Deventer vreest toename goederenvervoer spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Deventer vreest toename goederenvervoer spoor

Bericht door Daniel »

Deventer vreest toename goederenvervoer spoor
Geplaatst op: zondag 8 november 2009 om 21:51
Laatst bijgewerkt: zondag 8 november 2009 om 21:51

DEVENTER - De druk op het spoor in en rond Deventer wordt ontoelaatbaar groot als het rijk het zogeheten Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) zonder aanvullende maatregelen in Oost-Nederland uitvoert. "De wereld stopt niet bij de randstad", zegt verkeerswethouder Gerrit Berkelder.
Bij het PHS gaat het om een investering van 4,5 miljard euro in het spoor om de frequentie van het personenvervoer op de meeste drukke spoorlijnen (met name in de randstad) flink op te schroeven. Om daarvoor ruimte te maken is het nodig om goederenvervoer te verplaatsen naar bestaande lijnen in het oosten van het land.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Deventer vreest toename goederenvervoer spoor

Bericht door Ardan »

Tsja, uit het punt van geluidsoverlast kan ik het wel begrijpen. Ik woon een kilometer van de IJsselspoorbrug af, maar ik kan hem hier horen, zeker als de wind erop staat. Het is niet hinderlijk vind ik, maar de mensen die écht vlakbij het spoor wonen zullen er wel wat van gaan merken, zeker omdat er rond de binnenstad een rits ijzeren bruggen uit 1910 liggen die een aardige bak herrie kunnen produceren. In Colmschate/Vijfhoek zal het wel meevallen denkik, daar liggen geluidswallen of ligt het spoor op industrieterreinen.
Ik doe ook maar wat
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Deventer vreest toename goederenvervoer spoor

Bericht door playertwo »

Gewoon weer goederentreinen planmatig sturen over Zp - Hgl, scheelt bovendien een keer onnodig kopmaken voor het verkeer uit Ah richting Bh v.v. De gietijzeren bruggen kan je of stiller maken (scheelt ongeveer de helft aan geluidsproductie), of vervangen door betonnen exemplaren. Beiden zijn in ieder geval weer goed voor de werkgelegenheid.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Deventer vreest toename goederenvervoer spoor

Bericht door Bastiaan »

Had dat dan meteen gezegd! Dan was dat dik 150 pagina's tellende rapport nergens voor nodig geweest! :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MichOV en 35 gasten