Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Jup, na het passeren van alle "normale" treinen is de 4222 (voor de nummerfappers) als evacuatietrein gekomen, en we zijn zojuist vertrokken van de plek des onheils *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

:pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En na een stop op Gouda en een extra stop te Woerden zoeven we nu door Leidsche Rijn heen.

Dus ik kan weer een nieuwe gebeurtenis afstrepen op de doorgewinterdetreinreizigersbingo *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En vervolgens mocht ik nog een uur op een taxi wachten, die ik moest delen en waarbij enkel het adres van de andere passagiers was doorgegeven :roll:

Dus na nog ongeveer een kilometer gelopen te hebben, ben ik nu eindelijk thuis en duik ik mijn nest in *O*
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Nog niet eerder meegemaakt: kort voor de Drontermeertunnel een omroep met waarschuwing voor de luchtdruk. We reden er vervolgens ook met ongeveer 125 doorheen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

In Maastricht is bij aankomst van de stoptrein naar Heerlen om 08:37 op spoor 6 een aanrijding met een persoon geweest. Sterkte voor alle betrokkenen...
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TimoD »

De cross-platform vanuit de IC Schiphol naar die van Den Haag op Amf viel lelijk in het water toen de trein niet op het gebruikelijke perron bleek te staan. Dan Is 2 minuten ineens wel krap... Ik heb hem tegen mijn verwachting in wel gehaald.

Weet iemand of het mogelijk is in zo'n geval (een cross-platform overstap die onhaalbaar wordt door een spoorwissel) een GTBV te claimen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Als het zo uit de reisplanner kwam dan wel. Anders niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Tot hoe ver van tevoren zou het dan in de planner moeten staan? In een geval als dit kan het immers prima bij vertrek in de planner gestaan hebben, maar daar door de spoorwissel later uit verdwenen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Op zich is dat bij vertragingen niet anders toch? Daardoor verdwijnen er ook aansluitingen uit de planner.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Bij vertragingen blijft de reismogelijkheid in de planner staan met een melding dat het advies niet mogelijk is (door de vertraging), weet zogauw even niet hoe dat met dit soort last-minute spoorwijzigingen gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Op de Maaslijn reden vandaag diverse solo treinstellen rond; met de Venloop in Venlo was dit natuurlijk vragen om problemen. Vertragingen tot +10 waren geen uitzondering, de losse treinstellen stonden van voor tot achter vol. Hetzelfde gold voor de Eurobahn naar Hamm, daar kwamen ook veel Duitse lopers uit.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Etienne schreef:Op de Maaslijn reden vandaag diverse solo treinstellen rond; met de Venloop in Venlo was dit natuurlijk vragen om problemen. Vertragingen tot +10 waren geen uitzondering, de losse treinstellen stonden van voor tot achter vol. Hetzelfde gold voor de Eurobahn naar Hamm, daar kwamen ook veel Duitse lopers uit.
Zaterdagochtend was ik in Venlo. Zelfde verhaal. Benen buiten boord dan ging het nog. Gelukkig stapte ik in Venlo in. Maar vanaf Cuijk de eerste staanplaatsen richting Nijmegen. Goed gevuld aangekomen in Nijmegen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Eerder vandaag is er een ongeval op Naarden-Bussum geweest.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dat HC’s de opdracht hebben gekregen de omroepen wat leuker te maken was eerder vandaag te merken:
“Dames en heren, van harte welkom in de Intercity naar Den Helder. Wij zullen onderweg stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Zaandam, Castricum Heiloo en Alkmaar. Vanaf daar gaan wij verder als Sprintercity, wat betekent dat wij op elke stoptegel tot Den Helder zullen stoppen”.

:D
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Vanochtend werdt bij het binnenrijden van Leiden Centraal door de c9nducteur omgeroepen dat door een technische storing aan de poortjes, je het station alleen kon verlaten door uit te checken met de achterzijde van je OV-chipkaart :lol:
Spoiler: show
het was natuurlijk een 1 aprilgrap _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Altijd leuk: de 8886 stond in de reisplanner, maar hoorde daar niet te staan vandaag. Gevolg: met circa 15 anderen miste ik de laatste trein naar huis. Na 40 minuten zit ik nu in de taxi naar huis. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Toch nog beter dan dat ze hem uit de reisplanner hadden gehaald, maar je uit gewoonte aangenomen had dat er om die tijd nog een trein zou zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ach, zelfs bij mijn forenzenritten check ik altijd 45 mn van tevoren of hij wel bij de vertrektijden staat, en als ik de laatste neem doe ik voor vertrek de reisplanner-check. Daar ging het nu ook mis: hij kwam wel uit de reisplanner, maar stond niet bij de vertrektijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Zelf probeer ik het altijd wel te checken, maar het is 50/50 denk ik of dat er ook van komt. Bij belangrijke reizen of laatste ritten check ik meestal wel. Stel je voor dat je om wat voor reden dan ook opeens planmatig in Rv strandt of zo...
Ik check wel regelmatig waar mijn bus precies is, zodat ik weet hoeveel haast ik moet maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vandaag kennis gemaakt met een nieuwe smoes van Tante Tuf! Inzet van ander materieel!

Afbeelding

Nu ben ik even gaan kijken wat dat aangepaste materieel was, maar de t5042 rijdt gewoon met SGM?!?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Volgens OV-info gaat dat SGM in Rtd binnenkomen op spoor 8, waar dan van spoor 9 een 305042 zal vertrekken met twee andere stellen SGM. :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Komt inderdaad neer op 'Uitwisseling mat'. Daarmee is het een mooie verbetering, want de reden stond er voorheen niet bij. Dan stond er dus in dit geval alleen 'Rijdt niet verder dan Rotterdam C.', terwijl er dus wel een aansluitende, ingelegde trein zou gaan rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Trouwens mijn complimenten aan NS en/of ProRail die gezien de huidige omstandigheden doorhebben dat de s2200 naar Amsterdam vijf minuten te laat laten vertrekken in Roosendaal voor veel reizigers erg prettig is :pos: !
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Komt inderdaad neer op 'Uitwisseling mat'. Daarmee is het een mooie verbetering, want de reden stond er voorheen niet bij. Dan stond er dus in dit geval alleen 'Rijdt niet verder dan Rotterdam C.', terwijl er dus wel een aansluitende, ingelegde trein zou gaan rijden.
Als ik zie "inzet ander materieel" denk ik dat er een paarse trein rijdt in plaats van een gele, niet dat er een vervangende trein rijdt naar de eindbestemming.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten