Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dafdriver »

busentrein schreef: Ach, er staan in de Achterhoek haltepalen waar al drie jaar buslijnen ontbreken, ik zou geen illusies maken :') :X
Dan is op korte termijn de proef dus geslaagd. Geen hond weet het te vinden dus opheffen die handel.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

De provincie Gelderland voert onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van de spoorlijn Geldermalsen-Tiel-Elst. Het ombouwen naar een busvoorziening is daarbij nadrukkelijk in beeld. Volgens CDA wethouder Jan van Baal uit Overbetuwe kent die variant alleen maar voordelen. Lijkt me dat ze er in Tiel wellicht iets anders over denken.
https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~ab6892f8/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

Wethouder Jan van Baal gaat volgens de website van de gemeente Overbetuwe niet eens over het openbaar vervoer.

Maar goed, zijn eigen dorpje Andelst heeft een eigen snelwegoprit en Elst ook, dus logisch dat hij denkt dat de bus sneller is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Als je T100 bussen inzet zou het qua reistijd niet zoveel uitmaken (als je op P+Rs zou stoppen bij snelweg opritten). Voordeel is ook dat je meer capaciteit krijgt op Arnhem-Nijmegen.
Het idee van een busbaan lijkt mij onnodig. De snelweg voldoet prima en loopt zelfs dichter langs veel betuwedorpjes dan de spoorlijn.
Ik heb geen onderschrift
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

Ze hebben het in het krantenartikel over Elst - Tiel - Geldermalsen. Maar dat laatste stukje is Hoofdrailnet. Daar gaat de provincie niet over.
Omroep Gelderland is wat duidelijker:
- Het gaat om Tiel - Elst
- Busbaan is idee van gemeente Overbetuwe en op hun verzoek aan de provinciale verkenning toegevoegd
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ot-busbaan
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 15 feb 2019, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

De frequentie van de treinen is juist recent opgevoerd naar grotendeels elk half uur doordeweeks. En de bus maakt tussen Za en Est toch echt een omweg ten opzichte van het spoor.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Klopt, de frequentie is verhoogd omwille van de minimumfrequentie op het spoor, maar dat betekent niet dat de frequentie aanslaat. De meeste treinen zitten, volgens de Gelderse politiek, buiten de spits maar voor maximaal een kwart vol.

Naar Elst duurt het reizen misschien iets langer, maar met een bus krijg je wel meer flexibiliteit. Je zou bijvoorbeeld een rechtstreekse lijn Nijmegen-Betuwe inleggen.
Ik heb geen onderschrift
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

En als de bus eenmaal rijdt is ie niet meer flexibel omdat er buiten de spits alleen maar (bijna) lege bussen door de dorpen rijden. Dan worden er weer belbusachtige constructies bedacht (wel met een app natuurlijk) die nog flexibeler zijn. De meeste bewoners van de dorpen houden het dan bij een nog weer flexibelere vervoersvariant: de fiets of de auto.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

sirvinniei schreef:Klopt, de frequentie is verhoogd omwille van de minimumfrequentie op het spoor, maar dat betekent niet dat de frequentie aanslaat. De meeste treinen zitten, volgens de Gelderse politiek, buiten de spits maar voor maximaal een kwart vol.

Naar Elst duurt het reizen misschien iets langer, maar met een bus krijg je wel meer flexibiliteit. Je zou bijvoorbeeld een rechtstreekse lijn Nijmegen-Betuwe inleggen.
Arnhem-Elst-Tiel is geen Hoofdrailnet, dus de eis van 2x/uur een trein op werkdagen geldt niet. De huidige treindienst kan de Betuwse dorpen prima ontsluiten en is een aantrekkelijk vervoersmiddel voor die streek. Zie de gehele noodzaak niet in van de verbussing van Elst-Tiel. Ook moet de trein uit Tiel tussen Elst en Arnhem niet wijken voor nog meer NS-treinen, aangezien de NS-treinen maar half gevuld zijn. Sterker nog, zie liever dat de [serie=Stoptrein|2019|Arnhem - Tiel31100[/serie] buiten de spits 2x/uur doorrijdt naar Arnhem, in plaats van 1x/uur te keren in Elst, om zo een aantrekkelijker reisproduct te bieden voor de inwoners uit de Westelijke Betuwe. Om het goederenvervoer niet tot last te zijn, dient de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] tussen Arnhem en Nijmegen worden opgeheven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dennenboom schreef:En als de bus eenmaal rijdt is ie niet meer flexibel omdat er buiten de spits alleen maar (bijna) lege bussen door de dorpen rijden. Dan worden er weer belbusachtige constructies bedacht (wel met een app natuurlijk) die nog flexibeler zijn. De meeste bewoners van de dorpen houden het dan bij een nog weer flexibelere vervoersvariant: de fiets of de auto.
Waarom zouden ze leeg zitten buiten de spits? De treinen van Arriva hebben 3/4 keer zoveel zitplaatsen als een gemiddelde 12 meter bus. Je kan juist op z'n minst rekenen op een forse frequentieverhoging in de spits en goed gevulde bussen buiten de spits.
Nitein-Repart schreef:
sirvinniei schreef:Klopt, de frequentie is verhoogd omwille van de minimumfrequentie op het spoor, maar dat betekent niet dat de frequentie aanslaat. De meeste treinen zitten, volgens de Gelderse politiek, buiten de spits maar voor maximaal een kwart vol.

Naar Elst duurt het reizen misschien iets langer, maar met een bus krijg je wel meer flexibiliteit. Je zou bijvoorbeeld een rechtstreekse lijn Nijmegen-Betuwe inleggen.
Arnhem-Elst-Tiel is geen Hoofdrailnet, dus de eis van 2x/uur een trein op werkdagen geldt niet. De huidige treindienst kan de Betuwse dorpen prima ontsluiten en is een aantrekkelijk vervoersmiddel voor die streek. Zie de gehele noodzaak niet in van de verbussing van Elst-Tiel. Ook moet de trein uit Tiel tussen Elst en Arnhem niet wijken voor nog meer NS-treinen, aangezien de NS-treinen maar half gevuld zijn. Sterker nog, zie liever dat de [serie=Stoptrein|2019|Arnhem - Tiel31100[/serie] buiten de spits 2x/uur doorrijdt naar Arnhem, in plaats van 1x/uur te keren in Elst, om zo een aantrekkelijker reisproduct te bieden voor de inwoners uit de Westelijke Betuwe. Om het goederenvervoer niet tot last te zijn, dient de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] tussen Arnhem en Nijmegen worden opgeheven.
Het enige station dat daadwerkelijk in een kern ligt is Tiel. De noodzaak voor de verbussing is de onrendabele, grotendeels lege, treinen die er nu liggen.
Ik kan volledig beamen dat de treinen tussen Arnhem en Nijmegen grotendeels leeg zitten, maar met PHS komt er toch echt een frequentieverhoging.
Ik heb geen onderschrift
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Nitein-Repart schreef:[Om het goederenvervoer niet tot last te zijn, dient de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] tussen Arnhem en Nijmegen worden opgeheven.
Die kering past niet in Arnhem.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

Dennenboom schreef:En als de bus eenmaal rijdt is ie niet meer flexibel omdat er buiten de spits alleen maar (bijna) lege bussen door de dorpen rijden. Dan worden er weer belbusachtige constructies bedacht (wel met een app natuurlijk) die nog flexibeler zijn. De meeste bewoners van de dorpen houden het dan bij een nog weer flexibelere vervoersvariant: de fiets of de auto.
Waarom zouden ze leeg zitten buiten de spits? De treinen van Arriva hebben 3/4 keer zoveel zitplaatsen als een gemiddelde 12 meter bus. Je kan juist op z'n minst rekenen op een forse frequentieverhoging in de spits en goed gevulde bussen buiten de spits.
Die goedgevulde bussen buiten de spits gaan niet door de dorpen, maar zullen de sterke assen bedienen. Hooguit met wat haltes aan de snelweg. De dorpen zelf zullen er uiteindelijk niet veel mee opschieten en het uiteindelijk met een belbus moeten doen. Zou je de dorpen wel met hoogfrequent verkeer bedienen, dan zullen reizigers op de langere afstanden afhaken. Ik zie niet zoveel plussen t.o.v. de huidige situatie, behalve wellicht een bus naar Nijmegen, maar die zou je ook aanvullend op de trein kunnen bieden.
Het enige station dat daadwerkelijk in een kern ligt is Tiel. De noodzaak voor de verbussing is de onrendabele, grotendeels lege, treinen die er nu liggen.
Ik kan volledig beamen dat de treinen tussen Arnhem en Nijmegen grotendeels leeg zitten, maar met PHS komt er toch echt een frequentieverhoging.
Wat is je definitie van grotendeels leeg? Dat er in een trein met 500 zitplaatsen maar 249 mensen zitten? Want die zijn inderdaad grotendeels leeg. Je geeft wel de indruk dat de treinen in de driehoek Tiel-Nijmegen-Arnhem bijna geen mensen vervoeren. Lijkt me niet te kloppen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dan gaan ze er al op vooruit doordat de frequentie omhoog kan in ieder geval in de spits en waarschijnlijk ook buiten de spits, maar dat is alleen in het geval dat je de buslijn een 1 op 1 vervanging van de trein maakt. Als je het meer gaat integreren met het lokale busnetwerk kan je veel meer voordelen creëren. Je zou een soort Veluwelijn constructie kunnen maken, waardoor je bussen hebt die half binnendoor gaan en half over de snelweg, zodat je een snelle route hebt voor de lange afstanden en een fijnmazige route voor de korte afstanden. Daarnaast heb je meer flexibiliteit om de verbinding naar Utrecht te fixen die door de NS naar de knoppen is gegaan.

Ik zeg helemaal niet dat er weinig reizigers tussen Nijmegen en Arnhem zijn, maar er is een overbediening op dat traject (zowel qua bussen als qua treinen).
Op de vervoersvraag van de betuwe sluit een bus gewoon veel beter aan omdat het een groot dunbevolkt gebied is.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Ik denk dat zowel de Gelderlander als de regionale omroep de kop wel iets te dik aanzetten voor wat er nu feitelijk aan de hand is.

De suggestie van Hekking Van Baal voor dit onderzoek is van hetzelfde slag als de gemiddelde inbreng van een gemeente in bijvoorbeeld een Programma van Eisen voor de aanbesteding van een concessie: daar zal de gemeente Overbetuwe ook wel een hoogfrequente buslijn hebben gevraagd die bovendien stopt bij de supermarkt, het hospice en de kinderboerderij.

Dat het lijntje buiten de spits geen volle zalen trekt, is logisch. Maar dat geldt voor vergelijkbare nevenlijntjes in de rest van het land net zo. Dat alleen lijkt me geen reden voor verbussing. Ik denk dat de belangrijkste verbeterpunten voor het lijntje zitten in het verbeteren van zinvolle aansluitingen. Dat je in Tiel moet overstappen voor de trein naar Utrecht zullen reizigers nog niet zo'n punt vinden, dat moet immers al tientallen jaren. Dat ze er twintig minuten moeten wachten wel.

Bovendien zou ik toch een beetje waakzaam zijn met dit soort voorstellen, gegeven het ambitieniveau van deze provincie op het gebied van openbaar busvervoer, of liever gezegd: gegeven het absolute gebrek eraan. Zo'n 'snelbus' lazert je er straks ook gewoon uit in Elst.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Ik zie dit plan eigenlijk totaal niet zitten. Volgens mij pleit het CDA uit Overbetuwe er alleen voor omdat Valburg dan aangesloten wordt, terwijl hun grootste kern (Elst) dan zijn plek aan het spoor helemaal niet verliest. Volgens mij wordt er aan de andere kernen, die verderop de lijn liggen, te weinig gedacht.

En die hele spoorlijn opruimen en vervangen door een busbaan kost een behoorlijke investering. Dat geld zie ik dan liever gebruikt worden om die spoorlijn aantrekkelijker te maken. Denk o.a. aan elektrificatie, baanvaksnelheidsverhoging (nu mag je er maar 100), een nieuw station in Valburg i.p.v. het station Hemmen-Dodewaard en meer comfort op de stations.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

sirvinniei schreef:
Dennenboom schreef:En als de bus eenmaal rijdt is ie niet meer flexibel omdat er buiten de spits alleen maar (bijna) lege bussen door de dorpen rijden. Dan worden er weer belbusachtige constructies bedacht (wel met een app natuurlijk) die nog flexibeler zijn. De meeste bewoners van de dorpen houden het dan bij een nog weer flexibelere vervoersvariant: de fiets of de auto.
Waarom zouden ze leeg zitten buiten de spits? De treinen van Arriva hebben 3/4 keer zoveel zitplaatsen als een gemiddelde 12 meter bus. Je kan juist op z'n minst rekenen op een forse frequentieverhoging in de spits en goed gevulde bussen buiten de spits.
De historie leert ons dat het vervangen van treindiensten door busdiensten een deel van de reizigers voorgoed uit het OV laat verdwijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door KL577 »

nvdw schreef:Ik denk dat zowel de Gelderlander als de regionale omroep de kop wel iets te dik aanzetten voor wat er nu feitelijk aan de hand is.

De suggestie van Hekking Van Baal voor dit onderzoek is van hetzelfde slag als de gemiddelde inbreng van een gemeente in bijvoorbeeld een Programma van Eisen voor de aanbesteding van een concessie:
Over Hekking Van Baal gesproken, mijn oog viel op de website van Omroep Gelderland op een aangrenzend, zij het al wat ouder, berichtje:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws ... rvan-langs
Verharde situatie, alleenheerser

Het zogenoemde gemeentehuisdossier uit 2011 heeft de onderlinge verhoudingen op het gemeentehuis in Elst verhard, is te lezen. Het CDA, de grootste partij in Overbetuwe, was altijd duidelijk: er komt geen nieuw gemeentehuis. Dat standpunt leverde lijsttrekker Jan van Baal een klinkende verkiezingsoverwinning op. De christelijke partij groeide van 7 naar 13 zetels tijdens de verkiezingen van 2014.

Wat volgde, was een 'te krachtige coalitie'. Het CDA was in de jaren erna met hulp van D66 bijna alleenheerser in de gemeente. In het rapport van Berenschot staat: 'Dat heeft geleid tot oplopende spanningen en het inslijten van onwenselijke patronen'.

De coalitie wordt verweten dat het toen vooral op eigen houtje te werk ging, zonder de gemeenteraad te informeren. Er was al een meerderheid en dus was een debat niet per se nodig, zou de teneur zijn geweest. Die lijn heeft zich volgens het adviesbureau doorgezet in de nieuwe coalitie, waarin het CDA nog altijd de grootste is.
Enfin, ondertussen roeren zich andere partijen rond deze alleingang van de gemeente Overbetuwe:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... an-college
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Suus schreef:
sirvinniei schreef:
Dennenboom schreef:En als de bus eenmaal rijdt is ie niet meer flexibel omdat er buiten de spits alleen maar (bijna) lege bussen door de dorpen rijden. Dan worden er weer belbusachtige constructies bedacht (wel met een app natuurlijk) die nog flexibeler zijn. De meeste bewoners van de dorpen houden het dan bij een nog weer flexibelere vervoersvariant: de fiets of de auto.
Waarom zouden ze leeg zitten buiten de spits? De treinen van Arriva hebben 3/4 keer zoveel zitplaatsen als een gemiddelde 12 meter bus. Je kan juist op z'n minst rekenen op een forse frequentieverhoging in de spits en goed gevulde bussen buiten de spits.
De historie leert ons dat het vervangen van treindiensten door busdiensten een deel van de reizigers voorgoed uit het OV laat verdwijnen.
Correct, maar het overgrote deel van de reizigers zijn geen keuzereizigers. Zeker op een verbinding waar maar 1 keer per uur naar een echte stad wordt gereden.
Ik heb geen onderschrift
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Maar juist de keuzereizigers maken het OV nog een beetje rendabel. Je hebt liever elk uur 40 reizigers dan in een uur 300 reizigers en de andere uren 10.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Roeland »

Suus schreef:De historie leert ons dat het vervangen van treindiensten door busdiensten een deel van de reizigers voorgoed uit het OV laat verdwijnen.
Welke ervaring?
Op Haarlem - IJmuiden doet de hoogfrequente bus het momenteel een stuk beter dan de vroegere laagfrequente trein.
En over (delen van) de oude Haarlemmermeerspoorwegen rond Uithoorn en Hoofddorp rijden nu buslijnen met frequenties en reizigersaantallen, die de trein er vroeger nooit haalde.

Idem met Zwolle - Kampen. Als ze dat hadden omgezet in een snelbusbaan, had je rechtstreekse snelbussen kunnen rijden vanuit Emmeloord naar Zwolle (en had je ook probleemloos in Stadshagen kunnen stoppen :) ). En hadden de Stadshagense stadsdiensten tussen Stadshagen en station Zwolle 3x zo snel kunnen rijden, door op die busbaan aan te takken.
En ik lees in een ander draadje de laatste weken ook weleens iets over spoorgeklungel en het (on)vermogen om een paar keer per dag een treintje van Maastricht naar Aken te laten slalommen, terwijl er tussen die steden al jarenlang een succesvolle, hoogfrequente buslijn rijdt.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dennenboom »

IJmuiden - Haarlem ben ik met je eens, daar is een kort stukje van 6 kilometer gesloten (IJmuiden - Santpoort Noord) met veel stations die niet goed aansloten op de bebouwing. De reissnelheid was rond de 30 km/uur. Maar het voorbeeld van de Haarlemmermeerlijnen vind ik minder geslaagd. Het grootste deel van die lijnen is al voor de oorlog dicht gegaan. Toen was Hoofddorp nog een boerendorp en vloog er zo nu en dan een klein vliegtuigje vanuit Schiphol. Hoofddorp - Leiden kende voor de oorlog een handvol slagen per spoor. Denk dat er nu ook wel wat meer mensen in de trein zitten.

De trein naar Aken wordt niet als alternatief voor de bus aangeboden, die bus blijft gewoon rijden en de trein schijnt ook al aardig wat reizigers te trekken, dus wat is het probleem daarmee?

Vergeet bij Kampen - Zwolle niet dat enkelsporige banen niet echt breed zijn. Een busbaan in twee richtingen kun je niet zomaar daarop inrichten. De oplossingen daarvoor kun je ook als geklungel zien: ken je de Spurbus uit Duitsland? Veel goedkoper en flexibeler werd in de tachtiger jaren verteld. "Een goed alternatief voor de tram". Ook busboer Centraal Nederland zag er veel in. Veel geld in verbrand en uiteindelijk niks geworden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Roeland schreef:
Suus schreef:De historie leert ons dat het vervangen van treindiensten door busdiensten een deel van de reizigers voorgoed uit het OV laat verdwijnen.
Welke ervaring?
Schiedam - Hoek van Holland. En daar is er nog het idee dat er ooit weer een trein (nou ja, metro) gaat rijden, de reizigersaantallen zijn er nu gedaald ten opzichte van de trein.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Op de DRIS'en en een aangeplakt briefje op de halte de mededeling dat de lijnen 73 en 74 met ingang van maandag 4 maart niet meer zullen stoppen op het Van Heekplein in Enschede. Reizigers worden verwezen naar Centraal of MST Haaksbergerstraat. Wat hier de reden van is?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Ik vrees om tijd te winnen en daardoor de kering op Enschede Centraal betrouwbaarder te maken? (die is nu 5 minuten)

Ik vind het hoe dan ook schandalig om deze halte over te slaan, het is waarschijnlijk de drukste halte van deze buslijnen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Drukste halte is het zeker niet, dat gaat lastig als de bussen al vol wegrijden vanaf het station in Enschede :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten