Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik kwam vanochtend bij de Ap op de kaasafdeling "Alphenaer Geitenbrie" met "een korst als Franse brie" maar dan gemaakt in Nederland tegen. Z2N? :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik vlucht morgen het land uit, ik geef AH een week om deze grove fout recht te zetten. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Kun je rekenen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Maanden van tevoren plannen dat AH zulke stommiteiten begaat en daarom de grens over vluchten? Daar kan ik niet op rekenen. Al heb ik mijn tickets voor morgen pas gisteren geboekt, maar dat is een ander verhaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ja laat nou maar, met je andere verhaal verpest je heul m'n grap -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Gewoon wat duidelijker zijn Aking, dat scheelt een hoop verwarring. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

hm, vaak beloven verpakkingen in supermarkten méér dan de inhoud waar kan maken. :wink:

Deze keer had ik bij de Aldi het omgekeerde. Er zat meer in dan de verpakking aangaf. 8 soesjes in chocoladesaus (mousse) erin, 6 stuks stond op de doos. *O*
.. en dat ook nog eens in de afprijzing.
:)

't smaakt ook nog wel okay.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Haha ze hebben toch niet voor niets de slogan "Hoge kwaliteit - Lage prijs" en "Natuurlijk ALDI!" :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

"Hoge kwaliteit lage prijs" is toch Lidl?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Nouja, lage prijs... Dirk goedkoopste en ALDI duurste supermarkt :wink:

Meer in een verpakking dan erop stond heb ik in het verleden trouwens wel diverse keren gehad met zakken afbakbroodjes waar er dan 11 in plaats van 10 zaten ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^^^ Ja, ik las het net ook.

Ik had al eerder zoiets gehoord, dat de Lidl en Aldi helemaal niet meer 'de goedkoopste' is.
Het is ook maar net wat je er koopt natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nu ik toch wat meer tijd heb bezoek ik de verse warenmarkt die twee keer per week in de wijk wordt gehouden, daarbij is elke supermarkt duur :P

Zo vraagt de Ap deze week € 3,29 voor een net avocado's van 750 gram. Ik heb donderdag € 1 betaalt voor zes avocado's. De Plus vraagt € 1,59 voor twee rode pepers. Ik heb er van de week 8 gekocht voor € 0,20. De Jumbo vraagt € 1,43 voor drie limoenen. Ik heb er van de week 7 gekocht voor € 1,00. De Dirk vraagt € 2,29 voor een schaal makreelfilets. Ik kocht vorige week een hele gerookte makreel voor € 1,50. De Coop vraagt € 0,99 voor 500 gram trostomaten. Ik kocht vandaag 1,2 kilo trostomaten voor € 1,20. Een kilo bananen is € 1,09 bij de Lidl. De kiloprijs voor mijn tros bananen was € 0,89 *O*

Maarja, vlees en brood is niet te krijgen op de markt (wel turkse pizza's (€ 1,80 met salade), loempia's (€ 0,70), geroosterd mais (€ 1), kopjes koffie (€ 0,50) en er is zelfs een snackautomatiek), dus daarvoor ben je nog wel op de lokale middenstand/supermarkt aangewezen. De slager is bijna altijd goedkoper dan de supermarkt maar varkensvlees krijg je er niet (wel geitvlees) en dat vind ik soms toch wel lekker, bijvoorbeeld in een ouderwetse Babi Ketjap. En een ouderwets volkorenbrood vind ik ook niet bij de bakker, wel schalen vol baklava en warme simits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Nouja, lage prijs... Dirk goedkoopste en ALDI duurste supermarkt :wink:

Meer in een verpakking dan erop stond heb ik in het verleden trouwens wel diverse keren gehad met zakken afbakbroodjes waar er dan 11 in plaats van 10 zaten ofzo.
Die vergelijking is alleen scheef want ze kijken alleen naar de prijs en niet naar de kwaliteit en daar zit nog wel een verschil. Ze zijn daar in de normale super op de knieën door de winkel gegaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

@ Suus: zijn je groente en fruit wel een beetje van kwaliteit en houdbaar?

Mijn ervaring met de multiculti supermarkt is dat het agf assortiment inderdaad voordelig geprijsd is maar wel van een bijpassende kwaliteit.
Snel opeten dus. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nee hoor, prima houdbaar. Sommige avocado’s waren eetrijp, andere nog niet. Bananen waren nog aan het vergelen, tomaten zijn nog lekker stevig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Belgische supermarkten willen te gaan overleggen over uniforme kleurtjes voor paaseitjes: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/15 ... aaseieren/

Mogelijk dat het in twee jaar is geregeld :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Wat is nou het nut van controle bij de zelfscan als ik zelf vijf producten uit mijn tas moet pakken om te laten controleren? :') De gewiekste crimineel verstopt dus dat ene product dat hij niet wil betalen onderin zijn tas et voilà...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Suus schreef:De Belgische supermarkten willen te gaan overleggen over uniforme kleurtjes voor paaseitjes: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/15 ... aaseieren/

Mogelijk dat het in twee jaar is geregeld :o
Dat artikel is twee weken later gedateerd dan ik dacht :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

umbusko schreef:Wat is nou het nut van controle bij de zelfscan als ik zelf vijf producten uit mijn tas moet pakken om te laten controleren? :') De gewiekste crimineel verstopt dus dat ene product dat hij niet wil betalen onderin zijn tas et voilà...
De niet-gewiekste crimineel pakken, de gewiekste crimineel ontkent toch glashard tot aan de rechter aan toe :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Zelf producten pakken heb ik nog niet meegemaakt bij zelfscan-controle's, wel dat de kassière geen zin heeft om moeilijk te doen en alleen producten bovenin de tas herscant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik dacht dat bij controle het systeem aangeeft welke producten ter controle gescand moeten worden?

Ik heb het, lang geleden, wel eens gehad dat de AH dame naar een specifiek product op zoek was dat, inderdaad, nogal onderin de tas zat.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door microshit »

umbusko schreef:Wat is nou het nut van controle bij de zelfscan als ik zelf vijf producten uit mijn tas moet pakken om te laten controleren? :') De gewiekste crimineel verstopt dus dat ene product dat hij niet wil betalen onderin zijn tas et voilà...
Da's niet helemaal de bedoeling :p Medewerk(st)er zou zelf de producten horen uit te kiezen en ook weer netjes terug te stoppen. Een beetje handige let dan nog op duurdere/makkelijk verborgen producten. Maar zo heeft 't idd weinig nut
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Durashift schreef:Ik dacht dat bij controle het systeem aangeeft welke producten ter controle gescand moeten worden?
Dat zou raar zijn want dan ben je op zoek naar producten die al gescand zijn. Tenminste, als ik alleen een blikje cola, een net sinaasappels en een stuk kaas heb en het systeem zegt dat er broccoli gescand moet worden lijkt dat me een beetje gek.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

trolly schreef:
Suus schreef:De Belgische supermarkten willen te gaan overleggen over uniforme kleurtjes voor paaseitjes: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/15 ... aaseieren/

Mogelijk dat het in twee jaar is geregeld :o
Dat artikel is twee weken later gedateerd dan ik dacht :shock:
Chocolade van de paaseitjes is vaak tot net na volgend jaar Pasen houdbaar.
Wij hadden dit jaar ook eerst nog een restpartij van vorig jaar in de verkoop met een Tht op eind mei van dit jaar. Kon je heel goed zien overigens, want de verpakking was anders dan die in de folder stond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten