Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dat is omdat men niet consequent is: op de website staat bv. op de pagina over Koningsdag een link met lijn N02 als tekst terwijl in de gelinkte dienstregeling N2 staat
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik zie het bericht ook op facebook staan met afbeelding erbij.dennistd schreef:Een tweet van de gemeente Scherpenzeel:https://twitter.com/_Scherpenzeel/statu ... 7752035328Syntus is van plan om de dienstregeling van buslijn (x)80 te wijzigen. Daardoor wordt de eindhalte station Veenendaal-De Klomp. Wat vindt u ervan? Laat het ons weten via: https://nl.surveymonkey.com/r/TSCP57T
Wat zouden ze met "lin" (of lln, kan het niet zo goed lezen) bedoelen?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
LLN, is in het onderwijs een afkorting voor leerlingen. Lijkt me een logische verklaring gezien het over lijnen 6XX gaat dus scholierenlijnen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ah, vaag dat ze dat dan bij de post over de inkorting van lijn 80 plaatsen.
Misschien gooien ze 2 plannen door elkaar: de inkorting van lijn 80 en een klaarblijkelijke inkorting van lijn 683.
Misschien gooien ze 2 plannen door elkaar: de inkorting van lijn 80 en een klaarblijkelijke inkorting van lijn 683.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
En opheffing van 690 blijkbaar, overigens rijden die lijnen ook al buiten Scherpenzeel om dus da's geen aanpassing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Inderdaad, iedereen die dit roept vergeet altijd dat een vier keer zo kleine bus niet betekent dat de chauffeur ook met maar 25% van z'n normale loon genoegen neemt. Personeel is Daarnaast, moeten die kleine busjes ook aangeschaft en gestald worden, maar de grote Setra's blijf je nodig hebben in de spits. Dat worden dus twee vloten, die aan de afschrijvingstermijn nog te weinig kilometers hebben gemaakt. Ik denk dat de zogenaamde bezuinigers een dief van hun eigen portemonnee geworden zijn. *bus* Om nog maar te zwijgen over flex-vervoer.nvdw schreef:Nee, kleine busjes moeten er komen. Je bespaart er in de praktijk niks mee maar het doet het als kreet altijd zo goed, vooral bij mensen die zelf nooit van het ov gebruik maken.Suus schreef:Die mensen hebben er duidelijk geen kaas van gegeten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ja, vermoedelijk heeft de gemeente Scherpenzeel al een volledige concept dienstregeling gehad.Daniel schreef:En opheffing van 690 blijkbaar, overigens rijden die lijnen ook al buiten Scherpenzeel om dus da's geen aanpassing.
Over scholierenlijnen gesproken: ik zie op Facebook vooral veel opmerkingen over de bereikbaarheid van middelbare scholen in Veenendaal. Misschien is een scholierenlijn richting Veenendaal wel een oplossing als lijn 80 ingekort wordt. De middelbare scholen in Veenendaal liggen relatief dicht bij elkaar. Je kan dan eventueel een slecht bezette rit Amersfoort-Scherpenzeel opheffen om hier DRUs voor vrij te maken.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Voor wie zou je die scholierenlijn dan rijden? Op de meeste dagen stappen vrijwel alle scholieren/studenten op De Klomp uit. Alleen als het stortregent/stormt zitten er veel scholieren in die door naar Veenendaal reizen.
Maar uit dat plaatje maak ik alleen een wijziging op de scholierenlijnen en niet de X80 op, allicht kan Maxim meer loslaten?
In detail kijkend vervalt de 690 trouwens niet echt, maar verdwijnt die alleen ten zuiden van De Klomp. Ten noorden daarvan wordt de bus die nu 690 rijdt een verdubbeling op de 680 (dus via Ederveen i.p.v. de N224) en komt er bij Renswoude nog steeds een versterker bij.
Maar uit dat plaatje maak ik alleen een wijziging op de scholierenlijnen en niet de X80 op, allicht kan Maxim meer loslaten?
In detail kijkend vervalt de 690 trouwens niet echt, maar verdwijnt die alleen ten zuiden van De Klomp. Ten noorden daarvan wordt de bus die nu 690 rijdt een verdubbeling op de 680 (dus via Ederveen i.p.v. de N224) en komt er bij Renswoude nog steeds een versterker bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Binnenkort komt de enquête / consultatie :Y
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Morgen gratuit reizen in Amersfoort met Syntus... Lekker hoor
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
En deze is verschenen via deze link: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... -provincieMaxim schreef:Binnenkort komt de enquête / consultatie :Y
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ze hebben niet geleerd van vorig jaar: wederom heb je de keuze van "ja ik ga meer met de lijn reizen" of "geen mening". Wat moet ik nou invullen als ik het een goed idee vind, maar niet (veel) met die lijn reis?
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Zitten mooie plannen tussen die nieuwe verbindingen bieden en daarnaast efficiënter gebruik van een gelijke materieelinzet bieden. Wel vindt ik het opvallend dat er aan de ene kant heel snel naar SyntusFlex gegrepen wordt, terwijl ze aan de andere kant ook laten zien goed te kijken waarom lijnen nou niet lopen en maatregelen bieden om daar wat aan te doen.
Een samenvatting voor wie van buiten de regio komt en geen zin heeft de enquête door te worstelen om de plannen te zien.
Zuidwest Utrecht
Voor de lijnen M1 en M2 wordt vervanging door SyntusFlex voorgesteld
Amersfoort
Scholierenlijnen West
Uithoflijnen
Een samenvatting voor wie van buiten de regio komt en geen zin heeft de enquête door te worstelen om de plannen te zien.
Zuidwest Utrecht
- Lijn 295 wordt de hoofdlijn tussen Rotterdam Capelsebrug en Utrecht en gaat de hele dag in een kwartiersdienst rijden
- Lijn 195 gaat als aanvullende lijn van Schoonhoven naar IJsselstein rijden. In de spits blijft deze naar Utrecht rijden en in de ochtendspits ook naar Rotterdam. Reizigers voor Benschop moeten dus overstappen in Schoonhoven of IJsselstein
- In de spits wordt overwogen om lijn 195 in IJsselstein via bedrijventerrein Lage Dijk/Paardenveld te laten rijden
- Lijn 2 wordt voorgesteld voor omzetting in SyntusFlex
- Lijn 3 en 4 gaan in één richting rijden, waarbij de richting halverwege de dag wisselt. In de daluren wordt niet of 1x/uur gereden, de rest van de ritten wordt door Flex vervangen
- Lijn 5 gaat met een grote bus rijden en wordt doorgetrokken naar Oudewater Tappersheul
Voor de lijnen M1 en M2 wordt vervanging door SyntusFlex voorgesteld
Amersfoort
- Lijn 8 gaat vanuit Randenbroek/Schuilenburg via de Stadsring naar het station rijden, zodat de lijn voor die wijken veel sneller wordt
- Lijn 9 neemt de route van lijn 8 tussen station en Gasthuislaan over en rijdt vervolgens via Dorrestein en het Leusderkwartier terug als lusroute. De halte bij De Eemgaarde wordt op verzoek bediend (drukknop bij de halte)
- Lijn 19 gaat een gestrekte route van de huidige lijn 9 door het Bergkwartier bedienen (zonder lus via de Arubalaan) en vervolgens via de Leusderweg naar DHV en Rusthof
- In de avonduren en het weekend wordt voor het Soesterkwartier SyntusFlex voorgesteld in plaats van lijn 1
Scholierenlijnen West
- Voorgesteld wordt de scholierenlijnen van Uithoorn/Mijdrecht naar Woerden te integreren in lijn 123 die daardoor frequenter gaat rijden (en versterkingsritten krijgt op de drukste momenten)
- In de spitsen krijgt lijn 123 hierdoor ook ritten van/naar Uithoorn, daarnaast blijven er ritten bij het Kalsbeek College in Woerden eindigen, maar die rijden voortaan ook via het station
- Voorgesteld wordt de lijnen 381, 382 en 383 op te heffen, waarbij lijn 381 wel blijft rijden van Driebergen-Zeist via Austerlitz naar Zeist Busstation. Het NMM wordt vanaf Zeist voortaan door lijn 575 bediend
- Lijn 80/X80 wordt ingekort tot De Klomp, maar gaat op de drukste spitsmomenten 4x/uur tot aan De Klomp rijden
- De nieuwe lijn 87 gaat Veenendaal Oost en Petenbos ontsluiten, in de drukste richting is deze aan lijn 80/X80 gekoppeld
- Lijn 280 wordt vanaf Veenendaal doorgetrokken naar Rhenen en Kesteren, in de daluren, avond en weekend wordt tussen Veenendaal en Kesteren een uurdienst gereden.
Uithoflijnen
- De frequentie op lijn 203 en 272 wordt uitgebreid
- 's avonds en in het weekend wordt overwogen een nieuwe lijn van Amersfoort Centrum naar De Uithof te rijden
- Lijn 623 wordt vervangen door een nieuwe rit op lijn 203
- Lijn 683 rijdt voortaan vanaf De Klomp
- Op lijn 680 wordt een extra bus vanaf De Klomp toegevoegd
- Lijn 690 vervalt
- Lijn 682 gaat vanaf Houten via het WKZ in Utrecht naar Amersfoort rijden, zodat lijn 681 kan vervallen. Reizigers vanaf het station worden verwezen naar de tram en overige buslijnen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik kwam daar eerder al iets van tegen https://www.bv-oudewater.nl/2019/04/04/ ... ppersheul/Lijn 5 gaat met een grote bus rijden en wordt doorgetrokken naar Oudewater Tappersheul
Opvallend dat er er een grote bus gereden gaat worden. Ik dacht dat de bezetting juist tegenviel.
We krijgen een gevalletje Harderwijk zo te zien.Lijn 2 wordt voorgesteld voor omzetting in SyntusFlex
Lijn 3 en 4 gaan in één richting rijden, waarbij de richting halverwege de dag wisselt. In de daluren wordt niet of 1x/uur gereden, de rest van de ritten wordt door Flex vervangen
Deze routes lijken me allemaal een stuk directer. Mooi! Dat drukknop systeem ben ik nog niet eerder tegengekomen voor vraagafhankelijk vervoer. Slim!Lijn 8 gaat vanuit Randenbroek/Schuilenburg via de Stadsring naar het station rijden, zodat de lijn voor die wijken veel sneller wordt
Lijn 9 neemt de route van lijn 8 tussen station en Gasthuislaan over en rijdt vervolgens via Dorrestein en het Leusderkwartier terug als lusroute. De halte bij De Eemgaarde wordt op verzoek bediend (drukknop bij de halte)
Lijn 19 gaat een gestrekte route van de huidige lijn 9 door het Bergkwartier bedienen (zonder lus via de Arubalaan) en vervolgens via de Leusderweg naar DHV en Rusthof
Ze gaan wel direct van het ene uiterste naar het andere uiterste. Lijn 81 was altijd goed bezet in de zomer vanaf Woudenberg. Had dan een lijn Woudenberg - Driebergen-Zeist gemaakt (evt. 1x per uur). Ironisch genoeg lijkt me Austerlitz juist de plek waar geen volwaardige buslijn voor nodig is.Voorgesteld wordt de lijnen 381, 382 en 383 op te heffen, waarbij lijn 381 wel blijft rijden van Driebergen-Zeist via Austerlitz naar Zeist Busstation. Het NMM wordt vanaf Zeist voortaan door lijn 575 bediend
Hmmm im zie geen frequenties of lusrichting staan. Verder wel een slimme route, hoewel je mogelijk wel vertraging krijgt door het rijden op de rondweg oost. Ik denk wel dat je voor een permanente oplossing voor de bediening van Veenendaal oost toch echt lijn 85 moet gaan omleggen via de wijken daar.De nieuwe lijn 87 gaat Veenendaal Oost en Petenbos ontsluiten, in de drukste richting is deze aan lijn 80/X80 gekoppeld
Twee vliegen in één klap: er komt eindelijk een buslijn tussen Veenendaal en Kesteren en Rhenen, Veenendaal en Kesteren krijgen de hele week door een snelle verbinding met Amersfoort.Lijn 280 wordt vanaf Veenendaal doorgetrokken naar Rhenen en Kesteren, in de daluren, avond en weekend wordt tussen Veenendaal en Kesteren een uurdienst gereden
Ben wel erg benieuwd naar de aansluitingen. Wordt er in Veenendaal op lijn 50 aangesloten? Blijft de aansluiting richting Wageningen? (En wat wordt überhaupt de voorkeursroute tussen Scherpenzeel/Renswoude/Woudenberg en Wageningen?) Komt er een aansluiting op station Kesteren of Rhenen op de treinen?
Daarnaast krijgt deze lijn te maken met de filegevoelige brug tussen Kesteren en Rhenen.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Die aanpassing van de stadsdienst in Amersfoort Zuid vindt ik zelf ook wel een hele mooie ja. Vooral Schuilenburg/Randenbroek gaat erop vooruit met een snellere verbinding en het combineert vooral ook mooi zo met de wens uit Dorrestein/Leusderkwartier om een verbinding met de winkels aan de Leusderweg te bieden, die worden mooi ontsloten met de halte aan de Daltonstraat op die nieuwe lijn. En het centrum natuurlijk ook, met deze opzet gaan de verbindingen weer soort van terug naar hoe ze in de Connexxion-tijd waren maar dan een stuk efficiënter ingericht. Wat ook kan omdat je nu geen ziekenhuis langs de route meer hebt.
Verder zijn de frequenties nog wel deels een vraagteken, waarbij ik het opvallend vindt dat bij de opsplitsing van lijn 1 in 1 en 9 juist het Bergkwartier zijn zondagse bediening behield terwijl de bediening met lijn 19 suggereert dat daar alleen doordeweeks gereden gaat worden. Al zal de Berg ook niet het drukste stuk van de lijn zijn.
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het exacte interval op de X80 gaat uitpakken. Men heeft het over een kwartiersdienst, maar in combinatie met het bieden van robuustere aansluitingen zou het doortrekken van het huidige patroon (de verdichtingsritten tussen Amersfoort en Scherpenzeel, die aannemelijk worden doorgetrokken voor die kwartiersdienst, liggen globaal in een 10/20 ligging met de doorgaande rit) meer voor de hand liggen. Op die manier zou je bijvoorbeeld een aansluiting van 10 minuten op de trein naar Arnhem kunnen bieden en dan met de volgende bus een aansluiting van 5 minuten op de trein naar Utrecht bij De Klomp. Een kwartiersdienst bieden waarbij de helft van de ritten geen treinaansluiting biedt zet immers niet echt zoden aan de dijk, gezien het merendeel van de reizigers juist op de trein overstapt. Op één reiziger na zo'n beetje en die schijnt Daniel te heten (Die dienstregeling zou trouwens ook als voordeel hebben dat de overstap vanuit X80 op lijn 5 een stuk sneller wordt)
Verder zijn de frequenties nog wel deels een vraagteken, waarbij ik het opvallend vindt dat bij de opsplitsing van lijn 1 in 1 en 9 juist het Bergkwartier zijn zondagse bediening behield terwijl de bediening met lijn 19 suggereert dat daar alleen doordeweeks gereden gaat worden. Al zal de Berg ook niet het drukste stuk van de lijn zijn.
Zoals ik het in de enquête lees wordt er in de daluren en het weekend alleen tussen Veenendaal en Kesteren gereden.Twee vliegen in één klap: er komt eindelijk een buslijn tussen Veenendaal en Kesteren en Rhenen, Veenendaal en Kesteren krijgen de hele week door een snelle verbinding met Amersfoort.
In de huidige dienstregeling wordt de ligging van lijn 280 gedicteerd door het traject Amersfoort - Woudenberg, waar de vertrektijden aangepast zijn om enig interval tussen de diverse lijnen op dat traject te hebben. Echter is de geplande rijtijd over de A12 zodanig variabel dat bij gelijke vertrektijd uit Amersfoort soms wel een aansluiting op lijn 50 bestaat, maar hij op andere momenten bijna een kwartier overstaptijd kent.Ben wel erg benieuwd naar de aansluitingen. Wordt er in Veenendaal op lijn 50 aangesloten? Blijft de aansluiting richting Wageningen? (En wat wordt überhaupt de voorkeursroute tussen Scherpenzeel/Renswoude/Woudenberg en Wageningen?) Komt er een aansluiting op station Kesteren of Rhenen op de treinen?
Daarnaast krijgt deze lijn te maken met de filegevoelige brug tussen Kesteren en Rhenen.
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het exacte interval op de X80 gaat uitpakken. Men heeft het over een kwartiersdienst, maar in combinatie met het bieden van robuustere aansluitingen zou het doortrekken van het huidige patroon (de verdichtingsritten tussen Amersfoort en Scherpenzeel, die aannemelijk worden doorgetrokken voor die kwartiersdienst, liggen globaal in een 10/20 ligging met de doorgaande rit) meer voor de hand liggen. Op die manier zou je bijvoorbeeld een aansluiting van 10 minuten op de trein naar Arnhem kunnen bieden en dan met de volgende bus een aansluiting van 5 minuten op de trein naar Utrecht bij De Klomp. Een kwartiersdienst bieden waarbij de helft van de ritten geen treinaansluiting biedt zet immers niet echt zoden aan de dijk, gezien het merendeel van de reizigers juist op de trein overstapt. Op één reiziger na zo'n beetje en die schijnt Daniel te heten (Die dienstregeling zou trouwens ook als voordeel hebben dat de overstap vanuit X80 op lijn 5 een stuk sneller wordt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a86efbea/
Er komt mogelijk ook een oplossing voor de van de bedrijventerreinen in Veenendaal. Ik zou liever een spitsbus centrum-nijverkamp zien dan een taxidienst naar specifieke bedrijven, maar we zullen het zien.
Het is in ieder geval mooi dat er provinciebreed naar de bereikbaarheid van industrieterreinen wordt gekeken.
Er komt mogelijk ook een oplossing voor de van de bedrijventerreinen in Veenendaal. Ik zou liever een spitsbus centrum-nijverkamp zien dan een taxidienst naar specifieke bedrijven, maar we zullen het zien.
Het is in ieder geval mooi dat er provinciebreed naar de bereikbaarheid van industrieterreinen wordt gekeken.
Dan is er dus waarschijnlijk sprake van een lijn Vndc - Ktr (met aansluitingen op lijn 50 (richting Klp) op Vndc en op de trein naar Ah in Ktr.Zoals ik het in de enquête lees wordt er in de daluren en het weekend alleen tussen Veenendaal en Kesteren gereden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Op zich ben ik niet tegen het bieden van flexibele vervoersvormen, maar het grote nadeel van SyntusFlex is dat de reguliere tarieven en abonnementen niet geldig zijn, waardoor reizigers duurder uit zijn. Dat vind ik een slechte ontwikkeling.Daniel schreef:Wel vindt ik het opvallend dat er aan de ene kant heel snel naar SyntusFlex gegrepen wordt, terwijl ze aan de andere kant ook laten zien goed te kijken waarom lijnen nou niet lopen en maatregelen bieden om daar wat aan te doen.
<knip>
Stadsdienst WoerdenMijdrecht
- Lijn 2 wordt voorgesteld voor omzetting in SyntusFlex
- Lijn 3 en 4 gaan in één richting rijden, waarbij de richting halverwege de dag wisselt. In de daluren wordt niet of 1x/uur gereden, de rest van de ritten wordt door Flex vervangen
- Lijn 5 gaat met een grote bus rijden en wordt doorgetrokken naar Oudewater Tappersheul
Voor de lijnen M1 en M2 wordt vervanging door SyntusFlex voorgesteld
Bij Overal Flex (in Noord-Holland Noord) zijn de reguliere tarieven wel geldig.
Verder zou ik lijn 2 in elk geval tijdens de brede spitsuren als vaste busdienst aanbieden, vanwege de bediening van het Minkema College.
Dat de stadsdienst van Mijdrecht wordt omgezet naar SyntusFlex kan ik goed begrijpen, maar ik ben tegen de daarmee gepaard gaande stijging van de reiskosten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Bij Bravo en Breng Flex zijn de reguliere tarieven dan weer niet geldig. Het ligt er dus aan in welke regio je kijkt. Ik vind ook dat bij de flexiebele vormen van ov het normale ov tarief moet gelden inclusief abonnementen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Om wat dichterbij te kijken: bij U-Flex zijn de normale tarieven ook gewoon geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Hmmm, ben ik het niet mee eens. Het is relatief inefficiënt en wordt binnen deze concessie alleen binnen de stad gebruikt. Door er een prijsprikkel in te houden moedig je het gebruik af voor mensen die ook de last mile zelf af kunnen leggen. (Met overstap van/op bus betaal je met OV-chipkaart misschien hooguit 20 cent voor een rit)regenmaker schreef:Bij Bravo en Breng Flex zijn de reguliere tarieven dan weer niet geldig. Het ligt er dus aan in welke regio je kijkt. Ik vind ook dat bij de flexiebele vormen van ov het normale ov tarief moet gelden inclusief abonnementen.
Geldigheid van abonnementen zou je wel kunnen doen als extra service voor abbonomenthouders.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dat bus 381 opgeheven zou worden tussen Zeist en NMM zag ik al van mijlenver aankomen. De lijn was op zich wel handig voor reizigers tussen Zeist en Huis ter Heide/Soesterberg, maar zorgde er ook voor dat bus 56 slechter werd gebruikt. De lijn had niet veel toegevoegde waarde op dit stuk, aangezien er niet bepaald veel mensen vanuit Zeist naar NMM gaan.
Ik zou nu het type lijn van de 575 omruilen met de 381. Maak van lijn 575 lijn 375 en van lijn 381 lijn 581. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend veel moeite kost om het allemaal te veranderen, maar deze opzet lijkt mij wel logischer.
Het wordt straks alleen wel een probleem voor reizers uit Zeist om NMM te bereiken want die stopt daar dus maar in één richting. Wil Syntus dan dat er richting NMM wordt overgestapt van bus 56 op 356 bij de Stompert?
Het stuk van de N237 van Huis ter Heide tot aan Soesterberg gaat er op deze manier wel achteruit. Een compensatie van een andere lijn die (iets) meer gaat rijden lijkt me gepast.
Ook wel opmerkelijk trouwens dat een lijn die eerst ingeschat werd als dat er veel mensen van gebruik zouden maken (15-meterbussen, ieder halfuur!) nu wordt opgeheven. Daar is dus eerder iets flink foutgegaan met inschatten. Henschotermeer is nu onbereikbaar per OV in de zomer. 381 laten eindigen bij Henschotermeer ipv Zeist zou een optie kunnen zijn.
Ik zou nu het type lijn van de 575 omruilen met de 381. Maak van lijn 575 lijn 375 en van lijn 381 lijn 581. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend veel moeite kost om het allemaal te veranderen, maar deze opzet lijkt mij wel logischer.
Het wordt straks alleen wel een probleem voor reizers uit Zeist om NMM te bereiken want die stopt daar dus maar in één richting. Wil Syntus dan dat er richting NMM wordt overgestapt van bus 56 op 356 bij de Stompert?
Het stuk van de N237 van Huis ter Heide tot aan Soesterberg gaat er op deze manier wel achteruit. Een compensatie van een andere lijn die (iets) meer gaat rijden lijkt me gepast.
Ook wel opmerkelijk trouwens dat een lijn die eerst ingeschat werd als dat er veel mensen van gebruik zouden maken (15-meterbussen, ieder halfuur!) nu wordt opgeheven. Daar is dus eerder iets flink foutgegaan met inschatten. Henschotermeer is nu onbereikbaar per OV in de zomer. 381 laten eindigen bij Henschotermeer ipv Zeist zou een optie kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 01 mei 2019, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Is dat laatste echt zo hard nodig? Met de 52 en 56 (beide 2x/uur) heb je op dat traject niks te klagen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Al die lijnen rijden wel erg slecht op elkaar afgestemd op dat traject hoor. In Soesterberg wordt er daarnaast begonnen aan een gigantische nieuwbouwwijk. Om het nieuwe Sterrenberg niet te vergeten (ja, achter dat bos daar zit ook een enorme nieuwbouwwijk!)
Buurtbus 575 had overigens ook allang omgelegd moeten worden via Mercury, Soesterberg. De bediening van dat stukje is ook erg slecht, ondanks veel huizen. Is ook niet eens zoveel om.
Buurtbus 575 had overigens ook allang omgelegd moeten worden via Mercury, Soesterberg. De bediening van dat stukje is ook erg slecht, ondanks veel huizen. Is ook niet eens zoveel om.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Dan trek je weer reizigers naar lijn (5)75, wat juist niet de bedoeling was.Ferdinand schreef: Ik zou nu het type lijn van de 575 omruilen met de 381. Maak van lijn 575 lijn 375 en van lijn 381 lijn 581. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend veel moeite kost om het allemaal te veranderen, maar deze opzet lijkt mij wel logischer.
Ik vermoed dat ze die dan gewoon in 2 richtingen daar laten stoppen. Een buurtbus biedt volgens mij trouwens meer dan genoeg capaciteit.Het wordt straks alleen wel een probleem voor reizers uit Zeist om NMM te bereiken want die stopt daar dus maar in één richting. Wil Syntus dan dat er richting NMM wordt overgestapt van bus 56 op 356 bij de Stompert?
Dat had voornamelijk te maken met het beschikbare materieel bij de onderaannemers.Ook wel opmerkelijk trouwens dat een lijn die eerst ingeschat werd als dat er veel mensen van gebruik zouden maken (15-meterbussen, ieder halfuur!) nu wordt opgeheven.
Misschien zou je de nieuwe lijn 280 in de vakantie overdag (1x p.u.) naar het henschotermeer en db laten rijden. Bespaar je DRUs, maar blijft de verbinding naar het henschotermeer.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Je stelt dus dat het niet de bedoeling is dat er meer reizigers gebruik gaan maken van buurtbus 575? Waarom laten ze deze dan langs het NMM rijden? Het is echt niet zo dat deze buurtbuslijn erg druk is. In de spits neemt deze lijn zo'n grote omweg naar Zeist en het station dat deze niet bepaald aantrekkelijk wordt voor reizigers van lijn 56. De verbinding Soesterberg-ziekenhuis ontstaat op deze manier ook in de spits. Een 16-persoonsbus van lijn 381 kan deze drukte opvangen. Lijn 381 doet overigens het nummer geen eer meer aan. Er wordt geen toeristische attractie meer aangedaan straks.sirvinniei schreef: Dan trek je weer reizigers naar lijn (5)75, wat juist niet de bedoeling was.
Enne, waarom zouden ze dat dan niet direct hebben gedaan?Ik vermoed dat ze die dan gewoon in 2 richtingen daar laten stoppen. Een buurtbus biedt volgens mij trouwens meer dan genoeg capaciteit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 205 gasten