(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door webguy »

Tijdelijk is ook bij de NS/Prorail een breed begrip hoor. Kijk maar tussen Alphen en Woerden, hoe lang is daar een TSB wel niet? Baanvaksnelheid is geloof ik 130 :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Ach, dat geldt overal wel... maar denk wel dat we het busstation van Dordrecht als recordhouder neer kunnen zetten. Da's in 1997 aangelegd als zijnde tijdelijk en wordt op dit moment pas verbouwd tot definitief busstation: maarliefst 12 jaar lang was het dus tijdelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Zag ik net nou een gelede Citaro voorbij rijden hier (=Beukelsbrug) in Rotterdam? Heb ik iets compleet gemist of heeft RET tegenwoordig gelede bussen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Er zouden in Rotterdam twee NEMS-bussen komen, maar welk model dat is en of ze geleed zijn weet ik niet.

Heb ook al een tijdje niets meer van dat project gehoord trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Er is een demo-Citaro G van Mercedes aan het proefrijden en die is toevallig in de zilvergrijze RET-kleur (alleen zonder de rood/groene banen uiteraard).
En zou de RET niet hybride Citaro G's krijgen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Klopt, er zouden 2 hybride Citaro G's komen. In een Teetje met reclame over Rotterdam Climate Initiative is een afbeelding van zo'n bus te zien. Helemaal grijs inderdaad en met 2 soort bakken op het dak. Zou leuk zijn als er nu eentje in Rotterdam z'n rondjes rijdt. :)

Om nog even verder te gaan over de RET. Gisteren zat ik in de Citaro 245 op lijn 38 en dit is een bus die uitgerust is met het nieuwe EBS (te herkennen aan een briefje achter de voorruit). Dit is een soort InfoXX, maar dan van de RET. Op de halteschermen zijn de haltes daardoor weer gewoon met hoofdletters aan het begin te zien. Ook is de halte bij CS nu aangegeven met Rotterdam Centraal en erachter de halte, dus in mijn geval FF.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Over hybride gesproken trouwens... gisteren helemaal vergeten te melden dat ik eindelijk eens zo'n hybride Van Hool van Connexxion heb zien rijden in Gouda. Ben er nog niet uit of het een Goudse of Leidse was, hij reed namelijk op lijn 186 Gouda - Leiden :P
Heb je een keer stadsbussen die er echt duidelijk anders uitzien, rijden ze nog op de streek :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Ach, dat geldt overal wel... maar denk wel dat we het busstation van Dordrecht als recordhouder neer kunnen zetten. Da's in 1997 aangelegd als zijnde tijdelijk en wordt op dit moment pas verbouwd tot definitief busstation: maarliefst 12 jaar lang was het dus tijdelijk.
In Belgie is spoorlijn 163 tussen Libramont en Bastogne al sinds 1993 'tijdelijk' buiten dienst. Dat is dus iets langer dan het Dordtse busstation. :mrgreen:
Overigens is het loket in Bastogne Sud nog tot in 2004 open geweest voor kaartverkoop. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Over hybride gesproken trouwens... gisteren helemaal vergeten te melden dat ik eindelijk eens zo'n hybride Van Hool van Connexxion heb zien rijden in Gouda. Ben er nog niet uit of het een Goudse of Leidse was, hij reed namelijk op lijn 186 Gouda - Leiden :P
Heb je een keer stadsbussen die er echt duidelijk anders uitzien, rijden ze nog op de streek :wink:
Je hebt toevallig niet het nummer gezien zeker, daaraan is het vast te stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Nee, vanuit een trein naar Rotterdam zie je nu eenmaal alleen de bovenkant van bussen in Gouda :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Dat je het uberhaubt kan zien is al een hele prestatie, er zitten tenslotte nog 3 sporen en een perron tussen, bovendien zit het perron nu niet echt recht voor het busstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Hij stond gelukkig bij de bufferhaltes direct naast het spoor en viel me bij binnenkomst op met dank aan een iets vertraagde tegentrein :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Er zouden in Rotterdam twee NEMS-bussen komen, maar welk model dat is en of ze geleed zijn weet ik niet.

Heb ook al een tijdje niets meer van dat project gehoord trouwens.
mb90 schreef:Klopt, er zouden 2 hybride Citaro G's komen. In een Teetje met reclame over Rotterdam Climate Initiative is een afbeelding van zo'n bus te zien. Helemaal grijs inderdaad en met 2 soort bakken op het dak. Zou leuk zijn als er nu eentje in Rotterdam z'n rondjes rijdt. :)
De Citaro's die ook komen (/er nu zijn) zijn niet in het kader van de NEMS, maar wel in het kader van RCI en vallen ook onder een internationaal project van Evobus. Daarin wordt geëxperimenteerd met dieselhybride bussen in onder andere ook Londen.

Vanuit NEMS komen over niet al te lange tijd twee elektrische Citea's :) (Persbericht). Deze hebben dezelfde techniek als de Whisper in Apeldoorn nu ook heeft.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Klaasje »

Maxx was in Almere vandaag bepaald niet Maxximaal goed :neg: Er zijn een aantal bussen uitgevallen, en ik hoorde van een chauffeur dat een aantal chauffeurs niet eens een bus beschikbaar had om mee te rijden... Dat resulteert in een recordpoging "Maxximale hoeveelheid mensen in een Ambassador". Ik kon nog maar net mee, omdat ik best op het opstapje van de eerste stoel wou gaan staan..........
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag maar eens dat buslijntje 49 naar Weesp uitegprobeerd, tjonge jonge filerijden :P. Hoe dan ook, ik had Jonckheertje 117 en het viel mij op dat deze bus een ander geluid produceert dan dan de bussen in West. Misschien had-ie onderhoud nodig :). Veder, Geleedje 9107 deed dienst op lijn 146 Station Bijlmer - Uithoorn (op de bus stond: Uithoorn via Uithoorn :pos:), hoort dat? Zag er namelijk ook standaard Liontjes op rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ik zei je toch dat de bussen van Zuid gewoon een elf jaar oude berg rommel? Zuid heeft altijd de oudste zooi.

Er zijn een aantal ritten op 146 die geleed rijden, komt waarschijnlijk door overgangen in Uithoorn. En Uithoorn via Uithoorn, dat komt waarschijnlijk door de spitsritten naar Wilnis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik zei je toch dat de bussen van Zuid gewoon een elf jaar oude berg rommel? Zuid heeft altijd de oudste zooi.
Wat je zegt is deels waar, in West hebben we ook genoeg bussen uit die serie (vanaf 136 ofzoiets, deel daarvan zit ook in Noord) van 11 jaar. Wel worden ze hier aangevuld door bussen uit de 2xx-serie (jonger). Maar specifiek ook: die 117 maakte een ander geluid dan onze 1xx'jes. Bij de West-bussen als je wegrijdt met zo'n ding hoor je een hoop gegrom en op hogere snelheid lijkt er een soort ciliner mee te draaien, die een andere ondertoon geeft aan het motor geluid. Bij de 2xx'jes is het ook, maar die maken bij het remmen al een soort Ambassador-geluid. Die 117 schakelde achterlijk snel over in de volgende versnelling, waardoor die ondertoon in het motorgeluid (die steeds overheersender hoort te worden) pas veeeeeeel later kwam rond 70 km/h pas (dus heb 'm op dat ritje bijna niet gehoord).

Beetje technisch verhaal, maar het viel me wel meteen op.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door les7 »

Chauf21 schreef:
Bee schreef:Er zouden in Rotterdam twee NEMS-bussen komen, maar welk model dat is en of ze geleed zijn weet ik niet.

Heb ook al een tijdje niets meer van dat project gehoord trouwens.
mb90 schreef:Klopt, er zouden 2 hybride Citaro G's komen. In een Teetje met reclame over Rotterdam Climate Initiative is een afbeelding van zo'n bus te zien. Helemaal grijs inderdaad en met 2 soort bakken op het dak. Zou leuk zijn als er nu eentje in Rotterdam z'n rondjes rijdt. :)
De Citaro's die ook komen (/er nu zijn) zijn niet in het kader van de NEMS, maar wel in het kader van RCI en vallen ook onder een internationaal project van Evobus. Daarin wordt geëxperimenteerd met dieselhybride bussen in onder andere ook Londen.

Vanuit NEMS komen over niet al te lange tijd twee elektrische Citea's :) (Persbericht). Deze hebben dezelfde techniek als de Whisper in Apeldoorn nu ook heeft.
De bus die vandaag en gister reed, reed op de 38 om metingen te verrichten. Dit was een bus van Mercedes Mannheim, dus geen bus die van de RET is. Er komen 2 gelede hybride Citaro's, en deze zullen worden getest in Rotterdam en Hannover.

Er komen ook nog 2 Citea's, deze blijven eigendom van VDL en zullen ook worden getest in Rotterdam.
Laatst gewijzigd door les7 op wo 11 nov 2009, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb deze week met de OVC gereist.
Toen ik vandaag even op ov-chipkaart.nl keek zag ik dus dat er op een andere halte is ingechecht dan waar ik werkelijk ben ingestapt. En die halte ligt een kilometer verder terug.
Ik ben ingestapt in Ewijk, halte Julianastraat, terwijl de site aangeeft, Ewijk, halte Molenweg.
Afbeelding
Lijn 85, Druten - Nijmegen
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

In de Arriva 721 klonken vanavond tijdens m'n reis van het station naar huis allerlei alarmsignalen, tenminste, daar leek 't sterk op. Tot vier keer toe waren die te horen, met name als de bus een scherpe bocht wilde nemen (op de kruising Toulonselaan/Vrieseweg drukte 'ie nog bijna een auto van de weg, probleem met de stuurbekrachtiging wellicht).
De bus leek verder ook wat schokkerig op te trekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Klinkt meer als een oliepeil dat rond het minimumniveau schommelt ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Of koelvloeistof, dat lusten de bussen hier net zo graag als de chauffeurs koffie lusten :mrgreen: Dacht aan de stuurbekrachtiging vanwege de wat erg ruime bocht nadat het de eerste keer af ging, maar wellicht zat de chauffeur toen iets te druk op het diagnoseschermpje te kijken (dat soort dingen kunnen bij Mercedes-busjes soms erg zoeken zijn).

Maargoed, hij ging ook een keer op 'n recht stuk af toen we net de dijk af reden, dan staat de koelvloeistof/olie natuurlijk ook scheef. En op de drempel erna hield 't op: klotst lekker :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

Randstadrail RSG-3 5507 met vertrek 14.49 uit Gvc had een beetje vreemde route. Volgens het display zouden we vanaf Den Haag Centraal rechtstreeks naar Pijnacker gaan :lol: . Gelukkig stopte hij wel onderweg. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Klaasje »

Heerlijk:) vanmorgen op de Almeerse stadsdienst: 66 man in een ambassador...... Is vast ook jullie hobby :pos:
Vandaag is er weer een hoop uitgevallen.. Maar.. De streekdienst rijdt wel goed (ok 2, 3, minutjes vertraging. maar dat merk je niet op een dag)
Ik heb besloten dat ik zoveel mogelijk gebruik maak van de streekbussen de komende tijd in Almere.. Daar kan je teminste fatsoenlijk in mee :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten