OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Sinds wanneer dragen conducteurs bordjes met “Uw gastvrouw/gastheer VOORNAAM Hoofdconducteur”?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

zover ik weet was dat ooit als een proef met enkele HC's in Zwolle gedaan

Hier zie je zo'n kaartje: https://youtu.be/zSzhtbaN14c
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Anne »

Zoals vandaag om 17:58 hier gemeld is er geen treinverkeer tussen Gorinchem en Leerdam. NS meldt bij storingen dat er bus inzet is (nu gemeld tot 23:00), maar volgens de reisplanner reis je van Gorinchem naar Leerdam via Dordrecht en Utrecht. Op de site van Q-buzz wordt er totaal niets over gemeld. De planner daarop geeft nu gewoon de treinreizen aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Foutje bedankt; buslijn Zoetermeer - Rotterdam langs de Drentse Hoofdvaart
Drenthe heeft vandaag ineens een buslijn tussen Zoetermeer en Rotterdam. Tenminste, als we de reisinformatiesystemen mogen geloven.
René Korsaan maakte vanochtend een foto van het informatiebord op het station in Assen. Daarop valt te lezen dat de buslijn 20 naar Rotterdam Noord over drie kwartier vertrekt.
Jorne Bonte van het OV-bureau Groningen Drenthe is op de hoogte van het probleem. "Er gaat iets mis met de borden met dynamische reisinformatie, die worden bediend via een landelijk loket. Op een of andere manier is de informatie voor buslijn 20 tussen Assen en Dieverbrug verkeerd ingevuld. Op de borden is die lijn nu omgedoopt tot de route tussen Zoetermeer en Rotterdam."

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

avl schreef:Zoals vandaag om 17:58 hier gemeld is er geen treinverkeer tussen Gorinchem en Leerdam. NS meldt bij storingen dat er bus inzet is (nu gemeld tot 23:00), maar volgens de reisplanner reis je van Gorinchem naar Leerdam via Dordrecht en Utrecht. Op de site van Q-buzz wordt er totaal niets over gemeld. De planner daarop geeft nu gewoon de treinreizen aan.
De reisplanner kent ongeplande businzet niet en zal dus altijd een poging doen om je om te laten reizen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Mooie omroep van Tuffy te Den Haag Centraal, ik wist niet dat ze zo'n uitgebreide info kon geven. En, ik wist niet dat Haagse trams tegenwoordig zonder rails en bovenleiding kunnen rijden :')

"Beste reizigers, dit is een bericht voor reizigers van en naar Rotterdam Centraal. Vanwege een seinstoring rijden er geen treinen van en naar Rotterdam Centraal. Maak gebruik van de Rotterdamse metro naar Rotterdam Centraal. Maak gebruik van de Haagse tram, lijn 3 of 4, naar Delft. Deze vertrekken vanaf het busplatform."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Sowieso ga je met lijn 3 en 4 niet in Delft komen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Syntus heeft sinds kort de wijzigingen door bv. omleidingen op de eigen site staan, maar om nou te zeggen dat ze heel verhelderend zijn... Nou nee...
https://reizen.keolis.nl/nl/utrecht/meldingen :?

De meldingen komen via dat systeem tegenwoordig ook op Twitter langs, krijg je berichten als "Voor lijn 50 vervalt op 6 mei deze halte". Heb je ook echt wat aan :P "Leukste" zijn nog meldingen van vertragingen waar niet bij staat op welke rit ze betrekking hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Gisteren was ik ook getuige van een kleine fout op de vertrekstaten van Arriva: 5 mei stond niet genoemd als dag met een aparte dienstregeling. Vanwege de bevrijdingsfestivals reden er meer treinen dan op een gebruikelijke zondag.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Anne »

Wubbo schreef:
avl schreef:Zoals vandaag om 17:58 hier gemeld is er geen treinverkeer tussen Gorinchem en Leerdam. NS meldt bij storingen dat er bus inzet is (nu gemeld tot 23:00), maar volgens de reisplanner reis je van Gorinchem naar Leerdam via Dordrecht en Utrecht. Op de site van Q-buzz wordt er totaal niets over gemeld. De planner daarop geeft nu gewoon de treinreizen aan.
De reisplanner kent ongeplande businzet niet en zal dus altijd een poging doen om je om te laten reizen.
Logisch dat er geen tijden voor de bus kunnen worden gegeven als die plotseling worden ingelegd. Maar kan dat niet, naast dat de getoonde treinreis niet mogelijk is, worden aangegeven dat er bus inzet is/wordt geregeld? Nu zie je alleen een omreis van ca 2:42 h voor Gorinchem-Leerdam. Al krijg je wel verdere info als je op de niet rijdende trein klikt; maar zal een argeloze niet zo ov-ingevoerde gebruiker dat doen?

Wat wel een misser was, is dat Qbuzz geen actuele info geeft.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Suus schreef:Sinds wanneer dragen conducteurs bordjes met “Uw gastvrouw/gastheer VOORNAAM Hoofdconducteur”?
Vorige week hoorde ik de HC die in Zutphen opstapte zichzelf voorstellen in het hoera-we-zijn-op-tijd-vertrokken-omroepbericht. Ik vond het wel leuk eigenlijk, maakt het wat persoonlijker. Nieuw Bevel van het Hoofkantoor? :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Sinds wanneer dragen conducteurs bordjes met “Uw gastvrouw/gastheer VOORNAAM Hoofdconducteur”?
Voor zover ik me herinner is dit al een paar jaar zo hoor.

Misschien dat Mikos hier meer uitsluitsel over kan geven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Of kijk even onder het bericht dat je citeert ;) .
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ZO6176 »

Vanochtend om 845 kwam ik te kloosterdreef Eindhoven de 3457 tegen richting blixembosch.
Als bestemmingsaanduiding stond 604 sterrenlaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Of kijk even onder het bericht dat je citeert ;) .
Ja dat heb ik ook wel gezien hoor :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Dan heb je het antwoord toch al? -o-
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Sinds wanneer is er Engelstalige automagische omroep in de SLT? 'The next stop is Utrecht Centraal', geen overstapinfo erbij maar het klinkt wel native :pos:
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Dat heb ik drie jaar geleden ook al gehoord toen ze nog in de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]/[serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] reden. Is niet nieuw toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Die Engelstalige omroep is er al een tijdje inderdaad. Is zeer beperkt in functionaliteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Ik merk het al, ik zit te weinig in SLT :Y

Oh wacht. Twee weken geleden nog van Emsterdem naar Joetkiest. Niks geen Engels op de Zaanse Schrans. :N
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Engels hoor je alleen bij belangrijke knooppunten.
Bij de Zaanse Schrans zou Chinees waarschijnlijk zinvoller zijn. (A)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Te Rotterdam probeerde men reizigers naar Dordrecht vanmiddag wat extra vertraging aan te smeren. De intercity van 16:06 was opgeheven, en de omroepinstallatie adviseerde reizigers om dan maar de stoptrein van 16:26 te nemen. Dat er om 16:11 en 16:21 ook nog treinen naar Dordrecht reden was men blijkbaar even vergeten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Volgens mij doen ze dat tegenwoordig overal: de eerstvolgende trein met dezelfde eindbestemming omroepen. In Utrecht ook al meermaals gehoord dat de IC naar Enkhuizen vertraagd was en dan kreeg je doodleuk de IC naar Enkhuizen van een half uur later als alternatief, ondanks ETMET naar Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Die trein van 16.11 heeft toch ook eindbestemming Dordrecht?
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Het viel mij vandaag op dat de 241 aangekondigd werd als "Int. Trein" en niet als "Intercity". Worden treinen in de [serie=Internationale trein|2019|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] aangekondigd als Intercity en die in de [serie=Internationale trein|2019|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal240[/serie] als Int. Trein of hoe zit dat?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten