensen die stonden dat er elders in de trein nog wel plek was.

Vond het wel opvallend dat onlangs de omleidingsroutes er nog diverse losse viertjes rondreden. En dat ik de railcatering vaker heb gezien dan een HC: een versus nul keer.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Tuffy is zich op dit moment te Rotterdam Centraal volledig aan het uitleven op de omgeleide t9212.

Door spoorproblemen in het buitenland rijden treinen tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen-Centraal en andere route.

De Intercity naar Roosendaal, Mechelen, Brussels Airport en Brussel-Zuid rijdt via een andere route.

En Breda? Dat negeren we maar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De conductrice van de 625 speelde net door de intercom een verjaardagslied af voor een reiziger. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Suus schreef:Tuffy is zich op dit moment te Rotterdam Centraal volledig aan het uitleven op de omgeleide 9212.

Door spoorproblemen in het buitenland rijden treinen tussen Rotterdam Centraal en Antwerpen-Centraal en andere route.

De Intercity naar Roosendaal, Mechelen, Brussels Airport en Brussel-Zuid rijdt via een andere route.

En Breda? Dat negeren we maar.
Bij Noorderkempen is vanochtend een trein door een rood sein gereden aldus de NMBS op Twitter waardoor daar het treinverkeer is stilgelegd. 20 minuten geleden is het treinverkeer over 1 spoor hervat. Sowieso was via Breda rijden niet mogelijk vanwege een grote sein en wisselstoring bij Breda vanmorgen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Om die storing in Breda heb ik een uur van mijn leven vergald op Lage Zwaluwe. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Dan kan je toch gewoon bus 122 nemen?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Frank93 »

In Hoofddorp is een zwaan blijven hangen in de bovenleiding. Het zorgde voor wat vertraging maar het dier heeft het overleefd:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/240200/z ... -hoofddorp

https://www.dumpert.nl/mediabase/762546 ... e_dag.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Dan kan je toch gewoon bus 122 nemen?
Voor mijn bestemming (Tilburg Universiteit) maakte de afgeladen bus 122 of een uur wachten niets uit. Uiteindelijk kwam er nog een vriend die onderweg naar 's-Hertogenbosch in Roosendaal strandde bij mij en mijn reisgenoot.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

ArrivaBas schreef:afgeladen bus 122
:shock:
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Frank93 schreef:In Hoofddorp is een zwaan blijven hangen in de bovenleiding [...] het dier heeft het overleefd
Je krijgt 1500 volt op je lijf, er wordt je een poot uitgedraaid, je wordt vanaf ettelijke meters hoogte losgelaten in een vrije val. Hoe maak je het dan? "Naar omstandigheden goed".
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Was het niet zo dat als je geen contact hebt met de grond je dan geen stroom door je heen krijgt? Of is dat maar een fabeltje? En er zitten vaak genoeg vogels op de bovenleiding en daar gebeurd verder niks mee dus lijkt mij niet dat die Zwaan 1500 volt door zijn lijf heeft gehad.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Zojuist van een heerlijke overstap van de sprinter naar Vathorst op de sprinter naar Utrecht genoten op station Baarn.

Net niet gehaald... ik had ook geen risico moeten nemen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Is dat die overstap van 30 minuten? :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Ferdinand schreef:Zojuist van een heerlijke overstap van de sprinter naar Vathorst op de sprinter naar Utrecht genoten op station Baarn.

Net niet gehaald... ik had ook geen risico moeten nemen...
Dat is zo'n overstap waarvoor ik het niet eens ga proberen. Is ook nooit bedoeld geweest als aansluiting, vanuit Amersfoort is het naar Soest sneller met de bus en naar Den Dolder rijdt al een rechtstreekse trein.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Jazeker is die van 30 minuten :(

De overstap is volgens mij vrijwel nooit te halen omdat de sprinter naar Vathorst vrij krap rijdt en de sprinter naar Utrecht op tijd moet vertrekken zodat de tegentrein geen vertraging oploopt in Soest.

@Julsteren, het is weer eens wat anders dacht ik. Vanaf Hilversum heb je eigenlijk ook gewoon een goede busverbinding en anders reis je via Overvecht. Alleen Soestdijk-Hilversum is nog enigszins logisch met deze overstap.
Nu ik die vorige trein gemist heb mag ik ook weer langer gaan wachten op de pendelbus bij Den Dolder...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:
ArrivaBas schreef:afgeladen bus 122
:shock:
De reizigers in 8 bakken FLIRT probeerden zich in een VDL Citea te proppen... (A)

Ik was uiteindelijk om 10:10 op Tbu. Dat kwam neer op 62 minuten vertraging ten opzichte van de planning. Mijn reisgenoten waren net op tijd voor hun proefstudeerdag. Dus ik heb net mijn eerste GtbV ooit ingediend.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Eerder vandaag in Leiden overgestapt van de [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] op 4b naar de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op 5a. Dit was het perron dat afgelopen weekend eruit lag bij de werkzaamheden. Als ik het goed heb gevoeld, zijn (een deel van) de perronranden ook verlaagd.
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PatrickM »

Vanmorgen ook veel last gehad van de storing in Breda. Had eigenlijk de IC naar Eindhoven van 8:44 willen hebben maar die reed natuurlijk niet, dus uiteindelijk werd het de IC naar Vlissingen van 8:51 gepakt en vervolgens in Dordrecht overgestapt op de Sprinter naar Arnhem van 9:28 (die ging als eerste weer door naar Breda). Totaal 50-55 minuten vertraging dus ook bij mij is het weer tijd voor een GTBV'tje *O* Wel pas de tweede GTBV van het jaar, want meestal heb ik maar 10 minuten vertraging (dat ik m'n bus vervolgens mis boeit de NS helaas niet zo veel) en als ze het dan echt eens goed verzaken zit ik meestal in de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] waardoor ik pas bij 30 minuten vertraging geld terug krijg -o-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

PatrickM schreef:Vanmorgen ook veel last gehad van de storing in Breda. Haden vervolgens in Dordrecht overgestapt op de Sprinter naar Arnhem van 9:28 (die ging als eerste weer door naar Breda).
Dan zat ik tussen Lage Zwaluwe en Tilburg Universiteit bij jou in de trein met mijn reisgenoten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dylanwild94 »

Zag vandaag een ICE richting den Haag rijden. :shock: Zal waarschijnlijk omgeleid zijn ivm die aanrijding tussen Amsterdam en Breukelen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

ICE 122 is omgeleid via Gv, niet via Hvs, omdat er al was vertrokken richting Bkl, toen de 4068 er strandde door een aanrijding.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Michael schreef:Was het niet zo dat als je geen contact hebt met de grond je dan geen stroom door je heen krijgt?
:Y Daarom schreef ik ook op het lijf en niet door het lijf
(en pas op met stofwolken en dergelijke want als er een vonk overspringt ben je alsnog de gebraden haan zwaan)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik hoorde zojuist op Rotterdam Centraal een omroep waarin werd verteld dat wegens spoorproblemen in het buitenland er geen internationale Intercity's via Breda rijden.
Ik neem aan dat dit betekent dat de [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] wel rijdt, maar vanaf Rotterdam direct naar Noorderkempen rijdt vv.
Maar ik ben wel benieuwd welke problemen er dan zijn en waarom er dan niet via Breda gereden kan worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Staking in België dus geen treinen daar volgens mij?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ik hoorde zojuist op Rotterdam Centraal een omroep waarin werd verteld dat wegens spoorproblemen in het buitenland er geen internationale Intercity's via Breda rijden.
Ik neem aan dat dit betekent dat de [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] wel rijdt, maar vanaf Rotterdam direct naar Noorderkempen rijdt vv.
Maar ik ben wel benieuwd welke problemen er dan zijn en waarom er dan niet via Breda gereden kan worden.
Nee, rijdt via Roosendaal. Komt denk ik nog steeds door het wissel waar Michael het over had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten