Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik meen mij te herinneren dat in het oorspronkelijke plan van Connexxion de lijnen 55 en 69 ook zouden gaan stoppen bij de Stieltjesweg. Zo heeft het meen ik zelfs gestaan in het voor deze omleidingen opgestelde vervoersplan gestaan (maar zeker weten doe ik het niet meer).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik vertel hoe het in elkaar zit, dus waar ik wel of niet van gehoord heb en mijn persoonlijke mening erover doen er niet toe.Wievank schreef:Ooit gehoord van gemak door ongemak? Bij stadsvervoerders als GVB, HTM en RET wordt meestal gewoon op iedere halte langs de omleidingsroute gestopt, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat niet te doen.
En voor reizigers die juist wat zuidelijker in het TU gebied moeten zijn is het vanaf de Schoemakerstraat toch nog wel een stuk verder lopen t.o.v. de Aula. Dit had je enigszins kunnen compenseren door o.a. de Stieltjesweg aan te doen.
Stieltjesweg is nog korter lopen dan naar de Aula, als je dus bij Schoemakerstraat uitstapt en bij Stieltjesweg weer in de 63 of 69 stapt (69 staat op de plattegrond niet vermeld als zijnde dat ie daar stopt maar het is wel de bedoeling dat ie dat gaat doen), dan brengt die je verder naar TNO Zuidpolder.
Leuk bedacht maar Connexxion is niet degene die uitmaakt waar RET bus 40 wel of niet stopt. Zie ook de uitleg van Statler Rail daarover. Overigens zal RET bus 174 zelfs helemaal niet meer doorrijden naar Delft NS maar op het TU-terrein al omdraaien terug naar Rotterdam Station Noord.Wievank schreef:En voordat iemand mij er terecht op wijst dat de RET met lijn 40 ook niet alle haltes op de omleidingsroute aan doet: zij rijden hier buiten hun eigen concessiegebied, en zijn daarmee overgeleverd aan de nukken van de vervoerder daar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Een vervoerder (RET) mag alleen rijden buiten het concessiegebied via uitlopers en haltes zoals beschreven in de concessie eisen. Andersom hoeft de vervoerder van dat gebied (Connexxion) alleen de lijnen van uitlopers te gedogen op routes en haltes zoals voorgeschreven in zijn concessie eisen. In principe mag bij omleidingen de haltes op de omleidingsroutes die buiten de beschreven routes vallen niet aangedaan worden, tenzij de lokale vervoerder (Connexxion) daar toestemming voor geeft (bijv. omdat deze daar voordeel van heeft, doordat die dan zelf de betreffende haltes niet meer aan hoeft te doen).
De MRDH als opdrachtgever kan besluiten dit te wijzigen, maar loop dan het risico dan de lokale vervoerder derving gaat claimen bij de opdrachtgever. Hierdoor zullen opdrachtgevers hier zeer terughoudend in zijn. Zeker gezien de verhoudingen tussen de MRDH en Connexxion rond de aanstaande concessiewisseling, zal de MRDH even geen risico willen nemen, terwijl Connexxion zich harder op zal stellen.
De MRDH als opdrachtgever kan besluiten dit te wijzigen, maar loop dan het risico dan de lokale vervoerder derving gaat claimen bij de opdrachtgever. Hierdoor zullen opdrachtgevers hier zeer terughoudend in zijn. Zeker gezien de verhoudingen tussen de MRDH en Connexxion rond de aanstaande concessiewisseling, zal de MRDH even geen risico willen nemen, terwijl Connexxion zich harder op zal stellen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
7 februari 2019 keek ik op SBS 6 naar een aflevering van Mr. Frank Visser doet uitspraak.Daan76 schreef:Kan je de vraag misschien op een andere manier stellen? Ik kan er nu geen touw aan vastknopen wat je bedoeld. Over welke haltes van 23 heb je het bijvoorbeeld?Gideon schreef:Bedankt voor je uitleg, mijn vraag is gelijk duidelijk -o-waldo79 schreef:Nogal wiedes dat 300 meter een 100 meter korter is dan 400 meter. Maar wat bedoel je precies met de laatste zin?
Ik dacht dacht dat 300 meter de volgende halte was, maar dat was een stukje eerder.
Dat bedoel ik met de zin
--------------------------------
Even zonder grapjes, weet iemand het antwoord?
Daar was een discussie over HTM bus 23, dat hij anders gaat rijden.
Nu moeten de mensen van 1 halte 300 meter gaan lopen en daar waren ze tegen,
WAT IK NU WIL WETEN IS: rijdt die bus de zelfde route of rijdt hij anders en moet men als nog 300 meter lopen voor een halte.
Ik weet alleen dat de klagers van de Rijswijkse muziekbuurt zijn, maar ik vraag me af als iemand er meer kennis van heeft.
Ze staan wel bij een halte dat Klaroenstraat heet
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Haltes zijn alsnog opgeheven, zonder alternatief.
In die discussie kwam ergens langs dat er in de argumentatie van de HTM ergens stond dat er een alternatieve bushalte op 250m afstand was, wat een tramhalte bleek. Iets met zout en slakken...
Vooral de zuidoostelijke kwart van de buurt is met deze wijziging behoorlijk ver van haltes komen te liggen (tot 800m). Tegelijkertijd is de infrastructuur daar ook niet echt geschikt voor een snelle logische doorgaande lijn.
In die discussie kwam ergens langs dat er in de argumentatie van de HTM ergens stond dat er een alternatieve bushalte op 250m afstand was, wat een tramhalte bleek. Iets met zout en slakken...
Vooral de zuidoostelijke kwart van de buurt is met deze wijziging behoorlijk ver van haltes komen te liggen (tot 800m). Tegelijkertijd is de infrastructuur daar ook niet echt geschikt voor een snelle logische doorgaande lijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Die route is inderdaad gewijzigd. Hierdoor is tevens de busbaan bij Rijswijk NS waar bus 23 exclusief gebruik van maakte min of meer werkloos geworden.
Op zich was dat een minder grote ramp geweest als bus 51 dat deel van de route over had kunnen nemen. Helaas is de infrastructuur op de kruising Pr. Beatrixlaan / Admiraal Helfrichsingel niet geschikt om bus 51 daar langs te kunnen sturen.
Op diezelfde prinses beatrixlaan ligt overigens ook een allang verlaten busbaan, nog uit de tijd dat Westnederland daar reed. Helaas mag bus 51 er geen gebruik van maken.
Op zich was dat een minder grote ramp geweest als bus 51 dat deel van de route over had kunnen nemen. Helaas is de infrastructuur op de kruising Pr. Beatrixlaan / Admiraal Helfrichsingel niet geschikt om bus 51 daar langs te kunnen sturen.
Op diezelfde prinses beatrixlaan ligt overigens ook een allang verlaten busbaan, nog uit de tijd dat Westnederland daar reed. Helaas mag bus 51 er geen gebruik van maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Moest de Prinses Beatrixlaan ooit een snelweg worden? Want die weg heeft echt een enorme ruimtereservering
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ja, net als de Kruishuisweg. De Beatrixlaan zou zelfs nog door moeten lopen tot de Churchillweg in Schiedam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik zag dat de omleidingsroute in de avondspits een groot succes was. Naast de 10 minuten extra reistijd mocht er ook nog eens 10 minuten vertraging (opgelopen tussen Krakeelpolderweg en de eerste halte erna) bij diverse ritten worden opgeteld.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Geen verrassing. De omleiding is gewoon ontzettend vertragingsgevoelig, met als toppunt de Kruithuisweg. Die staat sowieso al geregeld vast, laat staan als de brug ook nog eens open gaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik sta in Delft op het station.
Volgens de DRIP gaat lijn 63 naar Delft Olof Palmestraat.
Volgens de haltepaal gaat lijn 63 naar Delft IKEA.
Volgens de vertrekstaat gaat lijn 63 naar Delft Camping
Volgens de lijnennetkaart gaat lijn 63 naar Delftse Hout.
Goed bezig Connexxion :pos:
Volgens de DRIP gaat lijn 63 naar Delft Olof Palmestraat.
Volgens de haltepaal gaat lijn 63 naar Delft IKEA.
Volgens de vertrekstaat gaat lijn 63 naar Delft Camping
Volgens de lijnennetkaart gaat lijn 63 naar Delftse Hout.
Goed bezig Connexxion :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Beetje flauw.
Olof Palmestraat is de eindhalte, net na de IKEA.
En als het goed is staat op die vertrekstaat ook dat Delft Camping (en / danwel Delftse Hout) slechts bediend wordt van 31 maart t/m 31 augustus.
Olof Palmestraat is de eindhalte, net na de IKEA.
En als het goed is staat op die vertrekstaat ook dat Delft Camping (en / danwel Delftse Hout) slechts bediend wordt van 31 maart t/m 31 augustus.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
als je zo graag wil janken doen het dan bij de vertrekstaat van lijn 69. Daar zie je links in de halte lijst bij 1 halte dit staan: geen omschrijving *bus*Suus schreef:Ik sta in Delft op het station.
Volgens de DRIP gaat lijn 63 naar Delft Olof Palmestraat.
Volgens de haltepaal gaat lijn 63 naar Delft IKEA.
Volgens de vertrekstaat gaat lijn 63 naar Delft Camping
Volgens de lijnennetkaart gaat lijn 63 naar Delftse Hout.
Goed bezig Connexxion :pos:
Ik heb in de avondspits de 55 Richting Delft gereden en een keer 2 slagen 69 en was met alle ritten netjes optijd op station Delft. (A)WSM schreef:Ik zag dat de omleidingsroute in de avondspits een groot succes was. Naast de 10 minuten extra reistijd mocht er ook nog eens 10 minuten vertraging (opgelopen tussen Krakeelpolderweg en de eerste halte erna) bij diverse ritten worden opgeteld.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik zie de laatste tijd in Delft heel veel grijze Connexxion bussen rijden ipv de wit/rode ex-Veolia Connexxion bussen. Komt dat door langere omlopen door de sebastiaansbrug?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Veel als in meer en anders dan de twee bussen die vast op lijn 66 naar Delfgauw horen te rijden?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Als alle gasbussen van Delft aanwezig zijn op de stalling en in de ochtend starten zijn er precies genoeg bussen voor alle omlopen. Alleen mist er in de ochtend wel eens een bus en dan gaan er diesels mee op de Stadsdienst, buiten de vaste diesels op lijn 66.Daantje schreef:Ik zie de laatste tijd in Delft heel veel grijze Connexxion bussen rijden ipv de wit/rode ex-Veolia Connexxion bussen. Komt dat door langere omlopen door de sebastiaansbrug?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik zie ze bij het Reinier de Graaf gasthuis en op de kruithuisweg dus niet op lijn 66. Normaal zie ik ze eigenlijk nooit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Er zijn in Delft onlangs ook een aantal groene diesels vervangen door ex Voorne Puttense grijze diesels.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Er zijn minstens drie grijze bussen uit Voorne-Putten gekomen die de groene 8855 hebben vervangen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Als je mijn vorige bericht goed leest dan weet je dat dit kan: lijn 62 valt onder de Stadsdienst (RdGG) en lijn 63 (Kruithuisweg) ook. Als er onvoldoende gasbussen zijn worden er diesels ingezet op de omlopen van de Stadsdienst Delft. Lijn 66 rijdt standaard met diesels ivm de bruggen in de stad.Daantje schreef:Ik zie ze bij het Reinier de Graaf gasthuis en op de kruithuisweg dus niet op lijn 66. Normaal zie ik ze eigenlijk nooit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Komt er ooit iets van om Leidschendam-Voorburg toegankelijk te maken voor rolstoel en scootmobiel?
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Ik neem aan dat je de Randstadrailhalte bedoelt, en niet de gehele gemeente?
Ik dacht trouwens dat daar hellingbanen lagen maar ik kan me vergissen.
Ik dacht trouwens dat daar hellingbanen lagen maar ik kan me vergissen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Daar zijn liften beschikbaar. Die komen uit in het midden van het perron, tussen de perrons kan je drempelvrij via de Oosteinde-tunnel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Volgens mij heeft dat te maken met de ligging van de halte in een bocht en dat lijkt mij lastig te verhelpen. De ruimte heb je nodig om de bocht te kunnen maken ivm uitzwaai.luka23 schreef:Komt er ooit iets van om Leidschendam-Voorburg toegankelijk te maken voor rolstoel en scootmobiel?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden
Zijn er nieuws over EBS Haaglanden en is het wel bekend wat de elektrische bussen worden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten