Eurostar Amsterdam - London
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Goederen zit daar inderdaad in de weg, maar welke richting bij welke trein weet ik zo uit mijn hoofd niet.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Zit nu in de eurostar Amsterdam-Brussel en het gaat prima. In mijn 1e klasse rijtuigen drie personeelsleden die een hapje en drankje verstrekken. En het ticket is stukken goedkoper dan in de thalys.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Sinds de start van de verbinding heeft Eurostar meer dan 250.000 passagiers vervoerd tussen Londen en Amsterdam (enkele reis).
https://www.treinreiziger.nl/eurostar-2 ... amsterdam/
https://www.treinreiziger.nl/eurostar-2 ... amsterdam/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Eurostar Amsterdam - London
Hopelijk wordt de frequentie ooit nog opgevoerd naar eens per 2 uur of iets dergelijks al kom je nu in combinatie met de Thalys of Benelux ook tot een aardig aanbod.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Op voorwaarde dat de Amsterdam-treinen ook gaan stoppen in Lille zie ik dat nog wel gebeuren ja. Wel moet de trein dan bij vertrek 100% Brits zijn, en moet je vanuit de NZ-verbinding rechtstreeks naar de Brusselse Eurostar-perrons kunnen. De losse ritten Brussel-Londen kunnen dan de haltes in plaatsen als Calais en Ashfors op zich nemen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Waarom zouden ze allemaal in Lille moeten stoppen, en wat is er mis met bijvoorbeeld een directe verbinding Ashford-Amsterdam? Lijkt mij wel handig, dan hoef je niet verplicht altijd via Londen te reizen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
Alle Eurostars die tot Brussel rijden stoppen in Lille, als je de verbinding met Amsterdam verhoogt tot 1x/2u gaan er minder ritten tot Brussel rijden en moeten de Amsterdam-ritten haltes in Lille compenseren. Meer stoppen draagt echter niet bij aan de reistijd, een enkele stop met Eurostar kost al snel 8 minuten.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dan moeten de extra Amsterdam-ritten wellicht haltes in Lille compenseren. Niet per se allemaal.
En dat nog alleen als het aantal ritten tussen Amsterdam en Londen gelijk blijft. Dat kunnen er ook meer worden (als de reizigersaantallen blijven groeien) of juist minder (als Brexit roet in het eten gooit).
En dat nog alleen als het aantal ritten tussen Amsterdam en Londen gelijk blijft. Dat kunnen er ook meer worden (als de reizigersaantallen blijven groeien) of juist minder (als Brexit roet in het eten gooit).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
Nou ja, het is geen geheim dat de bestaande Brussel-verbinding niet de meest rendabele is van de Eurostar-routes, dus voordat je echt kan gaan uitbreiden ben je een heel eind verder.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Als je met twee treinen per dag die slechts 8,5 maanden hebben gereden in 2018 al een kwart miljoen reizigers kan trekken, heb je stops in Lille een stuk minder nodig om die treinen te vullen.
En op Brussel-Zuid is spoor 3 inmiddels gereed gemaakt om binnen de douane-zone te vallen. Door het linksverkeer in België niet direct het handigste perronspoor, maar wel het handigste gezien de bestaande stationsindeling.
En op Brussel-Zuid is spoor 3 inmiddels gereed gemaakt om binnen de douane-zone te vallen. Door het linksverkeer in België niet direct het handigste perronspoor, maar wel het handigste gezien de bestaande stationsindeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Joh, dan zijn ze daar sneller mee dan ik doorhad.
En ach, idealiter zou je 1x/2u een Eurostar Amsterdam - Rotterdam - Brussel - Londen hebben, in ongeveer 3:30. Als dat financiëel haalbaar is hoor je mij niet klagen. :)
En ach, idealiter zou je 1x/2u een Eurostar Amsterdam - Rotterdam - Brussel - Londen hebben, in ongeveer 3:30. Als dat financiëel haalbaar is hoor je mij niet klagen. :)
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 06 mar 2019, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eurostar Amsterdam - London
In 2018 zijn er 500 treinen geweest. Met een kwart miljoen reizigers betekent dat dat er gemiddeld 500 reizigers per trein in zaten. De Eurostartreinen hebben een capaciteit van 900 zitplaatsen, dus is slechts 55% bezet. Dat percentage zal nog wel moeten stijgen voordat ze extra treinen laten rijden.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat eenrichtingsverkeer draagt natuurlijk niet positief bij aan de reizigersaantallen, ik ben dan ook vrij zeker dat die nog verder omhoog gaan na de openstelling van de terminals in Nederland.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Hoe zit dat met die terminals op Nederlandse stations? Wanneer gaan die open? Is er al een datum bekend? Of is brexit een vertragende factor.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Daarvoor moet de regering eerst een of ander nieuw verdrag afsluiten met het VK, en beide kanten hebben momenteel wel iets anders aan hun hoofd. Onze staatssecretaris Van Veldhoven heeft geprobeerd dat sneller geregeld te krijgen, maar men had bij Justitie (dat gaat over de 'buitengrens') geen haast dus dat kan nog wel even duren. Klikkerdeklik
請勿靠近車門
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Eurostar Amsterdam - London
Is het niet logischer dat op termijn de huidige 'pendels' van/naar Brussel doorgetrokken worden naar Amsterdam? Waarom zou je nog aparte pendels naar Brussel willen als die nu al niet rendabel zijn?
Dat je dan in Lille moet stoppen betekend volgens mij alleen ri. Amsterdam dan zo'n 8 minuten extra tijd, maar andersom win je er enorm mee vanwege de lange overstaptijd in Brussel momenteel.
Dat je dan in Lille moet stoppen betekend volgens mij alleen ri. Amsterdam dan zo'n 8 minuten extra tijd, maar andersom win je er enorm mee vanwege de lange overstaptijd in Brussel momenteel.
Re: Eurostar Amsterdam - London
De stop in Lille is 1 ding, maar daar komen dan nog de haltes in Calais, Ashford en Ebbsfleet bij. Zo kan een rit Asd-Stp al snel 22 mn langer duren, en dus richting de 4 uur ipv 3u30 gaan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat komt gelukkig niet veel voor, de meeste treinen stoppen 1 of 2 keer onderweg.
Als de Eurostar Amsterdam-Londen veel vaker zou gaan rijden, is het niet zo erg als een paar van die ritten een kwartiertje langer duren. In 3:45 naar Londen is nog steeds best snel toch?
Je kan altijd nog voor een snellere rit kiezen als je dat te lang duurt.
Als de Eurostar Amsterdam-Londen veel vaker zou gaan rijden, is het niet zo erg als een paar van die ritten een kwartiertje langer duren. In 3:45 naar Londen is nog steeds best snel toch?
Je kan altijd nog voor een snellere rit kiezen als je dat te lang duurt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
Precies, dat verschil zal de meeste reizigers niet zo boeien. In andere landen komt een wisselend bedieningspatroon vaker voor.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Zolang het aanbod voor de Nederlandse markt maar aantrekkelijk genoeg blijft. Er vliegen momenteel 62 vluchten per dag tussen Amsterdam en Londen, een goed en aantrekkelijk aanbod zou daar een groot gat in kunnen slaan. Niet alleen goed voor het milieu, het slaat bovendien een gat van 8% in de vliegbewegingen op Schiphol.
Het belangrijkste lijkt mij een vroege zakentrein, die voor 8:30 St Pancras bereikt. Als die er wel 3:30 over doet kan die om 6 uur uit Amsterdam en 6:40 uit Rotterdam, en ben je door het tijdsverschil voor het einde van de Londense ochtendspits in de City.
Het belangrijkste lijkt mij een vroege zakentrein, die voor 8:30 St Pancras bereikt. Als die er wel 3:30 over doet kan die om 6 uur uit Amsterdam en 6:40 uit Rotterdam, en ben je door het tijdsverschil voor het einde van de Londense ochtendspits in de City.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik zou zeggen dat om 9:15-9:30 op een werkplek aankomen meer dan vroeg genoeg is. De animo uit Nederland kan je vergroten door de trein ietsje later te laten rijden.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Z2N: je gaat me te snel in je redenering. Dat er 62 vluchten naar Londen gaan is op de keper beschouwd best veel, maar een deel daarvan betreft feeders voor intercontinentale reizen. Net zoals dat tussen Schiphol en Charles de Gaulle gebeurt.
We kunnen wel het aantal vluchten proberen te vervangen door treinritten, maar die slots op Schiphol worden weer keihard gevuld met andere vluchten.
We kunnen wel het aantal vluchten proberen te vervangen door treinritten, maar die slots op Schiphol worden weer keihard gevuld met andere vluchten.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat je dat laatste ongewenst vindt is niet in tegenspraak met Z2N's bewering, toch?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het maakt mij niet uit dat de slots anders ingevuld worden nee, ik heb alleen liever niet extra vluchten op Schiphol (en boven mijn hoofd). Die slots kunnen veel beter ingevuld worden: van de 62 vluchten naar Londen gaan er maar 19 naar de Hubluchthaven Heathrow. Als we die 19 dan ook nog wat efficiënter maken (KLM en BA vliegen soms op vijf minuten achter elkaar aan), kan je echt een heel stuk van de Londense vluchten kwijtraken. 50 vluchten per dag minder is 7% van de capaciteit op Schiphol.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik heb het nog eventjes na zitten rekenen: voor 7:20 vertrekken vijf vluchten van Schiphol naar Londen, daarvan twee naar Heathrow, met in totaal 800 zitplaatsen. Gegeven het feit dat Schiphol adviseert twee uur van tevoren aanwezig te zijn (5:20, lijkt het mij dat er dan voldoende mensen om 5:30 op Amsterdam Centraal kunnen zijn (30 mn check-in). Een rit om zes uur komt dan ook waarschijnlijk wel vol, samen met de reizigers uit Rotterdam en Brussel. Bovendien: plaatsen als Glasgow hebben voor half vijf (Britse tijd) al een eerste trein naar Londen.Klaasje schreef:Ik zou zeggen dat om 9:15-9:30 op een werkplek aankomen meer dan vroeg genoeg is. De animo uit Nederland kan je vergroten door de trein ietsje later te laten rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten