De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Episode 66, Dag 3

Vandaag reis ik twee keer met de bus.

Mijn route dusver:
Dag 1 (Vrijdag):
Arriva Buslijn 1: Schiermonnikoog, Strandhotel > Schiermonnikoog, Veerdam (12:55-13:06)
(Hint: Ik kom van hoog. Ik startte op een halte op de duinen, een stuk hoger gelegen dan het grootste deel van het eiland, en tevens in de buurt van de vuurtoren.)
Dag 2 (Zaterdag):
Wagenborg Veerdienst 2: Schiermonnikoog > Lauwersoog (10:30-11:15)
Arriva Buslijn 155: Lauwersoog, Haven > Anjum, Nieuweweg (11:22-11:28)
(Hint: Ik heb een broodje gecocht. Naast Anjum, Nieuweweg zit een coop waar je verse broodjes kan halen. gecocht was een samenvoeging van gekocht en coop.)
Dag 3 (Zondag):
Arriva Buslijn 155: Anjum, Nieuweweg > Dokkum, Busstation (15:27-15:39)
Arriva (Bel)buslijn (Opstapper) 7151: Dokkum, Busstation > Burdaard, Jislumerdyk (16:00-16:25)

Iets zegt mij dat ik helemaal niet zit waar jullie hadden verwacht, de waddeneilanden zijn nou niet bepaald makkelijk te bereiken met het OV met een reis van een uur of minder. :3

Hier is de kaart van mijn route zo ver en alle routes van de jagers tot nu toe:
Afbeelding

En zoals al eerder aangeboden: Kleurtjes kiezen voor je lijn kan nog steeds :) (Behalve Grijs/Zwart, die houd ik apart voor de dief)
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op zo 14 apr 2019, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Met lijn 436 en metro D van Den Bommel, P+R N59 via Rotterdam Zuidplein naar Rotterdam Centraal.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Die kaart met die kleurtjes is een leuk initiatief! :D

Van Amsterdam Zuid met de intercity naar Lelystad Centrum
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Tot dag 3 kan je gewoon niet weten waar iemand zit. Vandaar dat ik tot dag 3 bijvoorbeeld altijd naar Schiphol Airport reis omdat ik daar de meeste plekken het snelst kan bereiken. Vandaag reis ik per intercity van 22.04 van Schiphol Airport naar Lelystad Centrum.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Om 2043 sprinter naar 's-Hertogenbosch. Aankomst aldaar om 2059
Dan 2108 IC tot Utrecht CS waar ik om 2135 aankom.
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

PHS schreef:Met de snelbus en intercity van Goes naar Roosendaal.
Dit kan volgens mij niet, je staat voor zo ver ik weet niet op een plek waar de NS Snelbus stopt. Je staat volgens mij (nog steeds) op Goes, Tiendenschuur.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op ma 15 apr 2019, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik neem een Intercity van Rotterdam Centraal naar Haarlem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: De Jacht!

Bericht door TreinenFreak »

Van Roosendaal naar 's-Hertogenbosch
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

PHS schreef:
PHS schreef:Ik ga met bus 641 van station Middelburg naar station Goes.
@Drechtblub: ik was die dag doorgereisd naar Goes, dat ik onderweg nog de crimineel heb gevangen maakt niet uit lijkt mij.
Klopt. Zet van PHS is in orde bevonden.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

PHS schreef:
PHS schreef:Ik ga met bus 641 van station Middelburg naar station Goes.
@Drechtblub: ik was die dag doorgereisd naar Goes, dat ik onderweg nog de crimineel heb gevangen maakt niet uit lijkt mij.
Mijn excuus, dat heb ik gemist. Mijn excuses voor het foutje in checken aan mijn kant. Dit is nog even wennen allemaal. :wink:
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Yanaike schreef:Afbeelding (Sorry voor het woordgrapje (A) ) zodat je hopelijk de vragen ziet voordat ik reis vanavond
Twee vraagjes:

1. Ik heb veel reismogelijkheden nu, daarvan zijn er 2 reismogelijkheden nu, vanaf het punt waar ik nu sta naar waar ik naar toe wil, maar omdat één van die plekken die in de dienstregeling als overstaphalte is gemarkeerd, maar niet in 9292 accepteert die de overstap (1/61 minuut) niet op de kortere route (- circa 15 minuten) en geeft die me alleen de langere route met een 0 minuten overstap. Dit is een plek waar 9292 duidelijk fout zit, ben ik hier zoals de regels aangeven verplicht de langere route nemen, aangezien de kortere technisch gezien aldus 9292 niet kan, onlangs dat het duidelijk is dat dit wél kan?

2. Mogen de oranje correctietijden van realtime informatie gebruikt worden voor reizen als die er zijn? In dit geval maakt dit een rit van nét boven een uur normaal, nu precies een uur. (te vroeg bij aankomst, niet vertraagd) Dit is een reis die aldus 9292 kan en dus aan de regels voldoet, maar dit kan ook flink misbruikt worden en het spel overgecompliceerd maken. Ik stel voor persoonlijk om dit niet toe te laten, maar jij bent de spelbeheerder en andere spelers hebben misschien een andere mening dus ik vraag het aan jou.

Voor de jagers: Misschien ga ik wel compleet de andere kant op dan waar ik nu aan denk, ik heb nog een flink aantal uurtjes voor dat ik weer kan reizen, ik zou de vraag aan Yanaike niet gebruiken als hint als ik jullie was.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op ma 15 apr 2019, 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Het gaat erom dat je reis mogelijk is op de dag dat je reist (gerekend van 4:00 vandaag tot 4:00 morgen). Vertragingen tellen niet mee voor de reis, in tegenstelling tot geplande werkzaamheden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: De Jacht!

Bericht door bys1 »

0. Dat heet "lokquote".

1. Sowieso vind ik de regels hier een beetje vaag. Wat mij betreft is een overstap mogelijk zodra de overstaptijd niet minder dan nul minuten is.

2. Nee. Je hoeft geen rekening te houden met vertragingen, andersom mag het dus ook niet.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

@drechtblub: en als je het met een via-route doet?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

@ZO6176 Dan geeft die me 61 minuten overstaptijd ipv 1. :')
Ik blub in het Drecht.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: De Jacht!

Bericht door jelmerrr »

Ik reis van Utrecht Centraal met de IC naar Zwolle
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Twee vraagjes:

1. Ik heb veel reismogelijkheden nu, daarvan zijn er 2 reismogelijkheden nu, vanaf het punt waar ik nu sta naar waar ik naar toe wil, maar omdat één van die plekken die in de dienstregeling als overstaphalte is gemarkeerd, maar niet in 9292 accepteert die de overstap (1/61 minuut) niet op de kortere route (- circa 15 minuten) en geeft die me alleen de langere route met een 0 minuten overstap. Dit is een plek waar 9292 duidelijk fout zit, ben ik hier zoals de regels aangeven verplicht de langere route nemen, aangezien de kortere technisch gezien aldus 9292 niet kan, onlangs dat het duidelijk is dat dit wél kan?

2. Mogen de oranje correctietijden van realtime informatie gebruikt worden voor reizen als die er zijn? In dit geval maakt dit een rit van nét boven een uur normaal, nu precies een uur. Dit is een reis die aldus 9292 kan en dus aan de regels voldoet, maar dit kan ook flink misbruikt worden en het spel overgecompliceerd maken. Ik stel voor persoonlijk om dit niet toe te laten, maar jij bent de spelbeheerder en andere spelers hebben misschien een andere mening dus ik vraag het aan jou.
Ik weet niet of ik de vragen helemaal begrijp, maar:

1. 9292.nl is leidend. Als een overstap volgens 9292 niet te maken is, dan is die reis niet toegestaan. Dit om allemaal subjectieve overstapregels te voorkomen.

2. Het gaat om de oorspronkelijke reis. Dingen zoals vertragingen, verstoringen en versnellingen tellen niet mee, omdat je achteraf niet meer (makkelijk) kunt nagaan of een bus wel of niet vertraagd was. Geplande wijzigingen in de dienstregeling en werkzaamheden tellen wel mee.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

61 minuten kan helaas niet.

Maar.......
Wanneer je bijvoorbeeld op station X aankomt. En je reist dag erop per bus verder vanaf het busstation aan het station gelegen dan hoef je het lopen niet mee te tellen.
Tot slot nog wel handig om te weten. Lekbrug vianen oost en west zijn 2 verschillende haltes. Net als tolplein.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Yanaike schreef:
Twee vraagjes:

1. Ik heb veel reismogelijkheden nu, daarvan zijn er 2 reismogelijkheden nu, vanaf het punt waar ik nu sta naar waar ik naar toe wil, maar omdat één van die plekken die in de dienstregeling als overstaphalte is gemarkeerd, maar niet in 9292 accepteert die de overstap (1/61 minuut) niet op de kortere route (- circa 15 minuten) en geeft die me alleen de langere route met een 0 minuten overstap. Dit is een plek waar 9292 duidelijk fout zit, ben ik hier zoals de regels aangeven verplicht de langere route nemen, aangezien de kortere technisch gezien aldus 9292 niet kan, onlangs dat het duidelijk is dat dit wél kan?

2. Mogen de oranje correctietijden van realtime informatie gebruikt worden voor reizen als die er zijn? In dit geval maakt dit een rit van nét boven een uur normaal, nu precies een uur. Dit is een reis die aldus 9292 kan en dus aan de regels voldoet, maar dit kan ook flink misbruikt worden en het spel overgecompliceerd maken. Ik stel voor persoonlijk om dit niet toe te laten, maar jij bent de spelbeheerder en andere spelers hebben misschien een andere mening dus ik vraag het aan jou.
Ik weet niet of ik de vragen helemaal begrijp, maar:

1. 9292.nl is leidend. Als een overstap volgens 9292 niet te maken is, dan is die reis niet toegestaan. Dit om allemaal subjectieve overstapregels te voorkomen.

2. Het gaat om de oorspronkelijke reis. Dingen zoals vertragingen, verstoringen en versnellingen tellen niet mee, omdat je achteraf niet meer (makkelijk) kunt nagaan of een bus wel of niet vertraagd was. Geplande wijzigingen in de dienstregeling en werkzaamheden tellen wel mee.
1. voelt nogal knullig dat die 61 minuten rekend ipv 1 maar ik snap de regel wel nu je dat zo zegt. 2. Ook duidelijk, helemaal prima. - Thanks voor het snelle antwoord.
Ik blub in het Drecht.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Soms helpt het nog als je wat eerder/later op dezelfde dag zoekt, dan zijn overstappen soms net wat ruimer?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

De overstap is er überhaupt alleen al op een beperkt deel van de dag, overdag is die 20+ minuten is omreizen sneller en nee, er zit jammer genoeg nergens een variatie in waar door het toch kan. :') Maar bedankt voor de tip :pos:
Ik blub in het Drecht.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Tja... soms zijn de OV-reistijden niet helemaal ideaal voor dit spel. Amsterdam Zuid - Zwolle is met 1:01 ook zo'n leuke die nét niet kan :(
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Yanaike schreef:Tja... soms zijn de OV-reistijden niet helemaal ideaal voor dit spel. Amsterdam Zuid - Zwolle is met 1:01 ook zo'n leuke die nét niet kan :(
Daarom is het wenselijk dat de snelheid op dat baanvak verhoogd wordt zodat wij het spel beter kunnen spelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten