Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Nitein-Repart »

Op https://spoorkaart.mwnn.nl/ zie ik een ICE bij Zwolle met als nummer 10341 richting Amsterdam CS. Weet iemand wat dat is?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Omgeleide IC 142.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Ik geloof niet dat die kaart real-time is. Zo wel, dan is er zojuist ten oosten van Vorden een ernstig ongeluk gebeurd, aangezien de trein ri. Winterswijk volgens die kaart al was vertrokken voordat die uit Winterswijk binnen was en volgens de kaart ten oosten van Vorden die treinen dwars door elkaar zijn gereden :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De mwnn-kaart gaat niet uit van de daadwerkelijke posities van treinen, maar van de locaties zoals te verwachten is op basis van de dienstreglingtijden die doorgegeven worden via de data van NS. Heel betrouwbaar is deze kaart dus niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Gisteren de terugreis uit Dresden gemaakt. Die ging vrijwel zonder problemen. Eerst met IC2441 om 13.10 van Dresden Hbf naar Hannover Hbf in een stralende zon. In Leipzig een stop van 20 minuten. Ik zag op een van de sporen allerlei historisch materiaal waaronder een stoomlocomotief. Na Leipzig liep de trein een vertraging van 6 minuten op maar die was na Magdeburg Hbf alweer ingelopen. Tijdens de stop hier regende het flink. Onderweg zag ik in Köthen ook al historisch materiaal. Was goed te zien ondanks dat de trein er niet stopte. Op de heenreis zag ik ook veel treinfappers daar. Overigens moeten treinen twee keer keren tussen Dresden en Hannover: zowel in Leipzig als Magdeburg.

Aankomst in Hannover stipt op tijd en ik had 1u18m voor mijn aansluiting naar Nederland. Ik keek rond in de winkelstraten en at iets. De IC naar Amsterdam van 18.40 was aangekondigd met wenige minuten verspätung maar dat werd +9. Ik had een plek in de 1e klasse gedeelte van het bistrorijtuig. Die was volgens de website vol gereserveerd maar uiteindelijk zeer spaarzaam bezet. De Duitse conductrice vroeg zich af waar Baarn ligt. De vertraging werd in Nederland ingelopen en in Deventer was de aankomst 1 minuut eerder. Merkwaardig genoeg een stop van 7 minuten volgens dienstregeling waardoor het conducteursteam een bakje koffie kon halen bij de Kiosk op het perron. Ook in Amersfoort een minuut eerder aankomst waardoor mijn aansluiting naar Baarn probleemloos gehaald werd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vandaag viel de 3060 uit. Dat leverde voor mij slechts +4 op. Opvallend was wel dat de omroeper alleen verwees naar de volgende IC van een halfuur later. Voor Zaandam, Castricum en Alkmaar waren er eedere rechtstreekse opties.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik merk die focus op de eindbestemming wel vaker bij ongeplande uitval. Meestal is maar een marginaal deel van de reizigers daadwerkelijk op weg naar de eindbestemming.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zag op het beeldscherm in de trein een bericht over een werkzaamheid bij Leiden Centraal voorbij komen dat drie weken duurt :shock:

Ik dacht eerst nog dat het een vergissing was, maar er rijden dus drie weken lang geen rechtstreekse treinen tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Dat vind ik toch wel schokkend :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De reizigers van de IC Eindhoven - Den Haag van 20:14 gisterenavond zijn pas na middernacht op Rotterdam Centraal aangekomen :roll: ...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Laat me raden: een incident met de trein onderweg?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

De trein is defect gegaan onderweg. De trein die hem weg zou gaan slepen is nadat hij aan de defecte trein gekoppeld was ook defect gegaan waardoor er uiteindelijk besloten is om de trein te evacueren door er een trein naast te zetten waar de reizigers in over konden stappen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Tussen Utrecht en Rotterdam / Den Haag zijn er minstens vier treinen op rij uitgevallen. :(
De eerste Intercity van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal lijkt pas die van 18:33 te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Bij Papekop staan twee DDZ-stellen defect. Wel een echte Bermuda-driehoek daar, de laatste keer dat rond die plek een trein goed kapot ging was eind januari... :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:Tussen Utrecht en Rotterdam / Den Haag zijn er minstens vier treinen op rij uitgevallen. :(
De eerste Intercity van Utrecht Centraal naar Rotterdam Centraal lijkt pas die van 18:33 te zijn.
Ik hoor net een omroep dat die vanwege een defecte trein niet rijdt :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De dubbele DDZ haalt het vertrek in Rotterdam Centraal al zelden is mijn gevoel...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik was het wachten nogal zat, zodat ik maar aan het omreizen ben via 's-Hertogenbosch, waardoor ik nog eerder thuis ben dan wanneer ik op de eerstvolgende IC was blijven wachten.
Via Schiphol was nog iets sneller geweest, maar alleen als ik dan gebruik zou maken van de ICD.
Met de [serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] reizen, heb ik serieus overwogen, maar de trein was zo vol dat ik er niet meer bij paste. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In Alkmaar viel zojuist een blinde oudere dame van de trap nadat ze had geconstateerd dat de roltrap niet werkte. Eerste reactie van het NS-personeel: waarom heeft u niet de lift genomen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Victim blaming is helaas van alle tijden. Overigens valt het mij op hoeveel roltrappen er op dit moment buiten gebruik zijn, of is dat gewoon toeval?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Had het gisteren nog op Utrecht C, daar waren door een rookmelding alle liften en roltrappen uit. Maar snel even een medewerker erbij gehaald toen ik zag dat een perron verder een mevrouw met rollator niet weg kwam, vorige keer dat dat mij overkwam (kruktijd) ben ik alsnog veilig geholpen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Lief dagboek,

Nou, het was weer een avontuurlijk dagje *O*

Ik zat in de 127, maar die werd wegens problemen met het materieel van de tegentrein in Emmerich uitgewisseld met de 124. Helaas was de rijtuigvolgorde precies omgekeerd, dus dat dat was nog flink wandelen geblazen ook zo op m'n vrije dag. -o-

Vervolgens dacht ik in Düsseldorf te wachten op TUFKAM, maar ook dat liep anders door de nodige honen op het spoor. De 129 waar hij zich ondertussen in bevond keerde vanaf Arnhem terug naar Utrecht, om vanaf daar via Venlo richting Frankfurt te gaan. Ik had ondertussen mijn eigen problemen, want de 122, was opgeheven, en de verhalen over de 104 verschilden nogal. Die had namelijk nog gewoon tijden in Düsseldorf Duisburg en Oberhausen, maar volgens een voetnoot in de app ging het ding via Mönchengladbach. Uiteindelijk dus maar met een vertraagde (+20) IC 2213 naar Köln Hbf gereisd om daar, nog net, in de 104 te springen.

Vervolgens stopte deze inderdaad in Mönchengladbach, kon ik in Kaldenkirchen zwaaien naar TUFKAM die nog steeds in diezelfde 129 zat en vervolgens stopten we zowaar in Blerick (ik verzin het niet :o) en Eindhoven (alwaar we zelfs te vroeg aankwamen :shock:)

Nu ergens tussen Ht en Ut onderweg, maar ik heb TUFKAM dus niet gezien :( #kudtns!

Nou lief dagboek: Dat was het weer, tot de volgende keer! *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De werkzaamheden tussen Den Haag en Zoetermeer waren vanochtend uitsluitendel wetkzaamheden aan de bovenleiding op het emplacement Den Haag Centraal. Daarom waren er minder sporen beschikbaar en was de [serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] uitgebogen. Die stopte daarom niet in Voorburg en Ypenburg en stond vervolgens 13 minuten wortel te schieten in Gouda. :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:Had het gisteren nog op Utrecht C, daar waren door een rookmelding alle liften en roltrappen uit. Maar snel even een medewerker erbij gehaald toen ik zag dat een perron verder een mevrouw met rollator niet weg kwam, vorige keer dat dat mij overkwam (kruktijd) ben ik alsnog veilig geholpen.
Ik mag toch hopen dat bij een evacuatie medewerkers even alle perrons bekijken om te checken of iedereen weg is?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat was dus de grap, de liften en roltrappen waren wel stilgevallen maar het bevel tot ontruiming kwam er uiteindelijk niet (loos alarm).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik mag toch hopen dat de liften niet zomaar waren "stilgevallen" (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Die stonden voor zover ik kon zien allemaal wel op een verdieping ja, maar ben ze niet alle 12 afgelopen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten