Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De Limburgse Scania's gaan weer rijden voor de Keukenhof. Ik begreep dat ze dit keer geen bloemetjesbehang zullen krijgen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Klopt, ze blijven in hun Limburg outfit. Alleen een paar ZHN Citeas krijgen een Keukenhof express livery, bijna dezelfde als op de ex-CXX Amba's van vorig jaar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik zie vandaag geen enkele elektrische Volvo rijden. Zijn er problemen met die bussen?
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Waarom gelijk van het ergste uit gaan? Vandaag is een presentatie van die bussen waardoor er wellicht een aantal niet gebruikt kunnen worden. :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er komt zelfs één elektrische bus minder: volgens het persbericht van Arriva krijgt Leiden 23 elektrische Volvo's terwijl er nu 24 hybrides zijn. Ik neem het statement dat ze de stadsdienst Leiden volledig elektrificeren uit hetzelfde persbericht dan ook wel met een enorme korrel zout.Suus schreef:Er komen net zoveel elektrische bussen als er nu hybrides zijn, dus volgens mij worden die gewoon één-op-één vervangen en gaat er geen werkgebied voor de Citea's verloren.
Dat gaat immers helemaal niet als je nu al te weinig hybride bussen hebt om de volledige stadsdienst mee uit te voeren en ze vervolgens door nagenoeg evenveel elektrische bussen vervangt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik zie op OVinfo een hoop ritten zonder realtime rijden. Dat kan bijna niet anders dan TCR zijn. Ik zie ook dat Arriva nog een paar bussen uit het noorden heeft overgeplaatst: gelede Scania 8756 en Integro 7174.bredie2003 schreef:Over het matrieel van de Keukenhof nog even: TCR rijdt normaal pas vanaf beetje midden in de keukenhofperiode. Dan is het het drukst.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Arriva touring heeft inderdaad een aantal Scania's uit de 785x serie meegenomen en ook een Integro. Daarnaast rijdt TCR met enkele witte Citaro's.
Sommige chauffeurs zijn niet ervaren met Albatros waardoor het systeem soms weigert. Dan worden de bussen ook zonder real time weergegeven.
Sommige chauffeurs zijn niet ervaren met Albatros waardoor het systeem soms weigert. Dan worden de bussen ook zonder real time weergegeven.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Is er toevallig ook de 7167 van arriva touring naast de 7174?
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Die heb ik nog niet voorbij zien komen. (op de digitale bronnen dan)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er rijd/reed een behoorlijke diversiteit aan materiaal rond in de regio vanwege de treinstremming in leiden
Diverse tourbussen uit heel Nederland en zelfs een paar uit België.
Een paar citea's van, ik denk, stalling leiden
En 2x oud htm materiaal waaronder ex htm/htm special 673
Weet niet of er nog meer aan materiaal rond reed ?
Diverse tourbussen uit heel Nederland en zelfs een paar uit België.
Een paar citea's van, ik denk, stalling leiden
En 2x oud htm materiaal waaronder ex htm/htm special 673
Weet niet of er nog meer aan materiaal rond reed ?
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Hoe doen de nieuwe Keukenhofliners het trouwens?
Ik verwacht dat die vanaf Amsterdam RAI ruimschoots reizigers zal trekken. Die naar Hoofddorp lijkt mij een stuk minder kansrijk.
Ik verwacht dat die vanaf Amsterdam RAI ruimschoots reizigers zal trekken. Die naar Hoofddorp lijkt mij een stuk minder kansrijk.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik heb twee weken geleden alle vier de lijnen gereden. Het was weliswaar nog de beginperiode, maar ook Hoofddorp deed het aardig. RAI zat er toch altijd wel iets in.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Gisteren heb ik 4 Syntusbussen ingezet op die lijnen. RAI was goed druk volgens de chauffeurs!Roeland schreef:Hoe doen de nieuwe Keukenhofliners het trouwens?
Ik verwacht dat die vanaf Amsterdam RAI ruimschoots reizigers zal trekken. Die naar Hoofddorp lijkt mij een stuk minder kansrijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vanmiddag zag ik wel heel lange rijen op het Keukenhof-terrein staan... Hoewel Arriva het vervoer even stilgelegd had waren er nog zat bussen onderweg: haalde er per fiets iets van vijf in in Lisse op het moment dat ze officieel niet meer reden.
Opvallend wel dat ze het vervoer even stil legden want eigenlijk was het rustiger dan anders: op de route van 854 was nu prima te fotograferen (en kwam ook nog een enkele omreidende 858 of 852 langs) terwijl ik dagen in eerdere jaren heb gezien waarop daar niks te beginnen was door de files. Vast stond het voornamelijk op de route van de 858 met stilstaand verkeer van Hillegom tot de Keukenhof. Sommige bussen lieten hun passagiers er zelfs uit om maar verder te lopen, maar in de tegenrichting was opvallend genoeg juist weer niks aan de hand qua drukte.
Opvallend wel dat ze het vervoer even stil legden want eigenlijk was het rustiger dan anders: op de route van 854 was nu prima te fotograferen (en kwam ook nog een enkele omreidende 858 of 852 langs) terwijl ik dagen in eerdere jaren heb gezien waarop daar niks te beginnen was door de files. Vast stond het voornamelijk op de route van de 858 met stilstaand verkeer van Hillegom tot de Keukenhof. Sommige bussen lieten hun passagiers er zelfs uit om maar verder te lopen, maar in de tegenrichting was opvallend genoeg juist weer niks aan de hand qua drukte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Had Arriva extra bussen Ingezet vandaag?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Lastig te zeggen altijd met die Keukenhof-lijnen, die dingen komen immers op allerlei tijdstippen langsrijden behalve degene die in de dienstregeling staan
In elk geval ben ik enkele normale Citea's tegengekomen naast degene in bloemetjesjasje en reden er in vergelijk met vorige jaren zeer weinig Qliners op de Keukenhoflijnen. Verder waren er meerdere Limburgse Scania's actief en reed er ook een gelede Scania rond (de enige die Arriva nog heeft inmiddels?). Verder was TCR rijkelijk vertegenwoordigd met gelede Citaro's, enkele uit Brabant en nog een stel in volledig witte uitvoering met het nieuwe Connexxion-logo erop. Opvallendste was wellicht nog de TCR 90 (Volvo 8700) die in Brabantse kleuren met Connexxion Tours opschriften rondreed.
Verder dus na het moment dat het vervoer stilgelegd zou zijn nog de nodige busjes langs zien komen die ergens vastgelopen waren geweest. Rond 15.30 stond de 858-route aan de noordkant van Lisse muurvast en was er weliswaar nog uitstekende doorstroming op de route van lijn 854, maar ontstond daar ook een stremming richting de Keukenhof door een ogenschijnlijk eenzijdig ongeval met een motor op de Westelijke Randweg van Lisse, waardoor de rijbaan naar de Keukenhof daar versperd was.
In elk geval ben ik enkele normale Citea's tegengekomen naast degene in bloemetjesjasje en reden er in vergelijk met vorige jaren zeer weinig Qliners op de Keukenhoflijnen. Verder waren er meerdere Limburgse Scania's actief en reed er ook een gelede Scania rond (de enige die Arriva nog heeft inmiddels?). Verder was TCR rijkelijk vertegenwoordigd met gelede Citaro's, enkele uit Brabant en nog een stel in volledig witte uitvoering met het nieuwe Connexxion-logo erop. Opvallendste was wellicht nog de TCR 90 (Volvo 8700) die in Brabantse kleuren met Connexxion Tours opschriften rondreed.
Verder dus na het moment dat het vervoer stilgelegd zou zijn nog de nodige busjes langs zien komen die ergens vastgelopen waren geweest. Rond 15.30 stond de 858-route aan de noordkant van Lisse muurvast en was er weliswaar nog uitstekende doorstroming op de route van lijn 854, maar ontstond daar ook een stremming richting de Keukenhof door een ogenschijnlijk eenzijdig ongeval met een motor op de Westelijke Randweg van Lisse, waardoor de rijbaan naar de Keukenhof daar versperd was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er rijden drie gelede Scania's op de 85x-lijnen (7851, 7853, 7856). Er zouden er ook nog een paar in Friesland moeten staan.reed er ook een gelede Scania rond (de enige die Arriva nog heeft inmiddels?).
Had wel verwacht dat Pouw vandaag ingehuurd zou worden, waarschijnlijk waren ze druk met diensten elders.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geen Pouw gezien vandaag (nog nooit trouwens op de Keukenhof-lijnen), het was puur Arriva en TCR vandaag. Het Haags busmuseum, dat weleens met hun ex-HTM Alliance B93 heeft bijgesprongen, trouwens ook niet gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Lijn 45 schreef:Er rijden drie gelede Scania's op de 85x-lijnen (7851, 7853, 7856). Er zouden er ook nog een paar in Friesland moeten staan.reed er ook een gelede Scania rond (de enige die Arriva nog heeft inmiddels?).
bartjemestrom schreef:Lokquote
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Heeft Arriva overigens weer met halteafroepen lopen knutselen? Gisteren viel het mij in de 470 op dat de haltenaam wordt voorafgegaan door de tekst ‘volgende halte’. Het stond overigens op een erg zacht volume…
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik begreep dat daar ook Text To Speech getest wordt. Dan zou het "De volgende halte is (plaatsnaam), (haltenaam).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Toch onlogisch om voortaan meer nutteloze informatie te verkondigen. Het jingletje + <haltenaam> is meer dan genoeg, zeker ook in een gebied met haltenamen als De Hoek, De Hoek en Jacobswoude, Jacobswoude. (A)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Het heeft nadat Arriva de concessie overnam van Connexxion ook al lang genoeg geduurd om die afroep eens goed functionerend te krijgen... Gaan ze er nu weer mee spelen...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Weet je toevallig of 'daar' de hele concessie is, of alleen lijn 470? Die lijn was namelijk ook bij de nieuwe lay-out van de informatieschermen in de bus het proefkonijn, zou me niet verbazen als die het nu weer is.bartjemestrom schreef:Ik begreep dat daar ook Text To Speech getest wordt. Dan zou het "De volgende halte is (plaatsnaam), (haltenaam).
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 21:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Is nu alleen nog op lijn 470 maar wordt uitgebreid naar alle lijnen als het goed is!Thom69 schreef:Weet je toevallig of 'daar' de hele concessie is, of alleen lijn 470? Die lijn was namelijk ook bij de nieuwe lay-out van de informatieschermen in de bus het proefkonijn, zou me niet verbazen als die het nu weer is.bartjemestrom schreef:Ik begreep dat daar ook Text To Speech getest wordt. Dan zou het "De volgende halte is (plaatsnaam), (haltenaam).
Brett den Heijer, OV-Spotter Nieuwkoop
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 185 gasten