Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

trolly schreef:Klopt, maar heeft niks met de bovenleidingsmasten te maken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Pouw 350=Qbuzz 4378..
Pouw 352=Qbuzz 4381..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja...
Syntus Utrecht schreef:Vanaf 21 april wijzigt de dienstregeling op lijn 83 …
Lijn 83 Veenendaal Centrum - Veenendaal West - De Klomp
Naar verwachting wordt eind april de nieuwe Voorpoorttunnel in Veenendaal geopend. Zodra dit het geval is, zal lijn 83 via deze tunnel gaan rijden. Op de nieuwe route worden twee haltes toegevoegd: de haltes Arsenaal en Kazemat.
Maar op de website over de Voorpoorttunnel staat al bijna een maand dit...
Voorpoort.nl schreef:Het is zo ver! Op zaterdag 13 april gaat de autotunnel officieel open en vanaf dan kunt u gebruik maken van de verlengde Voorpoort en de nieuwe spoorwegonderdoorgang.
Als lijn 83 zodra de tunnel open is er doorheen gaat rijden, dan wijzigt de dienstregeling dus per 15 april (op zondag rijdt 83 immers niet) en niet op 21 april :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Gemeente Veenendaal heeft het ook over 13 april.

https://www.veenendaal.nl/info-over-de- ... d-verkeer/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Syntus 1092 heeft op kruising N412/N237 een aardige klapper gemaakt. Kruising De Bilt in en uit zit dicht. Linkerkant van de bus bij chauffeur is beschadigd. Van de Opel Corsa is de gehele rechterkant in elkaar gedrukt. Ben geen verzekeraar, maar gok dat ie total loss verklaard wordt

Ongeluk gebeurde omstreeks 9:30, nu twee uur later wordt de bus weggetakeld.

Update:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1907192/
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ja, die Corsa is wel aardig krom op de A-stijl en daksectie. Lijkt mij ook technisch als ook economisch t.l.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

De chauffeur van die Corsa (gewond en afgevoerd, trouwens - lijkt me belangrijker dan krom blik) mag nog blij zijn dat hij geen bijrijder had.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

ChrisGBNL schreef:Zojuist zag ik een van de Pouw/U-OV Citaro bussen op lijn 30 rijden richting Overvecht, ik heb ze hiervoor enkel op lijn 12 en 18 gezien.
Ik zag de 4374 net op lijn 6 rijden.
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:De chauffeur van die Corsa (gewond en afgevoerd, trouwens - lijkt me belangrijker dan krom blik) (..)
Zeker. Denk dat die persoon zich nu om heel andere dingen 'druk' maakt.
nvdw schreef: (..)
mag nog blij zijn dat hij geen bijrijder had.
Dat ook.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Tja...
Syntus Utrecht schreef:Vanaf 21 april wijzigt de dienstregeling op lijn 83 …
Lijn 83 Veenendaal Centrum - Veenendaal West - De Klomp
Naar verwachting wordt eind april de nieuwe Voorpoorttunnel in Veenendaal geopend. Zodra dit het geval is, zal lijn 83 via deze tunnel gaan rijden. Op de nieuwe route worden twee haltes toegevoegd: de haltes Arsenaal en Kazemat.
Maar op de website over de Voorpoorttunnel staat al bijna een maand dit...
Voorpoort.nl schreef:Het is zo ver! Op zaterdag 13 april gaat de autotunnel officieel open en vanaf dan kunt u gebruik maken van de verlengde Voorpoort en de nieuwe spoorwegonderdoorgang.
Als lijn 83 zodra de tunnel open is er doorheen gaat rijden, dan wijzigt de dienstregeling dus per 15 april (op zondag rijdt 83 immers niet) en niet op 21 april :wink:
Even een quote uit een nieuwsbrief voor het personeel:
Ingebruikname nieuwe route lijn 83 in Veenendaal
Vanaf maandag 15 april rijdt lijn 83 tussen station Veenendaal de Klomp en de eerste halte Landjuweel de nieuwe route over bedrijventerrein de
Voorpoort. Dan is namelijk de Voorpoorttunnel opgeleverd, die vervangt de oude overweg van de N418 die wordt gesloten.

Op deze nieuwe route zijn twee nieuwe haltes: Arsenaal en Kazemat (allebei de haltes in beide richtingen). Vanaf maandag 22 april zitten deze haltes ook daadwerkelijk in de dienstregeling in de boordcomputer verwerkt voor de Utrecht-omlopen, in de Veluwe-bussen is dit al direct
het geval.
Vanaf maandag dus, maar voor Utrecht pas een week later in de reisinfo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Beetje rare communicatie dan... En voor wat de Veluwe betreft: die extra haltes zitten al sinds december in de digitale reisinformatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Nou, daar krijg ik toch wel een heel grote glimlach van; vanmiddag zat ik te wachten voor het verkeerslicht en toen kwam buurtbus 575 langsrijden. De chauffeur herkende me blijkbaar en zwaaide nog even :D
Laatst gewijzigd door Ferdinand op vr 12 apr 2019, 19:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik vraag me af of de politie daar ook een grote glimlach van krijgt, als je op een verkeerslicht zit te wachten :o
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

vandalisme! :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

:Y en hoe! :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De vorige keer dat ik het zag was kennelijk nog een test, maar nu is het regionieuws op de schermen in de bus bij Syntus Utrecht definitief ingevoerd. Volgens een bericht op diezelfde schermen in 280 bussen van Syntus én Keolis :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik kwam vanochtend een neergehaalde bushaltepaal tegen. Ik heb het maar direct doorgestuurd naar U-OV.
In de middag besloot ik eens op te letten hoeveel geld er werd afgeschreven bij het uitchecken in buurtbus 575. Er is weer teveel geld afgeschreven. Dat systeem mag nog eens een keer nagekeken worden. Bij U-OV gaat dat gewoon goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

U-OV heeft ook zo veel buurtbussen he :P (Maarliefst eentje tegenwoordig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:De vorige keer dat ik het zag was kennelijk nog een test, maar nu is het regionieuws op de schermen in de bus bij Syntus Utrecht definitief ingevoerd. Volgens een bericht op diezelfde schermen in 280 bussen van Syntus én Keolis :P
Zullen ook wel in de 11xx serie getoond worden haha
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Het is zelfs op basis van GPS gedefinieerd. :shock: :?:
RTV Utrecht.nl schreef:(..) Reizigers krijgen een overzicht van het nieuws uit het gebied waar ze op dat moment rijden. Wie bijvoorbeeld in de bus van Amersfoort naar Utrecht reist, zal berichten uit beide regio's te zien krijgen.
Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1907225/

Betaald RTV Utrecht hiervoor?

en tja.. nieuws uit Nieuwegein / Houten wordt dan al weer lastig om te tonen.. :roll:
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

Ferdinand schreef:In de middag besloot ik eens op te letten hoeveel geld er werd afgeschreven bij het uitchecken in buurtbus 575. Er is weer teveel geld afgeschreven. Dat systeem mag nog eens een keer nagekeken worden.
Ik heb het vermoeden dat er een storing was vandaag. Heb vanmorgen in Weesp op de 522 in 2 ritten 2 maal dezelfde melding gekregen. Uiteraard de centrale er gelijk van op de hoogte gesteld. Vanmiddag op de 573 heb ik er overigens geen klachten over gehad. Ze zijn dus als het goed is op de hoogte.

Vanaf volgende week gaat de 575 een iets andere route rijden trouwens. In de richting Driebergen gaat 'ie het Nationaal Militair Museum aan doen en hij gaat een ander rondje maken binnen Soest. Ook wordt de dienstregeling aangepast. Die dienstregeling veranderd ook voor de 573. Bijna geen buffertijd meer op Soest-Zuid, maar gewoon 14 minuten pauze bij het Tergooi Ziekenhuis in Blaricum *bus*. De buffertijd is nu dus op een nuttige plek. Feest dus voor ons als bestuurders.

Er veranderd nog wel wat meer trouwens...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Bij de 575 is het geen ander rondje, maar een nieuw rondje. Immers reed die buurtbus tot op heden heen en weer naar Soest Zuid, de nieuwe route is daarentegen een rondje vanaf Soest Zuid (tegen de klok in)

En de wijziging op de 83 is dus gewoon vandaag al ingegaan. Kan ook niet anders trouwens want de oude route is al afgesloten: de Klompersteeg buigt nu af de nieuwe tunnel in. Eigenlijk daar wel enigszins bijzonder dat dat bij Syntus Utrecht pas over een week verwerkt wordt terwijl Syntus Gelderland de nieuwe route altijd al in de systemen had zitten, immers is de 83 notabene een Utrechtse lijn.

Terug naar alledaags: m'n X80 naar huis vanavond was al met +8 uit Rhenen vertrokken doordat de chauffeur ruzie had met het klepje van de ticketprinter, zo hoorde ik 'm bij de aflossing vertellen. Op De Klomp was hij inmiddels weer op tijd (zit een behoorlijke buffer in tegenwoordig), maar nam de aflosser bij elke halte waar 'ie moest stoppen of tijd afwachten de pogingen over het klepje dicht te krijgen. In Scherpenzeel was 'ie het zat en belde maar de verkeersleiding om een storing te melden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ 'nieuw rondje' suggereert dat er al een rondje gemaakt werd.. maar da's ook niet het geval volgens jouw eigen tekst. :wink:
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

Durashift schreef:^^ 'nieuw rondje' suggereert dat er al een rondje gemaakt werd.. maar da's ook niet het geval volgens jouw eigen tekst. :wink:
In zekere zin word er wel degelijk een rondje gemaakt in Soest. Soesterbergsestraat > N221/Ossendamweg > Eikenlaan > Soesterbergsestraat, als we 't toch zo letterlijk gaan nemen :mrgreen:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Okay, ik ben overtuigd. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten