Mag ik even kwijt #30

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daan »

Kan je niet gewoon 2 van 50 laatjes naast elkaar kwijt?

En technisch LEGO... Ik vind mezelf daar eigenlijk te oud voor, maar stiekem vind ik het ook nog steeds leuk :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

Daan schreef:Kan je niet gewoon 2 van 50 laatjes naast elkaar kwijt?

En technisch LEGO... Ik vind mezelf daar eigenlijk te oud voor, maar stiekem vind ik het ook nog steeds leuk :P
Je hoeft je nergens voor te schamen hoor :D Ik kreeg vorig jaar een enorme doos als kerstkado van m'n bedrijf, net als iedereen :) Denk dat 90 % van mijn collega's wel aanzienlijk ouder is dan jij, en een groot deel ervan vond het echt een enorm gaaf kado :lol:

Al waren er ook een paar die het niet zo positief konden oppakken :?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Ardan »

Ach ja, Lego.. ik ken een jongen van bijna 17 en die is er ook helemaal gek op, en daar komt-ie ook gewoon voor uit. Leuke dingen om te horen :)
Zelf was ik vroeger helemaal gek op K'nex. De doos staat op de kamer van mijn moeder, en als ik daar ben wil ik die doos altijd meenemen :mrgreen: hij past alleen niet in mijn rugzak.
Overigens kreeg ik echt de slappe lach van de Duckstadse Top 10 van muziekwinkel CD Olé, op de site van de Donald Duck:
1. Maak mijn hek - Gerard Jolig
2. Mamaplassie - Baby GaGa
3. Vuiltje in mijn hart - Jan Smet
4. 't Is mijn lijf - Bonbon Jovi en de Damesclub
5. Getsie, Gerard staat op 1 - Gordonbleu
6. Je rent zo - Jeroen van der Sloom
7. Herrie in de tent - De Stoppers
8. Alleen op de wereld - K1
9. Brokken in de melk - Alain Kwark
10. Als ik de baas zou zijn van het tehuis - Ouderen voor ouderen
:lol: :lol: :lol:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

hahah supermooi
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ach ja, Lego.. ik ken een jongen van bijna 17 en die is er ook helemaal gek op, en daar komt-ie ook gewoon voor uit.
:')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Ardan »

Oh ja, dat klinkt inderdaad een beetje raar.

Euhm...

'...en daar schaamt-ie zich echt niet voor.'
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Past niet echt bij de NS-site rariteiten maar dan maar hier:
Afbeelding
Up(grade/date) fout gegaan? Vinny, bel je de desbetreffende afdeling effe?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik hou van Berlijn! Ik heb er - inmiddels 2 jaar geleden - een heel vette duitse semi-hiphop/electroband leren kennen: Deichkind. Deze zomer heb ik ze zowel in Denemarken als in Berlijn live gezien, en dat zijn gewoon concerten om niet te vergeten. Iedereen onder invloed, alles wordt getrasht en echt iedereen gaat helemaal los. Waterpistolen, zakken veren, opblaasbare bootjes en luchtkastelen. Alles wordt het publiek in gesmeten, en onder begeleiding van die vette muziek wordt gewoon die hele zaal gereld. Uiteindelijk staat iedereen op het podium en moeten de rodi's hun best maar doen om alles een beetje heel te houden :lol:. Geweldig, ze zouden vorig jaar in Nederland komen (Dordrecht of Rotterdam ofzo), maar dat ging helaas niet door: de zaal was te klein om de activiteiten die Deichkind in gedachte had uit te voeren. Ik kijk al uit naar de kerst, wanneer er weer een concertje van ze voor mij in de planning staat in, jawel, Berlijn. Daar is het ook gewoon het best, je gaat helemaal van de kaart naar dat concert, komt er nog van de kaart-er uit en relt op straat gewoon verder. De hele sfeer en het publiek daar is gewoon gemaakt voor dit soort dingen. Kutnederland :(.

Oja, zo gaat het er ongeveer aan toe (officiele clip van hun 'hit' in Duitsland):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_3cLKC6tfGg&feature=fvw[/youtube]
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Jullie hoeven niet te gaan roepen dat o.a. me avatar het niet doet; wegens werkzaamheden ligt de server er twee dagen uit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Ardan »

ziggy schreef:... Iedereen onder invloed, alles wordt getrasht en echt iedereen gaat helemaal los. Waterpistolen, zakken veren, opblaasbare bootjes en luchtkastelen. Alles wordt het publiek in gesmeten, en onder begeleiding van die vette muziek wordt gewoon die hele zaal gereld. Uiteindelijk staat iedereen op het podium en moeten de rodi's hun best maar doen om alles een beetje heel te houden :lol:. (...) je gaat helemaal van de kaart naar dat concert, komt er nog van de kaart-er uit en relt op straat gewoon verder. ...
Dat geloof ik graag als ik dat zo zie... echt waar, dat kan alleen in Duitsland. Alleen al dat excentrieke uiterlijk van die gasten, dat zie je in Nederland amper. Ik vind sowieso dat over het algemeen Duitse jeugd vanaf een jaar of 13/14 er heel typisch uitziet en zich heel typisch kleedt, daar is de gemiddelde gothic die je nog wel eens met zijn jurk door de trein ziet zweven niks bij.
Die muziek vind ik trouwens nog best okee. Alleen die Duitse taal klinkt hier nergens naar, veel te soft en watjes-achtig. Ik vind Duits een mooie taal, maar aan Duitstalige hiphop heb ik bijvoorbeeld echt een bloedhekel, het klinkt echt niet.


Trouwens, STF, je avatar doet het niet.
:mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Stefan »

Zo, vanochtend m'n rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis van vandaag de eerste kilometers gereden. En u ziet.. I'm still alive. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

webguy schreef:date) fout gegaan? Vinny,
Ik zal maar zwijgen :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Stefan »

Dat zal vast codetaal zijn. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Geert »

Die Prorail-site ligt wel vaker plat met rare errors, en is sowieso erg traag. Erg profi. :lol:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Dat geloof ik graag als ik dat zo zie... echt waar, dat kan alleen in Duitsland. Alleen al dat excentrieke uiterlijk van die gasten, dat zie je in Nederland amper. Ik vind sowieso dat over het algemeen Duitse jeugd vanaf een jaar of 13/14 er heel typisch uitziet en zich heel typisch kleedt, daar is de gemiddelde gothic die je nog wel eens met zijn jurk door de trein ziet zweven niks bij.
Ja het is heel vet. Een goeie vriendin van mij is vorig jaar geëmigreerd naar Berlijn en altijd als ik daar een paar weken pit, trekken we veel op in 'the underground scene' (hoe cliché, ik hou niet van scenes, maar weet het ff niet anders te verwoorden). Dan kom je echt in de vetste berlijnse clubs, kraakpanden etc. In die paar jaar tijd zijn er ook cultuuromslagen zoals je in Nederland relatief niet veel (hoewel we er in de buurt waar ik woon(de) en veel in de arme artiestenbuurten wel veel van houden) van ziet: Punk, new-rave, indie, 'american hipsters' etc. In Berlijn is dat veel grootser, veel uitbundiger en ook belangrijk: er mag veel meer. De sfeer daar is veel vrijer en de hele stad is er gewoon voor gemaakt. Wat hier heel select gebeurt (je moet precies de mensen/feesten/clubs in toch ook wel 'foute' buurten* kennen), gebeurt in Berlijn op grotere schaal (hoewel je daar ook mensen moet kennen om de echte undergound parties te weten te komen), en dat is mooi. :)


* in Amsterdam vooral: Indische buurt, de Baarsjes deels Bos en Lommer. Meer voor de sjiekerds ook wel Oud-West.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door webguy »

Effe iets heel anders dan Berlijn :) Weet iemand nog vette Google Maps-achtige OV-dingen? Ik heb al Acturail van Prorail gespot, en voor de OV-Chipkaart is er een kaart met ophaal/oplaadpunten. Nog meer leuke voorbeelden die OV-gerelateerd zijn?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Berlijn is wel een toffe stad, maar op intellectueel gebied kan je beter in Hamburg zitten, daar gebeurt het eigenlijk wat internet/kranten/tv en andere belangrijke/invloedrijke media als tijdschriften betreft.
Zo zit daar: Der Spiegel, Stern, Die Zeit, ARD, NDR. Maar ook veel grote IT bedrijven verkiezen Hamburg boven Berlijn voor (hun Duitse) hoofdkantoor: Sap, Adobe Systems, IBM, AOL en bv Google en Yahoo Deutschland zitten daar.
Ben je op je toekomst gericht, kan je beter in Hamburg wonen, en in iets mindere mate Munchen. Berlijn staat een paar plaatsen lager op de ranglijsten wat dat betreft.

Een paar quotes wat ik her en der op internet tegen kom als ik hier wat verder op zoek:
‘Frankfurt is het financiële centrum, Hamburg mediastad. Berlijn heeft eigenlijk niets.’
Of:
‘Reich aber unsexy’, had een dansende demonstrant op zijn spandoek geschreven. De boodschap kreeg deze week luid bijval van het linkse dagblad Die Tageszeitung: Berlijn verliest zijn kracht als stad van de subcultuur, schreef een commentator.
Neemt niet weg dat Berlijn wel een leuke stad is :D 8-) Maar er zijn meer toffe steden in Duitsland die minder bekend zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

In Denemarken hebben ze een Java-applet waar de S-tog treinen van Kopenhagen op de kaart worden geplaatst.

http://byenspuls.dsb.dk/byens_puls/ByensPuls.html

Vind ik erg tof, want het volgt de treinen vrij exact!

in België schijnt er een versie op Google Maps te zijn, maar die kan ik nu niet vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door webguy »

De Belgische versie is hier: http://www.railtime.be/website/trainpos ... &z=13&da=D
Die Deense ken ik inderdaad. Iemand in Nederland heeft een wedstrijd gewonnen met een NLse implementatie maar die was beetje zwak omdat 'ie de AV data gebruikte :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Vinny »

‘Reich aber unsexy’
Ik heb een boekje over de Berlijnse subcultuur met allerlei graffity-uitingen en dergelijke foto's gekocht en daar stond de omgekeerde leus in.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Dat klopt ook, want dat is het meest gangbare over de afgelopen jaren, maar laatste tijd hoor je 'm steeds vaker dus zoals hierboven staat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Je zag daarnet een echtpaar wat ging oversteken bij een zebrapad mij echt aankijken met zo'n blik van; daar heb je weer van die hardrijdende jeugd... Echter, reed ik helemaal niet hard en remde helemaal niet stevig maar de auto kwam met luid gillende banden tot stilstand, ik dacht eerst dat het de auto achter me was maar er reed niemand achter me :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Dat klopt ook, want dat is het meest gangbare over de afgelopen jaren, maar laatste tijd hoor je 'm steeds vaker dus zoals hierboven staat.
Zolang daar nog meisjes rondlopen die zeggen: "Hoi, ik heet Julia en ik vind je lief; jij mij ook?" ga ik nog gewoon van de oorspronkelijke leus uit... :oops: :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Met een soortgelijke vraag op straat 's avonds laat, ben ik in Amsterdam eens in een sexclub beland. Nadat ik was binnengelokt, wist ik niet hoe snel ik weer weg moest gaan, om niet helemaal letterlijk en figuurlijk uitgekleed te worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Wubbo »

Nu het toch over Lego gaat: ik heb een nieuw spel gekocht in de Lego-winkel in Köln: Creationary. Creationary is een soort Pictionary, maar dan is het niet met tekenen maar met bouwen. Ik was van plan om het mezelf cadeau te doen met Sinterklaas, maar zo lang kon ik niet wachten dus ik heb vanavond al even gespeeld. Zelfs het vrouwelijke bezoek vond het een erg leuk spel, dus het is zeker een aanrader!

De Lego-winkel ook trouwens. En om ook aan te sluiten bij Berlijn: daar wordt er over 3 weken ook een geopend :).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten