OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Suus schreef:Eerst zorgen dat het saldo van de oude kaart verwijderd is (dit kan bij een servicebalie van een vervoerder), daarna mag de kaart bij het restafval.
Sinds wanneer kan dit met verlopen kaarten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Al minstens een jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door cassie127 »

hauptbahnhof schreef:
Suus schreef:Eerst zorgen dat het saldo van de oude kaart verwijderd is (dit kan bij een servicebalie van een vervoerder), daarna mag de kaart bij het restafval.
Sinds wanneer kan dit met verlopen kaarten?
Als ik dat zou doen gaat het mij geld kosten... Beide kaarten die ik hier heb liggen en zijn verlopen staan in de Min :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

NS begint proef voor betalen met bankpas of creditcard tussen Den Haag en Leiden

Bericht door Wannes »

De Nederlandse Spoorwegen laten weten dat er binnenkort een proef begint waarbij reizigers met hun bankpas of creditcard kunnen reizen, in plaats van de ov-chipkaart. De proef vindt plaats op het traject tussen Den Haag en Leiden.

https://tweakers.net/nieuws/147564/ns-b ... eiden.html
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door maarten83 »

In juni dit jaar verloopt mijn ov-chipkaart. Daar heb ik naast mijn NS jaartrajectkaart ook een 2 sterren regiojaarabonnement op staan. Ik begrijp dat NS mijn een nieuwe chipkaart gaat toesturen, maar weet iemand hoe de andere producten overgezet kunnen worden en hoe dat in zijn werk gaat?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Contact op nemen met de klantenservice van het betreffende bedrijf?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door isadora »

Automatisch; klinkt me het meest logisch op de één of andere manier.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Volgens mij kreeg je dan een nieuwe kaart met daarop een exacte kopie van de oude.
Als dat niet zo mocht zijn lees ik het ook graag, want ik heb in november dit jaar hetzelfde (al gaat het bij mij om slechts 6 dagen dat het bus abonnement langer geldig is dan de chipkaart).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Chrysa »

Ik moest verplicht een nieuwe foto uploaden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door regenmaker »

Mijn producten werden deze zomer automatisch overgezet naar mijn nieuwe ov-chipkaart. Je moet alleen op tijd een nieuwe kaart aanvragen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Abonnementhouders van NS hoeven niets te doen, zij krijgen automatisch een nieuwe kaart als de vervaldatum nadert. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door julsteren »

Nou, het zal mij benieuwen, dit jaar verloopt mijn kaart :Y er staat zelfs nog een fyra op :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Abonnementhouders van NS hoeven niets te doen, zij krijgen automatisch een nieuwe kaart als de vervaldatum nadert. :)
Maar staan daar ook de niet-NS producten op, want dat was de specifieke vraag die nog niemand beantwoord heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door diederickx »

https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm zegt:
Een persoonlijke kaart kun je online voor € 7,50 vernieuwen. Je ontvangt dan een nieuwe kaart waar je abonnementen en producten weer op staan.
Dat geldt dus voor alle producten. Alleen koppelingen met Greenwheels en dergelijke moet je zelf weer opnieuw aanbrengen. En saldo wordt nooit overgezet: Dat krijg je teruggestort.
Voor NS-klanten geldt dit precies zo, alleen neemt NS daar de aanvraag bij TLS (en de bijbehorende kosten ad 7,50) voor je over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

Ik blijf het bijzonder vinden dat men reizigersgemak zo gemakkelijk weet te vertalen in keiharde euro's.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Wannes »

Ik snap niet helemaal wat ze bedoelen met 'Verder is de reizigersinformatie volgens Van Veldhoven veel beter geworden en heeft het sluiten van de ov-poortjes op stations de overstapproblemen verminderd.'. Ik dacht altijd dat er bijna geen overstapproblemen waren tussen trein en bus. Het gaat juist om overstappen tussen verschillende treinvervoerders en daar hebben de poortjes niks aan verandert. Behalve dat je bij het binnenkomen van het station al bij de juiste vervoerder moet inchecken in plaats van pas op het perron.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Dennenboom »

Kosten netto 6 miljoen euro per jaar. Er zijn 400 miljoen treinreizen per jaar. Dan zou elke treinreis 1,5 cent duurder moeten worden. Waar hebben we het over?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

julsteren schreef:Nou, het zal mij benieuwen, dit jaar verloopt mijn kaart :Y er staat zelfs nog een fyra op :')
Zuinig bewaren :pos: :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Klopt het dat je in je Mijn NS enkel de treinreizen van NS en dus niet van andere vervoerders kan zien? :X :')
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door dennistd »

Als je geen NS Flex hebt klopt dat ja: NS heeft normaal immers niks met je reizen met andere vervoerders te maken. Bij Flex moeten ze de kosten ervan berekenen en bij jou in rekening brengen, dus dan wel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Neuh, ik heb nog een normale Weekendvrij.

Maar hoe zit dat daarmee dan? Want als NS niks met mijn overige treinreizen te maken heeft, hoe krijgen de andere vervoerders dan betaald van mijn Weekendvrij die ik aan NS betaal? Of krijgen die een vast bedrag/percentage/weetikhetwat of krijgen ze überhaupt niet betaald?
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door dennistd »

Ze krijgen wel betaald (anders zou ie echt niet geldig zijn _O- ) maar hoe de verdeling is zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik denk dat de vervoerders gewoon zelf bij NS aangeven dat er afgelopen week/maand/kwartaal/jaar er een X kilometers met product Y gereisd is. Dat bij elkaar plus de bij NS gereisde kilometers, de totale abonnementsinkomsten van product Y daardoor delen en je hebt wat de vervoerders per kilometer krijgen. Of zoiets :mrgreen:
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door jelmerrr »

Aking schreef:Neuh, ik heb nog een normale Weekendvrij.

Maar hoe zit dat daarmee dan? Want als NS niks met mijn overige treinreizen te maken heeft, hoe krijgen de andere vervoerders dan betaald van mijn Weekendvrij die ik aan NS betaal? Of krijgen die een vast bedrag/percentage/weetikhetwat of krijgen ze überhaupt niet betaald?
Via ov-chipkaart.nl kun je het wel terug zien.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Hendrik »

Als het instaptarief € 10 is, kan ik dan bij Connexxion inchecken als er € 9,49 op mijn ov-chipkaart staat? Ik dacht dat je € 4 in de min mag staan (dus in dit geval maar € 6 saldo nodig hebt), maar ik kan het niet zo snel terugvinden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten