De treinenfoto's van Ruben
Re: De treinenfoto's van Ruben
Hoezo helaas. De lucht is schitterend.
Blij met DD-AR. Ik vind het helemaal niks maar dat is persoonlijk. Vind zelf dubbeldeks-materieel vaak niet mooi. Zie liever een trein als op de 1e foto.
Blij met DD-AR. Ik vind het helemaal niks maar dat is persoonlijk. Vind zelf dubbeldeks-materieel vaak niet mooi. Zie liever een trein als op de 1e foto.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Wat nou helaas, schitterende plaatjes zoals al gezegd :pos: Juist met de zon net aan de horizon is 't licht ook het mooist daar bij de Kade (want tja, da's een heel bekend plekje voor mij ondertussen... kom er slechts 5 dagen in de week langs )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De treinenfoto's van Ruben
Prachtige foto's! :pos:
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: De treinenfoto's van Ruben
Ruben heeft denk ik een professionele camera van minstens een paar honderd euro, gezien de foto's die eruit komen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: De treinenfoto's van Ruben
Wat mij betreft keurige platen :D
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Dank voor de leuke berichtjes Bij het eerste plaatje heb ik m'n ISO op moeten schroeven naar 2000 Daarna in Lightroom nog een halve stop bijbelichten. De lucht weer een halve stop terugbelichten. Als de zon iestje hoger had gestaan, dan was het allemaal ietsje makkelijker geweest, maar dit is wel wat fotografie nog tot een leuke uitdaging maakt. Aan de andere kant, als de zon op was gekomen dan stond ik aan de schaduwzijde van de trein. Maar zoals ik al zei: Ik ben blij met wat ik heb :)
Gelukkig niet eentje van een paar duizend euro Maar even zonder dollen. Ik heb een Canon EOS 750D, en heb voor mijn verjaardag een lens gekregen (Sigma 17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM om precies te zijn).Nitein-Repart schreef:Ruben heeft denk ik een professionele camera van minstens een paar honderd euro, gezien de foto's die eruit komen.
Re: De treinenfoto's van Ruben
Oh, dat verklaart alles:
(A)Coolblue schreef:Maak moeiteloos mooie foto's met de Canon EOS 750D.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Sowieso is het de fotograaf die een foto mooi maakt, de camera is slechts een hulpmiddel wat je nog het sterkst merkt bij suboptimale omstandigheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Tijd voor weer een paar plaatjes van de afgelopen tijd.
Inmiddels wordt mijn tijd steeds schaarser, met de examenperiode in zicht -o- In de voorjaarsvakantie was hier nog geen sprake van, en kon op de buitengewoon warme 23 februari even op de fiets gestapt worden. Bij Terschuur hadden zich al 6 fotografen verzameld om één van de meest opvallendste verschijningen op het Nederlandse spoorwegnet te fotograferen: de bont bestickerde Vincent van Gogh-locomotief.
LTE 189 206 | Poznań Shuttle 42350 | Terschuur by Ruben, on Flickr
Normalerwijze rijdt deze trein over de Betuweroute, maar omdat er in Duitsland weer uiterst hard gewerkt werd aan het 3e spoor, reed de trein bij Twente het land binnen. Momenteel is de locomotief weer geretourneerd aan de leasemaatschappij en is het afwachten of deze locomotief nog in deze kleuren op het spoorwegnet binnen onze landsgrenzen te zien zal zijn.
Een paar dagen later was het nog steeds erg mooi weer. Aangezien zowel mijn vader als ik graag onderweg zijn met de fiets, besloten we om op 27 februari de trein naar Delden te pakken, en om vanaf daar naar huis toe te fietsen. Aangezien het een woensdag was, wilde ik de bediening van KLK Kolb Delden ook vastleggen. De bediening stond al lang op mijn wensenlijstje, zeker gezien de trein op een enkelsporige nevenlijn rijdt tot aan het raccordement. Allereerst werd in de stad Delden (ook ik moest twee keer kijken voordat ik het juist las: Delden is dus een stad :@ ) een proefplaatje gemaakt van het Keolis-boemeltje. LINT-treinstel 36, die al in het Blauwnet-jasje rondrijdt, passeerde de fotograaf bij één van de overwegen die de stad rijk is.
Keolis 36 | ST 31240 | Delden by Ruben, on Flickr
Een klein kwartiertje later kon de goederentrein in kwestie worden vastgelegd. De trein reed gelukkig volgens de theorie en kwam op tijd aan in Delden, en vertrok na de kruising met de boemel ook direct naar het raccordement.
DBC 6411 | Buurtgoederen 45766 | Delden by Ruben, on Flickr
Daarna fietsten we snel naar het bos waar het bedrijf gevestigd is. KLK Kolb had zelf een leuk rangeerlocje voor de ketelwagens die aangebracht worden, maar deze komt naar verluid helaas niet meer terug. Het rangeerproces werd wel bekeken. Nadat de ketels, gevuld met ethyleenoxide en propeenoxide volgens de stofidentificatieborden, op het terrein van KLK Kolb geplaatst waren, kwamen er 4 andere ketelwagens voor terug. Menig fotograaf klaagt vaak over schaduwen wanneer men een trein in een bos vast wil leggen, maar het kan mijnerinziens ook een leuke sfeer geven. Volgende week komt er weer een nieuw setje ketels.
Tot volgende week! by Ruben, on Flickr
Hierna begon de fietstocht naar huis. Het was inmiddels 12:10 voordat de trein vertrokken was. De eindstand kwam uit op net geen 100 kilometer fietsen. Aankomst in het altijd mooie Ede ( :X :') ) was om 17:45. Al met al aardig doorgetrapt, ondanks de tegenwind.
Het moest weer lang duren voordat ik de camera van de plank had gehaald, maar op 30 maart was er weer alle reden toe. De 1251 van Railexperts mocht weer op pad met een extra trein uit Duitsland. De wekker werd weer bijtijds gezet, zodat de fietstocht vanuit Ede naar Apeldoorn werd aangevangen. Enige randvoorwaarde was dat ik niet veel later dan half twaalf uit Apeldoorn weer moest vertrekken, om op tijd bij de VSM in Beekbergen te zijn. Toen bleek dat de trein met vertraging reed was het even twijfelen of het wel zou lukken, maar gedurende de rit werd er toch nog aardig wat vertraging ingelopen. De trein was uitverkocht, ruim 600 Duitsers hadden wel zin in een dagtochtje naar Amsterdam. In het barrijtuig was het dan ook uiterst gezellig, althans, dat was te merken iets na half twaalf toen de trein passeerde.
RXP 1251 | IGSO Sonderzug 13496 | Apeldoorn by Ruben, on Flickr
Dat was 'm weer. Zoals gewoonlijk hoop ik dat u weer heeft genoten van het stukje leesvoer
Inmiddels wordt mijn tijd steeds schaarser, met de examenperiode in zicht -o- In de voorjaarsvakantie was hier nog geen sprake van, en kon op de buitengewoon warme 23 februari even op de fiets gestapt worden. Bij Terschuur hadden zich al 6 fotografen verzameld om één van de meest opvallendste verschijningen op het Nederlandse spoorwegnet te fotograferen: de bont bestickerde Vincent van Gogh-locomotief.
LTE 189 206 | Poznań Shuttle 42350 | Terschuur by Ruben, on Flickr
Normalerwijze rijdt deze trein over de Betuweroute, maar omdat er in Duitsland weer uiterst hard gewerkt werd aan het 3e spoor, reed de trein bij Twente het land binnen. Momenteel is de locomotief weer geretourneerd aan de leasemaatschappij en is het afwachten of deze locomotief nog in deze kleuren op het spoorwegnet binnen onze landsgrenzen te zien zal zijn.
Een paar dagen later was het nog steeds erg mooi weer. Aangezien zowel mijn vader als ik graag onderweg zijn met de fiets, besloten we om op 27 februari de trein naar Delden te pakken, en om vanaf daar naar huis toe te fietsen. Aangezien het een woensdag was, wilde ik de bediening van KLK Kolb Delden ook vastleggen. De bediening stond al lang op mijn wensenlijstje, zeker gezien de trein op een enkelsporige nevenlijn rijdt tot aan het raccordement. Allereerst werd in de stad Delden (ook ik moest twee keer kijken voordat ik het juist las: Delden is dus een stad :@ ) een proefplaatje gemaakt van het Keolis-boemeltje. LINT-treinstel 36, die al in het Blauwnet-jasje rondrijdt, passeerde de fotograaf bij één van de overwegen die de stad rijk is.
Keolis 36 | ST 31240 | Delden by Ruben, on Flickr
Een klein kwartiertje later kon de goederentrein in kwestie worden vastgelegd. De trein reed gelukkig volgens de theorie en kwam op tijd aan in Delden, en vertrok na de kruising met de boemel ook direct naar het raccordement.
DBC 6411 | Buurtgoederen 45766 | Delden by Ruben, on Flickr
Daarna fietsten we snel naar het bos waar het bedrijf gevestigd is. KLK Kolb had zelf een leuk rangeerlocje voor de ketelwagens die aangebracht worden, maar deze komt naar verluid helaas niet meer terug. Het rangeerproces werd wel bekeken. Nadat de ketels, gevuld met ethyleenoxide en propeenoxide volgens de stofidentificatieborden, op het terrein van KLK Kolb geplaatst waren, kwamen er 4 andere ketelwagens voor terug. Menig fotograaf klaagt vaak over schaduwen wanneer men een trein in een bos vast wil leggen, maar het kan mijnerinziens ook een leuke sfeer geven. Volgende week komt er weer een nieuw setje ketels.
Tot volgende week! by Ruben, on Flickr
Hierna begon de fietstocht naar huis. Het was inmiddels 12:10 voordat de trein vertrokken was. De eindstand kwam uit op net geen 100 kilometer fietsen. Aankomst in het altijd mooie Ede ( :X :') ) was om 17:45. Al met al aardig doorgetrapt, ondanks de tegenwind.
Het moest weer lang duren voordat ik de camera van de plank had gehaald, maar op 30 maart was er weer alle reden toe. De 1251 van Railexperts mocht weer op pad met een extra trein uit Duitsland. De wekker werd weer bijtijds gezet, zodat de fietstocht vanuit Ede naar Apeldoorn werd aangevangen. Enige randvoorwaarde was dat ik niet veel later dan half twaalf uit Apeldoorn weer moest vertrekken, om op tijd bij de VSM in Beekbergen te zijn. Toen bleek dat de trein met vertraging reed was het even twijfelen of het wel zou lukken, maar gedurende de rit werd er toch nog aardig wat vertraging ingelopen. De trein was uitverkocht, ruim 600 Duitsers hadden wel zin in een dagtochtje naar Amsterdam. In het barrijtuig was het dan ook uiterst gezellig, althans, dat was te merken iets na half twaalf toen de trein passeerde.
RXP 1251 | IGSO Sonderzug 13496 | Apeldoorn by Ruben, on Flickr
Dat was 'm weer. Zoals gewoonlijk hoop ik dat u weer heeft genoten van het stukje leesvoer
Re: De treinenfoto's van Ruben
De ketelwagentjes is net een schilderijtje. Bedankt voor het plaatsen
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
@hierboven: Dank voor de leuke reacties
Ook vandaag was ik bij de VSM te vinden, en er stond een leuke verrassing te wachten. Terwijl 2 locomotieven alweer in de loods aan het afkoelen waren van de nationale stoomtreindag, werd er gisteren ook een andere locomotief opgestookt voor een proefrit. De 50 307 werd gisteren voor de show al even op de draaischijf in Beekbergen gezet, en vandaag mocht de locomotief als 2e locomotief mee tijdens een deel van de groene dienstregeling. Na de depotstop werd de 50 307 voor de trein gezet. Daarvoor werd dan weer de 50 3654 gezet. Met twee locomotieven op kop kon ik het toch niet laten om een telefoonplaatje te schieten, alvorens mijn dienst te hervatten (ik ben vrijwilliger bij de VSM voor degenen die het nog niet wisten :) ).
Ook vandaag was ik bij de VSM te vinden, en er stond een leuke verrassing te wachten. Terwijl 2 locomotieven alweer in de loods aan het afkoelen waren van de nationale stoomtreindag, werd er gisteren ook een andere locomotief opgestookt voor een proefrit. De 50 307 werd gisteren voor de show al even op de draaischijf in Beekbergen gezet, en vandaag mocht de locomotief als 2e locomotief mee tijdens een deel van de groene dienstregeling. Na de depotstop werd de 50 307 voor de trein gezet. Daarvoor werd dan weer de 50 3654 gezet. Met twee locomotieven op kop kon ik het toch niet laten om een telefoonplaatje te schieten, alvorens mijn dienst te hervatten (ik ben vrijwilliger bij de VSM voor degenen die het nog niet wisten :) ).
Re: De treinenfoto's van Ruben
Leuke foto. :D
Maar wat was de reden van de dubbeltractie?
(En wat is je functie bij de VSM eigenlijk? Conducteur?)
Maar wat was de reden van de dubbeltractie?
(En wat is je functie bij de VSM eigenlijk? Conducteur?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
De reden van dubbeltractie was dat de 50 307 een proefrit moest maken. Tijdens Terug naar Toen 'moeten' er 10 stoommachines rijvaardig zijn, inclusief gastmaterieel, en alle locs van de VSM dienen voor die tijd een keer gereden te hebben. Normaal gesproken verrijdt men de proefritten (vaak) 's zaterdags, maar dit keer dus op vrijdag. En omdat deze vrijdag dus ook een rit werd gereden kon de trein dus mooi met twee machines rijden.
Mijn functie is trouwens (inderdaad) conducteur (en daarbij hoort ook verkoop op Beekbergen) en soms help ik de horeca een handje, toevallig gisteren nog in de rijdende sauna genaamd Blokkendoos :')
Mijn functie is trouwens (inderdaad) conducteur (en daarbij hoort ook verkoop op Beekbergen) en soms help ik de horeca een handje, toevallig gisteren nog in de rijdende sauna genaamd Blokkendoos :')
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Tijd voor weer een aantal foto's van de afgelopen tijd :D
Allicht was het al te raden, maar goederenverkeer per spoor interesseert mij ook (ja, ik weet het, niet het juiste forum, maar je krijgt de plaatjes er gratis en voor niks bij :Y ). In het bijzonder het goederenvervoer op de lijn Utrecht - Arnhem (waar sporadisch nog een goederentrein te bekennen is) en het Kippenlijntje (waar nooit goederentreinen aan te treffen zijn, een enkele keer 's nachts). Wanneer bij mij het bericht binnenkomt dat er dan een goederentrein over de spoorlijn bij mij thuis komt pak ik vaak zo snel mogelijk mijn fiets om naar het spoor te fietsen. Op 19 april kreeg ik ruim op tijd bericht en kon ik dus naar De Sysselt fietsen, waar Rail Force One 189 208 met een lege staaltrein naar Beverwijk onderweg is.
RFO 189 208 | Staaltrein 45786 | Bennekom by Ruben, on Flickr
Een dag later had ik wederom geluk. Tijdens het paasweekend was namelijk het baanvak Utrecht - 's-Hertogenbosch gestremd. Omdat voor een handjevol goederentrein uit Amsterdam de Betuweroute hierdoor niet bereikbaar was moesten, zonder een grote omweg te nemen, die paar goederentreinen 'omgeleid' worden langs mien durp Ede, waarbij het woord omgeleid tussen aanhalingstekens staat omdat het voor mijn gevoel korter is dan via de Betuweroute. Op de zonnige avond van 20 april zien we een koppeltje 189'ers van DB Cargo met een beladen kolentrein vanuit Amsterdam naar Duitsland langs Ede passeren.
DBC 189 078 + 189 067 | Kolentrein 48961 | Ede by Ruben, on Flickr
DB 4601 | ICE 124 | Renkum by Ruben, on Flickr
Tot slot nog een reizigerstrein bij onze buren. Een good-old BR 143 met Doppelstock-rijtuigen. Op 22 juni werd getogen naar Koblenz voor het Sommerfest van het DB Museum. Na afloop werd nog een speciale trein opgewacht, maar voordat die kwam, mocht eerst locomotief 143 925 met een sleepje rijtuigen op beeld vastgelegd worden. Met ingang van het volgende dienstregelingsjaar is dit beeld verleden tijd.
DB 143 925 | RB 27 12528 | Kasbach-Ohlenberg by Ruben, on Flickr
Een reisverslagje van het uitje naar Koblenz zal nog een keer volgen. Het museum heeft namelijk wel wat interessant Duits spul tentoongesteld. Nadeel is dat dit een hoop foto's oplevert die allemaal omgezet moeten worden van RAW naar .jpg, en vaak ook nog eens bewerkt moeten worden. Het reisverslag zal nog wel even duren dus, en aangezien ik donderdag op vakantie ga (en er uiteraard nog een lading foto's bijkomt ) zit er nog geen schot in het zaakje.
Tot slot zoals gebruikelijk bedankt voor uw aandacht, moge het een interessant stukje leesvoer zijn geweest :pos:
Allicht was het al te raden, maar goederenverkeer per spoor interesseert mij ook (ja, ik weet het, niet het juiste forum, maar je krijgt de plaatjes er gratis en voor niks bij :Y ). In het bijzonder het goederenvervoer op de lijn Utrecht - Arnhem (waar sporadisch nog een goederentrein te bekennen is) en het Kippenlijntje (waar nooit goederentreinen aan te treffen zijn, een enkele keer 's nachts). Wanneer bij mij het bericht binnenkomt dat er dan een goederentrein over de spoorlijn bij mij thuis komt pak ik vaak zo snel mogelijk mijn fiets om naar het spoor te fietsen. Op 19 april kreeg ik ruim op tijd bericht en kon ik dus naar De Sysselt fietsen, waar Rail Force One 189 208 met een lege staaltrein naar Beverwijk onderweg is.
RFO 189 208 | Staaltrein 45786 | Bennekom by Ruben, on Flickr
Een dag later had ik wederom geluk. Tijdens het paasweekend was namelijk het baanvak Utrecht - 's-Hertogenbosch gestremd. Omdat voor een handjevol goederentrein uit Amsterdam de Betuweroute hierdoor niet bereikbaar was moesten, zonder een grote omweg te nemen, die paar goederentreinen 'omgeleid' worden langs mien durp Ede, waarbij het woord omgeleid tussen aanhalingstekens staat omdat het voor mijn gevoel korter is dan via de Betuweroute. Op de zonnige avond van 20 april zien we een koppeltje 189'ers van DB Cargo met een beladen kolentrein vanuit Amsterdam naar Duitsland langs Ede passeren.
DBC 189 078 + 189 067 | Kolentrein 48961 | Ede by Ruben, on Flickr
- Spoiler: show
DB 4601 | ICE 124 | Renkum by Ruben, on Flickr
Tot slot nog een reizigerstrein bij onze buren. Een good-old BR 143 met Doppelstock-rijtuigen. Op 22 juni werd getogen naar Koblenz voor het Sommerfest van het DB Museum. Na afloop werd nog een speciale trein opgewacht, maar voordat die kwam, mocht eerst locomotief 143 925 met een sleepje rijtuigen op beeld vastgelegd worden. Met ingang van het volgende dienstregelingsjaar is dit beeld verleden tijd.
DB 143 925 | RB 27 12528 | Kasbach-Ohlenberg by Ruben, on Flickr
Een reisverslagje van het uitje naar Koblenz zal nog een keer volgen. Het museum heeft namelijk wel wat interessant Duits spul tentoongesteld. Nadeel is dat dit een hoop foto's oplevert die allemaal omgezet moeten worden van RAW naar .jpg, en vaak ook nog eens bewerkt moeten worden. Het reisverslag zal nog wel even duren dus, en aangezien ik donderdag op vakantie ga (en er uiteraard nog een lading foto's bijkomt ) zit er nog geen schot in het zaakje.
Tot slot zoals gebruikelijk bedankt voor uw aandacht, moge het een interessant stukje leesvoer zijn geweest :pos:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Die foto van de kolentrein is prachtig! En de rest is ook mooi.
Re: De treinenfoto's van Ruben
Mooie plaatjes :pos: .
Re: De treinenfoto's van Ruben
Ik sluit me aan bij de rest
Re: De treinenfoto's van Ruben
Ik sluit me aan bij de opmerking van Hendrik. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Dank voor de leuke opmerkingen :pos:
Gisteren reed de Dinner Train voor de laatste keer dit jaar vanuit Utrecht. De afgelopen twee weken nam de trein de gasten mee naar de Randstad, maar gisteren reed de trein wegens gebrek aan tweede locomotief vanuit Utrecht naar Arnhem, Deventer en Amersfoort om vervolgens het cirkeltje sluitend te maken. Omdat de trein dus langs Ede rijdt, ben ik gisterenavond twee keer op de fiets gestapt om de trein te vereeuwigen.
Om half zes (prima etenstijd dus ) kwam de RFS 101002 met de eerste ronde van de dag. De trein is net door station Ede-Wageningen gesjeesd.
En omdat 1 keer niet genoeg was vandaag, werd er nog een 2e ronde gereden. Wel een andere locatie, om het nog een beetje afwisselend te houden Ditmaal langs de Frankeneng in Ede.
Dat was 'm weer, ik ga weer even verder knutselen aan een aantal verslagen die nog op dit forum mogen verschijnen
Gisteren reed de Dinner Train voor de laatste keer dit jaar vanuit Utrecht. De afgelopen twee weken nam de trein de gasten mee naar de Randstad, maar gisteren reed de trein wegens gebrek aan tweede locomotief vanuit Utrecht naar Arnhem, Deventer en Amersfoort om vervolgens het cirkeltje sluitend te maken. Omdat de trein dus langs Ede rijdt, ben ik gisterenavond twee keer op de fiets gestapt om de trein te vereeuwigen.
Om half zes (prima etenstijd dus ) kwam de RFS 101002 met de eerste ronde van de dag. De trein is net door station Ede-Wageningen gesjeesd.
En omdat 1 keer niet genoeg was vandaag, werd er nog een 2e ronde gereden. Wel een andere locatie, om het nog een beetje afwisselend te houden Ditmaal langs de Frankeneng in Ede.
Dat was 'm weer, ik ga weer even verder knutselen aan een aantal verslagen die nog op dit forum mogen verschijnen
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Tijd voor een paar nieuwe 'losse' foto's :D
Op 25 juli had ik weer dienst bij de VSM, achteraf gezien geen verstandige keuze gezien de tempraturen. 's Ochtends valt mijn oog al direct op een gast die we hier niet vaak zien. Het betreft de RRF 24, die een paar dagen terug 2 Speno slijptreinen had gebracht. De slijptreinen waren er om te testen met nieuwe software. Het verloop hiervan laat ik in het midden, maar als ik de dag in één woord moest omschrijven dan zou het woord chaotisch alles prima samenvatten Anyway, RRF 24 hier op spoortje 11, gezien vanaf het personeelsverblijf.
Ik was deze ochtend gebracht, maar 's avonds ging ik met het OV terug. Eerst 2 km lopen naar Beekbergen, dan bus 91 naar Arnhem die de toeristische route nam in Arnhem, en vervolgens met de trein naar Ede. Wanneer ik in Arnhem op de trein stap valt mij op dat er een containertrein stil staat bij Arnhem Berg. Vanuit de trein zag ik dat er geen locomotief bij deze goederentrein stond. Wat bleek, de locomotief was gevorderd om een defecte ICE af te slepen. Op het station van Ede-Wageningen stond het onfortuinlijke treinstel, deze was hier neergezet zodat deze later afgesleept kon worden door een andere locomotief. De hulpkoppeling ligt nog voor het treinstel. De afsleeplocomotief was echter alweer gevlogen, wat ik wel een beetje jammer vond -o-
De locomotief die deze ICE afgesleept heeft kon ik echter op 3 augustus bij toeval vastleggen *O* Ditmaal met een goederentrein uit China naar Tilburg. Ter hoogte van Assel passeert het gevaarte de Veluwe.
We springen eventjes terug in de tijd, als blijkt dat er op 27 juli een transport van een Vectron over de spoorlijn langs Ede plaatsvindt. Aangezien het mooi weer was besloten mijn vader en ik een klein stukje te fietsen (25 km) en daarbij kon met een beetje strategisch plannen deze stop ingelast worden. De firma RailExperts bracht Vectron 193 818 over naar Rotterdam Kijfhoek met hun 9901, en passeert hier in de bossen tussen Wolfheze en Ede.
Gisteren, 22 augustus, had ik wederom dienst bij de VSM, echter maar een halve. Dit bracht mij op het idee om een keer als reiziger mee te gaan in plaats van als conducteur Per trein ging ik van Ede-Wageningen naar Dieren, en in Dieren legde ik de binnenkomst van VSM locomotief 50 3654 vast vanaf het NS-perron.
Op het depot kon in de namiddag nog met de telefoon een net plaatje gemaakt worden van Sik 309.
En ook Sik 321 kon op de foto, evenals oersik 116, Tkp23, 2412, 52 8139 met daarachter 50 0073 en 64 415 met daarachter 44 1593.
Tot slot verplaatsen we ons naar de dag van schrijven, 23 augustus. Het viel mij gisteren al op dat in Wolfheze een Abellio FLIRT op spoor 2 stond. Tot mijn verbazing werden dergelijke ritten vandaag wederom gereden. Als troost voor een gemist loctransport zien we ET25 2301 met een 'VIP Fahrt' onderweg naar Arnhem ter hoogte van landgoed De Sysselt in Bennekom.
Dat was 'm weer, ik hoop dat er leuk beeldmaterieel tussen zit, ondanks dat sommige plaatjes met de telefoon zijn gemaakt :@
Op 25 juli had ik weer dienst bij de VSM, achteraf gezien geen verstandige keuze gezien de tempraturen. 's Ochtends valt mijn oog al direct op een gast die we hier niet vaak zien. Het betreft de RRF 24, die een paar dagen terug 2 Speno slijptreinen had gebracht. De slijptreinen waren er om te testen met nieuwe software. Het verloop hiervan laat ik in het midden, maar als ik de dag in één woord moest omschrijven dan zou het woord chaotisch alles prima samenvatten Anyway, RRF 24 hier op spoortje 11, gezien vanaf het personeelsverblijf.
Ik was deze ochtend gebracht, maar 's avonds ging ik met het OV terug. Eerst 2 km lopen naar Beekbergen, dan bus 91 naar Arnhem die de toeristische route nam in Arnhem, en vervolgens met de trein naar Ede. Wanneer ik in Arnhem op de trein stap valt mij op dat er een containertrein stil staat bij Arnhem Berg. Vanuit de trein zag ik dat er geen locomotief bij deze goederentrein stond. Wat bleek, de locomotief was gevorderd om een defecte ICE af te slepen. Op het station van Ede-Wageningen stond het onfortuinlijke treinstel, deze was hier neergezet zodat deze later afgesleept kon worden door een andere locomotief. De hulpkoppeling ligt nog voor het treinstel. De afsleeplocomotief was echter alweer gevlogen, wat ik wel een beetje jammer vond -o-
De locomotief die deze ICE afgesleept heeft kon ik echter op 3 augustus bij toeval vastleggen *O* Ditmaal met een goederentrein uit China naar Tilburg. Ter hoogte van Assel passeert het gevaarte de Veluwe.
We springen eventjes terug in de tijd, als blijkt dat er op 27 juli een transport van een Vectron over de spoorlijn langs Ede plaatsvindt. Aangezien het mooi weer was besloten mijn vader en ik een klein stukje te fietsen (25 km) en daarbij kon met een beetje strategisch plannen deze stop ingelast worden. De firma RailExperts bracht Vectron 193 818 over naar Rotterdam Kijfhoek met hun 9901, en passeert hier in de bossen tussen Wolfheze en Ede.
Gisteren, 22 augustus, had ik wederom dienst bij de VSM, echter maar een halve. Dit bracht mij op het idee om een keer als reiziger mee te gaan in plaats van als conducteur Per trein ging ik van Ede-Wageningen naar Dieren, en in Dieren legde ik de binnenkomst van VSM locomotief 50 3654 vast vanaf het NS-perron.
Op het depot kon in de namiddag nog met de telefoon een net plaatje gemaakt worden van Sik 309.
En ook Sik 321 kon op de foto, evenals oersik 116, Tkp23, 2412, 52 8139 met daarachter 50 0073 en 64 415 met daarachter 44 1593.
Tot slot verplaatsen we ons naar de dag van schrijven, 23 augustus. Het viel mij gisteren al op dat in Wolfheze een Abellio FLIRT op spoor 2 stond. Tot mijn verbazing werden dergelijke ritten vandaag wederom gereden. Als troost voor een gemist loctransport zien we ET25 2301 met een 'VIP Fahrt' onderweg naar Arnhem ter hoogte van landgoed De Sysselt in Bennekom.
Dat was 'm weer, ik hoop dat er leuk beeldmaterieel tussen zit, ondanks dat sommige plaatjes met de telefoon zijn gemaakt :@
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Leuke plaatjes! Niet alleen de hulploc voor die ICE was er trouwens al vandoor, het plaatje zelf is er ook vandoor
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Hier doet ie het wel :? #kudtflickr -o- :Y
Re: De treinenfoto's van Ruben
Bij mij werkt 'ie ook gewoon.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De treinenfoto's van Ruben
Nu doet 'ie het hier ook, net was het de enige die het niet deed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten