Meer treinen met meer toiletten.waldo79 schreef:De 2406 heeft ook een toilet. Vooralsnog levert het veel meer staanplaatsen op... het is maar waar je prioriteiten liggen...
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien zit waldo liever in een vers gelegde drol dan dat ie moet staan naast een toilet, da kan hè :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik sta eigenlijk altijd naast het toilet. Tenzij drol, inderdaad :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zeg, niet te beeldend spreken. Men heeft zich kennelijk bij de aanschaf van SLT vergist door geen toiletten te laten installeren...Aking schreef:Misschien zit waldo liever in een vers gelegde drol dan dat ie moet staan naast een toilet, da kan hè :Y
Mocht ik onderweg eens naar het toilet willen, dan probeer ik toch op de vaste wal een toilet te gebruiken (al dan niet met een kwartier oponthoud).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De eerste ICNG is rijvaardig *trein*
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bericht van NS over de SNG: https://nieuws.ns.nl/eerste-ervaringen- ... -sprinter/
"De trein presteert goed voor een nieuwe trein." Anders gezegd: de prestaties zijn nog niet wat het zijn moet...
"De trein presteert goed voor een nieuwe trein." Anders gezegd: de prestaties zijn nog niet wat het zijn moet...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb nog nooit een nieuwe serie treinen gezien die volkomen foutloos van start ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er is natuurlijk een reden dat ze als eerst op zijlijntjes worden ingezet. Er zijn bij mijn weten nog geen grootschalige problemen geweest, en kleine probleempjes en nieuwigheidjes zijn altijd aanwezig. Ze rijden nog niet zoals een 'ingereden' trein, maar voor een nieuwe trein gaat het naar mijn mening boven verwachting. Vergeleken met de afgelopen materieelprojecten is dit relatief vlekkeloos, voor mijn gevoel.
請勿靠近車門
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Noem Den Haag - Haarlem en Leiden - Schiphol (-Hoorn) maar een zijlijntje.Cas schreef:Er is natuurlijk een reden dat ze als eerst op zijlijntjes worden ingezet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De kritiek van de heer Spikhorst is dan ook weer buitengewoon goedkoop. Geen onderzoek, maar op speculaties proberen de NS in een kwaad daglicht te stellen. Ik kan me zelf ook geen nieuw materieel bedenken dat storingsvrij van start ging. Dat er dan eens een treintje uitvalt, ja jammer dan.Suus schreef:Ik heb nog nooit een nieuwe serie treinen gezien die volkomen foutloos van start ging.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En inderdaad ... ook de nieuwe SNG heeft last van kinderziektes:Suus schreef:Ik heb nog nooit een nieuwe serie treinen gezien die volkomen foutloos van start ging.
https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-spr ... ~a792de84/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3179722 ... eeft-kuren
https://nos.nl/artikel/2272708-nieuwe-s ... ektes.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Laten we het even vergelijken met de FLIRTs van Keolis. Ik kan me niet herinneren dat die zo vaak kapot hebben gestaan onderweg. En dat terwijl iedereen een groot woord had over het personeel dat niet voldoende opgeleid zou zijn. Blijkbaar zijn ze bij NS dan nog slechter opgeleid (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar de FLIRT was geen 'nieuw' materieel; daar was het handboek met Tips en Trucs al bijgeleverd. (A)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De punctualiteit is 87%, niet eens zo veel onder het landelijk gemiddelde en stukken beter dan de IC direct.KM46 schreef:En inderdaad ... ook de nieuwe SNG heeft last van kinderziektes:
Paniek om niks.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
dennistd schreef:Laten we het even vergelijken met de FLIRTs van Keolis. Ik kan me niet herinneren dat die zo vaak kapot hebben gestaan onderweg. En dat terwijl iedereen een groot woord had over het personeel dat niet voldoende opgeleid zou zijn. Blijkbaar zijn ze bij NS dan nog slechter opgeleid (A)
Mwah, ook Keolis had in begin te maken met onervarenheid van personeel hoor aldus Spoorpro in juli 2018.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja ... oké ... maar de nieuwe SNG komt toch ook uit de catalogus?Mikos schreef:Maar de FLIRT was geen 'nieuw' materieel; daar was het handboek met Tips en Trucs al bijgeleverd. (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De SNG is gebaseerd op het Civity-platform van CAF. Dat is nog vrij nieuw en significant minder verkocht dan de FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bedankt :pos: .
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik koop nooit een product zonder handleiding. Helemaal niet handig om dat te doen. Zoiets zet je toch in je aanbesteding? "Gezocht: trein. Niet al te duur, snel optrekkend, in het bezit van voldoende deuren. Alleen met bijgeleverde handleiding."Mikos schreef:Maar de FLIRT was geen 'nieuw' materieel; daar was het handboek met Tips en Trucs al bijgeleverd. (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan zit je in het verkeerde land; ik denk dat je een heel stuk naar het oosten moet om daarvandaan zo'n uitvraag te kunnen doen. Er zal een oneindige hoeveelheid producten zijn die aan die uitvraag voldoen. Dan rijd je alleen wel met DH'tjes. Wel met gebruiksaanwijzing, dat dan weer wel
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wel een stuk betrouwbaarder dan SNG op het moment
Maar zou het niet handiger zijn geweest om wat meer testritten te gaan rijden met die stellen (door het hele land) om zo voor dit soort zaken een handleiding op te stellen, in plaats van zoals nu elke keer stranden met reizigers?
Maar zou het niet handiger zijn geweest om wat meer testritten te gaan rijden met die stellen (door het hele land) om zo voor dit soort zaken een handleiding op te stellen, in plaats van zoals nu elke keer stranden met reizigers?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn ik weet niet hoeveel testritten door het land gedaan voordat de treinen in reizigersbedrijf zijn gekomen. Deels opleidingsritten voor het personeel, maar ook deels speciale testritten. Maar je kunt net zo veel testen als je wilt, alleen in volcontinu bedrijf kom je achter de echte problemen. En kun je dat handboek gaan schrijven.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
wordt dat handboek dan niet door de fabrikant meegeleverd :? ?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Deels wel. Maar je kan moeilijk alle eigenschappen van duizenden kilometers spoor allemaal vooraf als fabrikant kennen en de omgang van de trein daarmee bepalen. Stroomloze bruggen terwijl de stroomafnemer omhoog blijft zijn bovendien iets typisch Nederlands en grote softwareprogramma’s zoals in een trein kunnen soms nog wel eens onverwacht gedrag vertonen juist omdat het zulke grote programma’s zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een handboek van de fabrikant is pure theorie. In de praktijk kom je vaak andere dingen tegen. Het handboek met Tips en Trucs kan pas geschreven worden zodra er in de praktijk met het product gewerkt wordt.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten