Zullen we even rekenen? Voor het gemak ga ik uit van 2e klas en klapstoeltjes niet meegerekend:Wubbo schreef:Waarom zou een DDM overkill zijn en dat wat ze vervangen, een losse VIRM-VI niet? Ja, een DDM heeft wat meer zitplaatsen, maar zo veel verschil met een VIRM-VI is dat niet.
DDM-1:
Bv = 148 zitplaatsen
ABv = 68 zitplaatsen
Bvk = 108 zitplaatsen
Samenstelling is: Bvk+Bv+Abv+Bv+Abv+Bv+Loc = 108 + 148 + 68 + 148 + 68 + 148 = 688
VIRM-VI: 438 zitplaatsen 2e klas.
Bron: www.treinpunt.nl (via google).
Sorry, maar een slordige 250 zitplaatsen verschil vind ik nogal wat. 60 zitplaatsen erbij, en dan is het 10 bakken VIRM. Maarja, er zijn er meer bij NS die zo denken...
Gelukkig is NS een *kuch* alleraardigst bedrijf. Dus voor alle vriendelijkheid zijn in de NS-systemen enkele bovenste verdiepingen 1e klas in een VIRM-VI gerekend als 2e klas (gedeklasseerd), echter is er in de stellen geen spoor te bekennen van deze deklassering (er is niets omgestickerd). Altijd leuk, die teltrucjes van NS :). Er zijn hier nogal wat voorstanders van aanbesteding, nou wat mij betreft mag het management van NS wel een keer aanbesteed worden, allemachtig wat wordt daar gesjoemeld met (tel)cijfers. Dus mensen, als je een te korte trein hebt, en het is toevallig een spitstrein in de 800 of 3000, het kan aan de fijne telcijfertjes liggen. Voor meer trucjes: ik heb nog een voorraadje liggen.