Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door Daniel »

Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk
Geplaatst op: woensdag 11 november 2009 om 22:24
Laatst bijgewerkt: woensdag 11 november 2009 om 22:24

Persbericht

Met ingang van maandag 16 november wijzigt de route van lijn 161 Oud-Beijerland – Heinenoord Busstation. In overleg met de gemeente Binnenmaas is besloten de bussen niet meer door Goidschalxoord te laten rijden. De alternatieve route is over de busbaan langs de provinciale weg N217 en via de nieuwe verbindingsweg Tienvoet naar Heinenoord en Heinenoord Busstation.

Door deze wijziging komt de halte Goidschalxoord Dorp te vervallen. De halte in het dorp van Heinenoord wordt verplaatst naar de Sporthal aan de Tienvoet. De korte busritten tussen Heinenoord Busstation en Goidschalxoord, worden ingekort tot Heinenoord Busstation en Heinenoord Sporthal en vice versa.

Betrouwbaardere reis

De busroute over de erg smalle Goidschalxoordse dijk veroorzaakt al jaren overlast voor de bewoners die last hebben van de trillingen. Daarnaast kan tegemoetkomend verkeer nauwelijks passeren, wat regelmatig tot tijdverlies leidt voor reizigers en onzekerheid over het halen van aansluitingen. De Goidschalxoordse dijk was tot op heden de enige route om het dorp Heinenoord te bedienen. Met de realisatie van een nieuwe verbindingsweg tussen Heinenoord en de provinciale weg, kan de busroute worden verlegd en hebben reizigers een betrouwbaardere reis.
Lees verder

Een aardige achteruitgang voor het dorpje Goidschalxoord in reismogelijkheden, maargoed, zoveel reizigers zijn er daar ook niet. En 'tis ook wel een onmogelijk smal dijkje daar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door Daniel »

Nog maar 'n paar plaatjes van de situatie aldaar...

Afbeelding

Afbeelding

En twee uit de Connexxion-tijd toen men er zelfs geleed materieel doorheen propte...
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door OV Hoekschewaard »

Reiziger Ddrs schreef: Een aardige achteruitgang voor het dorpje Goidschalxoord in reismogelijkheden, maargoed, zoveel reizigers zijn er daar ook niet. En 'tis ook wel een onmogelijk smal dijkje daar...
Een achteruitgang is het inderdaad maar je hoeft geen medelijden te hebben met dit dorpje. De inwoners van dit gehucht willen al jaren dat de bus verdwijnt en ze zullen dus alleen maar blij zijn met dit nieuws. Sommige bewoners hadden zo'n hekel aan de bus dat ze hun auto zo parkeerden dat de bus er amper langs kon. Er zijn daardoor ook flinke ruzies geweest tussen de buschauffeurs en de bewoners.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door 88122903 »

Trouwens iets anders ik zie dit geleedmaterieel van toen en ik snap een ding nog steeds niet.
In de Connexxion tijd reed men in de spits met de 165/166 en 144 vaak met gelede bussen maar dat begreep ik nooit want de gelede bus was vaak maar half vol en als je het forum mag geloven verdiende de vervoerder altijd veel minder aan een gelede bus in vergelijking me een normale bus.
Dus ik vroeg me af wat was de reden achter de inzet van het materieel?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat komt omdat die gelede ritten van lijn 165/166 meestal in dezelfde dienst zaten als de drukke scholierenlijnen 168 en 268 (wat nu bij arriva de lijnen 667 en 668 zijn)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door Ardan »

Pff nou dat hele Goidschalxoord ligt naast Heinenoord als ik dat zo google-mappend zie, dus zo'n achteruitgang is het nou ook weer niet. En desnoods kan er misschien nog een halte langs de N217 ter hoogte van de Westdijk gemaakt worden. Iemand die erop achteruit gaat? Nee dus. En als ik dit zo lees komt er in de praktijk alleen maar reistijdverkorting.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door Daniel »

'tis inderdaad niet zo gigantisch ver lopen, zeker niet als je bedenkt waar de halte ligt in Goidschalxoord: zo ongeveer in het uiterste uiteinde van het gehuchtje aan de Heinenoordse zijde.
De extra ritten tot Heinenoord (was Goidschalxoord i.v.m. de keermogelijkheid) zullen nu trouwens ook wat makkelijker kunnen keren: de rotonde bij de aansluiting op de busbaan ziet er 'n stukje ruimer uit als het huidige keerpunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Arriva vindt alternatief voor Goidschalxoordse dijk

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:De extra ritten tot Heinenoord (was Goidschalxoord i.v.m. de keermogelijkheid) zullen nu trouwens ook wat makkelijker kunnen keren: de rotonde bij de aansluiting op de busbaan ziet er 'n stukje ruimer uit als het huidige keerpunt.
Het huidige keerpunt voor de ritten die tot Goidschalxoord rijden is nu bij de "turbo-rotonde" bij De Bosschen overigens. ;)

Opzich wel grappig hoelang het geduurd heeft voordat dit er eindelijk door zit. Ik heb nog een lijnnetkaart van Connexxion hier liggen waarop de "nieuwe" route al vermeld staat. Er staat echter een opmerking bij: "Route lijn 161 vanaf medio 2006". :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten