Utrechtse buschauffeurs voeren actie

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrechtse buschauffeurs voeren actie

Bericht door Daniel »

Je moest eens weten hoe vaak ik 's ochtends rond 8.00 uur een instructiebus ben tegengekomen (tja, kom langs de GVU-stalling op weg naar het werk). Men lest met alle mogelijke soorten bussen in de spits, ja, ik heb zelfs een keer een lessende DGB gespot om die tijd :wink:
Het zijn trouwens altijd nieuwe Van Hools die aan 't lessen zijn, eigenlijk nooit de 4060 of 4061 op zo'n rit gezien. Eén keer wel de Connexxion Alliance B95 uit de 2300-serie die ze een tijdje gehad hebben.

Trouwens de laatste tijd komt er ook regelmatig een gelede als leeg MAT richting stalling middenin de spits terwijl dat voorheen nooit gebeurde. Aannemelijk zijn dat dan ook bussen waar defecten aan zijn, maar ze komen toch via een redelijk logische route vanaf de eindpunten (waren steeds bussen van 7 uit Kanaleneiland Zuid en 8 vanaf station Lunetten, dan is via het Europaplein wel de kortste route geloof ik)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Utrechtse buschauffeurs voeren actie

Bericht door Chauf21 »

Wubbo schreef:Lessen in de spitsen is sowieso niet handig volgens mij, dan kun je de leschauffeur wel beter gebruiken.
Maar misschien denk ik te veel als een commercieel bedrijf in plaats van als een ex-overheidsbedrijf :lol:
Een instructeur gaat gewoon een gehele dienst met de chauffeur-in-opleiding mee. Het heeft weinig zin om die diensten ineens te gaan breken ofzo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Utrechtse buschauffeurs voeren actie

Bericht door Wubbo »

Bij mijn weten waren de 4060 en 4061 aangepast als lesbus. Even gecheckt op de (onvolprezen maar helaas niet meer actuele) site van de Stichtse Stadsbus: 4060 permanent als leswagen, 4061 sinds december 2007 weer een normale bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrechtse buschauffeurs voeren actie

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk halen we gewoon twee varianten van instructie door elkaar: als je iemand hebt die nog geen busrijbewijs heeft heb je inderdaad een echte lesbus nodig met dubbele bediening enzo. Voor dingen als het leren van de routes van de diverse lijnen kan je uiteraard met elke willekeurige bus op pad, waarbij het wel handig is om met eenzelfde soort materieel te lessen als er normaal op die lijn rijdt (zodat je de bochtjes gelijk goed kunt oefenen enzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Utrechtse buschauffeurs voeren actie

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Ze hebben nu al een GVB-bus als leswagen bij 't GVU. Op de Yahoo-groep Busfoto gaan de geruchten dat dat te maken heeft met instructie op gelede bussen met de motor achterin wat weer zou kunnen duiden op meer overtollige Citaro G's van Connexxion naar 't GVU (de Van Hools hebben de motor immers in het voorste deel zitten).
Zou het niet kunnen dat GVU wat GVB-bussen aanschaft en daar nu al mee aan het proefdraaien zijn? (ik speculeer maar wat hoor, ik heb me er niet in verdiept)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten