Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Anne »

BusFreakRotterdam schreef: Positief voor mij als wandelaar dat ik weer met de bus naar Nisse kan, iets wat tot op heden alleen kon met de haltetaxi!
Of op een aantal zomerse dagen met de motorwagen van de SGB :wink:
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

BusFreakRotterdam schreef:Dorpsraad volledig verrast door het laten vervallen van het trajectdeel Eelde-Maldegem v.v. op lijn 612!

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/bu ... ~a32b5cba/
Deze mensen leven echt onder een steen. De trend is al 15 jaar zo. CXX kan ook weinig anders met het zeer beperkte budget.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

Ach, de verkiezingen komen er aan. Gratis OV, ja dat gaat helpen als je de bus nergens de ruimte geeft.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Rijden er in Zeeland momenteel eigenlijk nog "tijdelijke" bussen zoals de ex-Sternet Citaros?
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Rkl »

Al een tijdje niet gezien.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Lijn 45 »

De Citaro's zijn al lang weer verkast, verder rijden er naar mijn weten geen tijdelijke bussen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Frank93 »

Ik was vandaag in Oude-Tonge om mijn rondje Zeeland te doen maar de tijd heeft daar lang stilgestaan volgens mij. Er hing nog een lijnennetkaart uit 2015 en volgens het haltebord gaat lijn 133 nog steeds naar Vlissingen NS, wat volgens de wiki sinds december 2007 al niet meer het geval is.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

De Zeeuwse haltedienst komt daar ook niet meer, sinds HWGO van Connexxion is komt de haltedienst uit Heinenoord en die zullen wel geen Zeeuwse lijnennetkaarten hebben. Ben allang blij dat er lijnennetkaarten van HWGO in de hokjes hangen, die hebben ze de eerste 2 jaar ook niet gehad..
Dat soort dingen blijf je helaas houden bij Connexxion.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Enkele dagen geleden was ik dankzij CXX Zeeland voor de eerste keer in mijn leven zwartrijder, hoewel maar voor enkele minuten. :)
Ik heb geen OV-Chipkaart en dus met het 30-minuten-ticket onderweg, omdat mijn reis van halte tot halte volgens dienstregeling 29 minuten duurt. Ingestapt ben ik op het beginpunt van de buslijn en de bus stond al enkele minuten eerder daar. De 30 minuten begonnen echter tot mijn verbazing niet pas vanaf de vertrektijd te tellen maar vanaf het moment van verkoop...... :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Hainje »

Was vroeger eigenlijk ook al zo, om dat te ondervangen werd de chauffeursstempel meestal een kwartiertje vooruit gezet.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Kwartiertje? Soms kreeg je er drie kwartier extra bij :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij waren er ook veel chauffeurs die wanneer ze opstapten de stempel dusdanig ver vooruit zetten dat ze dat niet meer hoefde te doen totdat ze pauze hadden.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

ICE11 schreef:Enkele dagen geleden was ik dankzij CXX Zeeland voor de eerste keer in mijn leven zwartrijder, hoewel maar voor enkele minuten. :)
Ik heb geen OV-Chipkaart en dus met het 30-minuten-ticket onderweg, omdat mijn reis van halte tot halte volgens dienstregeling 29 minuten duurt. Ingestapt ben ik op het beginpunt van de buslijn en de bus stond al enkele minuten eerder daar. De 30 minuten begonnen echter tot mijn verbazing niet pas vanaf de vertrektijd te tellen maar vanaf het moment van verkoop...... :roll:
Over die tijden wordt sowieso niet zo heel erg moeilijk gedaan, heb vaak genoeg ritjes van 16 minuten gemaakt waarvoor ik dan gewoon een 15-minuten ticket kreeg.. En als er dan toch controle is kan de chauffeur altijd bevestigen dat hij het ticket iets te vroeg heeft verkocht.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Halte Kamperland Tuincentrum is blijkbaar opgeheven, er staan geen borden meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Klopt, is op 24 februari van dit jaar opgeheven. Leek mij nu ook niet echt de veiligste halte als ik het zo op Streetview zie :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Aking »

ICE11 schreef:Halte Kamperland Tuincentrum is blijkbaar opgeheven, er staan geen borden meer.
Je wilde een schep halen om kuilen te graven op het strand? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Het Tuincentrum zelf is toch ook al enkele tijd opgeheven! :wink:
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Wat een ellende iedere vrijdag weer met lijn 19 - Breda bus. Zit nu ook weer in een bus die 43 minuten vertraging heeft richting Breda....
Kan Connexxion niet een aparte dienstregeling maken en extra bussen inzetten op vrijdagen? Antwerpen is iedere keer weer de bottleneck.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Chrysa »

Ze zetten toch al zat extra bussen in op vrijdagen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

De reizigers krijgen precies waarvoor ze hebben gestemd en daar zullen ze het mee moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ArrivaBas »

BusFreakRotterdam schreef:Wat een ellende iedere vrijdag weer met lijn 19 - Breda bus. Zit nu ook weer in een bus die 43 minuten vertraging heeft richting Breda....
Kan Connexxion niet een aparte dienstregeling maken en extra bussen inzetten op vrijdagen? Antwerpen is iedere keer weer de bottleneck.
Is elk half uur een bus nog niet genoeg? De tweeuurdienst wordt al verviervoudigd op vrijdagmiddag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als alle bussen structureel minimaal 30 minuten vertraging oplopen op vrijdagmiddag kan je je afvragen of de dienstregeling wel gehandhaafd cq goed is. Ik zat in een bus die uitpuilde van de reizigers, chauffeur klaagde steen en been over deze lijn... volgens hem zou een gelede bus op iedere rit op vrijdag en zondag al schelen om iedereen fatsoenlijk mee te kunnen nemen, maar goed ben op het station van Breda aangekomen! _O_
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Hainje »

Extra bussen inzetten heeft ook niet zoveel nut als die net zo goed in de file belanden.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Dit is de oorzaak:
Suus schreef:Het is geen centenkwestie of roosterprobleem, de mobiliteitscrisis in Antwerpen is het probleem.

Een middeleeuwse stad is gewoonweg niet in staat grote hoeveelheden auto's te verwerken die door belastingmaatregelen in België ook nog bijna gratis rondrijden. Dat heeft ontwrichtende effecten op buslijn 19.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten