Mogelijk gaan deze naar Qbuzz! Veel plezier ermee daar in Groningen, het zijn absoluut fijne bussen!Busfoto schreef:Even ter informatie, morgen worden de eerste 2 van 15 bussen die afgevoerd en verkocht zijn verkast naar Groningen. Weet niet aan wie ze verkocht zijn. Het zijn iig de 176 en 179.
Daarnaast zijn, naast de 210 die al als chipcard bus rijdt, ook de 164 en 165 niet meer voor de reizigersdienst.
164 is helemaal tot bus omgebouwd voor opleidingen en 165 is ook voorzien van deuren en een soort intern kantoor.Groetjes Gunnar
GVB-bussen
GVB-bussen
Op een forum arriva.casfiles.net las ik het volgende:
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op zo 22 nov 2009, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GVB voert oude bussen af.
Ik denk dat je ze eerder bij een touringcarmaatschappij die ook lijndiensten rijdt zal moeten zoeken dan bij Qbuzz zelf.
Verder natuurlijk erg opvallend dat er een gelede Jonckheer naar Utrecht is gereden vandaag :?
Verder natuurlijk erg opvallend dat er een gelede Jonckheer naar Utrecht is gereden vandaag :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
Qbuzz gaat als het goed is alle ritten in GGD zelf rijden, dus zonder inhuur van versterkingen. Het is mij ook niet duidelijk of de bussen überhaupt naar Qbuzz gaan, want ik heb alleen gelezen naar Groningen. Naast de GGD-concessie zijn daar ook een heleboel Kleinschalig Vervoer-concessies aanbesteed en bij de vele bedrijven die die lijnen gaan uitvoeren zullen voor enkele ritten wellicht ook grote bussen nodig zijn...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: GVB voert oude bussen af.
Je hebt niet zo gek veel aan die bussen omdat ze slechts aan Euro 2 voldoen, en dat mag lang niet overal worden ingezet.
Re: GVB voert oude bussen af.
Ze worden naar verluid afgevoerd via EVObus, en dit is tevens de leverancier voor de Qbuzz-wagens. En dus is de kans niet heel erg klein dat ze, samen met een reeks ex-BBA 600-serie Citaro's, als tijdelijke bus in GGD worden ingezet ;)
Re: GVB voert oude bussen af.
Je moet eens kijken waar TCR hier in de HWGO mee rijdt..STF schreef:Je hebt niet zo gek veel aan die bussen omdat ze slechts aan Euro 2 voldoen, en dat mag lang niet overal worden ingezet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: GVB voert oude bussen af.
Dit is de afvoerlijst heb ik begrepen:
Eerste serie:
118
131
132
133
135
136
149
Tweede serie:
159
163
164 (niet afgevoerd maar is lesbus)
165 (gaat griepprikken bij personeel doen)
Derde serie:
175
176
179
181
193
Ik ga eens kijken of ik nog wat historie van deze bussen kan vinden op Wikipedia.
Eerste serie:
118
131
132
133
135
136
149
Tweede serie:
159
163
164 (niet afgevoerd maar is lesbus)
165 (gaat griepprikken bij personeel doen)
Derde serie:
175
176
179
181
193
Ik ga eens kijken of ik nog wat historie van deze bussen kan vinden op Wikipedia.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
Waarom voeren ze ze eigenlijk niet op volgorde van ouderdom af? Dus beginnend met de eerste serie?
Re: GVB voert oude bussen af.
Komt er nog wat voor in de plaats, eigenlijk? Het lijkt me niet dat je zomaar bussen gaat afvoeren als je daar geen vervanging voor hebt.
Re: GVB voert oude bussen af.
Omdat niet alle wagens er technisch even goed aan toe zijn. Het kan zijn dat bus 1 van een serie nog langer mee kan als de laatste bus van de serie, doordat de laatste bus "op" is. ;) Zodoende wordt er geen volgorde aangehouden.lint41 schreef:Waarom voeren ze ze eigenlijk niet op volgorde van ouderdom af? Dus beginnend met de eerste serie?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: GVB voert oude bussen af.
En ze zijn volgens GVB-logica ook niet op nummervolgorde afgeleverd. De eerste bussen waren namelijk:
102, 107, 113, 126, 122-124, 126-128 en 131.
102, 107, 113, 126, 122-124, 126-128 en 131.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
Je kan je bij het GVB afvragen of de grootte van het wagenpark nog steeds in overeenstemming is met wat noodzakelijk is ;)Bastiaan schreef:Komt er nog wat voor in de plaats, eigenlijk? Het lijkt me niet dat je zomaar bussen gaat afvoeren als je daar geen vervanging voor hebt.
Re: GVB voert oude bussen af.
Een duidelijk teveel aan standaardbussen en een groot tekort aan gelede bussen, is nog steeds het motto.
De afvoer van deze bussen begint omdat er een steeds groter geleed park komt terwijl het aantal diensten niet noemenswaardig uitbreid. Voor lijn 66 waren bijvoorbeeld maar twee extra wagendiensten nodig.
De afvoer van deze bussen begint omdat er een steeds groter geleed park komt terwijl het aantal diensten niet noemenswaardig uitbreid. Voor lijn 66 waren bijvoorbeeld maar twee extra wagendiensten nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
Er was toch eerder sprake van dat GVB nog wat Citaro G's aan zou schaffen?
Re: GVB voert oude bussen af.
Er zijn nog 10 Citaro G's in bestelling, als het goed is moeten die vanaf januari afgeleverd gaan worden, en gaan ze direct de 32 op, die geleed wordt, en een lagere frequentie krijgt. Daarmee worden alle Noord-lijnen op CS geleed.
Edit: Nog wat historie over de bussen bij elkaar gesprokkeld:
118 heeft langdurig herstel gehad bij Berkhof na een zwaar ongeluk
131 had als eerste een led-display aan de achterkant
149 heeft ook een led-display aan de achterkant
193 is een tijdje rood (inclusief bankjes) geweest voor het Schiphol Sternet
Eerder afgevoerd:
127 (brand door kortsluiting in Duivendrecht)
152 (trambotsing met blokkendoos 782)
123 (botsing tegen lantaarnpaal op Middenweg)
Bron is http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdams ... midibussen
Edit: Nog wat historie over de bussen bij elkaar gesprokkeld:
118 heeft langdurig herstel gehad bij Berkhof na een zwaar ongeluk
131 had als eerste een led-display aan de achterkant
149 heeft ook een led-display aan de achterkant
193 is een tijdje rood (inclusief bankjes) geweest voor het Schiphol Sternet
Eerder afgevoerd:
127 (brand door kortsluiting in Duivendrecht)
152 (trambotsing met blokkendoos 782)
123 (botsing tegen lantaarnpaal op Middenweg)
Bron is http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdams ... midibussen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
Pffff, wanneer wordt lijn 15 dan een keer geleed :?
Re: GVB voert oude bussen af.
Zover ik weet niet, want..
1. Dat wil de ROA niet
2. Door het knippen wordt het aanpassen van de frequentie veel eenvoudiger voor het GVB
3. Er zijn gewoon veel te weinig gelede bussen
1. Dat wil de ROA niet
2. Door het knippen wordt het aanpassen van de frequentie veel eenvoudiger voor het GVB
3. Er zijn gewoon veel te weinig gelede bussen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
Waarom wil ROA dat eigenlijk niet. In mijn herinnering heeft lijn 15 jarenlang geleed gereden.
Re: GVB voert oude bussen af.
Ik stel voor dit te hernoemen naar een GVB-bussen topic, omdat daar regelmatig discussie over ontstaat
Het schijnt dat vorige week de eerste van de nieuwe serie geledes, bus 342, heeft meegereden met de Sinterklaasoptocht.
Het schijnt dat vorige week de eerste van de nieuwe serie geledes, bus 342, heeft meegereden met de Sinterklaasoptocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB voert oude bussen af.
En het schijnt dat maandag en dinsdag al een aantal nieuwelingen gaan rijden, omdat vanwege de griepprikken in de RAI lijn 15 geleed gaat rijden ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: GVB-bussen
Inderdaad, de 345 heeft vandaag zijn eerste dag in de dagelijkse dienstregeling mogen beleven, ik zag hem vanavond gereedstaan op lijn 21. Toen ik hem van achteren zag vond ik het in eerste instantie vreemd dat het lijnnummer achterop niet in het midden stond. Na een paar seconden werd het duidelijk, de bestemming kwam er naast te staan. Dat heb ik nu nog nooit eerder gezien
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
Ik heb gehoord dat er drie van de nieuwe serie in Amsterdam zijn, ze staan op garage West.
Ik doe ook maar wat
Re: GVB-bussen
Ze doen zoals je al kon lezen al meer dan alleen maar staan, ze rijden zelfs
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
De Lijn (in elk geval in Antwerpen) heeft al langer Citaro's die dat kunnen.Bee schreef:Toen ik hem van achteren zag vond ik het in eerste instantie vreemd dat het lijnnummer achterop niet in het midden stond. Na een paar seconden werd het duidelijk, de bestemming kwam er naast te staan. Dat heb ik nu nog nooit eerder gezien
Maar ik ben blij dat het nu dus ook in Nederland langzaam op gang komt. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten