Wat eten we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Vlees wordt echter onder een speciale atmosfeer verpakt en staat vaak een beetje onder druk. Die verpakking zo in de vriezer gooien zorgt voor vertraging bij het invriesproces, terwijl dat juist zo snel mogelijk moet gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daniel »

@Durashift: Haha, precies hetzelfde hier. Zijn die diepvrieszakjes inderdaad ideaal voor ten opzichte van boterhamzakjes (qua maat geldt voor het Oke merk bij de Plus hetzelfde als jij beschrijft).
Naast dat het natuurlijk een stuk efficiënter is om maar één rolletje plastic zakjes te hebben liggen. Ik kom alleen ondertussen om in de sluitertjes want wil die zakjes ook nog wel eens gebruiken om een open verpakking in de koelkast heen.

Wat restanten vlees betreft die ik langer wil bewaren: ik gebruik zelf altijd een binnenstebuiten gevouwen diepvrieszakje om m'n hand heen om het vlees uit de verpakking te pakken en trek die vervolgens om het vlees heen. Daarna gaat het over het algemeen in een luchtdicht afsluitbaar diepvriesbakje en dan werkt het prima om te bewaren. Maar een half jaar bewaren, dat haal ik nooit eigenlijk.

Qua eten werd het hier vandaag Broccoli met aardappels en een champignonsausje erover (had ik nog een aangebroken zakje van liggen). Erbij had ik wat nieuws dat ik op de vleesafdeling aantrof tijdens het boodschappen doen: een burger van kipdijgehakt met blokjes kaas erin. Bleek erg smakelijk te zijn, sowieso veel smaakvoller dan de reguliere kipburgers van samengeperst separatorvlees.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Durashift »

Ja, die clips gebruik ik ook niet. Draai de zak altijd wel een paar keer om, werkt ook en is makkelijk open maken, vind ik.

De diepvrieszak als 'handschoen' gebruiken doe ik ook met vooral gehakt of shoarma.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isadora »

Suus schreef:......Die verpakking zo in de vriezer gooien zorgt voor vertraging bij het invriesproces, terwijl dat juist zo snel mogelijk moet gebeuren.
Dus wat sneller fietsen van super naar huis is een alternatief.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Durashift »

Apart inpakken in zo'n diepvriestas bij de supermarkt of slager is stap 1 om de temperatuur uit het koelvak zo lang mogelijk te benaderen tijdens de transportreis. :wink:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isadora »

^^^ Natuurlijk, dat zal ik doen, dank je Durashift. :pos:

Vandaag moet ik overigens niet aan eten denken.
Heb vanochtend twee tabletten claritromycine moeten slikken.
Antibioticum tegen bacteriële infectie. Ben er behoorlijk misselijk van.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik had ook zo'n veranderde smaak van de claritromycine, lustte ineens geen koffie meer. Beterschap!

Ik maak kip tandoori (met kip uit de diepvries in een ziplockzakje).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isadora »

Toch maar een pannetje rijst gemaakt met verse groentes uit de wok.
Vanwege de adjuma had ik geen idee, of ik iets aan smaak miste. :D
Maar na het maal was iets fris zeer welkom, en dus........

Even een lesje watermeloen:
https://twitter.com/i/status/1113596415450722304
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Isadora, kom je nog een keer langs om vis te bakken? :)

Ze hebben zelfs Sint-Jacobsschelpen bij mij op de markt *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isadora »

Dat vis bakken gaat me onderhand (redelijk) goed af.
Belangrijkste is, er bij blijven staan, net als bij het vissen zelf eigenlijk. :D
Maar Sint-Jacobsschelpen heb ik me nog niet aan gewaagd.
Eerlijk gezegd wist ik tot nu toe niet eens van het bestaan. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door trolly »

isadora schreef:watermeloen
Ooooooo... moooooi!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Michael »

Mediterraanse noodles van Maggi was het vandaag
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door trolly »

Mediterraanse noodles... we call 'em spaghetti :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Ik heb die nog nooit gekocht, de roerbaknoedels kerrie vind ik wel lekker voor een snelle maaltijd :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ferdinand »

Is dat nou alleen een probleem bij onze lokale AH, of is het landelijk? De normale roomboterstroopwafels (dus niet met die vage smaken) zijn al twee weken op rij op de zaterdagmorgen uitverkocht bij AH De Clomp. Beetje jammer, want die van de AH zijn verreweg de beste in vergelijking met andere supermarkten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isadora »

Onlangs heb ik snoekbaars gegeten in een plaatselijke eetgelegenheid.
Vond dit absoluut geen succes, niet mijn smaak.
Nu vraag ik me af, of ik die aanbieding roodbaars wel of niet ga kopen.
Iemand ervaring?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Hainje »

Ferdinand schreef:Is dat nou alleen een probleem bij onze lokale AH, of is het landelijk? De normale roomboterstroopwafels (dus niet met die vage smaken) zijn al twee weken op rij op de zaterdagmorgen uitverkocht bij AH De Clomp. Beetje jammer, want die van de AH zijn verreweg de beste in vergelijking met andere supermarkten.
Lijkt me een lokaal probleempje. Vraag het gewoon een keer aan de supermarktmanager of een medewerker aan de servicebalie, die kunnen vast wel even voor je kijken. Als je in de Appie-app even het product opzoekt dan scheelt dat al een hoop zoekwerk, helemaal als je het zgn. NASA-nummer bij de hand hebt, dit zescijferig nummer tref je helemaal onderaan rechts in de app.
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Karl »

isadora schreef:Onlangs heb ik snoekbaars gegeten in een plaatselijke eetgelegenheid.
Vond dit absoluut geen succes, niet mijn smaak.
Nu vraag ik me af, of ik die aanbieding roodbaars wel of niet ga kopen.
Iemand ervaring?
Er zijn meer dan 7000 baarzen, dus ik zou me daar niet zo druk over maken. Roodbaars bestaat uit stevig wit vlees.
Het is een spectrum.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door en-es »

Ferdinand schreef:Is dat nou alleen een probleem bij onze lokale AH, of is het landelijk? De normale roomboterstroopwafels (dus niet met die vage smaken) zijn al twee weken op rij op de zaterdagmorgen uitverkocht bij AH De Clomp. Beetje jammer, want die van de AH zijn verreweg de beste in vergelijking met andere supermarkten.
In mijn lokale AH-vestiging merk ik de laatste tijd ook dat bepaalde producten structureel niet op voorraad zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Vaak een hint dat het product verdwijnt. Zo was de AH mosterdsoep in zak in beide maten al weken niet verkrijgbaar voordat de bordjes “verlaat het assortiment” verschenen (en de rest van de soepen een nieuwe verpakking kreeg). Heel soms verschijnt er een bordje “leverproblemen”, maar die is zeldzaam. Na de Brexit misschien iets minder...

Nou kan ik mij van stroopwafels niet voorstellen dat ze uit het assortiment gaan. Hmm...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daniel »

Wellicht is er een productieprobleem bij een stroopwafelbakker die veel aan supermarkten levert. Afgelopen maand waren er bij de Plus hier ook al de nodige lege schappen (met bordjes dat de leverancier momenteel niet kon leveren) waar normaal stroopwafels in staan. Maar daar is de levering de afgelopen weken juist weer op gang gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door trolly »

Suus schreef:“leverproblemen”
Alles goed, Suus? Zoiets kan heel ernstig zijn, en vaak (maar zeker niet altijd) alcoholgerelateerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Pastasalade met penne, groene pesto, feta, tomaat, komkommer, veldsla, paprika en ik twijfel nog over een appel
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cassie127 »

Hier gaat de BBQ voor de eerste keer dit jaar weet eens aan. *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

trolly schreef:
Suus schreef:“leverproblemen”
Alles goed, Suus? Zoiets kan heel ernstig zijn, en vaak (maar zeker niet altijd) alcoholgerelateerd.
Niet alles gaat goed, maar volgens mij ligt dat niet aan mijn lever.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten