(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Het is nog vroeg, maar het is wel november dus tijd voor een nieuw topic!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Freek »

Twee (of drie, in indergeval wel de 9171) van de gelede citaro's zullen per 13 december vanuit Novio wel overgaan naar CXX voorne-putten. Ze zijn namelijk omgestickerd in het grijs met groene logo's. Dit keer zijn deze ex-hermes-ex-cxx bussen wel helemaal omgestickerd want de airco bakken op het dak zijn ook grijs ipv groen.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Robin2239 »

Freek schreef:Twee (of drie, in indergeval wel de 9171) van de gelede citaro's zullen per 13 december vanuit Novio wel overgaan naar CXX voorne-putten. Ze zijn namelijk omgestickerd in het grijs met groene logo's. Dit keer zijn deze ex-hermes-ex-cxx bussen wel helemaal omgestickerd want de airco bakken op het dak zijn ook grijs ipv groen.
Ze zijn zelfs grijs gespoten :) Weet je het zeker van de 9171? Volgens de lijst komen namelijk alleen de 9179 t/m 9181 vanuit Novio.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Freek »

Ik dacht het wel, zeker weten doe ik het niet. Maar het zou ook de 9197 kunnen zijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

De 9197 kan ook niet. Da's een Citaro G Facelift in Zuidtangent kleurstelling. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Vanochtend in Gouda een Interliner volvo op lijn 196 naar Rotterdam Capelsebrug :)

Verder was ik vandaag in het altijd gezellige Schagen, en dat de stadsbus daar wordt opgeheven verbaasd mij helemaal niets :P Tijdens anderhalf uur was er maar liefst één reiziger terwijl er drie keer een stadsbus was vertrokken (1x 21 en 2x 22). Verder rijden er sowieso heel veel Fryskers in Noord-Holland :twisted: Verder wat rare bussen. Een spierwitte Ambassador, een amba met op de achterste ruit rechts een groot stuk tape en een amba zonder werkende displays.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

* Poetst imago Phileas op *
Er stond vanavond een Phileas op de buffer op station Eindhoven met de kap voorop open en een technische ploeg erbij. Daar is iets niet helemaal goed mee gegaan, maar wel opvallend dat ze niet achteraan bezig waren, waar immers de motor zit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Rijden die dingen nog steeds rond? Ik dacht dat ze ondertussen wel eens uitgestorven zouden zijn...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Ze rijden hier volop en over het algemeen ook redelijk probleemloos. Alle Phileassen die voor hier bedoeld zijn, zijn volgens mij inzetbaar.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

Qbuzz 3600 (eerste Q-Liner GD) op lijn 10 (en later ook nog even lijn 14) vandaag. Om 8:40 vertrokken uit Hr naar Lw.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

Zojuist (half uurtje geleden) reed er vlakbij de GVB-garage Noord een gelede Jonckheer met in de film "LESBUS". Niks bijzonders natuurlijk, ware het niet dat het ding vooraf werd gegaan door een GVU-bestelbusje :shock:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

GVU :? Even speculeren: Zou het GVU misschien geïnteresseerd zijn in de Jonckheer bussen van Nijmegen? Zou vreemd zijn, ze kunnen nog hun Van Hool-bussen terugkrijgen waarschijnlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door lint41 »

Als ze 'hun' 14 Van Hool newA330's terugkrijgen, moet dat al ruim voldoende zijn om de 10 Amba's en de Alliance te vervangen. Zouden ze echter ook (een deel van) de 47 ondertussen al oude LPG-A300's weg willen doen, dan zijn de 32 (42 met de 99** erbij) Premiers uit Nijmegen natuurlijk wel erg praktisch ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Freek »

Robin2239 schreef:
Freek schreef:Twee (of drie, in indergeval wel de 9171) van de gelede citaro's zullen per 13 december vanuit Novio wel overgaan naar CXX voorne-putten. Ze zijn namelijk omgestickerd in het grijs met groene logo's. Dit keer zijn deze ex-hermes-ex-cxx bussen wel helemaal omgestickerd want de airco bakken op het dak zijn ook grijs ipv groen.
Ze zijn zelfs grijs gespoten :) Weet je het zeker van de 9171? Volgens de lijst komen namelijk alleen de 9179 t/m 9181 vanuit Novio.
Vandaag extra opgelet in ieder geval rijden de 9179 en 9180 in de grijze kleurstelling rond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Zojuist (half uurtje geleden) reed er vlakbij de GVB-garage Noord een gelede Jonckheer met in de film "LESBUS". Niks bijzonders natuurlijk, ware het niet dat het ding vooraf werd gegaan door een GVU-bestelbusje :shock:
En daar kan ik nog wat leuks aan toevoegen: omstreeks 16.45 uur zag ik vanuit de bus een gelede Jonckheer van het GVB het garageterrein van het GVU op rijden :!:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

En ik had van een vriend vernomen dat vanochtend de Arriva 5919 op lijn 1 reed. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in ieder geval op lijn 7, dat filmde 'ie al stilstaand op de buffer rond 18.00 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

Reiziger Ddrs schreef:
tsov schreef:Zojuist (half uurtje geleden) reed er vlakbij de GVB-garage Noord een gelede Jonckheer met in de film "LESBUS". Niks bijzonders natuurlijk, ware het niet dat het ding vooraf werd gegaan door een GVU-bestelbusje :shock:
En daar kan ik nog wat leuks aan toevoegen: omstreeks 16.45 uur zag ik vanuit de bus een gelede Jonckheer van het GVB het garageterrein van het GVU op rijden :!:
Ah, dat verklaart een hoop ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Vandaag eens een klein ritje gemaakt in een nieuwe Arnhemse trolleybus. De stoelen zijn wel erg plastic met een laagje stof, maar zitten desondanks niet eens zo slecht. Wel vind ik het opvallend dat ze ten opzichte van de oude trolleys meer geluid maken tijdens het rijden.
Verder is het best een mooie bus om te zien.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Stefan schreef:En ik had van een vriend vernomen dat vanochtend de Arriva 5919 op lijn 1 reed. ;)
De Utrechtse lijn 1 neem ik aan? Da's wel echt nieuws, dan ga ik mijn fototoestel ook maar eens zoeken :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Nog wat aanhakend op het vouwfietsen-topic zou ik graag een verbod op openstaande kinderwagens tijdens de spitsuren in de Rotterdamse metro willen zien. Ze staan bijna net zo in de weg als fietsen en bijvoorbeeld vanmiddag stonden er 2 kinderwagens in een drukke spitsmetro en was de doorstroming dus superslecht. Het duurde ook eeuwen totdat de dingen eruit waren bij het Zuidplein. :neg:

En voor diegene die met een RandstadRail-stel op de Rotterdamse metrolijn D willen reizen is er goed nieuws, want al een tijdje rijdt de combi 5504-5503 in Wagendienst 919. Deze o.a. komt om 16:40 uur vanaf De Akkers aan bij Rotterdam Centraal en vertrekt hier dan om 16:44 uur naar de Slinge.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Jep, dat RR-voertuig heb ik in de namiddag zien rijden ja. Op de RR-E reden trouwens slechts 2 van de 5 diensten met de 5500'jes..
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:De Utrechtse lijn 1 neem ik aan? Da's wel echt nieuws, dan ga ik mijn fototoestel ook maar eens zoeken :P
Ik wist dat dit ging komen. Ik bedoel dus lijn 1 in Dordrecht. :oops: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Daar rijden volgens mij altijd Arriva-bussen. Wat is er spannend aan de 5919?
Ik ben niet zo ingewijd in het buswereldje dat ik dit allemaal bij kan houden, sorry ;-)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Ardan schreef:Jep, dat RR-voertuig heb ik in de namiddag zien rijden ja. Op de RR-E reden trouwens slechts 2 van de 5 diensten met de 5500'jes..
Nog wel. :wink: Tussen 6 en 17 november komen er, als alles goed gaat, 4 overbrengingen van de Waalhaven naar Leidschendam waardoor er 15 5500-tjes voor de RR-E beschikbaar zijn, zodat de oude Teetjes terug naar Rotterdam kunnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten