Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Inmiddels zijn ook de wijzigingen voor Qbuzz bekend (zie de site van Qbuzz).
Hieronder even een korte bespreking van wat er per regio verandert:
Krimpen: hoofdzakelijk alleen wijzigingen van vertrektijden
Barendrecht: 182 gaat weer de route rijden van voor 14-12-2008 en rijdt enkel 's ochtends tot 12:00 uur. Nar 12:00 uur rijdt lijn 181 die in Carnisselande de route omgekeerd rijdt. Verder gaat lijn 183 ook via Portland rijden en wordt 189 (zeer begrijpelijk) met een 8-persoonsbusje uitegevoerd. Voor de rest alleen wijzigingen van vertrektijden.
Lansingerland: Lijn 171 wordt komende vanuit Rotterdam ingekort tot Berkel Oostmeerlaan, lijn 176 blijft naar Pijnacker rijden. Lijn 172 en 174 gaan via RR station Berkel Westpolder krijgen en op lijn 173 komende vanuit Bleiswijk rijden twee ritten 's ochtends niet verder dan Rotterdam Noord. Voor de rest wijzigen de vertrektijden.
Ridderkerk: De vertrektijden wijzigen enigszins. Verder niet echt grote wijzigingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

Logische wijzigingen van Qbuzz, waarbij eindelijk de wijziging van lijn 188 verwerkt is. Lijn 181/182 (Ringlijnen Carnisselande) lijkt mij alleen misschien wat verwarrend, maar we zullen zien hoe het gaat. Misschien komt er dan wel net als bij lijn 97 en 98 linksom en rechtsom op de bussen te staan. De wijzigingen van de tijden van lijn 97/98 is wel handig, want zo is er een veel betere spreiding tussen Capelsebrug en Krimpen Busstation. :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Etienne »

meltrain schreef: Lansingerland: Lijn 171 wordt komende vanuit Rotterdam ingekort tot Berkel Oostmeerlaan, lijn 176 blijft naar Pijnacker rijden. Lijn 172 en 174 gaan via RR station Berkel Westpolder krijgen en op lijn 173 komende vanuit Bleiswijk rijden twee ritten 's ochtends niet verder dan Rotterdam Noord. Voor de rest wijzigen de vertrektijden.
Lijn 172 en 174 worden toch al met een taxibusje gereden, dus echt veel maakt zo'n omlegging niet uit. Lijn 171 vindt ik nu net een minder logisch. Daar hadden ze beter mee kunnen wachten totdat de Randstadrail ook naar Rotterdam CS rijdt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Nog een kickje...

Vanaf 1 november wijzigt Veolia voor de zoveelste keer de dienstregeling in Noord- en Zuid-Limburg. Wijzigingen zijn hier (Noord- en Midden-Limburg) en hier (Zuid-Limburg) te vinden.

Zaken die me opvielen:

Noord en Midden Limburg:
- Lijn 80 gaat vanaf Echt weer doorrijden naar Susteren. Er rijdt sinds lange tijd dan weer een bus tussen Echt en Susteren!
- Lijn 66 (Venlo-Roermond via Reuver) wordt in drie stukken geknipt: Roermond-Reuver, Beesel-Reuver met een 8-persoons busje en Belfeld-Reuver met een 8-persoons busje.
- De ringlijnen 176 en 182 gaan ook op zaterdag en zondag rijden.

Zuid Limburg:
- Lijn 4 (AZM-Villapark) wordt geknipt: lijn 4 rijdt alleen nog station-Villapark met een Midi-bus (worden dit van die busjes die ook in Friesland rijden???), het andere traject wordt overgenomen door lijn 68 (dit nummer valt voor een stadslijn wel uit de toon...).
- Lijn 6 neemt het traject van belbus 62 naar Visé over.
- Lijn 8 gaat via Oost-Maarland naar Eijsden rijden ipv lijn 10. Lijn 10 vertrekt vanaf het AZM en gaat via Heer en Vijverdal rijden (de oude lijn 3 van Stadsbus Maastricht).
- De ringlijnen 118 en 119 gaan ook op zaterdag en zondag rijden.
- Lijn 39 wordt een pendeldienst tussen Heerlen station en de Woonboulevard.
- Lijn 53 wordt met een 8-persoons bus gereden en start in Maastricht bij Vijverdal.
- En dit had het nieuws gehaald: lijn 70 rijdt niet meer op het traject Roosteren-Maaseik. Scholieren moeten zelf maar een alternatief zoeken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Als het Villapark is wat de naam doet suggereren dat het is, dan vrees ik dat lijn 4 geen lang bestaan meer zal hebben :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Raymond »

Ook een wijziging van Veolia Limburg: lijn 75 Roermond - Deurne gaat geknipt worden in Meijel. Vanaf 1 november tot 13 december rijdt er nog een tijdelijke dienst. Vanaf 13 december als bij Hermes de dienstregeling wijzigt, gaat Hermes Helmond - Deurne - Meijel rijden en gaat Veolia zich beperken tot Meijel - Roermond.
Het SRE moet gaan opdraaien voor de extra kosten die Hermes hiervoor maken moet. (Veolia kreeg geen geld voor het stuk in Brabant)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

Opvallend is dat er op sommige lijnen als aanvulling op de uursdienst ook ieder uur een belbus wordt ingezet. Dan ontstaat er dus een halfuurdienst met om-en-om een grote "vaste" bus en een belbus.
Vooral in het weekend rondom Venlo komt dit voor. Beetje aparte constructie lijkt me dit ...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ruben »

rhk_amf schreef:Opvallend is dat er op sommige lijnen als aanvulling op de uursdienst ook ieder uur een belbus wordt ingezet. Dan ontstaat er dus een halfuurdienst met om-en-om een grote "vaste" bus en een belbus.
Vooral in het weekend rondom Venlo komt dit voor. Beetje aparte constructie lijkt me dit ...
Niemand gaat die belbus gebruiken en vanwege vraaggebrek wordt die uiteindelijk afgeschaft. Slim toch? Beter verkoopbaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Bee schreef:Als het Villapark is wat de naam doet suggereren dat het is, dan vrees ik dat lijn 4 geen lang bestaan meer zal hebben :?
Dat valt nog mee hoor. In een deel wonen mensen met wat "meer geld", maar in de wijk St. Pieter (waar deze bus ook komt) wonen ook nog normale mensen.

Maar heeft iemand een idee welke "midi-bussen" Veolia gaat inzetten. Ik las ook bij andere lijnen dat ze spraken over een busje voor 25 personen. Ik kan me op dit moment hier geen beeld bij vormen, zover ik weet heeft Veolia Volvo 7700'en, Amba's en 8-persoons busjes.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Wubbo »

Ach gut, kunnen we nu nog steeds geen fatsoenlijke buslijnen exploiteren die de concessiegrens over gaan? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Marc schreef:Maar heeft iemand een idee welke "midi-bussen" Veolia gaat inzetten. Ik las ook bij andere lijnen dat ze spraken over een busje voor 25 personen. Ik kan me op dit moment hier geen beeld bij vormen, zover ik weet heeft Veolia Volvo 7700'en, Amba's en 8-persoons busjes.
Midibussen zowiezo niet, want in een bus met een lengte die onder de naam "midibus" valt gaan vaak wel 40-50 personen. Het zullen dan dus minibussen worden en dan krijg je dingen als de Mercedes Sprinter City die een capaciteit van 28 personen heeft. Zoiets dus...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Klaasje »

Lang leve de Pro-City (Frysker) :twisted:
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Etienne »

Marc schreef: Vanaf 1 november wijzigt Veolia voor de zoveelste keer de dienstregeling in Noord- en Zuid-Limburg. Wijzigingen zijn hier (Noord- en Midden-Limburg) en hier (Zuid-Limburg) te vinden.
Hoe gaan we eigenlijk al die wijzigingen doorvoeren, op 1 november zelf of eind oktober. (Als vrijwilliger schuif ik mezelf wel naar voren :) )
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Chauf21 »

Ik stel voor om het vanaf 1 november aan te passen.
Of om eind augustus alvast wat artikelen in de toekomstige tijd te schrijven ("Sinds 1 september 2009 zijn de avondritten ...").
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Marc schreef:Maar heeft iemand een idee welke "midi-bussen" Veolia gaat inzetten. Ik las ook bij andere lijnen dat ze spraken over een busje voor 25 personen. Ik kan me op dit moment hier geen beeld bij vormen, zover ik weet heeft Veolia Volvo 7700'en, Amba's en 8-persoons busjes.
Zag toevallig vandaag een foto van het eerste 25-persoonsbusje langskomen: het worden inderdaad Mercedes SprinterCity's zoals ik al eerder in dit topic vermoedde.

De 4604 - 4607 voor lijn 15/16 in Sittard en de andere tien van deze busjes zijn bestemd voor Haaglanden (vast ter vervanging van de wirwar aan taxibusjes die daar nu o.a. op lijn 38 rondrijdt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Ah, dan gaat de ' Haaglander' dus weg... :(
:lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Sinds gisteren heb ik de dienstregeling in papieren vorm en meteen vielen me twee foutjes op (om te beginnen):

- In Maastricht wordt de halte Mosae Forum genoemd voor de richting station, deze bussen stopt hier alleen richting de westelijke wijken.
- Nu krijgen we in Maastricht "stadslijn" 68 (AZM-station), deze staat in het boekje van Maastricht onder streeklijn en vreemd genoeg staat deze lijn ook in het boekje van Sittard-Geleen :?...
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door giuseppe »

Tja lijn 11 is niet beschikbaar, misschien lijn 0 :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

De enige 'lijn 0' die ik ken rijdt in West-Vlaanderen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

De nieuwe dienstregelingen voor de volgende regio's staan inmiddels op de Connexxion-site:
- Noord Holland-Noord en Zaanstreek
- Zuid-Holland (Midden-Holland, Rijn/Bollenstreek en Voorne Putten)
- Zeeland
- Friesland

Ze zijn er i.i.g. redelijk vlot mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Waar dan, ik kan ze nergens vinden :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

Als je een lijnnummer kiest die in de betreffende regio ligt (ik noem maar wat, bijvoorbeeld "350" in de provincie Noord-Holland), krijg je standaard de huidige dienstregeling (t/m 12 december). Je kunt vervolgens een datum na 13-12-2009 kiezen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Hmm, ik hoopte op een artikel met de overzichten, maar ik was te vroeg :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Raymond »

Ook de Hermes dienstregelingen in het SRE-gebied zijn gepubliceerd. Het is een vage dienstregeling geworden met op een aantal lijnen constant wisselende patronen. Ziet er erg rommelig uit, erg jammer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

En in de Connexxion 3224 kwam ik vanmiddag een poster tegen die meldt dat de nieuwe dienstregeling eraan komt en verwijst naar connexxion.nl... die poster is er echter wat te vroeg, want van de lijnen in de provincie Utrecht staan er nog geen nieuwe tijden op de site :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten