Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door katvis »

Er is een trein ontploft in Nijmegen op het rangeerterrein, 1 dode :o
https://www.ad.nl/binnenland/ontploffin ... ~ae29e96f/
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Een foto bij omroep Gelderland toont de hulpdiensten bij de vloot terzijde gesteld DM'90.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

En een flinke deuk in het dak :shock:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Onderdelen van de trein liggen tot 100 meter verderop in een tuin, zo meldt de Gelderlander. De politie houdt er rekening mee dat de omgekomen persoon zelfmoord wilde plegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:zelfmoorddoding
FTFY :wink:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Daniel schreef:Onderdelen van de trein liggen tot 100 meter verderop in een tuin, zo meldt de Gelderlander. De politie houdt er rekening mee dat de omgekomen persoon zelfmoord wilde plegen.
Als ik de politie was, zou ik er rekening mee houden dat die opzet geslaagd is :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4457
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Wel een aparte manier om je zelf om het leven te brengen...................
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Als je echt een einde aan je leven wilt maken, dan word je creatief. Vooral omdat depressie of iets soortgelijks zelden als serieus argument wordt geaccepteerd bij euthanasie.

Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
🍉
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

NS trein(deel) in je tuin. :shock:
Spoiler: show
Afbeelding

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... g-in-trein
Ik las op NOS.nl dat een buurtbewoner kruitdampen rook (vuurwerk) en geen gas rook.

Wubbo schreef:
Durashift schreef:
Daniel schreef:OBIS geeft de bestemmingen per treinstel weer en niet voor de gehele trein, (..).
Fijn is dat, voor mensen die afhankelijk zijn van gesproken reisinformatie. :roll:
Je wil dan toch juist weten wat de eindbestemming is van het stel waar je in zit, niet van het andere treinstel? Het lijkt me in ieder geval een verbetering ten opzichte van maar door de hele trein de formele eindbestemming omroepen, terwijl het stel waar je in zit daar niet heen gaat.
Ja, dat ook. Ik ga uit van de situatie dat reizigers, per abuis, in het verkeerde treinstel zitten en dus moeten overstappen naar het voorste. Service naar de reiziger.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Een reiziger noemt het ICR-materiaal een “ambachtelijk treinstel”. <3
Geoff zou het vast "a proper train" noemen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
Dat spul daar wordt toch allemaal zwaar bewaakt? Of is het net zoals op de Dijksgracht waar de hekken al maanden open staan? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Ik heb geen idee, ik ben nog niet helemaal uit de kast als treinfapper. Dus hoe de beveiliging daaromheen is weet ik niet.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

-o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Sorry pop.
🍉
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren een aanrijding met een persoon tussen Leiden en Schiphol, dus mijn geplande reis over Schiphol ging niet door. Alternatief was de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie], al vond de reisplanner de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] (met overstap op spoor 10 op Sloterdijk) een beter plan.

Vandaag naar Rotterdam geweest. Voor binnenkomst van de Internationale Intercity Direct van 10:40 op Schiphol werd omgeroepen dat het vertrekspoor op de borden zou worden weergegeven. Na instappen riep de HC met een heel zwaar Frans accent in het Engels om dat ‘for internal service tickets, a supplement is needed’. Gevalletje toeslag voor binnenlandse reizen zo cryptisch mogelijk uitleggen… Overigens werd bij aankomst in Rotterdam de uitstapzijden niet omgeroepen, dacht dat dat verplicht was in internationale treinen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 670 rijdt met een ICM3 van Leeuwarden naar Rotterdam. De beelden kan je er zelf wel bij fantaseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

VIRM schreef:Overigens werd bij aankomst in Rotterdam de uitstapzijden niet omgeroepen, dacht dat dat verplicht was in internationale treinen?
Dat is het niet helaas, het gebeurt alleen op treinen van/naar Duitsland (waar het wel verplicht is).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jjasloot »

Was het niet meer omdat in de IC Berlijn de deuren aan beide kanten openkunnen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Ik hoor "ausstieg in fahrtrichtung links/rechts" eigenlijk standaard in treinen die naar Duitsland rijden, dus of het met de IC Berlijn te maken heeft betwijfel ik.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Voor de Benelux was het een tijdje onderdeel van de instructie, maar sinds de Benelux in sandwichbedrijf rijdt is de deurbeveiliging aangepast en kunnen bij stilstand op een station niet meer de deuren aan beide zijden geopend worden. De instructie is daarmee komen te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Als je echt een einde aan je leven wilt maken, dan word je creatief. Vooral omdat depressie of iets soortgelijks zelden als serieus argument wordt geaccepteerd bij euthanasie.

Edit: al klinkt de verklaring dat de trein illegaal werd bewoond ook wel logisch. Eigenlijk nog wel iets logischer dan een suïcidepoging.
In elk geval is het niet verbazingwekkend dat je zo'n klap niet overleeft als je de ravage in het treinstel ziet :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Suus schreef:De 670 rijdt met een ICM3 van Leeuwarden naar Rotterdam. De beelden kan je er zelf wel bij fantaseren.
Je mag er ook nog bij inbeelden dat de trein al vol langs het perron van Amersfoort stond en er toen nog zeker 100 overstappers uit de IC Berlijn bij wilden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

En voor wie dat niet kan inbeelden is er ook nog beeldmateriaal van: https://twitter.com/DhrBruce/status/1117494984847101952
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Caffer »

Subtiele prank van de conducteur net in de intercity richting Schiphol Airport: bij Amsterdam Bijlmer Arena werd met een archaïsche polygoon-journaalstem omgeroepen "Volgende halte; Bijlmermeer. Overstappen voor de richting, Duivendrecht, Amstelstation en Muiderpoortstation". :lol:

Het klonk als een originele opname uit die tijd en ik dacht de stem van Philip Bloemendal te herkennen, maar weet niet hoeveel mensen er toen zo klonken. Weet iemand waarvan die opname afkomstig kan zijn, of is de mastermind achter de grap toevallig op dit forum aanwezig? De oorspronkelijke automatische halte-afroep van de Amsterdamse metro ligt voor de hand, maar dan zijn de overstapmogelijkheden weinig logisch.
We kunnen er niet meer Onderuit
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten