Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Etienne »

Tijdens mijn lunchpauze zag ik in Spijkenisse een nieuwe VDL Midcity op lijn 85 rijden. Deze is van hetzelfde soort die er nu tijdelijk rijden met rode bieskleuren en EBSlogo's. Een nummer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Het vervoerplan voor 2020: https://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/fil ... 202020.pdf

Ik heb het idee dat EBS echt naar de klachten heeft geluisterd en op een creatieve manier heeft geprobeerd om de grootste problemen op te lossen (met name in Hellevoetsluis). :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

De gemeente Hellevoetsluis is niet blij met het vervoerplan van EBS:
https://www.ad.nl/voorne-putten/hellevo ... ~a9f5673b/

Dat vind ik opmerkelijk, want er zitten best goede verbeteringen in, zoals een rechtstreekse verbinding tussen Den Bonsen Hoek en het winkelcentrum, een verbinding tussen Hellevoetsluis en Rockanje op zaterdag en een frequentieverhoging van lijn 106 op zaterdag.
Daar staan ook wel enkele verslechteringen tegenover, zoals een frequentieverlaging op lijn 102 en in de wijk Den Bonsen Hoek op zondag, maar volgens mij vallen die verslechteringen heel erg mee.
Ik heb juist het idee dat EBS binnen de mogelijkheden zo veel mogelijk klachten wil verhelpen.

De wethouder klaagt ook over dat er nauwelijks nog bussen rijden in De Struyten, maar daar gaan in de plannen van EBS juist meer bussen rijden (namelijk lijn 105 en 106). De halte De Sprong kan dan ook terugkeren, al zal die vermoedelijk alleen in één richting door lijn 106 bediend gaan worden.
De halte Ebstroom zie ik niet zo snel terugkeren, maar de halte Plataanlaan ligt op loopafstand.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door sirvinniei »

Lijkt wel op de situatie in Leusden. Politici denken dat OV aantrekkelijk wordt van veel slingerlijntjes, terwijl de ervaring juist uitwijst dat één gebundelde, snelle, hoogfrquente lijn veel meer reizigers trekt die best bereid zijn een stukje verder te lopen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Daniel »

Ik vindt het meer lijken op een wethouder die het vervoerplan niet goed gelezen heeft, als je alleen leest dat een lijn uit een bepaalde wijk verdwijnt en niet wat er voor in de plaats komt krijg je dit soort onterechte conclusies.

De situatie is in Leusden trouwens ook weer net anders dan in Hellevoetsluis gezien laatstgenoemde plaats vooral minder bussen op de slingerroute gekregen heeft in plaats van geen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weer een wethouder die niets snapt van OV. Prorata gaan alle inwoners van Hellevoetsluis er op vooruit. Lijn 404 die op zaterdagen extra gaat rijden. Lijn 105 die ook in de avonduren doorgaat naar Rozenburg ipv eindpunt Brielle. Lijn 106 die op zaterdagen vaker gaat rijden en ook een groot deel van Hellevoetsluis extra gaat bedienen na heel veel klachten. Spitsbediening van lijn 102 wordt uitgebreid naar een brede spits. Er worden snelle overstappunten gecreëerd waardoor de reistijden verminderen en EBS gaat grotere bussen inzetten. Kortom maar half het artikel gelezen...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

ik vind de wijzigingen niet eens zo heel gek. Ik vraag me af of EBS straks in CXX-modus gaat en het netwerk niet meer veel aanpast.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door sirvinniei »

Ik hoop het niet. Verkeersdrukte en reizigersstromen zijn erg dynamisch. In de praktijk gaan er altijd meer reizigers op vooruit als je ritten waar maar een enkeling in zit verplaatst naar een (nieuwe) lijn waar veel reizigerspotentie of uitpuilende bussen zitten.
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Etienne »

Vanmiddag tijdens mijn lunchpauze kwam op lijn 85 een Mercedes-Benz Sprinter voorbij in blauwe kleuren. Even zoeken vanavond in m'n fotoarchief leert dat dit één van de busjes was die op servicelijn 6 in Ede heeft gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door regenmaker »

Dat kan goed. Dat ding reed op lijn 687 tussen Nijkerk en Barneveld. Maar aangezien deze lijn na het Paasweekend is gestopt met rijden, heeft Noot dus deze busjes over.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door MetroRET »

Iveco 5072 is omgestikkerd van R-NET naar MRDH-kleurstelling.
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Lucsroof »

En wat vinden jullie van de vervoeder EBS? Is het het beter/slechter dan verwacht?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door cassie127 »

Gezien de rust in dit topic lijkt het allemaal goed te lopen. Als het niet goed loopt dan merk je het gelijk aan het aantal berichten per dag/week/maand in een topic
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Het aantal gebruikers van dit forum wat regelmatig in dat gebied komt, is geloof ik ook wel op één hand te tellen.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Daniël S »

Loopt allemaal vrijwel soepel. Er zijn nog wel wat foutjes te vinden zoals bijvoorbeeld dat de rifi’s Spijkenisse aangeven terwijl ze de andere kant op gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Suus »

Het AD is ook erg rustig over de bussen in dit gebied, terwijl in de regio Dordrecht het AD volgens mij wel wat extra pagina's kon gebruiken met alle ellende van Qbuzz :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Milco »

Worden in deze concessie de haltes ook tweemaal omgeroepen, net zoals dat in Waterland gebeurt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door MetroRET »

Dat was in het begin het geval, maar is na een tijdje weggehaald, waarschijnlijk door veel korte halteafstanden binnen deze concessie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Hellevoetsluis lijkt haar zin te krijgen, want de haltes Ebstroom en De Sprong worden weer in gebruik genomen. Eerstgenoemde halte wordt door lijn 105 bediend en laatstgenoemde halte door lijn 106.
Daarnaast gaat lijn 403 (weer) bij de halte Brug Voornse Kanaal stoppen.
Bron: Nota van Reactie Vervoerplannen 2020
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door MarkNL »

Lucsroof schreef:En wat vinden jullie van de vervoeder EBS? Is het het beter/slechter dan verwacht?
Een wat verlaat berichtje, maar (als inwoner van Spijkenisse) ben ik wel tevreden over EBS. Het vervoersaanbod is in mijn ogen goed verbeterd. Wel opvallend is dat de busjes op lijn 81 en 85 een project van de lange adem is. Sinds enige tijd vertonen de busjes op 85 nu wel de juiste bestemmingen op de displays maar 81 rijdt nog steeds met taxibusjes rond. Ik dacht dat daar ook de MidCity bussen zouden gaan rijden?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Milco »

Netjes: vanaf 2 september al gaat lijn 403 stoppen bij de halte Brug Voornse Kanaal. :)
https://www.ebs-ov.nl/voorne-putten-roz ... 5e290cddb6
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Oké, dat is dan nog eerder dan verwacht. Ik dacht dat het pas met ingang van 15 december zou gebeuren.
Sowieso heb ik het idee dat EBS wel echt naar reizigers luistert: het nieuwe vervoerplan was deels geschreven op basis van de klachten over de eerste maanden en toen op basis daarvan weer klachten kwamen (met name uit Hellevoetsluis), zijn er nog enkele wijzigingen doorgevoerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Lucsroof »

MarkNL schreef:
Lucsroof schreef:En wat vinden jullie van de vervoeder EBS? Is het het beter/slechter dan verwacht?
Een wat verlaat berichtje, maar (als inwoner van Spijkenisse) ben ik wel tevreden over EBS. Het vervoersaanbod is in mijn ogen goed verbeterd. Wel opvallend is dat de busjes op lijn 81 en 85 een project van de lange adem is. Sinds enige tijd vertonen de busjes op 85 nu wel de juiste bestemmingen op de displays maar 81 rijdt nog steeds met taxibusjes rond. Ik dacht dat daar ook de MidCity bussen zouden gaan rijden?
Ja ik vroeg mij het af omdat vanaf 25 Augustus EBS hier ook gaat rijden
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Voorne-Putten en Rozenburg is duurzaamste busconcessie

Voorne-Putten en Rozenburg is momenteel de schoonste en duurzaamste busconcessie in Nederland in termen van de milieuwaarde. Dat blijkt uit de nieuwe milieuprestatieposter van CROW. De concessie scoort zo goed omdat EBS hier vanaf december alleen met Euro VI-bussen op groengas rijdt. Die voertuigen krijgen een hoge score voor de klimaatwaarde.
De concessie Voorne-Putten en Rozenburg stond vorig jaar zelfs nog onderaan de lijst, maar door de nieuwe bussen steeg de milieuwaarde met 5,88. Door het groengas dat geleverd wordt door PitPoint wordt een behoorlijke reductie van zowel CO2-uitstoot als fijnstof gerealiseerd.

Bron en meer: OV Pro
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Cora »

Kies bewusr neem de aardgas bus *O*

Ik roep elke dag als mijn moeder klaagt over de kanaalweg:Reizen met de zekerheid van RNET door EBS :twisted:

Mooi nieuws voor EBS trouwens!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten