OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Terwijl ik nog even op het balkon stond na een late last-minute opdracht, wat frisse lucht halen, rook ik een flinke brandlucht. Ik dacht eerst dat iemand overdreven aan het paffen was, maar er vielen een aantal lichtflitsen ook op. Wat bleek. Onder de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer zijn ze met het spoor vanuit Diemen richting Weesp bezig met iets, lijkt op iets vastlassen. En schreeuwen die bouwvakkers. Dat gebeurt er dus in een nachtgat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

@Ardan: het kan natuurlijk ook dat de perrons in Rijssen, Holten etc niet lang genoeg zijn voor al die bakken die de oorspronkelijke t1783 meehad, en dat men daarom in het voorste stel plaats moest nemen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mikos »

Dat zal dan ook absoluut de reden zijn; dan weet de machinist dat hij zeker weten langs het perron staat en de reizigers veilig uit kunnen stappen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Vanmiddag was de MCN van trein 32056 heel voorzichtig, de trein stond ruim voor het stootblok stil (de trein betond uit twee GTW's, het leek of de voorste nog in Maastricht stond :wink:)
Afbeelding
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Tussen Oisterwijk en Boxtel klonk in de intercity opeens een omroep: "HC 0784, Dank u" Wat dat nou betekende en van wie de oproep kwam is me niet duidelijk geworden. De rit naar Eindhoven ging in ieder geval probleemloos.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mikos »

Dat noemen wij een dienstmededeling. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanavond een 3600-compositie van 7 rijtuigjes in de t1967. Gelukkig is die trein een stuk rustiger als die van een half uur eerder, iedereen paste er met gemak in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Nog twee bijzondere meldingen dan: vanochtend een ICM in de s4000 (9.15 uur uit Abcoude ri. Rtd). En later die dag twee SGMm-stellen in de s2200 zuidwaarts (15.18 uur weg uit Ledn).
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

Die ICM zag ik een half uurtje eerder op Sloterdijk ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Vanmiddag zal ik ICM-stel 4226 in Uitgeest staan als 5800. Helaas reed hij net voor mijn snufferd weg, dus ik kon niet met die trein over de Zaanlijn heen. Dan maar het sprintertje van een kwartier later gepakt.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

De Sprinter van 16:45 van Rta naar Gdg werd met een SLT IVtje gereden, die echt met een noodvaart Rta binnen kwam zetten en toch nog netjes bij cijferbordje 4 tot stilstand kwam. Die mcn heeft er vast al vaker mee gereden. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Chauf21 schreef:Nog twee bijzondere meldingen dan: vanochtend een ICM in de s4000 (9.15 uur uit Abcoude ri. Rtd).
Dit was de 4209.
Ardan schreef:Vanmiddag zal ik ICM-stel 4226 in Uitgeest staan als 5800. Helaas reed hij net voor mijn snufferd weg, dus ik kon niet met die trein over de Zaanlijn heen. Dan maar het sprintertje van een kwartier later gepakt.
Dit was 4227, zat er zelf in :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Vinny »

Mikos schreef:Dat noemen wij een dienstmededeling. :P
"Dienstmededeling voor conducteur 7007: "Zwart, met suiker graag", herhaling een dienstmedeling voor conducteur 7007: "Zwart, met suiker graag" :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd :pos:
Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima :pos:
Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo.

Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs :shock:

Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage :neg:

"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein" :lol: Nou, 't is weer fraai zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen rond 10.10 uur een opvallende s9200 bij Zwijndrecht met NMBS 2800 voor en Bs+11.8 achterop. Zal vast met twee locs rijden vanwege de staking in België, maar de combi is wel opvallend.
Even later kwam ik ook de 4806 nog tegen op de HSL bij Barendrecht en om 10.15 uur een Thalys in Rotterdam op spoor 5, aannemelijk ook voor proefritjes op de HSL.

De t2837 reed met een solo drietje, die treintjes zijn wel heel erg op de vol-norm gepland daarmee (zowat net zo vol als in de spits)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

@Fles: Ik heb juist de hele tijd dat mijn sprinter naast de ICL-rijtuigen op de Dijksgracht wordt stilgezet, en dat dan de Intercity naar Lelystad er voor wordt geknikkerd. Die IC had al 4 minuten eerder er voor langs gemoeten, had de sprinter dan wat langer laten staan op Amsterdam Centraal :roll:

Ik had iets meer dan een uur geleden een s4700 richting Amsterdam die uit 3x SGM-II bestond. Opvallende combinatie, die ik alleen ken uit de s19500/s18800.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd :pos:
Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima :pos:
Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo.

Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs :shock:

Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage :neg:

"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein" :lol: Nou, 't is weer fraai zullen we maar zeggen.
Precies hetzelfde had ik laatst ook in Ehv en van de week in Ddr vertrok ik met de 2200 precies op tijd, om '22. Uit de wisselstraat gekomen word ik voor de paal gehouden omdat de brug openstaat. Dat kan je daar vanaf het perron niet zien. Sta je daar met je goeie gedrag tot '28... Aan het perron blijven wachten mag niet, dat hebben ze nodig.

Maar: je bent op tijd van het perron vertrokken en dat is wat 'telt' en wat 'men' belangrijk vindt. Dat je vervolgens een paar honderd meter buiten het station minutenlang stilstaat en alsnog vertraging oploopt, wordt voor het gemak maar even vergeten. En vervolgens mag ik op een overvol Randstad-baanvak proberen de vertraging eruit te rijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Ja, en dat was dus nog maar een deel van mijn probleem. Om 7:24 stonden er dus 2 treinen klaar om z.s.m. richting Db gestuurd te worden. Welke dropveter verzint het dan om de stoptrein het eerst weg te sturen? :shock: Die was al +8, de IC reed nagenoeg op tijd. Nou mocht de IC totaan Har achter het stoppertje aansukkelen waardoor de IC ook met +10 in Ed was. Knappe vent die me kan voorrekenen waarom dat niet andersom gekund had :idea:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Ja, en dat was dus nog maar een deel van mijn probleem. Om 7:24 stonden er dus 2 treinen klaar om z.s.m. richting Db gestuurd te worden. Welke dropveter verzint het dan om de stoptrein het eerst weg te sturen? :shock: Die was al +8, de IC reed nagenoeg op tijd. Nou mocht de IC totaan Har achter het stoppertje aansukkelen waardoor de IC ook met +10 in Ed was. Knappe vent die me kan voorrekenen waarom dat niet andersom gekund had :idea:
Ik ga een poging doen, ok? :wink: Het kan te maken hebben met de vertragingsnormen die Prorail daarvoor hanteert. Pas boven een bepaalde vertraging gaat een trein aan de kant. Maar het is aannemelijker dat de trdl de volgorde van treinen niet handmatig heeft willen veranderen.

Als ik zo'n situatie zie aankomen, bel ik altijd om te vragen of ik nog voor de stopper uit mag. En neem vervolgens uit pure frustratie een hap uit mijn stuurtafel :evil: als dat weer eens wordt geweigerd. So don't shoot the messenger. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daan »

Vooral als dat uit pure luiheid is kan ik me dat best voorstellen en moeten er daar op de post even een paar mensen goed door elkaar gerammeld worden....
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen zag ik (vanaf het fietspad voor de Van Nellefabriek) een Albatros de brug over de Schie oprijden richting Rotterdam. Ik moet zeggen dat die treinen er in het echt toch wel leuk uitzien :) Hij was ook ongeveer net zo stil als een VIRM (het meeste andere materieel is aanmerkelijk lawaaieriger).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Bee schreef:Terwijl ik nog even op het balkon stond na een late last-minute opdracht, wat frisse lucht halen, rook ik een flinke brandlucht. Ik dacht eerst dat iemand overdreven aan het paffen was, maar er vielen een aantal lichtflitsen ook op. Wat bleek. Onder de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer zijn ze met het spoor vanuit Diemen richting Weesp bezig met iets, lijkt op iets vastlassen. En schreeuwen die bouwvakkers. Dat gebeurt er dus in een nachtgat.
Vandaag kreeg ik een brief over dat er werkzaamheden zijn vlakbij station Diemen aan de spoorbrug ter hoogte van Landlust.

3 tot 5 november 's nachts
9 tot 13 november overdag
25 tot 26 november 's nachts
28 en 29 november dag en nacht
1 tot 3 december 's nachts
nacht van 14 naar 15 december 's nachts

De werkplek wordt verlicht, er wordt gebruik gemaakt van elektrisch gereedschap, een aggregaat en slijpmachines. Gelukkig valt de overlast aan deze kant van de flat mee, maar aan de oneven kant lijkt het mij erg vervelend :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Daan schreef:Vooral als dat uit pure luiheid is kan ik me dat best voorstellen en moeten er daar op de post even een paar mensen goed door elkaar gerammeld worden....
Het is 4 van de 5 keren de mede door nsr bepaalde Tad wat dit gedrag bepaalt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daantje »

Toen ik vanavond rond 17.15 uur in Delft op m'n trein naar Rotterdam stond te wachten kwam er ineens een e-loc langs met daarachter een oud Randstadrail Hofpleinlijn stelletje. Stond wel even raar te kijken :D Ging richting Rotterdam dus zal wel van de werkplaats in Leidschendam komen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

Daantje schreef:Toen ik vanavond rond 17.15 uur in Delft op m'n trein naar Rotterdam stond te wachten kwam er ineens een e-loc langs met daarachter een oud Randstadrail Hofpleinlijn stelletje. Stond wel even raar te kijken :D Ging richting Rotterdam dus zal wel van de werkplaats in Leidschendam komen.
Ik vermoed afvoer, in Leidschendam waren namelijk 2 RSG3's aangekomen vanuit de Waalhaven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten