Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Omdat ie geen Turrek is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Die verkiezingsborden mogen ze van mij weglaten. :N Ze nemen ontzettend veel plaats in en doordat álles erop staat (en ook nog eens op de verkeerde hoogte), krijg ik ook nauwelijks iets van de posters zelf mee. De losse posters vroeger bleven veel beter in het geheugen hangen.
Moet je in Apeldoorn gaan wonen, daar hebben ze besloten geen borden voor verkiezingsposters meer te plaatsen voor Tweede Kamerverkiezingen en Europese Verkiezingen. Inwoners van Apeldoorn mogen van de gemeente alleen geïnteresseerd zijn in Gemeenteraadsverkiezingen en Provinciale verkiezingen (maar aangezien Apeldoorn maar liefst 6,6% van de provincie Gelderland beslaat, komt dat eigenlijk neer op Groot-Apeldoornse verkiezingen :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Anne »

isadora schreef:Ik ben Zwitser.
Mooie wagens die Zwitsers.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Anne »

umbusko schreef:Die verkiezingsborden mogen ze van mij weglaten. :N Ze nemen ontzettend veel plaats in en doordat álles erop staat (en ook nog eens op de verkeerde hoogte), krijg ik ook nauwelijks iets van de posters zelf mee. De losse posters vroeger bleven veel beter in het geheugen hangen.
Ach... gaat er alleen maar om dat er aandacht is voor de verkiezingen.
In sommige plaatsen zag ik eerder dit jaar nog oude borden waar op geplakt werd.
Dan is dit wat fraaier.

Keuze maken doe je tocht niet op grond van zo'n bord en vraagt wat zoekwerk. Dus nette oplossing.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ik kijk meestal of er nog hete tjikkies op die dingen staan en stem daar dan op *O*

Alleen staan die er meestal niet op, dus stem ik maar niet. -o-
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Suus schreef: Moet je in Apeldoorn gaan wonen...
Oh, nou, bij nader inzien zijn die verkiezingsborden toch zo erg nog niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

trolly schreef:
isadora schreef:Ik ben Zwitser.
:shock:

Maar... waarom...?
Mijn pa was. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

:lol:
avl schreef:
isadora schreef:Ik ben Zwitser.
Mooie wagens die Zwitsers.
:lol:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: StemWijzer vertraagd door exact dezelfde antwoorden PvdA en GroenLinks

Bericht door Wannes »

De StemWijzer voor de Europese Parlementsverkiezingen is vertraagd. Eigenlijk zou de stemhulp vorige week dinsdag online komen, maar vlak voor publicatie werd duidelijk dat GroenLinks en de PvdA dezelfde antwoorden hadden op alle stellingen: zowel de dertig stellingen die de selectie hadden doorstaan als de dertig reservestellingen.
Bron en meer
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Overigens kan je bij Politico een (iets oudere) quiz doen om uit te vinden waar je het meest bij past.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Guur rechts (FvD+VVD+CDA) heeft een coalitieakkoord bereikt in Zuid-Holland. Ze hebben alleen geen meerderheid, dus nu gaat Hans Wiegel proberen een meerderheid te vinden :roll:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/382823 ... komt-erbij
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Is deze coalitie waarom de Waterbus nu met uitsterven wordt bedreigd? Of was dat nog een plan van die Flo(o)r(is)? :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Klinkt toch een beetje als de wereld op z'n kop, eerst een heel coalitieakkoord uitonderhandelen en dan nadat dat gelukt is op zoek gaan naar een meerderheid, zeker als het idee is dat de nieuwe partner ook in de coalitie komt.
Overigens lijkt CU-SGP me het meest waarschijnlijk, ligt eraan hoe principieel het CU-deel is.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Is deze coalitie waarom de Waterbus nu met uitsterven wordt bedreigd? Of was dat nog een plan van die Flo(o)r(is)? :roll:
Het nu voorgestelde pakket van eisen is opgesteld door ambtenaren en nog niet gefiatteerd door het provinciebestuur, want dat is namelijk demissionair.

De nu voorgestelde coalitie wil busbanen die later zijn om te bouwen naar lightrail, de tariefbevriezing in stand houden en doelgroepenvervoer combineren met OV-flexvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Het klinkt niet alsof ze er veel verstand van hebben zeg maar... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Hoezo niet? :?
Alle drie de punten klinken mij niet verkeerd of wereldvreemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door katvis »

Nou, lavendel man slecht. Dat snap je toch wel?
PSA: Links gaan, rechts staan
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Dit is al de derde verkiezing waar ik 50+ in de top 3 uit de stemwijzer krijg. Ik ben pas 20 en wil een graaipartij niet mijn stem geven, maar het gebeurt nu wel erg vaak. :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Zo lang het geen Hans Smolders is, hoef jij je nergens voor te schamen ;-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:
ArrivaBas schreef:Is deze coalitie waarom de Waterbus nu met uitsterven wordt bedreigd? Of was dat nog een plan van die Flo(o)r(is)? :roll:
Het nu voorgestelde pakket van eisen is opgesteld door ambtenaren en nog niet gefiatteerd door het provinciebestuur, want dat is namelijk demissionair.
De aanbesteding is toch al gestart? Dus het pakket van eisen is toch gefiatteerd door GS? Trouwens: een demissionair college kan en mag gewoon besluiten nemen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Nee ... officieel mag een demissionair college geen ingrijpende besluiten meer nemen. Dit geldt ook voor een regering dat demissionair is.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat is niet juist, dat mag een demissionair college of kabinet wel, tenzij een meerderheid van de statenleden, gemeenteraadsleden of parlementsleden het onderwerp controversieel hebben verklaard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Demissionair
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hendrik schreef:
Suus schreef:
ArrivaBas schreef:Is deze coalitie waarom de Waterbus nu met uitsterven wordt bedreigd? Of was dat nog een plan van die Flo(o)r(is)? :roll:
Het nu voorgestelde pakket van eisen is opgesteld door ambtenaren en nog niet gefiatteerd door het provinciebestuur, want dat is namelijk demissionair.
De aanbesteding is toch al gestart? Dus het pakket van eisen is toch gefiatteerd door GS? Trouwens: een demissionair college kan en mag gewoon besluiten nemen.
Nee, het PvE ligt nu ter inspraak bij alle relevante besturen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

De provincie heeft zelf bericht dat de aanbesteding is gestart: https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... besteding/
En volgens het definitieve PvE ("vast te stellen door Gedeputeerde Staten op 9 april 2019") is het PvE al eerder voorgelegd aan alle gemeenten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik snap dan niet zo goed dat de gemeenten dan na het vaststellen contact zoeken met het AD :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten