Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wauw; super bedankt voor al het meedenken. En uiteraard hebben we alle bestanden-info al opgezocht, maar we zoeken vooral naar wat orginele oplossingen die niet te duur en dus realistisch zijn.
lijntaxi schreef:
renedepater schreef:Hallo,
Voor de railminor doen wij onderzoek naar een nieuwe spoorlijn Utrecht-Breda, een onderwerp waar al veel over gesproken is. Hebben jullie goede tips voor ons over het tracé, de uitvoering, stopstations en dergelijke? Alvast Bedankt!
Welke opleidingen doen jullie? En het hoeveelste jaar?
Logistiek & Economie hbo, 4e jaar
Treinen maken mij blij
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 01 okt 2017, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:twee berichten samengevoegd
lijntaxi schreef: Welke opleidingen doen jullie? En het hoeveelste jaar?
renedepater schreef: Logistiek & Economie hbo, 4e jaar
Treinen maken mij blij
Een opleiding logistiek & Economie is minder gericht op de technische kant van verhaal, maar meer op de organisatorische aspect.
Voor het technische aspect is het interessant om te kijken naar dit: Geometrisch en constructief ontwerp van wegen en spoorwegen http://docplayer.nl/12537472-Geometrisc ... wegen.html
(Wetende dat zij vernietigend waren in tegenstelling tot Goudappel)
Ik meende dat het idee van deze verbinding uit de "koker" van Goudappel kwam. Logisch dat die hun eigen projectje niet afkraken. Overigens hadden die wel een heel mooi schema met dienstregelingsvoorstel (IC en sprinterbediening). Ook zat er een spoorboog bij Gorinchem bij zodat er ook directe treinen Dordrecht-Utrecht konden worden ingelegd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Patrick zou een treinverbinding door deze plaatsen ook wel graag in het echt willen zien. "Ik woon zelf in Leerdam en heb vrienden in Gorinchem. Dan rijd ik over de A27 en heb ik eigenlijk geen alternatief.
...de laatste keer dat ik in Leerdam was hadden ze daar nog een trein naar Gorinchem die een rechtstreeksere route heeft dan alle beschikbare wegen in de omgeving
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Bijzondere inhoud van dat artikel trouwens...
Patrick zou een treinverbinding door deze plaatsen ook wel graag in het echt willen zien. "Ik woon zelf in Leerdam en heb vrienden in Gorinchem. Dan rijd ik over de A27 en heb ik eigenlijk geen alternatief.
...de laatste keer dat ik in Leerdam was hadden ze daar nog een trein naar Gorinchem die een rechtstreeksere route heeft dan alle beschikbare wegen in de omgeving
Patrick is autogebruiker puur sang, zelfs naar zijn school in bij Science Park gaat hij met de auto
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Overigens is een kick van dit topic wel op zijn plaats, los van eventuele plannen door verstokte automobilisten: in het veelbesproken toekomstbeeld is er ook een spoorlijn Utrecht-Breda opgenomen.
Natuurlijk is dit allemaal toekomstmuziek enzo, maar er is dus zeker wel animo binnen het ministerie om die lijn ooit te bouwen.
Daniel schreef:Bijzondere inhoud van dat artikel trouwens...
Patrick zou een treinverbinding door deze plaatsen ook wel graag in het echt willen zien. "Ik woon zelf in Leerdam en heb vrienden in Gorinchem. Dan rijd ik over de A27 en heb ik eigenlijk geen alternatief.
...de laatste keer dat ik in Leerdam was hadden ze daar nog een trein naar Gorinchem die een rechtstreeksere route heeft dan alle beschikbare wegen in de omgeving
Tja, dat krijg je er blijkbaar van als regionale media zo sterk benadrukken dat je voor alle reizen in de regio moet overstappen op Meerkerk-A27...
Cas schreef:Overigens is een kick van dit topic wel op zijn plaats, los van eventuele plannen door verstokte automobilisten: in het veelbesproken toekomstbeeld is er ook een spoorlijn Utrecht-Breda opgenomen.
Dat lijkt misschien zo als je naar dat versimpelde kaartje kijkt, in de 'Netwerkuitwerking Lange Termijn Toekomstbeeld OV' staat het toch wat anders. Daar hebben ze het wel over een directe treinverbinding Breda-Utrecht maar die rijdt gewoon via Tilburg en Den Bosch.
Daarnaast denkt men voor Breda en Utrecht aan "een innovatief HOV‐concept (geen trein, meer dan bus)".
Ja hoor, ik denk gelijk weer aan een ander forumlid van vroeger die ook altijd dwaze ideeën had over zwevende monorails door Nederlandse steden die ook over de weg kunnen rijden en dergelijke frivoliteiten. Ik ben z'n naam vergeten maar hij had in ieder geval geen gebrek aan ambitie. Echter heb ik wel een allergie opgebouwd voor zulke concepten, met name door de slechte inpasbaarheid ervan in bestaande netwerken, zoals je veel in Azië ziet.
Jullie denken te moeilijk: gewoon een hoogfrequente dienst van kleine voertuigen op bestaande infrastructuur. Als de reizigers die dan ook nog zelf willen besturen vallen de exploitatiekosten ook weer gelijk mee. (A)
Laat ze dan ook zelf de brandstof en onderhoud betalen. Dat scheelt helemaal in kosten. En laat ze belasting betalen voor het onderhoud van de infrastructuur.