Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Michael »

MdJ schreef:Zag dat er tot ter hoogte van De Inktpot gereden werd, dus niet tot in station Utrecht Centraal Centrumzijde.
Ik zag gisteren een filmpje voorbijkomen van een tram die van Utrecht CS Centrumzijde richting de Uithof ging. Dus er word wel degelijk tot in het station gereden.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Michael schreef:
MdJ schreef:Zag dat er tot ter hoogte van De Inktpot gereden werd, dus niet tot in station Utrecht Centraal Centrumzijde.
Ik zag gisteren een filmpje voorbijkomen van een tram die van Utrecht CS Centrumzijde richting de Uithof ging. Dus er word wel degelijk tot in het station gereden.
Toen ik in het Science Park was, was er een tram (die ik gefotografeerd heb) die reed tot station Vaartsche Rijn.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Snel rijden ze vaak alleen niet, wat ik ook niet erg gek vind gezien ze ook als lestram voor de bestuurders in spe dienen. Maar het leid soms wel tot flinke busfiles :')
Bij twijfel altijd klagen
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik was vanmiddag om 16:45 op busplatform C van Utrecht Centraal toen ik opeens een heleboel politieagenten zag lopen. Ik geloof dat er iemand de busbaan richting Vaartsche Rijn opliep. Vervolgens kwam er nog meer politie.

Ik weet de situatie verder niet, dus ik ga niet oordelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dus eigenlijk wil je vooral vertellen dat je het niet weet? (A) :')
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Ferdinand schreef:Ik was vanmiddag om 16:45 op busplatform C van Utrecht Centraal toen ik opeens een heleboel politieagenten zag lopen. Ik geloof dat er iemand de busbaan richting Vaartsche Rijn opliep. Vervolgens kwam er nog meer politie.

Ik weet de situatie verder niet, dus ik ga niet oordelen.
Wat voegt die laatste zin toe? Denk je dat wij van jou verwachten dat je overal een oordeel over hebt en deze dan ook nog op het internet gooit?

Dan moet ik je teleurstellen, ik zit niet te wachten op jou oordeel gebaseerd op halve informatie. :N
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Wat een onzin! Onze Lieve Heer heeft het internet juist bedacht om het vol te spammen met zoveel mogelijk meningen en oordelen. Hoe ongefundeerder hoe beter.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Daar ben ik het niet mee eens :evil:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Waarmee mijn punt bewezen is _O_
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Gelukkig, dan is het doel bereikt v :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

En dat allemaal in Utrecht *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik voel me net Suus, want ik heb ook zo'n barometermannetje in de trèm *O*

Al staat ie vooral te staan, en heb ik nog geen invuliets gekregen. -o-
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Heeft iemand enig idee waarom de bussen van U-OV op de bestemmingsfilm niet tonen naar welke kant van het station ze gaan?
Streeklijnen vanuit Zeist (op lijn 50 na: Utrecht CS Jaarbeurszijde) rijden ook nog met Utrecht CS erop. 28 zag ik ook nog met alleen Utrecht CS.
Overigens zag ik gisteravond een lijn 50 die alleen 'Utrecht CS' filmde. Zag er beter uit dan met jaarbeurszijde.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Dit viel mij afgelopen donderdag op tijdens mijn dienst, dat mijn bus ineens Utrecht CS filmde zonder Jaarbeurszijde (lijn 50). Dacht dat het een storing oid was dus ik wilde handmatig ''de goede'' selecteren, maar die kon ik niet eens meer kiezen. Lijkt me een permanente wijziging dus. Opvallend dat Qbuzz dat ook gewijzigd heeft...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Qbuzz gaf eerder alleen nog op de lijnen naar het Jaarbeursplein aan dat ze daar heen gingen (bussen naar Jaarbeurszijde stond alleen Utrecht CS op), maar kennelijk vinden ze het niet meer nodig nu beide busstations onder de stationshal liggen.
Zullen reizigers die op de binnenstadsas instappen en een overstap op Jaarbeurszijde moeten maken waarschijnlijk wel anders over denken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Als Utrecht CS dus ook op Syntusbussen blijft staan, dan ben ik fan!

Ik zie nu op alleen lijn 28: Science park P+R, alle andere lijnen hebben nog De Uithof WKZ of 'via De Uithof'. Gaat dit ook nog veranderen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Hoe wordt de prijs van je reis berekend als je reis deels in een zone ligt waarvoor je een abonnement hebt?

Stel:
Ik heb een 1-sterabonnement voor zone Zeist en reis van het busstation in Zeist naar Neude in Utrecht. Vanaf halte Amersfoortseweg geldt mijn abonnement dan niet meer en moet ik betalen. Moet ik dan vanaf Amersfoortseweg het tarief betalen voor iemand die daar instapt of betaal ik gewoon het kilometertarief zonder instapkosten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Je betaalt gewoon kilometertarief en instaptarief vanaf einde geldigheid van je abonnement, in de praktijk dus vanaf de laatste halte daarbinnen.
Al heb ik bij Syntus weleens het idee gehad dat ze rekening houden met de werkelijke ligging van de zonegrens, iets wat je echter alleen op de uithoflijnen vanuit Amersfoort echt merkt in de ritprijs omdat zone Amersfoort een lange punt tot vlakbij Soesterberg heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Hartelijk bedankt voor je reactie, @Daniel

Naar mijn mening is dit systeem wel een beetje oneerlijk. Je zou toch denken dat je slechts eenmaal per rit instaptarief betaalt? Dat instaptarief is verwerkt in de kosten van het abonnement. Nu is het dus net alsof je uitstapt en direct weer instapt bij de zonegrens, ondanks dat je in dezelfde bus blijft zitten. Dit scheelt een hoop, zeker als je je bedenkt dat het instaptarief bijna net zo hoog is als de kosten aan kilometers bij deze rit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, je houdt altijd ergens een grens he. En je abonnement is eigenlijk gewoon een afgekocht reisrecht voor een groot gebied dus kan je niet stellen dat het instaptarief is inbegrepen. Het is immers geen trajectkaart dus dat is überhaupt niet mogelijk.

Overigens heb je dan wel weer het voordeel dat je met 0 euro saldo kunt inchecken op de laatste halte in het geldigheidsgebied om daar vervolgens onmiddellijk uit te reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sealynx »

Daniel schreef:Je betaalt gewoon kilometertarief en instaptarief vanaf einde geldigheid van je abonnement, in de praktijk dus vanaf de laatste halte daarbinnen.
Volgens mij is dat niet juist. Wanneer je in het geldigheidsgebied opstapt en verder reist dan je abonnement lang is, betaal je vanaf de grens het kilometertarief, maar niet meer het opstaptarief. Wanneer je reist vanaf buiten het geldigheidsgebied betaal je het opstaptarief en het kilometertarief tot je je abonnementsgebied binnen komt.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daelea »

In elk geval voor Arriva in ZHN klopt het eerdere bericht wel. Een reis vanaf binnen het geldigheidsgebied naar de eerste halte buiten het gebied kostte mij altijd zo rond de €1, waarbij die halte zo'n minuutje van de laatste halte binnen het gebied af lag. Ik neem aan dat dit in Utrecht hetzelfde werkt (I know, altijd gevaarlijk bij OV-chipzaken, maar toch).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat klopt in de provincie Utrecht ook weet ik uit ervaring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Het is wel een beetje vaag nu allemaal met de bussen in Utrecht.

Op de site staat dat er geen tramverkeer is, over busverkeer staat er niets. Als je een reis probeert te plannen komt er wat uit, maar OV-zoeker is helemaal leeg rondom Utrecht.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Wij (Pouw Vervoer) hebben de opdracht gekregen om weer te rijden!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten