Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Lijkt wel of ik naar een aflevering van Baantjer zit te kijken, door de achtergrondmuziek is maar half te verstaan wat er wordt gezegd.
Dat is een behoorlijke prestatie. In Brussel versta ik twee derde van de omroepberichten der Belgische Spoorwegen niet en vanwege de slechte akoestiek is ook de verstaanbaarheid van de omroep die in het Nederlands gedaan wordt erg laag... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Omdat je niet oplet zeker :roll: Ze zeggen niet voor niets voor elk bericht: "AANDACHT!..." :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dat is alweer jaren geleden geschrapt. Ze hebben nog een gong getest in Gent maar daar waren de buren niet zo blij mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Oh, nou ja...

Dan zie je wat daar dus van komt hè, demense letten niet meer op :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Bezorgbeer heeft vanaf vandaag geen berenhelmen meer. Gelukkig gaat er een exemplaar naar het museum als Rotterdams Erfgoed: https://www.ad.nl/rotterdam/berenhelmen ... ~ad29cc11/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wat een compleet bullshitargument :')
De voornaamste reden om de helmen weg te doen, is de veiligheid. Niet omdat ze niet goed beschermden of te warm waren, maar omdat de bezorgers door de kleur niet goed zichtbaar zijn. ,,Als het buiten schemert zijn de bruine beren-helmen niet goed te zien door de donkere kleur. Er is nog nooit een ongeluk gebeurd, maar we willen dat voor zijn”, zegt Jansen.
Want de scooter waar ze op rijden heeft verder geen verlichting enzo, en er zijn geen honderdduizenden mensen die met een zwarte helm rondrijden :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk waren er gewoon teveel bezorgers die vonden dat die helm voor schut was. Terechte klacht overigens.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is door een intakegesprek in Tilburg mijn intake bij Avans Hogeschool afgerond. Als ik slaag en de Avans mijn VWO-opleiding hebben geverifieerd ben ik per september student Ruimtelijke Ontwikkeling in 013. *O* Met de NS ging het vandaag aanmerkelijk beter dan twee maanden terug. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Waarom zou je niet slagen? :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Leuk man. Succes met de eindexamens.
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Ik zag laatst zo'n advertentie van een Air Cruise in de krant staan. Dat leek me echt zo ontzettend gaaf dat ik een gratis brochure aangevraagd heb. Nu sturen ze me drie boeken van echt topkwaliteit met een ondergeschreven brief.

Dat wordt lekker wegdromen met dat lezen. Zo ontzettend mooi die reizen.

Edit: bijna 100.000 euro voor een reisje van drie weken voor twee personen :o
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vandaag weer een stukje verder gekomen met mijn “alle spoorlijnen in NL”-missie.
Na een spontaan besluit vanmiddag vertrok ik om 14.54 uit Nm naar Zp. Het eerste doel was de stoptrein Zp-Apd, best een mooi lijntje. Het tweede doel was de aansluitende ICB, zodat ik comfortabel in de Bistro Amf-Hvs kon afstrepen. Vanuit Asd reisde ik per DDM, ook niet slecht, naar Ekz, waar ik een half uurtje benutte om een rondje te lopen en een broodje paling te kopen. In Hn liep ik een kleiner rondje en stapte ik over richting Hwd; de lijn naar Hdr heb ik ook maar vast gedaan. Nu nog een lange rit van Hdr naar Nm.
In Enkhuizen hing een prettige sfeer, zo van: als dit het einde van de wereld is, is het zo verkeerd nog niet. In Hoorn, Heerhugowaard en Den Helder daarentegen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Hoorn heeft een best aardig centrum. Je moet vanaf het station wel een eindje lopen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Oh ja, ik zie nu op de kaart dat ik inderdaad nog niet tot het echte centrum was doorgedrongen. Dat was me in die 18 minuten overstaptijd ook niet gelukt, op en neer. In de buurt rondom het station hing een vrij grimmige sfeer vond ik.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik heb vandaag een heerlijke strand- en duinwandeling gemaakt van IJmuiden naar Overveen :) Alleen wel behoorlijk gezandstraald door de harde wind, ik neem het halve strand mee naar huis :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was vandaag vrijwillig in Brabant en toen ik ‘s middags naar huis fietste regende het zo hard dat ik maar even een tussenstop maakte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Ik was vandaag vrijwillig in Brabant
Maar waarom? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik zocht een werkplek weg van de twee oppaskatten die op het moment mijn huis aan het trashen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

cassie127 schreef:Blijkbaar heeft het Abellio nu kaartlezers, en kunnen ze Ov-chipkaarten controleren. Het zijn alleen niet dezelfde lezers als dat NS heeft :shock:
Net als mij weer op weg voor een dagje NRW? :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Haha ja heb toch een Schöneferienticket welke gelijk is aan een normale NRW dagkaart in tarief maar deze hele week nog geldig is.

Maar we staan nu letterlijk op de grens stil wegens een overweg storing, maar dat werdt netjes in het Duits en het Nederlands omgeroepen.

Al heb ik volgens mij wel een verkeerde plek uitgekozen om te gaan zitten... Ik zit nu achter vermoedelijk een kast waar de spanningen in worden afgewisseld... Al een paar keer behoorlijk geschrokken van een klap steeds op het moment dat we door zo'n sluis kwamen.

Maar nu eerst maar eens zorgen dat we over 2 uur op Köln-Ehrenfeld staan om de RE 9 naar Siegen te nemen welke wordt omgeleid over Köln Süd (en een stuk goederenspoor)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ik heb mijzelf zowaar weer eens een trein in gekregen *trein*

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Haha, succes met je rondje door Overijssel... Kan je ook gelijk die 25 strippenkaart van de buurtbus (Midden-Overijssel) gaan aanschaffen :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

julsteren schreef:Ik heb mijzelf zowaar weer eens een trein in gekregen *trein*
Veilig verkeer Nederland dankt u :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

cassie127 schreef: Al heb ik volgens mij wel een verkeerde plek uitgekozen om te gaan zitten... Ik zit nu achter vermoedelijk een kast waar de spanningen in worden afgewisseld... Al een paar keer behoorlijk geschrokken van een klap steeds op het moment dat we door zo'n sluis kwamen.
Je zit onder de pantograaf die wordt neergelaten :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Aangezien ik nu op drie plekken tegelijk in een administratief moeras ben terechtgekomen vond ik het wel weer tijd voor een filmpje over vrijgeleide A38.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten