Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Z2N »

Dat is dus niet mijn vraag, de vraag is: wat als de vervoerder de opdragen huisstijl weigert?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

De vervoerder is verplicht de huisstijl over te nemen, dat staat in de voorwaarden van de aanbesteding. Doet ie dat niet, dan is hij niet besteksconform en wordt de bieding uitgesloten van deelname. Gaat de vervoerder ná gunning weigeren om de huisstijl uit te voeren, dan kan de provincie boetes opleggen en in het ultieme geval de concessie intrekken.

De vervoerder heeft dus geen keuze.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Z2N »

Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door waldo79 »

Heb je een glazen bol, want voor mij boeit als reiziger een huisstijl werkelijk niet. Als er maar een bus komt voorrijden...
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

Dan vind ik BR(RR)ENG nog een minder slechte naam...
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Cas »

Waarom niet het beste van de twee bestaande namen: Brengnet :')
Zelfs dat zou ik nog beter vinden dan dit RRReis-geneuzel.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Ik vind Breng anders ook een behoorlijk suffe naam.
Eigenlijk vind ik RRReis dan nog beter (en in elk geval beter dan de alternatieven (al is "De Lijnen" verder niet onderzocht)).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Mdk »

Het is toch om te gieren dit _O-
Bij twijfel altijd klagen
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
Klopt. Ze denken dat ze heel wat te eisen hebben daar bij de provincies. Eigenlijk zouden gewoon alle vervoerders deze aanbesteding moeten boycotten en niet inschrijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Heeft de opdrachtgever niet altijd een hoop te eisen? :?
Zolang de exploitatie maar rendabel te krijgen is, denk ik niet dat vervoerders zullen afhaken. Het kan wel zo zijn dat er zeer onvoordelige aanbiedingen komen, maar dat is dan inderdaad de schuld van de opdrachtgever(s).

Overigens zie ik niet in waarom reizigers zouden afhaken bij een (belachelijke) naam. Zolang de bussen maar comfortabel zijn en frequent en op tijd rijden, gaan er echt wel reizigers mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Wannes »

Ik denk denk dat het werkelijk geen enkele reiziger (behalve een paar busfappers) boeit hoe een bus eruit ziet of wat de naam is. Al zijn het poepbruine bussen met de merknaam kakvervoer. Als de reiziger maar snel van A naar B kan zonder al teveel overstappen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door umbusko »

Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus :| of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. :P Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.
NajGeetsrev
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 12:36

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door NajGeetsrev »

umbusko schreef:Nee, praktisch gezien niet, maar toch draagt het bij aan de gedachte bus :), bus :| of bus :(. Zo merk ik dat ik minder blij word als ik de computeromroep in de NS-Flirt drie kwartier moet aanhoren, terwijl de menselijk ingesproken omroep van Arriva Limburg wel prettig is. Het zou niet mogen uitmaken, maar ergens doet het dat toch.
Als je telkens denkt “RRReis, wat stom”, dan helpt dat gewoon niet mee. Net zoals ik iedere week wel eens denk “Breng, wat stom”. :P Het is niet doorslaggevend (en er is natuurlijk ook niet echt een alternatief), maar het draagt wel bij aan de gebruikservaring.
Dit vind ik een grappige opmerking! Ik weet namelijk dat Arriva Limburg TTS is. :lol:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door umbusko »

Ja goed, maar de stem is wel van een echt persoon. :P En daar ging het me maar om.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Wubbo »

Uiterlijk van een vervoermiddel doet er wel degelijk toe. NS heeft ooit eens besloten om DM90 van een andere kop te voorzien dan SM90, puur omdat dat meer reizigers trekt.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door huibf »

Z2N schreef:Dus de vervoerder moet én die idiote verdeelsleutel op de tiende procent aanhouden, én moet een huisstijl dragen die actief voor minder reizigers gaat zorgen. Ze gaan verder wel lekker daar in het oosten? :X
De vervoeder moet niets hè. Gewoon niet op inschrijven dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Suus »

Ik vind Breng na wat gewenning best een goede merknaam. En het is redelijk flexibel, je had het nog wel met meer pastelkleuren kunnen uitbreiden om zo er toch een regionale touch aan te geven. Breng pastelgroen voor de Veluwe, Breng pastelrood voor Twente etc :Y

Ook vind ik Breng Direct een betere naam voor een HOV-bus dan een Comfort RRReis, direct geeft veel meer het idee van snelheid dan comfort dat doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Zonnig »

Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.

En de bussen .... laat ze liever deels in de outfit van de vervoerder rijden met een regionaal accent.
Voorbeelden: Twents Friesland Bollenstreek Limburg
Dat geeft veel meer gevoel bij de reiziger. De regionale verbondenheid.

Maar ja er zullen wel weer provinciale egotrippers zijn die er zo nodig hun nietszeggende stempel op willen drukken.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Zucht. Hebben die drie provincies dan echt niets nuttigs te doen? Ze hadden dit voor de verkiezingen moeten presenteren. Dat was goed geweest voor de beeldvorming...

Valt me overigens op dat "Lelystad geeft lucht" zonder symbool opgenomen is. Dat vindt de gemeente Lelystad volgens de logo-richtlijnen niet goed:
https://www.lelystad.nl/4/onzestad/Rich ... -lucht.pdf
Zelf vind ik het juist wel wat zonder dat rare symbool.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn65 »

Abus schreef:Volgens Omroep Flevoland hoef je binnen IJssel-Vecht bij een overstap niet meer in en uit te checken.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... ale-bussen
Omroep Flevoland schreef:Voor de reiziger betekent minder busvervoerders dat overstappen op andere lijnen eenvoudiger wordt, want ze hoeven niet steeds in- en uit te checken
Niet meer in- en uitchecken bij een overstap tussen bussen is wel een bijzondere bewering. Dat stond volgens mij niet in het PvE. Als het wel zo is, dat wordt dat nog een hele interessante, omdat er dan geen controle door de chauffeur meer mogelijk is op het zwart reizen. Daar zouden dan controleurs voor moeten ingezet worden. Ook wordt het voor de vervoerders dan erg lastig om te zien hoeveel mensen gebruik maken van de bussen, omdat niet iedere reizigers meer incheckt. :?
Basislijn
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Ik geloof het zelf ook niet zo. Of er gebeurt echt iets aparts in deze concessie, of de provincie Flevoland heeft iets onjuists beweerd tegen de omroep, of Omroep Flevoland verzint zelf het nieuws.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

dennistd schreef:Dat geldt wel bij de trein straks neem ik aan, één paal voor alle Rrregionale treinen.
IJssel-Vecht heeft geen treinen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

De andere twee concessies wel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten