Kort Nederlands nieuws
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
De aansluiting op Lunetten is al enkele jaren vervallen (doordat 31 minder is gaan rijden) in ruil voor een aansluiting op de 29 bij Vaartsche Rijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zit/zat regelmatig in de 29, ook nadat de overstap daarheen verschoven was, maar er zijn altijd eigenlijk weinig instappers bij Vaartsche Rijn richting de Uithof. Voor m'n gevoel zijn het er nooit meer dan een paar, en die komen volgens mij vooral uit de buurt in plaats van uit de trein.
Een van mijn studievrienden kwam uit Tiel, maar had een fiets staan op Lunetten. Denk dat veel mensen of liever doorgaan naar centraal, met de gegarandeerde overstap en meer flexibiliteit, of een eigen fiets op Lunetten gebruiken.
Een van mijn studievrienden kwam uit Tiel, maar had een fiets staan op Lunetten. Denk dat veel mensen of liever doorgaan naar centraal, met de gegarandeerde overstap en meer flexibiliteit, of een eigen fiets op Lunetten gebruiken.
請勿靠近車門
Re: Kort Nederlands nieuws
Er kwam net iemand langs om te vragen of ik op weg was naar de Uithof. Voor Lunetten zou het al aardig zijn als daar weer een kiosk zou komen net als voorheen.Durashift schreef:Kopje koffie?
Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1899388/RTV Utrecht schreef:(..) Treinreizigers die vanuit Den Bosch/Tiel naar de Uithof gaan, krijgen een gratis kopje thee of koffie als ze uitstappen op station Lunetten en hun reis voortzetten met de fiets. De NS hoopt op die manier Utrecht Centraal te ontlasten.
De pilot begint vandaag en duurt twee weken. Reizigers worden in de trein geattendeerd op de alternatieve reismogelijkheid. Ze kunnen op Lunetten een OV-fiets pakken of een deelfiets van Donkey Republic.
(..)
Weet iemand wat de effecten van de proef in Bunnik is geweest?
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Kort Nederlands nieuws
Is er geen bus of is de bus geen onderdeel van de actie?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Kort Nederlands nieuws
Er is een bus, maar die biedt geen aansluiting en is dan ook geen onderdeel van de actie.Daniel schreef:De aansluiting op Lunetten is al enkele jaren vervallen (doordat 31 minder is gaan rijden) in ruil voor een aansluiting op de 29 bij Vaartsche Rijn.
請勿靠近車門
Re: Kort Nederlands nieuws
De 31 sluit best redelijk aan op de sprinter uit Den Bosch, maar door de omweg via Rijnsweerd is hij niet enorm aantrekkelijk (aankomst eigenlijk iets te vroeg op de Uithof).
Re: Kort Nederlands nieuws
DB is van plan om Arriva te verkopen.
Bron: Railway Gazette
Bron: Railway Gazette
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat was toch al even?
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat willen ze al een paar jaar volgens mij, maar is het de vorige keer niet gelukt of iets in die trant. Nu schijnen de plannen weer redelijk serieus te zijn, want de Aufsichtsrat (zeg maar de Duitse Raad van commissarissen) heeft er mee ingestemd.
Kunnen ze wel weer alle nieuwe stickers met 'a DB company' weghalen _O-
Kunnen ze wel weer alle nieuwe stickers met 'a DB company' weghalen _O-
Re: Kort Nederlands nieuws
Gewoon eentje erbij plakken met 'former' en een pijltje erbij (A)
Re: Kort Nederlands nieuws
Als ik goed begrijp is het nu een 'moetje' zodat de opbrengst ervan DB financieel wat meer vlees op de botten geeft in relatie tot de eisen die de DLD overheid daarvoor stelt..
Sinds 2010 in bezit.. wát heeft het DB nou uiteindelijk opgeleverd?
Sinds 2010 in bezit.. wát heeft het DB nou uiteindelijk opgeleverd?
Re: Kort Nederlands nieuws
Een berg schulden, onderinvestering in het eigen netwerk, en dalend vertrouwen vanuit de Duitse bevolking in het management van de eigen nationale spoorwegen. Of was je nu op zoek naar voordelen? (A)
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij de verbouwing van station Zaandam is Chroom-6 aangetroffen.
https://www.deorkaan.nl/chroom-6-aanget ... n-zaandam/
https://www.deorkaan.nl/chroom-6-aanget ... n-zaandam/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is geen Speld. ;) Maar de schrijvers voegen regelmatig een vleugje (of meer) humor toe.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
"Former Arriva, a DB company <--"?dennistd schreef:Gewoon eentje erbij plakken met 'former' en een pijltje erbij (A)
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, zo:
Re: Kort Nederlands nieuws
Nieuw idee tegen de woningnood: boven de draad bouwen.
Leuk idee natuurlijk.. zal niet makkelijk uit te voeren zijn, lijkt mij. Zal ongetwijfeld bouwhinder voor treinpaden opleveren.
Verder zie ik bij de artist impression van Sloterdijk maar weinig gebouwen bóven het spoor.. maar vooral her en der ernaast. (A)
Zou jij boven het spoor willen wonen?
Lees meer en bekijk de plaatjes bij de bron: https://nos.nl/artikel/2278884-wonen-bo ... ieden.htmlNOS.nl schreef:(..) Het kan een oplossing zijn voor het nijpende woningtekort waar veel steden last van hebben: bouwen boven het spoor. De vier grote steden zijn momenteel met de NS in gesprek hoe de waardevolle ruimte boven het spoor benut kan worden voor wonen, werken en leven.
Het kan natuurlijk woningen opleveren. Bovendien hoeven er vanwege het al aanwezige openbaar vervoernetwerk geen extra wegen en ov-verbindingen te worden aangelegd - wat bij nieuwe woonwijken aan de rand van steden vaak wel het geval is. Ook kan het voor meer samenhang zorgen in steden die, zoals bijvoorbeeld Utrecht, worden gesplitst door het spoor.
Het zijn verkennende gesprekken, zegt Sebastiaan de Wilde, directeur Vastgoed & Ontwikkeling bij NS, maar er zijn mogelijkheden genoeg. Bij Amsterdam Sloterdijk bijvoorbeeld zijn volgens De Wilde nog zo'n twintig voetbalvelden aan ruimte beschikbaar boven de sporen. "Duizenden mensen zouden hier kunnen wonen en werken, met openbare voorzieningen en publieke ruimte. " (..)
Leuk idee natuurlijk.. zal niet makkelijk uit te voeren zijn, lijkt mij. Zal ongetwijfeld bouwhinder voor treinpaden opleveren.
Verder zie ik bij de artist impression van Sloterdijk maar weinig gebouwen bóven het spoor.. maar vooral her en der ernaast. (A)
Zou jij boven het spoor willen wonen?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kort Nederlands nieuws
Je kunt natuurlijk ook gewoon DB uitwissen, dan staat er gewoon: Arriva, a company. :Ydennistd schreef:Nee, zo:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zou het geweldig vinden om boven het spoor te wonen, maar wat ik vrees is dat eronder helemaal nul flexibiliteit overblijft om iets aan de sporen aan te passen. Voortschrijdende inzichten hebben onze stations meermaals onherkenbaar getransformeerd. Daarbij zijn de locaties van perrons maar ook de sporen zelf en de wissels aan verandering onderhevig geweest.Durashift schreef:Nieuw idee tegen de woningnood: boven de draad bouwen.
Lees meer en bekijk de plaatjes bij de bron: https://nos.nl/artikel/2278884-wonen-bo ... ieden.htmlNOS.nl schreef:(..) Het kan een oplossing zijn voor het nijpende woningtekort waar veel steden last van hebben: bouwen boven het spoor. De vier grote steden zijn momenteel met de NS in gesprek hoe de waardevolle ruimte boven het spoor benut kan worden voor wonen, werken en leven.
Leuk idee natuurlijk.. zal niet makkelijk uit te voeren zijn, lijkt mij. Zal ongetwijfeld bouwhinder voor treinpaden opleveren.
Verder zie ik bij de artist impression van Sloterdijk maar weinig gebouwen bóven het spoor.. maar vooral her en der ernaast. (A)
Zou jij boven het spoor willen wonen?
Daarom ben ik van mening dat bij de bouw de locaties van de sporen niet moet worden "dichtgetimmerd" zoals dat bij sommige tunnelstations het geval is, maar er ruimte moet blijven voor verandering. Des te meer ook omdat tunnelstations in Nederland amper tot geen kruisende lijnen kennen, maar ook omdat met Schiphol uitbreiding al een lastige kwestie is geworden en voor Rotterdam Blaak helemaal onmogelijk voor een reëel budget. Desondanks kan je met de overkluizingen een heel mooi stedelijk landschap en een grotere reizigersvraag creëren. Zelf ben ik dol op hoogbouw en stedelijke verdichting omdat dit vaak gepaard gaat met beter OV maar ook meer leven in de buurt. Doodse industriegebieden verspreid door Nederland zijn al getransformeerd. Het gebruiken van de ruimte boven het spoor draagt bij aan nog meer leven in de brouwerij.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Kort Nederlands nieuws
ProRail heeft een nieuwe waarschuwingscampagne ter preventie van spoorongelukken met replica's van kapotte kleding van slachtoffers.
Er is nu ophef onder bij o.a. NS en haar medewerkers.
https://www.prorail.nl/nieuws/kledingli ... rond-spoor
Mij valt dan weer deze reden op:
Het wekt veel beroering onder de machinisten en andere betrokkenen, dus kennelijk zijn de recplica's wel goed gemaakt..
Of jongeren nou echt hun 'stunts' of onoplettendheid laten varen door de getoonde kledingstukken zal mij benieuwen..
Er is nu ophef onder bij o.a. NS en haar medewerkers.
https://www.prorail.nl/nieuws/kledingli ... rond-spoor
Mij valt dan weer deze reden op:
Gaat het ProRail nou werkelijk om het voorkomen van slachtoffers OF zijn deze eigenlijk maar lastig voor het toekomstig (snelle) proces van meer treinen op het spoor..?(..) In de toekomst willen we treinen meer en sneller laten rijden. Ook is het steeds drukker op de weg. Die combinatie baart ProRail zorgen. Bij elk overlijden staat niet alleen bij familie en vrienden de tijd stil: ook in de spoorsector. incidentenbestrijders, machinisten, conducteurs, hulpverleners, omstanders en alle andere betrokkenen zijn namelijk ook slachtoffer van deze ongelukken.(..)
Het wekt veel beroering onder de machinisten en andere betrokkenen, dus kennelijk zijn de recplica's wel goed gemaakt..
Of jongeren nou echt hun 'stunts' of onoplettendheid laten varen door de getoonde kledingstukken zal mij benieuwen..
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Kort Nederlands nieuws
Volgens mij bedoelt ProRail dat de kans op een ongeluk toeneemt, omdat er meer en snellere treinen gaan rijden
Re: Kort Nederlands nieuws
NS wil gaan kijken naar een alternatief voor de melding “aanrijding met een persoon”. Dit staat in een schriftelijke reactie van NS naar aanleiding van een programma van RTV Rijnmond waar een nabestaande en en 113 Zelfmoordpreventie bezwaar maken tegen deze storingsmelding. Eerder gaf NS aan de melding te blijven gebruiken uit transparantie voor de reiziger.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/180568/N ... en-persoon
https://www.rijnmond.nl/nieuws/180568/N ... en-persoon
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kort Nederlands nieuws
Waarom niet gewoon "i.v.m. aanrijding"? Het maakt voor de reiziger toch niet zoveel uit of die aanrijding met een persoon, auto, vrachtwagen, dier of een omgevallen boom is?
Re: Kort Nederlands nieuws
Zeker wel: een aanrijding met persoon is normaliter in zo'n 2,5 uur opgelost, een aanrijding met een voertuig kan 1 uur maar ook 2 dagen duren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten