(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:Daar rijden volgens mij altijd Arriva-bussen. Wat is er spannend aan de 5919?
Ik ben niet zo ingewijd in het buswereldje dat ik dit allemaal bij kan houden, sorry ;-)
De 5919 is een ex-Zweedse Volvo (Hier staan een aantal foto's van de wagen) die eigenlijk alleen in de spits een aantal ritten rijdt op lijn 5. ;) Zodoende was het enigsinds "bijzonder" dat 'ie op lijn 1 reed. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Ah, nu snap ik de opwinding, dank :)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vanavond zag ik op lijn 114 (Amsterdam C - Hoorn NS) een Citaro G van TCR, maar wel een vreemde, hij lijkt een beetje op die van GVB, maar dan toch anders. Na een beetje speurwerk denk ik dat deze het was. In elk geval een blauw interieur, maar wel met schermen van Arriva.

Verder nog op lijn 106 een andere TCR-wagen, namelijk een O405GN, dat zou dan zo één moeten zijn.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

ziggy schreef:Vanavond zag ik op lijn 114 (Amsterdam C - Hoorn NS) een Citaro G van TCR, maar wel een vreemde, hij lijkt een beetje op die van GVB, maar dan toch anders. Na een beetje speurwerk denk ik dat deze het was. In elk geval een blauw interieur, maar wel met schermen van Arriva.
Inderdaad, zo'n eentje was het er. ;) De 411 en 412 waren oorspronkelijk voor de concessie HWGO besteld, maar inmiddels rijden ze overal, behalve hier. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Er rijdt inderdaad een O405GN voor TCR in Waterland, en als die in Amsterdam komt 's middags is het bijna altijd op lijn 106.

Het schijnt dat het een ex-gvb-ex-ex-Duitse inhuur bus is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Dat is inderdaad zo :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik dacht dat TCR alleen de scholierenlijnen en Q-liners (600-nummer) deed?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Qliners zijn 371 tot 379 ;) (371-373 zijn west, en 374 tot 379 zijn Zuid-Oost)

Er lijken een aantal slagen van in ieder geval de 106 gedaan te worden door TCR, of TCR en Arriva zijn zo innig samen gaan werken dat ze bepaalde voertuigen van elkaar lenen.

Als je het zo bekijkt is Knooppunt Watergraafsmeer waarschijnlijk het knooppunt dat de meeste verschillende buslijnen van allemaal ziet passeren: 46, 101, 152, 157, 261, 263, 357, 374, 375, 376, 377, 378 en 379. Elk uur van de dag komt er wel een buslijn langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door MdJ »

TCR412 heeft in de zomermaanden op Ameland gereden... 't Is een fijn busje hoor :P

Hij is tijdelijk ingelijfd bij Arriva omdat er een citaro (uit mijn hoofd 7916, maar dat is allerminst zeker) doormidden ding bij Halfweg door een DDAR (7879, ook zo uit het hoofd)
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

TCR rijdt ook een aantal diensten voor Arriva. Ik meen op 101, 102 (stadsdienst Purmerend) en 106 (Purmerend ML Kingweg - Asd CS). En TCR rijdt lijn 88 (Purmerend - Wormerveer) volledig.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Kon vanmorgen ervaren dat tegenwoordig op de A27 ri. Utrecht de Qliners bijna het hele stuk over de vluchtstrook mogen. Da's ideaal zeg: eerst stond de file altijd waar de bus er niet langs mocht, nu kan je van Gorinchem tot Noordeloos en een eindje voor Lexmond de file voorbij rijden. Bij het ontbrekende stuk staan de borden ook al (nog afgeplakt), maar moet alleen de vluchtstrook nog verbreed worden.
Als dat gereed is kan je dus zonder hinder van files van Gorinchem tot Vianen komen (d'r loopt immers ook een busbaan om de doseerinstallatie op de N-weg tussen Lexmond en Vianen heen). Zo overleef je het daar ook nog wel zonder die nieuwe spoorlijn lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

Er reden vanmorgen ten minste 2 Alliances op lijn 82 IJmuiden - Amsterdam
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Klaasje »

In de categorie bijzonder.. Ik heb vandaag een aantal omgebouwde bussen gezien in Almere op de stadsdienst. Ze hadden allemaal led-displays maar nog wel de oude deuren.
de nummers:
8220
8221
8223
8248
9120
De ombouw is bezig.... :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

Vanochtend stond de stationsafroep fout afgesteld. Tussen Pijnacker en Nootdorp klonk alvast station Leidschenveen :D , en meteen daarna toch het normale station Nootdorp. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag (15.30 uur) wat opmerkelijk ingezette Volvo Interliners: in Leiden op de lijnen 206 en 39 :mrgreen: Een van XX hybride's reed een pendeldienstje naar ergens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Blokkendoos 780 maakt voorin een geluid van een busmotor. Lijkt mij niet helemaal te kloppen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Maik »

Lange tijd geleden dat ik een alliance in Winterswijk zag maar vandaag was het weer eens zover: de 1019 stond rond 18.30 bij het busstation.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Die krengen had Syntus er toch uit gegooid? Ik wist dat de gelede nog wel in dienst zouden blijven op het nachtnet van de Radstake, maar de 1000-jes ook?
Ik doe ook maar wat
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door lint41 »

Vanochtend had mijn lijn 71, vertrek 8:15 vanaf station Driebergen, het gepresteerd er maar liefst 16 minuten over te doen naar de halte Nieuw-Beerschoten (stukje van 4 minuten). Verderop ook nog zowat stilgestaan tussen Sanatoriumlaan en de Dreef/Krommerijnlaan, dus aankomst op Botanische Tuinen met +22...

Verder volg ik het GVU niet geheel: waarom rijdt lijn 31 in godsnaam met dubbelgelede wagens? Vanmiddag had ik in de 4917 op het hoogtepunt maar liefst 20 medepassagiers, dus dat had onderdehand nog in een midibus gekund :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Als ik het goed onthouden heb omdat het GVU vond dat er meer dubbelgelede wagens waren dan er nodig zijn op lijn 11/12, en op lijn 31 kun je ze gemakkelijk kwijt. Dat het aantal reizigers daar niet hoog ligt, tsja...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door MdJ »

De "stationsbussen" van Veolia-Veluwe hebben koersdisplays :D Iig de 1536 en 1538 (lijn 507,508) hebben het, op de 1500 en 1510 (voor lijn 510) heb ik ze nog niet gezien.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Maik »

Ardan schreef:Die krengen had Syntus er toch uit gegooid? Ik wist dat de gelede nog wel in dienst zouden blijven op het nachtnet van de Radstake, maar de 1000-jes ook?
Het grootste deel is er inderdaad uit, althans, die rijden voor NS bij treinstremmingen. Ik wist dat er nog 1 of 2 bij Syntus reden, helaas niet meer op vaste lijn(en).
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Okee, er zijn er dus nog wel wat. Geledes zie ik nog regelmatig op het Radstakenachtnet, maar had de 1000'jes daar al heel lang niet meer gezien. Niet dat ik daar met een halfbrakke kop dan ook zo goed op let, maar toch.
En de rest is dus naar de NS gegaan voor spoorstremmingen? Kon Syntus die niet beter zelf houden, voor als Arnhem-Winterswijk weer eens niet rijdt? Dit weekend ligt Winterswijk-Doetinchem eruit, ben benieuwd wat het treinvervangend mat gaat worden dan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Hmm, de vorige keer hadden ze daar de geledes voor uit de mottenballen getrokken, dus misschien deze keer ook wel weer :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

Maik schreef:
Ardan schreef:Die krengen had Syntus er toch uit gegooid? Ik wist dat de gelede nog wel in dienst zouden blijven op het nachtnet van de Radstake, maar de 1000-jes ook?
Het grootste deel is er inderdaad uit, althans, die rijden voor NS bij treinstremmingen. Ik wist dat er nog 1 of 2 bij Syntus reden, helaas niet meer op vaste lijn(en).
Dat worden dus de 1019 en 1022.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten