Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Per 3 maart is de halte indeling op Zuid gewijzigd. Begrijpelijk omdat er ruimte voor GVB lijn 55 gemaakt moet worden. Onlogisch en niet zo klantvriendelijk is om dan te besluiten de halte van de 242 te wijzigen. In de spits had je de bundel 242/348/358 mooi vanaf 1 vertrekhalte, nu vertrekt de 242 vanaf de meest westelijke halte, terwijl de 348/358 op de meest oostelijke halte blijven gebruiken.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Per 3 mei wordt de stadinwaartse bushalte Sacharovlaan (357, 358) verplaatst wegens ombouw van de sneltramhalte. De vervangende halte is die van lijn 199, om de hoek.
De Hammerskjoldsingel ter hoogte van de halte Westwijk wordt voor de duur van de werkzaamheden eenrichtingverkeer naar het Noorden. Dan zal lijn 551 wel een lus door de wijk moeten gaan rijden als hij dat al niet doet.
Afvoer van sloopmaterialen gaat per spoor dus wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen.
De Hammerskjoldsingel ter hoogte van de halte Westwijk wordt voor de duur van de werkzaamheden eenrichtingverkeer naar het Noorden. Dan zal lijn 551 wel een lus door de wijk moeten gaan rijden als hij dat al niet doet.
Afvoer van sloopmaterialen gaat per spoor dus wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volgens dit bericht van de website van Connexxion kan voor het eerst in Nederland ingechecked worden door middel van een barcode. AML heeft sinds vandaag de primeur, in 265 bussen zijn hier de cico’s uitgerust met een werkende barcode scanner aan de onderzijde.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/c ... e-bus/5425
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/c ... e-bus/5425
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Onzin. Dit kan al weer een hele tijd bij de RET met de RET Barcode App.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dus dit is nepnieuws van CXX?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Same bij Arriva met e-tickets in de app. Zelfs het bericht over dat nu de barcode op de tickets staat, klopt niet. Ik krijg al vanaf dat ik op de buurtbus in AML rijd (september 2018) kaartjes met barcode uit de ticketbox. Voor mij is dan wel nieuw dat reizigers er bij CXX mee moeten in- en uitchecken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nou sorry dan...... :(
Je kunt dus tegenwoordig niks meer geloven wat die vervoerders allemaal uitkramen.......
In ieder geval geen primeur dus......... :?
Je kunt dus tegenwoordig niks meer geloven wat die vervoerders allemaal uitkramen.......
In ieder geval geen primeur dus......... :?
Laatst gewijzigd door fred1954 op wo 13 mar 2019, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook papieren e-tickets dienen te worden gescand bij het instappen.Thom69 schreef:Same bij Arriva met e-tickets in de app.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bij Keolis in Almere kan dit ook al sinds zij hier rijden. *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bedoelen ze met die primeur niet het aantal bussen? Ze geven namelijk aan dat het voor het eerst op ''grote schaal'' is (265 bussen).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Mwoh, de hele concessie DMG kan het ook in en dat is niet bepaald een kleine.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook mijn gedachte. Wat 'op grote schaal is' mag een ieder dan voor zichzelf invullen. Zit je altijd goed mee.Frank93 schreef:Bedoelen ze met die primeur niet het aantal bussen? Ze geven namelijk aan dat het voor het eerst op ''grote schaal'' is (265 bussen).
Verder begrijp ik eruit dat je met die barcode dadelijk ook een deelfiets etc. moet kunnen betalen. MaaS systeem. :)
Kan dat al, een Keobike met de barcode van het buskaartje, betalen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bij Syntus Utrecht kan het ook al, daar rijden zo'n 210 bussen die barcodes kunnen lezen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hoe gaat het met de 347, 348, 357 en 358 sinds de Amstelveenlijn eruit ligt? Zijn ze veel drukker geworden of valt het nog wel mee?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Veeeeel drukker, zeker in de spitsen (over)volle bussen, ook op de 348/358 bundel. Regelmatig bussen die “bus vol” (ochtendspits) filmen, of waar passagiers achterin moeten stappen, omdat de passagiers bijna op schoot zitten bij de chauffeur. Af en toe komt er dan op de 348/358 een standaard Iveco of Volvo langs (niet handig nu met dat lijn 51 gedoe), waar het dan ook dringen is. Het is druk..........
Ik heb de indruk dat er een aantal passagiers, die normaal met lijn 51 naar Amstel en verder reisden, niet met de 348/358 naar st.Zuid reizen, maar met de 347/357 naar Amstelveenseweg [M] reizen en daar de 51 ri. Oost nemen. Scheelt ze een stuk lopen op Zuid en is denk ik ook net iets sneller.
Connexxion doet in ieder geval goede zaken...... :D
EDIT: het weer werkt op dit moment ook niet mee. Een lijn 347 laat net passagiers bij de achterste deur instappen, even later een 357, die al helemaal niet halteert op de van Nijenrodeweg, nokkie vol.....dit is zo een beetje het spitsbeeld op dit moment. En wederom een 347 die “bus vol” filmt. Het zit de passagiers niet mee...........
Ik ben geen vervoerkundige, maar als ik dit zo gade sla, vraag ik me af of er niet op de 347/357 bundel een extra ochtend spitslijn zou kunnen rijden tot Haarlemmermeerstation en daar keren. Denk dat je daarmee deze bundel ontlast. De VRA zou daar extra subsidie voor kunnen geven, tot in ieder geval de ombouw van lijn 51 is voltooid.
Ik heb de indruk dat er een aantal passagiers, die normaal met lijn 51 naar Amstel en verder reisden, niet met de 348/358 naar st.Zuid reizen, maar met de 347/357 naar Amstelveenseweg [M] reizen en daar de 51 ri. Oost nemen. Scheelt ze een stuk lopen op Zuid en is denk ik ook net iets sneller.
Connexxion doet in ieder geval goede zaken...... :D
EDIT: het weer werkt op dit moment ook niet mee. Een lijn 347 laat net passagiers bij de achterste deur instappen, even later een 357, die al helemaal niet halteert op de van Nijenrodeweg, nokkie vol.....dit is zo een beetje het spitsbeeld op dit moment. En wederom een 347 die “bus vol” filmt. Het zit de passagiers niet mee...........
Ik ben geen vervoerkundige, maar als ik dit zo gade sla, vraag ik me af of er niet op de 347/357 bundel een extra ochtend spitslijn zou kunnen rijden tot Haarlemmermeerstation en daar keren. Denk dat je daarmee deze bundel ontlast. De VRA zou daar extra subsidie voor kunnen geven, tot in ieder geval de ombouw van lijn 51 is voltooid.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vanaf komende maandag rijden alle bussen op lijnen 347/348/357/358 gepland met een 18 meter.fred1954 schreef:Af en toe komt er dan op de 348/358 een standaard Iveco of Volvo langs (niet handig nu met dat lijn 51 gedoe), waar het dan ook dringen is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De frequentie van lijn 346 gaat omlaag:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/242155/h ... beldekkersHaarlem streeft naar minder dubbeldekkers in de stad
Haarlem gaat zich inzetten om snel minder dubbeldekkers te laten rijden in de stad. Dat heeft wethouder Robbert Berkhout toegezegd. Hij heeft al een klein succesje bereikt: vanaf augustus rijden er geen 8 maar 6 bussen per uur van de gewraakte lijndienst 346 tussen Haarlem en Amsterdam-Zuid.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik dacht dat die verlaging alleen in het dal gold.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat zal ook wel, in de ochtendspits bijvoorbeeld rijden er op het traject Haarlem - Station Zuid 10-12 bussen per uur. Kan me niet voorstellen dat dat aantal teruggebracht wordt naar 6.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Was 8x per uur geen verplichting voor Rnet in het dal (op 342 na)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Kwartierdienst is het minimum, wat nog gecombineerd mag worden met 2 lijnen in een half uur dienst.
viewtopic.php?f=34&t=9365&start=2925
viewtopic.php?f=34&t=9365&start=2925
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Sinds vandaag rijdt lijn 599 tussen Amstelveen Westwijk en Schiphol Knooppunt Noord. Behalve Zero Emissie en Zero Decibel worden deze bussen ook gekenmerkt door Zero Zichtbaarheid. En Zero Zitplaatsen uiteraard, maar dat had u al geraden. Busspotters opgelet: Deze lijn rijdt niet op 27 en 28 maart.
Edit: Ik neem aan dat dit de boosdoener is. Maar blijkbaar weet de linkerhand weer eens niet wat de rechterhand doet. In de praktijk hangen de vertrekstaten van beide lijnen in de haltes, en rijdt de omgeleide 199 onder het lijnnummer 199 op de tijden van de gewone 199.
Edit: Ik neem aan dat dit de boosdoener is. Maar blijkbaar weet de linkerhand weer eens niet wat de rechterhand doet. In de praktijk hangen de vertrekstaten van beide lijnen in de haltes, en rijdt de omgeleide 199 onder het lijnnummer 199 op de tijden van de gewone 199.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijn 199 rijdt toch alleen op Schiphol zelf en rijdt niet naar Amstelveen? Dat had ik in een eerder bericht gelezen, maar kan ik nu niet meer terugvinden :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dit bericht zoek je denk ik:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... n-199/5422
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... n-199/5422
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja, dank. Kon het al niet meer vinden op de homepage van de mooie toegankelijke website van Connexxion...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 114 gasten