Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Ferdinand »

Er is nog niks te zien van deze test. Wellicht beginnen ze er vanmiddag pas mee.Afbeelding
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door microshit »

Ze zullen vast heel strak de definitie van "spits" aanhouden, en 't om 9u stoppen :) Werkende test is al wel gespot: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#58639760
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Jultar »

Ferdinand schreef:Er is nog niks te zien van deze test. Wellicht beginnen ze er vanmiddag pas mee. //uploads.tapatalk-cdn.com/201904 ... 6c66f9.jpg
Bij vertraging wordt de test niet getoond.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 23 apr 2019, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: Tijdens de ochtend- en de avondspits telt een timer, tien seconden voor het fluitsignaal van de hoofdconducteur, terug naar het laatste moment dat reizigers kunnen instappen. Het bord toont dan de mededeling “Niet meer instappen / No more boarding”.
Is 10 seconden aftellen niet erg kort? Als je nog langs de trein loopt, zul je niet voortdurend je ogen op een bord gericht hebben. Dus zeg dat je opeens 7 seconden ziet staan; dan moet je waarschijnlijk nog flink rennen. Ik zou zelf denk ik voor 30 seconden gaan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

Net even een kijkje wezen nemen op Ut. De PV in de hal had er nog duidelijk moeite mee (al is deze opmaak nieuw):
Afbeelding

Maar op het perron werkt het wel goed. Wel zou men er goed aan doen de daadwerkelijke treinstellen te tonen ter orientatie, en de bakken met 1e klas bijvoorbeeld wit op blauw te doen. Ook de drukteindicatoren werken nog niet helemaal goed, misschien zouden ook die wel in de plaatjes van de bakken verwerkt kunnen worden.
Afbeelding

Voor het aftellen had ik geen tijd meer over, dankzij U-OV had ik de 15:25 naar huis al finaal gemist.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Bjarte »

Ik vind het wel storend dat de geplande vertrektijd niet wordt vermeld, lijkt mij een verbeterpunt. Bovendien zou je verwachten dat er een onderscheid gemaakt kan worden tussen eerste en tweede klas en fietsdeuren. Verder natuurlijk een mooie verbetering. Voor stations zonder perronvakken zou men misschien het aantal treindelen kunnen vermelden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Ardan »

Kloktijd en resterende tijd worden alternerend getoond. Volgens het persbericht tenminste, kan onze verslaggever ter plaatse dit bevestigen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Tochjo »

Inderdaad wordt alternerend de vertrektijd en het aantal minuten tot vertrek getoond. Ook op de andere perronverwijzer in de hal zag ik dat vandaag.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 23 apr 2019, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten ivm leesbaarheid.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

Ik zat trouwens in de trein terug te bedenken: Virgin Trains doet het al jaren duidelijker dan NS nu. Op Londen Euston krijg je voor het instappen precies te zien wat de samenstelling van de trein is, en hoe druk elk rijtuig is. Dat lijkt me compacter dan wat nu gedaan wordt. (Linkje van foto)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door PHS »

Omdat ik vanmiddag van Den Haag via Utrecht naar Tilburg terugreisde (iets met problemen op de HSL en tussen Den Haag en Rotterdam :') ), konden op Utrecht de nieuwe borden bewonderd worden. Ik ben nog niet helemaal onder de indruk, maar het is duidelijk een verbetering. Nu stap ik toch altijd vooraan in op Utrecht vanwege de overstap in Den Bosch op de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie], maar ik kon al wel op de CTA zien dat ik zonder probleem een zitplaats zou bemachtigen. Het viel mij wel op dat de conducteur niet meteen floot toen de teller afliep en op de borden verscheen dat je niet meer mocht instappen; er zat zeker twintig seconden tussen. De kleurtjes vind ik niet helemaal duidelijk, ik zou toch liever groen i.p.v. wit willen zien als er nog veel ruimte is in een wagon. Wel positief dat er nu eindelijk wat meer met kleur wordt gedaan op de CTA's.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Het is mij de afgelopen dagen opgevallen dat de ICE niet in de proef zit. De minuten tellen niet af en de app-hesjes hebben geen interesse in het personeel van de ICE om "het moment" af te stemmen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Proef met instapinformatie op Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

De ICE zit niet in de proef inderdaad. Alleen de 800, 2900, 3500 en 3900 doen mee. Zou een 3000/3100 naar 18 verhuisd worden, doen ook die niet mee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten