(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik had vanmiddag op lijn 94 (Amsterdam C - Zaandam) een Ambassador, maar wel één van een ander type. Hij had een dubbele voordeur, erg dunne ruitenwissers, een ouderwets dashboard (waar het InfoXX-schermpje met één of andere standaard op is geschroefd), een andere stoelindeling, een reclame met "Binnenkort kunt u in deze bus betalen met uw OV-chipkaart" terwijl dat allang kan, géén haltelichtkrant (is concessie-eis!!), geen halteafroep (is concessie-eis!!), de motor maakt een heel vreemd geluid en boven de cabine zag ik nog een bestemmingenlijst waarin Zoetermeer voorkwam. Nummer was 8135, en zo snel mogelijk opbokken met dat ding, alsjeblieft :D.

Veder viel mij een kleine wijziging op in InfoXX, op Citaro G 9174 zag ik op station Sloterdijk dat lijn 86 tegenwoordig wordt aangegeven met eindbestemming Zaandam Hoornseveld i.p.v. Zaandam Meerpaal. Zoals eigenlijk alle andere CXX-lijnen in Zaandam bij hun wijknaam worden genoemd (m.u.v. Zaandam Station), deze miste nog, maar is dus gecorrigeerd.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Maik »

Bee schreef:Hmm, de vorige keer hadden ze daar de geledes voor uit de mottenballen getrokken, dus misschien deze keer ook wel weer :mrgreen:
Syntus rijdt het treinvervangend vervoer(in ieder geval Arnhem-Winterswijk en soms ook Zutphen-Winterswijk) inderdaad met de geledes :D .

@Pijnackerbus. Is de 1020 ook nog bij Syntus? Die heeft een tijdlang in Doetinchem gestaan namelijk.
Pommes.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

ziggy schreef:Ik had vanmiddag op lijn 94 (Amsterdam C - Zaandam) een Ambassador, maar wel één van een ander type. Hij had een dubbele voordeur, erg dunne ruitenwissers, een ouderwets dashboard (waar het InfoXX-schermpje met één of andere standaard op is geschroefd), een andere stoelindeling, een reclame met "Binnenkort kunt u in deze bus betalen met uw OV-chipkaart" terwijl dat allang kan, géén haltelichtkrant (is concessie-eis!!), geen halteafroep (is concessie-eis!!), de motor maakt een heel vreemd geluid en boven de cabine zag ik nog een bestemmingenlijst waarin Zoetermeer voorkwam. Nummer was 8135, en zo snel mogelijk opbokken met dat ding, alsjeblieft :D.
Prachtig spul! Dat soort barrels hebben hier ook gereden tot dat het in 2008 Arriva werd. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door lint41 »

Wubbo schreef:Als ik het goed onthouden heb omdat het GVU vond dat er meer dubbelgelede wagens waren dan er nodig zijn op lijn 11/12, en op lijn 31 kun je ze gemakkelijk kwijt. Dat het aantal reizigers daar niet hoog ligt, tsja...
Naja, er moeten betere lijnen zijn om die dingen in te zetten. Ik denk aan de 211, 212 en de 13. Bovendien kan een extra bus/rit voor de 12(s) sowieso geen kwaad ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Op de 211/212 verdwaalt wel eens een midibus, en volgens mij leidt dat niet tot grote problemen. Maar ik zie dat ding eigenlijk alleen in de middagspits, dat kan wel schelen.
Of de kering op het eindpunt van de 13 (waar is die eigenlijk tegenwoordig, op het terrein van het stadion ofzo?) te doen is met een dubbelgelede weet ik niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

lint41 schreef:Vanochtend had mijn lijn 71, vertrek 8:15 vanaf station Driebergen, het gepresteerd er maar liefst 16 minuten over te doen naar de halte Nieuw-Beerschoten (stukje van 4 minuten). Verderop ook nog zowat stilgestaan tussen Sanatoriumlaan en de Dreef/Krommerijnlaan, dus aankomst op Botanische Tuinen met +22...
Ja, dat stuk kan af en toe goed vast staan inderdaad, zeker in de spits. Beide stukjes zijn ook zo'n beetje de ontsluitingswegen van Zeist, dus bijna altijd druk...
Verder volg ik het GVU niet geheel: waarom rijdt lijn 31 in godsnaam met dubbelgelede wagens? Vanmiddag had ik in de 4917 op het hoogtepunt maar liefst 20 medepassagiers, dus dat had onderdehand nog in een midibus gekund :roll:
Belachelijke inzet inderdaad, maar dat is al jaren zo. Om vijf uur 's middags wordt je bijna standaard voorbij gereden door een aantal bussen van lijn 12 (waarom 12s dan al stopt is overigens ook vreemd, het is dan net druk), en de volgende bussen 11 en 12 zijn stampvol zodat je er nog maar net bijpast (of niet). En dan rijdt er ondertussen wel weer een ongeveer lege bus 31 richting Lunetten... :?

Nog meer GVU (we zijn nu toch bezig ;)): op lijn 8 reed vanavond een gelede van Hool die een enorme herrie produceerde bij de geleding. Het leek net alsof er een stuk ijzer over het wegdek schraapte, geen prettig geluid in ieder geval.

@Wubbo: 13 keert inderdaad op het terrein naast het stadion tegenwoordig. Keren met een dubbelgelede moet wel te doen zijn denk ik. Zie ook Google Maps :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

Maik schreef:
Bee schreef:Hmm, de vorige keer hadden ze daar de geledes voor uit de mottenballen getrokken, dus misschien deze keer ook wel weer :mrgreen:
Syntus rijdt het treinvervangend vervoer(in ieder geval Arnhem-Winterswijk en soms ook Zutphen-Winterswijk) inderdaad met de geledes :D .

@Pijnackerbus. Is de 1020 ook nog bij Syntus? Die heeft een tijdlang in Doetinchem gestaan namelijk.
Naar mijn weten moet ie in Zutphen staan, maar daar ben ik niet zeker van. Dat hij in Zutphen staat moet betekenen dat hij voor tvv is.

De filmbestemming van de HTM 1028 was een beetje van slag. Hij filmde alternerend '25 Vrederust' en 'Sorry, geen dienst'.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Volgens mij is de griep toegeslagen bij de Citaro's in Dordrecht... had vandaag heen en terug weer een Wright, dat komt de laatste dagen erg vaak voor terwijl het normaal juist heel uitzonderlijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Mark »

Vanmorgen hadden de chauffeurs in Hengelo blijkbaar collectief besloten de lijnnummers weg te laten, ik zag allemaal bussen met alleen de bestemming zonder lijnnummer op het display rijden... :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Klaasje »

zal wel een infoxx storing zijn geweest... Hier in Almere werkte het bij een hoop bussen ook niet helemaal naar behoren. Lijnnummers die afwisselend wel en niet zichtbaar waren op de bussen.....
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Koekje van eigen deeg voor een reiziger die asociaal bezig was: bij de halte centrum in Breda stapte hij in lijn 5 richting het station, maar vond dat hij ook wel via de achterste deur naar binnen mocht. Vraagt hij bij het station of het wel lijn 12 is waar hij in zit. Verkeerde buslijn genomen dus :lol:
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zat vandaag weer eens in een bus in Zaandam, stapte in en ik hoorde dat de chauffeur het met een reiziger had over de OV-chip. De reiziger vroeg wanneer het nou verplicht zou worden, dat de strippenkaarten helemaal de deur uit gaan. De chauffeur wist het niet, maar zei: "Nou ehhhh meneer, ik zou het niet weten. Maar ik denk in december 2010, dan gaat een nieuwe concessie in en dan komt er een ander bedrijf. Misschien dat die het verplicht gaat stellen". Zou Connexxion zich bij voorbaat al niet inschrijven op deze concessie (i.v.m. fusie Veolia/gebiedverkleining?)? Of zou het een verspreekfoutje zijn geweest van de chauffeur? Ik hoop in elk geval op Qbuzz, die hebben tot nu toe nog 0,0 Kerkhofs in dienst :D. De inschrijving is op dit moment aan de gang, en stopt 16 december. Dus het zou best eens kunnen dat Connexxion de chauffeurs al over e.e.a. ingelicht heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

De 7809, een Duvedec Gelede, wordt weer eens uitgelaten op buslijn 158 van en naar Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Iemand enig idee waarom er al een flinke tijd een TSB zit vlak na station RAI ri. station Zuid (metro 50/51)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Bouwput Noord-Zuidlijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Okay, thanks.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Er is namelijk al eens een keer, zo'n anderhalf jaar terug, een verzakking geweest (joh). Dat gebeurde toen er net een metro langs reed. Dus nu kan/mag er maar 25 gereden worden.
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

Qbuzz 3100 stond rond 16:00 even op de buffer in Heerenveen. Geen idee of het een proefrit was of dat hij op een dienst gezet is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

ziggy schreef:Iemand enig idee waarom er al een flinke tijd een TSB zit vlak na station RAI ri. station Zuid (metro 50/51)?
Wat is een TSB? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Terminale Snelheids-Beperking of zoiets.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Mikos »

Ik mag toch een "Tijdelijke Snelheids Beperking" hopen in plaats van een Terminale... :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Zo tijdelijk is-ie onderhand niet meer daar... :wink:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nouja, ik hoop toch niet dat ze het eeuwig op 25 km/h willen laten daar :lol:. De vaste baanvaksnelheid zal hoger liggen. Tijdelijk is een breed begrip :).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Bij GVB wel ja, haha
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

In navolging van lijn 86 is nu ook de bestemming op de displays van lijn 89 aangepast in Zaandam van de haltenaam naar de wijknaam, dus: 89 Wormerveer Samsonweg is geworden 89 Wormerveer Noorderveld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten