[serie=Sprinter|2019|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] ook niet.jelmerrr schreef:7000 is geen randstad :?
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gisteren heeft er een VIRM-VI gereden in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie].
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens OVinfo rijdt Connexxion MAN gasploffer 6723 op tunnellijn 64 in Delft.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tunnellijn 64?
Er is in Delft maar één tunnel waar de gasbussen niet onderdoor kunnen en die ligt (normaliter) op de route van lijn 61.
Door de omleidingen als gevolg van de Sint Sebastiaansbrug rijdt er momenteel echter geen enkele lijn door dat tunneltje.
Er is in Delft maar één tunnel waar de gasbussen niet onderdoor kunnen en die ligt (normaliter) op de route van lijn 61.
Door de omleidingen als gevolg van de Sint Sebastiaansbrug rijdt er momenteel echter geen enkele lijn door dat tunneltje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Enige lijn waar verplicht dieselbussen op rijden is lijn 66 in verband met de Delftse binnenstad.
De omloop van de andere stadslijnen (61-63-62-64-64-60-60-62-63-61) wordt gereden met een mix van diesel en gasbussen.
De omloop van de andere stadslijnen (61-63-62-64-64-60-60-62-63-61) wordt gereden met een mix van diesel en gasbussen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Raar dat op lijn 66 verplicht dieselbussen rijden. :? Juist bij een lijn die door de binnenstad gaat, zou je verwachten dat er aardgas bussen rijden vanwege de lagere uitstoot.
En ik snap niet hoe lijn 64 in de omloop van de overige lijnen past. Een omloop bestaande uit lijn 64 en 66 zou me wel logisch lijken.
En ik snap niet hoe lijn 64 in de omloop van de overige lijnen past. Een omloop bestaande uit lijn 64 en 66 zou me wel logisch lijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Natuurlijk kan lijn 64 erin gepast worden, op de Tanthof kunnen lijnen heel makkelijk op elkaar overgaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Normaal gesproken rijdt de binnenstadlijn ook onder dit A13-viaduct. Daar past een aardgasbus niet. Ik denk dat ze met de tijdelijke dienstregeling vergeten zijn dat de rest van de route wel toegankelijk is.Meltrain schreef:Raar dat op lijn 66 verplicht dieselbussen rijden. :? Juist bij een lijn die door de binnenstad gaat, zou je verwachten dat er aardgas bussen rijden vanwege de lagere uitstoot.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik dacht dat lijn 60 en 62 altijd op elkaar overgaan in Tanthof.Suus schreef:Natuurlijk kan lijn 64 erin gepast worden, op de Tanthof kunnen lijnen heel makkelijk op elkaar overgaan.
Dat van het viaduct weet ik. Maar mogelijk zijn ze inderdaad vergeten dat daar nu geen bus rijdt.verfmeer schreef:Normaal gesproken rijdt de binnenstadlijn ook onder dit A13-viaduct. Daar past een aardgasbus niet. Ik denk dat ze met de tijdelijke dienstregeling vergeten zijn dat de rest van de route wel toegankelijk is.Meltrain schreef:Raar dat op lijn 66 verplicht dieselbussen rijden. :? Juist bij een lijn die door de binnenstad gaat, zou je verwachten dat er aardgas bussen rijden vanwege de lagere uitstoot.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kan me vergissen, maar had de specifieke materieelinzet in de binnenstad niet ook te maken met de benodigde bodemspeling om over de bruggetjes heen te komen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Klopt inderdaad, de bruggetjes in de stad kunnen niet genomen worden met een gasbus waar passagiers inzitten. Zonder passagiers kan het overigens net ;).Daniel schreef:Kan me vergissen, maar had de specifieke materieelinzet in de binnenstad niet ook te maken met de benodigde bodemspeling om over de bruggetjes heen te komen?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Syntus 4046, de stadsbusamba van Overijssel met veelkleurige tekeningen op de zijkant, op lijn 202 van Veluwe.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
DIe heb ik afgelopen week nog gewoon in Raalte gespot... Neem aan dat er dan een bus niet inzetbaar is van Gelderland?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kwam gisteren een U-OV stads-Citaro tegen op een slag van lijn 90 in het DMG-gebied; 4009, voor de nummertjesfappers.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er worden wel vaker zomaar bussen meegenomen. Laatst reed de 4017 nog op een Gelderde omloop.cassie127 schreef:DIe heb ik afgelopen week nog gewoon in Raalte gespot... Neem aan dat er dan een bus niet inzetbaar is van Gelderland?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het is niet echt afwijkend, maar wel opvallend. Om 12.22 vertrok die nieuwe heuliez bus vanaf het Zwolse busstation over de Schuttebusbrug. De 4046 can hierboven stond er ook, dus die is weer terug in Zwolle.
Grt. Stefan
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Trof Arriva Citea 9240 vanmorgen op lijn 350 in Alkmaar.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 2858 rijdt met een VIRM-IV.
Dat biedt iets minder capaciteit dan de 8 bakken ICM die er normaal rijden en veel minder capaciteit dan de 8 bakken VIRM die vorig jaar nog in deze trein reden.
Dat biedt iets minder capaciteit dan de 8 bakken ICM die er normaal rijden en veel minder capaciteit dan de 8 bakken VIRM die vorig jaar nog in deze trein reden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 5148 rijdt met 3x SGM-II. :o
Het aantal bakken klopt wel, maar deze samenstelling had ik nog niet eerder gezien.
Het aantal bakken klopt wel, maar deze samenstelling had ik nog niet eerder gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat is vrij standaard wanneer men om wat voor reden dan ook (werkzaamheden, evenement) de SGM5 composities naar SGM6 wil verlengen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De materieelinzet is blijkbaar nog niet helemaal op orde na vanochtend, trein 3563 rijdt vandaag met 14! bakken VIRM tot Eindhoven.
Normaal stap je in Utrecht nooit buiten de kap uit als je achterin het voorste treinstel zit.
Normaal stap je in Utrecht nooit buiten de kap uit als je achterin het voorste treinstel zit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kan je überhaupt wel 14 bakken kwijt op Amstel?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 3563 komt uit Schiphol
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten